Pátek 28. června 2024, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

Neprošlo jazykovou korekturou, neautorizováno !

 

(pokračuje Jan Skopeček)

16.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 166/1999 Sb.,
o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů (veterinární zákon),
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 710/ - prvé čtení

Z pověření vlády předložený návrh uvede ministr zemědělství Marek Výborný. Pane ministře, prosím, ujměte se slova.

 

Ministr zemědělství ČR Marek Výborný: Vážený pane místopředsedo, vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolte mi, abych uvedl vládní návrh novely zákona 166/2099 Sb., o veterinární péči. Předkládaný návrh zákona reaguje převážně na nová nařízení komise vydávaná v oblasti veterinární péče a zároveň na poznatky z aplikační praxe. Novela tohoto zákona se týká zejména oblasti veterinární hygieny, kde dochází k celkové revizi právní úpravy veterinární asanace z důvodu jejího zpřehlednění a naplnění požadavků dozorových orgánů.

Dále dochází k revizi monitoringu farmakologicky účinných látek na základě unijních předpisů. Znovu opakuji, jedná se de facto o transpoziční novelu. Dále také dochází ke zmírnění požadavků na vyšetřování masa domácích prasat na přítomnost trichinel, a to v návaznosti na dlouhodobě dobrou epidemiologickou situaci. Myslím, že i na to je dobře reagovat i směrem k domácím chovatelům.

V oblasti zdraví zvířat se mimo jiné úprava věnuje těmto věcem. Postupu vydávání opatření k tlumení nákaz a nemocí přenosných ze zvířat na člověka, které jsou považovány za nebezpečné. Nově bude možné ze strany příslušného orgánu v případě některých nákaz učinit či uložit opatření, případně nařídit mimořádné veterinární opatření, na základě odborného posouzení - nikoliv bezpodmínečně - a elektronizaci postupu při vydávání vnitrostátních veterinárních osvědčení k přemístění zvířat. Jde to v duchu toho, oč se na Ministerstvu zemědělství úspěšně snažíme, a to je maximální míra elektronizace a digitalizace.

V oblasti kontroly dovozu, tranzitu a vývozu zvířat, živočišných produktů a ostatního veterinárního zboží dochází k dílčím úpravám podrobnosti kontroly vývozu do třetích zemí. Pokud jde o aplikační praxi, tak novela navrhuje upřesnění právní úpravy atestací úředních veterinárních lékařů a lhůt pro jejich získání. Dále ruší - podtrhuji slovo ruší -nadbytečné a nepoužívané kompetence obecního úřadu v přenesené působnosti na návrh krajské veterinární správy vydávat a ukončovat mimořádná veterinární opatření závazná pro územní obce.

Součástí návrhu zákona je také novela zákona na ochranu zvířat proti týrání, kde zavádíme kamerové systémy na jatkách, a to s předpokládanými náklady cirka 200 000 korun na jeden takový jateční provoz. Myslím, že tohleto opatření je důležité i v kontextu těch některých, bohužel i zcela jednoznačně odsouzeníhodných, případů, kterých jsme byli svědky hlavně v létě loňského roku. Snažíme se na to reagovat právě tímto zavedením povinných kamerových systémů tak, aby případné excesy byly dohledatelné a také sankcionovatelné.

Dále novelizujeme plemenářský zákon. Tam formálně reagujeme na poslední novelu veterinárního zákona, abychom vše uvedli do pořádku. Novela zákona o správních poplatcích potom zavádí, nebo tam reagujeme na nízké poplatky a navyšujeme poplatky v jednotlivých sazebnících vztahujících se k veterinární péči. S ohledem na to, že výše správních poplatků nebyla na rozdíl od jiných správních poplatků dlouhodobě měněna, je nutné přikročit k jejich částečně skokovému zvýšení.

Co chci zdůraznit, navýšení se týká zejména právnických a podnikajících fyzických osob, například osob působících ve veterinární asanaci, provozovatelů potravinářských podniků, dopravců nebo vývozců. V případě fyzických osob chovatelů se jedná zejména o navýšení ve vztahu k úřednímu ověření pasu nebo jiného identifikačního dokladu zvířete v zájmovém chovu z 50 na 100 korun a poplatek k vydání souhlasu se zahrabáním kadáveru koňovitého chovatelem na vlastním pozemku. Tam se to zvyšuje ze 100 korun na 500 korun. Myslím, že vzhledem k inflaci a všem dalším okolnostem je toto přijatelné a přiměřené.

