Středa 13. září 2023, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

Neautorizováno !

 

(pokračuje Karel Havlíček)

7.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 269/1994 Sb., o Rejstříku trestů,
ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
/sněmovní tisk 383/ - druhé čtení

Z pověření vlády předložený návrh zákona uvede ministr spravedlnosti Pavel Blažek. Prosím, máte slovo. A poprosím všechny v sále, aby se ztišili.

 

Ministr spravedlnosti ČR Pavel Blažek: Dobrý den, děkuji za slovo. Vše bylo řečeno o tomto návrhu zákona při představování v prvním čtení. Děkuji za pozornost. (Pobavení.)

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji za obsáhlý projev. Návrh jsme v prvním čtení přikázali k projednání ústavně-právnímu výboru jakožto výboru garančnímu. To vám bylo doručeno jako sněmovní tisk, myslím tím usnesení, a to sněmovní tisk 383/1. A já tedy prosím, aby se slova ujal zpravodaj ústavně-právního výboru pan předseda Josef Cogan a informoval nás o projednání návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy, aby odůvodnil. Děkuji.

 

Poslanec Josef Cogan: Děkuji, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolte mi, abych vás seznámil s projednáním na ústavně-právním výboru ve věci vládního návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 269/1994 Sb., o rejstříku trestů, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, tisk 383.

Takže na ústavně-právním výboru po odůvodnění náměstka ministra spravedlnosti Antonína Stanislava a zpravodajské zprávě a po další rozpravě, kde nepadl žádný pozměňující návrh, ústavně-právní výbor přijal usnesení, že za prvé doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby návrh schválila. Za druhé pověřuje předsedu výboru, aby toto usnesení předložil předsedkyni Poslanecké sněmovny Parlamentu. Za třetí zmocnil zpravodaj výboru, aby na schůzi Poslanecké sněmovny podal zprávu o výsledcích projednávání tohoto návrhu zákona na schůzi ústavně-právního výboru. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Nyní tedy otevírám obecnou rozpravu, do které se přihlásili v tuto chvíli dva poslanci. Poprosím paní poslankyni Lesenskou.

A předtím, než dorazí, mluva pana vicepremiéra Jurečky od 10.30 z pracovních důvodů.

Máte slovo, paní poslankyně.

 

Poslankyně Vladimíra Lesenská: Děkuji za slovo. Vážený pane předsedající, vážení zástupci vlády, vážené kolegyně, kolegové, Rejstřík trestů je v současné době jednou z organizačních složek státu. Novela zákona řeší jeho začlenění do struktury Ministerstva spravedlnosti a tím ruší jeho postavení jako samostatného subjektu. Tato úprava má za cíl racionalizaci státní správy a zefektivnění vedení evidence trestů a přestupků. Tento návrh pouze mění subjekt, který zodpovídá za vedení uvedených záznamů a poskytování informací v souladu se zákonem, ale pravidla pro vedení a poskytování záznamů z těchto evidencí zůstávají beze změny. Co ale nové, je to, že se nově umožňuje poskytování anonymizovaných dat z Rejstříku trestů pro vědecké a výzkumné účely. Tato úprava dále sjednocuje postup pro vykazování informací o odsouzeních z jiných členských států Evropské unie nebo Spojeného království. Současný přístup, který rozlišuje mezi občany České republiky a státními příslušníky jiných členských států Evropské unie, není odůvodnitelný. Výhodou návrhu je tedy především přenesení agendy Rejstříku trestů na Ministerstvo spravedlnosti, což by mělo vést právě ke zvýšení efektivity a k úsporám nákladů na vedení a správu této evidence. Jaká bude realita a skutečné úspory? Uvidíme.

Jsem ráda, že v případě Rejstříku trestů a změny jeho organizačního začlenění šla vláda cestou normálního legislativního procesu a předložila návrh do celého legislativního běhu, což se v případě závažných organizačních změn v oblasti zákona o veřejných výzkumných institucí říci nedá. Tady vláda využila otevření zákona v rámci prvního čtení konsolidačního balíčku a ve druhém čtení je předložený materiál na změnu kompetencí orgánů výzkumných institucí bez jakéhokoliv předcházejícího legislativního procesu. Nedej bože, aby se připustila diskuse s odbornou veřejností.