Závěrem je třeba dodat, že cílem předkládaného návrhu je rovněž snížení byrokratické zátěže fyzických i právnických osob. Toto snížení lze spatřovat mimo jiné ve vypuštění povinnosti chovatele aktualizovat nejméně jednou ročně pohotovostní plán pro případ výskytu nebezpečných nákaz a nemocí přenosných ze zvířat na člověka. Dále v možnosti chovatele nově požádat o vydání veterinárního osvědčení prostřednictvím informačního systému Státní veterinární správy a současně elektronizaci celého procesu. Dále v možnosti dané uživateli honitby, aby v určitých případech zajistil neškodné odstranění zvěřiny nevhodné pro lidskou spotřebu i bez předchozího vyšetření úředním veterinárním lékařem. Dále v odstranění povinnosti předávat a přebírat průvodní list skotu v případě veterinárních přesunů turů a elektronizaci celého systému evidence.

To jsou základní body této novely. Není úplně drobná a my jsme se do ní snažili zapracovat i opatření v rámci antibyrokratického procesu celého resortu Ministerstva zemědělství. Děkuji a předpokládám, že povedeme potom i věcnou debatu hlavně na zemědělském výboru. Jsem připraven samozřejmě reagovat i na podněty v rámci druhého čtení tady v Poslanecké sněmovně. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji, pane ministře. Nyní poprosím, aby se slova ujal zpravodaj pro prvé čtení, kterým je pan poslanec Pavel Bělobrádek. Pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Pavel Bělobrádek: Děkuji, pane předsedající. Páni ministři, kolegyně, kolegové, jak řekl pan ministr v úvodním slově, je to z velké části technická novela, která má některé věci zjednodušit. Co skutečně tam je asi nejzajímavější a politicky možná i nejproblematičtější, je povinnost mít na příhonu na jatkách kamery, přičemž se domnívám, kdo jste se tam někdy byl alespoň podívat, tak to tam opravdu není jednoduché. Na druhou stranu je to ale nesmírně potřebné právě proto, aby se tam, kde třeba není trvalý veterinární dozor anebo v době, kdy tam ten pracovník veterinární správy není, tak aby to bylo pod kontrolou, protože ty excesy se stávají a je potřeba jim co nejlépe předcházet, popřípadě pokud k nim dojde, tak je odhalit a potrestat.

Ještě k tomu, co říkal pan ministr. Já bych jenom vypíchl jednu věc, a to jsou mimořádná veterinární opatření. Pokud přijde skutečně nějaká nebezpečná nákaza, tak bude teď moci krajská veterinární správa posoudit, zda vyhlásí, nebo nevyhlásí mimořádná opatření včetně toho ohniska nákazy. Všichni víte, co se potom děje, když se někde objeví taková nákaza, jako je ptačí chřipka nebo mor prasat a podobně. V tom případě tam bude na posouzení, zda ta opatření jsou, nebo nejsou nutná. Nebudou ho muset vždycky vyhlásit i tam, kde to komplikuje situaci víc, než je z odborného hlediska nezbytně nutné.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuju, pane poslanče, za zprávu zpravodaje. A nyní otevírám obecnou rozpravu, do které se hlásí tito poslanci. Jako první pan poslanec Kott, kterému tímto dávám slovo.

 

Poslanec Josef Kott: Děkuji pěkně za slovo. Vážený pane místopředsedo, pane ministře, milé kolegyně, vážení kolegové, já bych chtěl poděkovat Ministerstvu zemědělství, panu ministrovi, za to, že novelu zákona připravili a že ji připravili podle mě velice dobře s tím, že se tam skutečně, jak pan ministr hovořil o tom, snížila významně byrokracie. Napřímily se postupy a procesy a určitě to povede k tomu, že jak Státní veterinární správa, tak i všichni dotčení si uleví s tím, že nebudou muset dělat něco, co jim nepřišlo úplně smysluplné.

Já bych se chtěl zastavit u dvou věcí. Ta první, která se v novele objevila a která za mě, si myslím, že je v pořádku, je, že už tam není explicitně uvedeno, že vlastně jediným pracovištěm nebo institucí, která může dodávat do zemědělské prvovýroby nebo i do kontrolní správy, je pouze Veterinární univerzita Brno, protože jsou i jiné vysoké školy, které vlastně řeší buďto veterinární techniky, anebo nebo lidi, kteří vlastně potom se v praxi zabývají živočišnou výrobou jako takovou. Takže je dobře, že i absolventi Hygienické fakulty v Brně a nově teď vlastně absolventi bakalářského studia a do budoucna snad i magisterského studia při ČZÚ v Praze budou moci vykonávat příslušné záležitosti, na které vlastně studují. A vzhledem k tomu, že v rámci zemědělské veřejnosti jako takové pořád chybí veterinární technici a veterinární lékaři, kteří pracují s těmi velkými zvířaty, protože v posledních letech samozřejmě bylo velice zajímavé se věnovat spíše domácím mazlíčkům, než chodit do provozu, tak toto rozhodnutí je, myslím, v pořádku a ještě jednou za něj děkuji a myslím si, že je to ku prospěchu věci.