Cesta přílepku se pro tuto vládní pětikolku stává obvyklým způsobem předkládání legislativních změn, proto znovu hodnotím, že změna začlenění Rejstříku trestů do organizační struktury Ministerstva spravedlnosti je předkládána v normálním legislativním procesu. SPD nemá k předložené novele námitky a nebudeme předkládat žádné pozměňovací návrhy. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji, paní poslankyně, a dalším z řádně přihlášených je pan poslanec Feranec.

 

Poslanec Milan Feranec: Děkuji, pane místopředsedo. Vážení členové vlády, dámy a pánové, pan ministr, když uváděl zákon, byl superstručný. Já jenom připomenu pár základních bodů, o co v tomto zákoně jde, a potom mám dotaz, na který bych rád slyšel nějakou odpověď od pana ministra. Jak už tady bylo řečeno, podstata toho zákona je, že se ruší Rejstřík trestů jako organizační složka státu a bude to začleněno pod Ministerstvo financí (spravedlnosti?). To určitě není nic, s čím bychom měli problém. Na druhé straně, jak jsem se dočetl ve zprávě, dneska se jedná asi o 12 lidí, pokud si to správně pamatuji, takže s tím nemáme problém. Další věc je, že tento rejstřík pod ministerstvem bude vést i seznam přestupků, což je určitě správná věc.

A potom je tam ještě jedna celkem důležitá změna, a právě na to se chci zeptat, a to je u zaznamenávání odsouzení u českých občanů, pokud byli odsouzeni v jiném státě v opisu, respektive výpisu z Rejstříku trestů. Dnešní stav je takový, že pokud náš občan spáchá někde trestný čin, je odsouzený, a než se to zaznamená do jeho opisu nebo výpisu, tak to projednává, jde to přes Nejvyšší soud. Je pravdou, že vlastně je to jinak, než je u občanů EU, tam se to zapíše automaticky. Ta změna bude v tom, že odpadne ta kompetence Nejvyššího soudu, to zaznamenání, a proces bude zautomatizován, když to řeknu takhle. A můj dotaz je v tom, jestli se nemůže stát - protože, jak víme, trestní právo není harmonizováno v Evropské unii, to je jasné - jestli se nemůže stát, že český občan bude odsouzen v nějakém státě, tedy včetně Británie, je to EU a Británie, bude mu tento trest, objeví se v opisu, ve výpisu z Rejstříku trestů, což pochopitelně může mít dopady, může mu ztížit přístup k některým funkcím, anebo například jako záležitosti, myslím, že zbrojní průkaz, tam se využívá na beztrestnost, ale může se stát, že ten trestný čin, který spáchal někde jinde, není trestný u nás, což nepochybně je, jak jsem říkal, trestní právo není harmonizováno, to je naprosto v pořádku, a já si teď vymyslím jenom nějaké případy, teoreticky - já nevím, jestli ve Velké Británii je urážka majestátu trestným činem, to nevím, u nás nepochybně není, nebo si vymyslím, nevím, jestli náhodou ve Španělsku není trestným činem, když vyjdu na náměstí a budu tam provolávat sláva nezávislému Katalánsku, nevím, ale mohou být jiné případy. A mně se jedná o to, že rozumím tomu, když je český občan odsouzený v jiném státu, jasné, jsou tam pravidla, ale potom to může mít dopady na jeho uplatnění v Česku. Tak se jenom ptám, jaký je postup a jestli ta automatizace takzvaně nemůže vést k tomu, že skutečně někdo by byl postižený při dalším uplatnění za trestný čin, který u nás trestným není. Tak jenom rád bych to...

Jinak co se týká stanoviska klubu, my jsme to probírali na klubu, a teď mluvím za klub ANO, my s tímto zákonem problém nemáme, myslím, že jde správným směrem. Jen bych rád dostal vysvětlení k tomuto dotazu, který skutečně může nastat. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Poprosím paní poslankyni Válkovou.

 

Poslankyně Helena Válková: Děkuji, pane místopředsedo. Milé kolegyně a milí kolegové, i když ten můstek mezi návrhem novely zákona o Rejstříku trestů a tím, co řešíme teď aktuálně jako reakci na to, co se děje, a v našem prostoru v oblasti lepšího zajištění ochrany před sexuální delikvencí, která je páchána na našich dětech, není úplně přímý, tak přece jenom mně to nedalo tady nevystoupit a nevyužít této příležitosti.