Druhá věc, na kterou bych se chtěl zaměřit, je vlastně řešení odborné způsobilosti podle paragrafu podle § 59. Jedná se konkrétně o to, že v podstatě provádění některých zákroků podle vyhlášky v § 35 nebo vyhlášky 176/2023 Sb., vlastně tam je přímo vyspecifikováno, že to musí být absolvent zemědělské vysoké školy nebo veterinární univerzity, a v podstatě do kurzů, které potom řeší vlastně provádění konkrétních zákroků v zemědělské prvovýrobě, tak se nemůže hlásit nikdo jiný než tito absolventi. A nezřídka se stává to, že vlastně třeba lidé, kteří vystudují vysokou školu zemědělskou, ale třeba mechanizačního oboru, tak v podstatě se do těchto kurzů nemohou přihlásit a je i poměrně hodně vlastně zemědělských inženýrů, právě o kterých tady hovořím, kteří vlastně vlastní zemědělské farmy a v podstatě jsou tímto nějakým způsobem diskvalifikováni.

Vím, že tato otázka už se tady otvírala mnohokráte. Nechci dělat žádnou partyzánskou činnost tím, že bych chtěl otvírat něco, co není úplně komfortní třeba pro veterinární správu, ale dovolím si dopředu informovat o tom, že po konzultaci se Státní veterinární správu, možná se zástupci Ministerstva zemědělství zkusím připravit nějaký pozměňovací návrh, který by umožnil zohlednit dlouhodobou praxi v této činnosti, a umožnili jsme vlastně zapojit do těch kurzů, které jsou dělány, tak aby se tam mohli přihlásit i jiní, než, jak jsem řekl, absolventi zemědělských škol a univerzit a veterinární univerzity. Takže ještě jednou děkuji za to, že veterinární zákon, tak jak byl předložen, tady je, a věřím, že najde naši podporu. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji, pane poslanče. A nyní vystoupí pan poslanec Černý. Pane poslanče, prosím, máte slovo.

 

Poslanec Oldřich Černý: Děkuji za slovo, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolte mi také, abych se krátce vyjádřil k tomuto sněmovnímu tisku. Tento zákon již prošel dvěma změnami v roce 2019 a 2022, kdy obě změny implementovaly nové právní předpisy Evropské unie. Současná změna reaguje na požadavky, které vyvstaly z aplikační praxe těchto zmíněných dvou novel. Jedná se především o požadavky adresátů právní úpravy a pak o potřebné změny pro orgány provádějící státní veterinární dozor. Jak zde již bylo panem ministrem předloženo a i mým předřečníkem, a proto je všechny nebudu opakovat. K tomuto předloženému vládnímu návrhu zákona zatím nemá hnutí SPD žádné připomínky a uvidíme, jak se dále budou vyvíjet pozměňovací návrhy. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Také děkuji. Paní poslankyně Kocmanová Klára nyní vystoupí v obecné rozpravě a bude poté následovat pan poslanec Bendl.

 

Poslankyně Klára Kocmanová: Děkuji za slovo. Já budu ve své řeči adresovat jen část novely, a to tu, která se týká zavedení kontroly pomocí kamerového systému. Na veřejnost se občas dostanou záběry, kde obsluha jatek surovým způsobem do zvířat kope nebo je mlátí do hlavy tyčemi. Takové záběry jsou ale pořizovány jen náhodně, nesystematicky a potají, a většina případů týrání zvířat na jatkách tak nejen, že není potrestána, ale není ani odhalena. To se teď, doufám, změní a já moc děkuji panu ministrovi, že v návrhu této novely je to řešeno pomocí kamerového systému na vykládku jatek.