Já jsem na Twitteru napsala jenom takový kraťoučký příspěvek, kdy jsem si povzdechla nad tím, a teď to udělám tady za řečnickým pultíkem, že Ministerstvu spravedlnosti tak dlouho trvá - a hned přejdu k tomu, proč to souvisí s touto novelou - tak dlouho trvá vytvořit dětský certifikát neboli rejstřík, registr sexuálních delikventů, spíše bych řekla přesněji, pachatelů sexuální trestné činnosti ve vztahu k zvlášť zranitelné kategorii dětských obětí. A když už tady máme novelu, ke které není žádný pozměňovací návrh, taky ani těžko může být v této souvislosti, protože ty základní předpoklady pro to, aby vznikl registr sexuálních delikventů, zatím splněny nejsou. Velice ráda si poslechnu, že nemám pravdu a že už jsou ty legislativní práce před ukončením. Tady předsedkyně podvýboru pro problematiku sexuálního násilí a její prevence, neříkám přesný název našeho ústavně-právního výboru, Táňa Malá by mohla povídat, jak se snaží už od jara tohoto roku velmi intenzivně, aby něco takového, jako je dětský certifikát, vzniklo, a jak naráží ne na neochotu, to bych neřekla takhle brutálně, nicméně na řekněme pasivitu a nedostatek zájmu toto téma legislativně postavit jako téma prioritní, navíc je to dílčí novela. Opravdu si nemyslím, že by to dalo takovou práci, ale musí tady být - a pan ministr mně jistě odpoví - snaha opravdu odpovědět na to, co veřejnost chce.

Víte, že jsem velmi zdrženlivá, pokud jde o kriminalizaci, protože si myslím, že má platit vždycky ta zásada ekonomie, trestní represe a opravdu trestní právo má být prostředkem ultima ratio nejzazším. Nicméně pokud jde o tu novelu rejstříku trestů, tak já, když jsem si to přečetla, tak jsem si říkala, výborně, po tomhle jsme dlouho volali. Bude to jednodušší, bude to automatizované. Také mě zaujal dotaz pana poslance Ferance, který s tím včera přišel, vaším prostřednictvím, pane místopředsedo, a já jsem mu nedovedla odpovědět, protože jsem si říkala, aha, tady by byl možná dobrý malý pozměňovací návrh, který by tam doplnil větičku, kde se v těchto případech stejně dává možnost obrátit se na soud. Zřejmě ta větička by tu pochybnost o tom, zda je to teď v bezvadném stavu ve vztahu k činům, které u nás trestné nejsou, ale v zahraničí trestné jsou. Já budu opravdu odsouzená třeba zrovna, že budu vykřikovat něco ve prospěch samostatnosti Katalánska. U nás se tu těžko bude subsumovat pod nějakou skutkovou podstatu našeho trestného činu, a přesto to tam v rejstříku budu mít. Takže asi budu mít nějaký problém, protože nemůžu chtít od každého zaměstnavatele, který není právník, aby rozlišoval, co je trestné a co není trestné, co je trestné třeba ve Španělsku a co u nás není trestné. Takže to si ráda nechám vysvětlit. Je to velmi legitimní a dobrý dotaz, já za něj panu kolegovi poslanci Ferancovi děkuji, ale opravdu zdvihám tu kartu.

Když už mluvíme o registrech, o rejstřících trestů, tak ten povzdech, proč jsme s tím nemohli už spojit i ten registr sexuálních delikventů alespoň v rámci těch úvah a debat o tom, jakým způsobem potom, jestli tedy opravdu to omezíme na dětský certifikát pro účely práce s dětmi, to znamená jedině ten, který nebude mít ten záznam určitého typu v rejstříku trestů, bude smět pracovat s dětmi anebo jestli jdeme tou druhou cestou paralelní. Byla by to asi škoda. A možná že i na to pan ministr rád odpoví a moje pochybnosti rozptýlí a já mu za to předem děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. A vidím, že s přednostním se hlásí pan ministr.

 

Ministr spravedlnosti ČR Pavel Blažek: Děkuji za slovo. Tak moc toho nerozptýlím, protože v téhle věci zkrátka a dobře není politická shoda, ďábel je v detailu. Já jsem vlastně myslím dvakrát - s kolegyní Malou v koordinaci jsme svolali všecky politické strany nebo kluby ve Sněmovně. Nenašla se shoda na tom, jak ten certifikát jednoduše má vypadat, bohužel. Zabýval se tím hodně příslušný podvýbor a ta shoda není dodnes. To znamená, tady je varianta, že buďto předložím něco, o čem si vůbec nejsem jist, jak to dopadne, a já se kloním k tomu, že předložím nakonec nějakou variantu řekněme minimalistickou a uvidíme, jakým způsobem to proběhne Sněmovnou. To je ten důvod toho nepředložení v zásadě.

K tomu, co říká pan kolega Feranec - ano, je pravda, že pokud tento zákon nabude účinnosti, tak se nám na výpisu a opisu jako trestu objeví i trestné činy, které u nás trestné nejsou. Ale tady jsou dvě různé věci, a to je tak zvaný pojem bezúhonnosti, a to je, co je na výpisu. Bezúhonnost u nás, to je docela zajímavé a málo se to ví, ta je snad definována v nějakých dvaceti pěti nebo kolika předpisech a tam se bude teprve posuzovat, například bude-li chtít někdo živnostenský list, tak jestli tento trestný čin u nás trestný je, bude posuzovat ten konkrétní úředník, který bude například vydávat koncesi, třeba teď řeknu, jiná cesta není.

Výhodou toho systému bude to, že náš stát bude teď vědět, což tak doposud není, když se dopustí nějaký náš občan nějaké závažné trestné činnosti v jiném státě, bude za to odsouzen, tak už to budeme vědět. Že ta praxe je taková, že nám to nehlásí ty státy, když je odsouzený náš občan, že nám automaticky posílají, máte tam občana odsouzeného za tak nějaký závažný trestný čin a my to nevíme, stejně jako to neví třeba Němci o nás.

Dnes třeba jsem byl informován, a to já jsem nevěděl, když jsem se na to ptal, že třeba dneska, když chcete nějaký rybářský lístek a příslušný úřad ví, že jste byl dlouho v Německu, tak už dnes ta praxe je taková, že žádají od německého státu vyjádření, jestli tam jste neporušoval třeba tenhle zákon. Jo, že ona ta spolupráce mezistátně jakási existuje a může dojít - to já nepopírám - k nějakým případům, kdy bude zapsán v našem výpisu z rejstříku trestů, ale to neplatí jenom u nás, to se týká i jiných států, nějaký trestný čin, který u nás trestný není a můžou z toho být právní spory, aby ten občan při nějakém zjišťování bezúhonnosti, což je ta druhá věc, dosáhl toho, že bezúhonný není. To se může stát, to je pravda.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji, pane ministře. S faktickou paní poslankyně Malá.

 

Poslankyně Taťána Malá: Dobré dopoledne. Budu jako kolega Nacher, já jsem určitě nechtěla vystupovat, protože si myslím, že to úplně nepatří k tomuto bodu, nicméně vystoupení pana ministra mě k tomu trošku donutilo.

Pane ministře, já si dovolím v tomto směru oponovat, protože to setkání předsedů klubů a všech zástupců politických stran bylo ke změně definice znásilnění, nikoliv k dětskému certifikátu, k tomu jsme se společně nesetkali. A domnívám se, že naopak je tady velká shoda v rámci ostatních politických stran, ten problém je skutečně spíše na straně ODS. Myslím si, že tohleto bude předmětem debaty dalšího podvýboru, ale já jsem na to musela zareagovat, omlouvám se.

Ten problém je, že Ministerstvo spravedlnosti navrhuje to řešení ochranným opatřením. A ochranné opatření je opatření, které může působit odteď do budoucna. To znamená, že my ty děti neochráníme před těmi pachateli, kteří už byli odsouzeni, dneska mají zápis v rejstříku trestů a třeba za pět nebo za deset let tam budou mít ten výmaz. To znamená, že bychom lidem řekli: Vaše děti, přijímáme ochranné opatření, které bude upravovat vlastně zákaz práce sexuálních delikventů s dětmi, ale vaše děti budou ochráněny až za patnáct až dvacet let. Ne ty, ne ty teď, které chodí do těch školek a do škol a do kroužků, a to je ta zásadní věc, která mi na tom vadí. Mně prostě vadí, že musíme zajistit tu bezpečnost u těch dětí, které chodí do školy, do školky, do mimoškolních aktivit dneska, a ne za patnáct let. A je to určitě debata, kterou povedeme.

Já jsem ráda, že Úřad vlády se konečně chopil tady tohoto tématu a 9. 10. je schůzka. A já si myslím, že to řešení je jednoduché. Vytvořit zvláštní část rejstříku trestů, kde budou, který bude nazván tak zvaným dětským certifikátem a bezúhonnost člověka, který bude mít pracovat s dětmi, bude rozšířena o to, že musí mít čistou tuto zvláštní část rejstříku trestů. Vešla jsem se do faktické. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Přesně jste se vešla. Máme zde ještě dvě faktické. Vy pane ministře chcete faktickou anebo... (Ministr Blažek: Počkám s faktickou.) Tak s faktickou pan poslanec Feranec a poté paní poslankyně Válková a poté pan ministr.

 

Poslanec Milan Feranec: Děkuji, pane místopředsedo, já budu reagovat na slova pana ministra. No, pane ministře, moc jste mě nepotěšil tou odpovědí a já za ni děkuji. Chápu, tak je to tak, jak to je, ale trošku, trošku tím, že jste potvrdil, že vlastně je to automatizovaný proces, tak tam skutečně můžou nastávat problémy.

To, co jste říkal ve vysvětlení, že vlastně státy nám budou zasílat informace - no a to není záležitost, jestli rejstřík trestu je organizační složka státu, anebo je to - toto je věc, věc jiná, a to úplně jako argument neberu, já se omlouvám.

No, já se bojím totiž jedné věci. My jsme si - účelem bylo zjednodušit ten proces, ať to nemusí řešit Nejvyšší soud. Chápu, zjednodušili jsme, ale neudělali jsme to dvakrát, třikrát složitější pro toho občana, který náhodou bude potřebovat bezúhonnost a bude na nějakém úřadu vysvětlovat, že vlastně to, co je ve výpisu z rejstříku trestů, že skutečně - a bude tam - a já si neumím představit tu situaci - a bude tam skutečně vysvětlovat úřadu, že - použiji ten příklad, že skutečně u nás křičet na náměstí někde v Barceloně za svobodné Katalánsko není trestný čin, jo? Možná jsme to zjednodušili tomu státu na začátku, ale obávám se, jestli jsme to neudělali třikrát složitější pro toho občana, který tím může být - možná to budou jednotky případů.

Takže určitě stojí za úvahu se nad tím zamyslet, jak to nějakým způsobem podrobit nějaké kontrole, ať to nepřenášíme, to důkazní břemeno na občana. Naštěstí je tam odložena účinnost právě tohoto zákona, myslím (Předsedající: Čas.), že to je od roku 2025. Takže jenom stojí za to nad tím se zamyslet.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Paní poslankyně Válková.

 

Poslankyně Helena Válková: Děkuji. Tak to, doufám, zvládnu v rámci dvou minut, protože Milan Feranec to řekl vaším prostřednictvím, pan poslanec, protože je tam dělená účinnost, tak já předpokládám, že Ministerstvo spravedlnosti na to zareaguje, protože jinak by to už byla chyba té novely, že na tyto případy nepamatuje, byť jich bude zřejmě minimum. Ale já jsem se chtěla vyjádřit k tomu návrhu, co tady zazněl, že bychom to tedy mohli pustit hned dál.

Já si myslím, že by bylo možná dobré ještě si na ÚPV o tom popovídat právě z toho důvodu, že sice to bylo vysvětlené, ale řešení nebylo. A my bychom potřebovali, abychom pro to mohli zvednout ruku a rádi pro to zvedneme ruku, vědět, že ministerstvo má určitou představu, jak to řešit. To je první bod.

A pokud jde tedy ještě k tomu dětskému certifikátu, o kterém hovořila paní poslankyně Malá, vaším prostřednictvím, pane místopředsedo, já jenom tady řeknu jednu větu. Já jsem moc ráda, že to dostal Úřad vlády, vlastně se to dostalo trošku z gesce Ministerstva spravedlnosti, protože tam znám, že sice je tam minimálně legislativní obsazení, ale dovedeme si tam říct ty priority. A ta priorita, věřím tomu, nechci ho tady jmenovat, Jakuba Machačku, legislativce, ta bude stanovena Klárou Šimáčkovou Laurenčíkovou, a on to prostě splní. Takže v tomto směru dobrý příklad pro Ministerstvo spravedlnosti.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Já děkuji. A nyní pan ministr Blažek.

 

Ministr spravedlnosti ČR Pavel Blažek: Já jenom stručně. Ono to na té pozvánce tehdy bylo, ty certifikáty, jak bylo to znásilnění, ale nám to zabralo hodně času znásilnit, to uznávám, a minimálně debata o těch certifikátech. Pokud jde o ten postup Úřadu vlády, no, ten je s námi samozřejmě dohodnutý, to není tak, že bychom se předháněli vzájemně. Problém je v tom, že to nabylo nadrezortní rozměr. To znamená, Ministerstvo školství, zdravotnictví, některá jiná, tak jsme si domluvili, to není žádný, jak říkám, závod nebo souboj, že se tím bude zabývat Úřad vlády právě kvůli té koordinaci, s paní zmocněnkyní jsem o tom hovořil a je pravda, to já přiznávám, že ve Sněmovně pravděpodobně panuje shoda na podobě toho certifikátu, vyjma ODS - to je pravda. Ale rezort vede ODS, takže je tak nějak zdráhavé k tomu předložit to, pokud možno ve variantě, která bude vyhovovat i ODS. A ten spor je kromě jiného o tom, co se tam má zapisovat, to znamená, zda i věci před účinností toho zákona nebo po, což má tak trošku ústavní rozměr. To je všechno. Já bych tu debatu nedramatizoval, ale přiznávám, ano, v ODS jsou o tom právní pochybnosti, nikoliv pochybnosti o smyslu toho certifikátu.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji, pane ministře. A vidím ještě... s faktickou chcete? (Poslanec Feranec mimo mikrofon: Ano.) Ano.

 

Poslanec Milan Feranec: Děkuji. Tak já jenom doplním, už to tady říkala kolegyně Válková, skutečně z tohoto důvodu bych byl pro to, ať to ještě projednáme na ÚPV, máme čas rok a něco a skutečně tam můžeme se nějak rozumně domluvit na nějakém rozumném řešením, opakuji znovu, účel je co nejméně zatěžovat občana - a na tom se asi shodneme, takže spíš jsem tedy proti tomu návrhu, aby už to nešlo do ÚPV. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. A ptám se, jestli... Ano, ještě do obecné rozpravy?

 

Ministr spravedlnosti ČR Pavel Blažek: Já s tím nemám žádný problém. Ta otázka, byť by se týkala pravděpodobně pár jednotlivců, významná je, takže naprosto klidně, ať se o tom ještě diskutuje, čas na to fakt je. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Táži se, jestli ještě někdo chce vystoupit v obecné rozpravě. Není tomu tak, tak končím obecnou rozpravu. Máte zájem o závěrečné slovo, pane ministře? (Ministr mimo mikrofon: Ne, děkuji.) Pane zpravodaji? (Přikyvuje.) Ano.

 

Poslanec Josef Cogan: Já jenom potvrzuji, že nebyl načten žádný pozměňovací návrh. A zároveň budu reagovat tady na kolegy. Nebudu navrhovat ten návrh, aby se tím garanční výbor nezabýval, souhlasím s tím, co tady bylo řečeno, a tím pádem spíš jenom konstatuji, tuto záležitost že případně to můžeme opravdu ještě projednat a ten detail ještě případně dořešit, byť třeba v tom, že se to bude řešit jakoby nějakou budoucí úpravou.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Tím tedy zahajuji rozpravu podrobnou. Připomínám pouze, že pozměňovací nebo jiné návrhy musí být odůvodněny. Nikdo se o slovo nehlásí, tak tedy končím podrobnou rozpravu. Ještě se ptám, jestli je zájem po vystoupení. Není. Ani pana zpravodaje? Nikoliv. V tom případě tedy končím druhé čtení tohoto návrhu a děkuji všem za spolupráci.

 

A jsme u bodu

Aktualizováno 9. 4. 2024 v 15:37.




Přihlásit/registrovat se do ISP