Já si ale kladu otázku, zda pomůže zachycení pouze tohoto malého úseku, tedy vykládky a přehánění zvířat, k tomu, aby mimo něj k týrání nedocházelo. Vůbec si nedělám iluze o tom, že v těchto otřesných případech se týrání a neetické chování ke zvířatům děje jen a pouze tam, kde jsou kamery, a v ostatních případech a v ostatních prostorách k tomu nedochází. Vykládka a přehánění zvířat, tedy prostory, na které se teď návrh vztahuje, totiž představují pouze malou část celého procesu porážky. Proto není správné, aby se týrání zvířat přesunulo jen do míst mimo dosah kamer, protože to by potom bylo jen částečné řešení, pouze odpověď na ty zveřejněné záběry. Kamerové záznamy mají být uchovávány po dobu 30 dní a přístup k nim bude mít pouze krajská veterinární správa, a to na požádání. Není tedy důvod kamerovou oblast jatek takto osekávat. Proto bych ráda tuto otázku ještě otevřela, aby kamerové záznamy pořizovány ve všech prostorách jatek byly. I ta zvířata, která jsou chována na maso, si zaslouží slušné zacházení a co nejlepší a nejkvalitnější život. Jsou to totiž především živé bytosti. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji. Nyní vystoupí pan poslanec Bendl.

 

Poslanec Petr Bendl: Děkuji, vážený pane předsedající. Vážený pane ministře, kolegyně, kolegové, dovolte i mně pár slov. Nejprve se přidám k těm, kteří poděkovali za to, že ten návrh zákona je tady. Já jsem dlouhá léta usiloval o to, abychom zjednodušili proces porážky skotu, zejména proto, že víme, že zemědělství má problém obecně se zpracovatelským průmyslem, že pod množství jatek, existujících jatek, je nedostatečné a že bychom právě úpravou, kterou přináší tento veterinární zákon, mohli zjednodušit a umožnit porážku na pastvině. Což má jednak kladný dopad na welfare skotu jako takového, na kvalitu produkce, a také, řeknu, šanci se na tom trhu prosadit, co se týká prodeje z farem. Byť dneska už toto existuje - možnost prodávat masné výrobky a maso na farmách, ale myslím si, že tímhle trendem, který by, pokud ten návrh veterinárního zákona projde, učiníme významný krok k tomu, aby ti, kteří nemají velké finanční prostředky na výstavbu jatek, ale jsou schopni se přizpůsobit nutným veterinárním podmínkám, aby k té porážce na farmě mohlo dojít, tak to zvedne konkurenceschopnost a také i nabídku masných produktů uvnitř České republiky. Za to chci panu ministrovi poděkovat.

Doháníme trošku třeba i Slováky, kteří už tento návrh mají dlouho a mají s tím velmi dobré zkušenosti. Myslím si, že to mohou ocenit i lidé, kteří mají na srdci dobré zacházení se zvířaty. Stejně tak jako chci poděkovat za to, že kamerovým systémem nesaháme lidem do domácností na straně jedné. Na straně druhé ze zkušenosti veterinární správy, která sama v té důvodové zprávě zákona uvádí, že ty nejhorší zkušenosti jsou právě při vykládce a nakládce zvířat z hlediska jejich, řeknu, zacházení s nimi. Když si umím představit, že ten kamerový systém v těchto oblastech bude, nevidím v tuhle chvíli důvod k nějakému většímu rozšiřování, ale zcela určitě k tomu povedeme diskusi na jednání zemědělského výboru.

Zrovna tak chci poděkovat za využívání, za větší využívání IT systému, to tady zmiňoval už pan kolega, možná i pan zpravodaj, že některé akty, které probíhaly nebo probíhají stále na nemožnost zaplatit cash na veterinární správě a podobně, nevyužívat našeho elektronického systému. Tohle ten návrh zákona zjednodušuje a je dobře, že jdeme tímhle směrem. Je tam řada věcí, kde k tomu zjednodušení napomáháme, a je to zcela určitě dobře.

Takže za sebe jsem rád, že tento návrh zákona tady máme. Využijme čas, který bude během prázdnin k nějaké debatě, jak oficiální, tak případně neformální. Děkuji vám za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji a posledním z přihlášeným z místa je pan poslanec Kučera.

Pardon, je tady faktická poznámka pana poslance Kotta, která má přednost. Tak, pane poslanče, vaše dvě minuty.

 

Poslanec Josef Kott: Děkuju, pane místopředsedo. Já bych chtěl zareagovat na ten kamerový systém. My jsme samozřejmě rádi za to, že tam ty záležitosti týkající se monitoringu na těch jatkách při té vykládce jsou a že to vlastně bude do jisté míry nutit ty lidi na těch jatkách, aby minimalizovali kontakty se zvířaty a už vůbec nedocházelo k týrání. Ale vůbec bych si nedovolil paušalizovat to, že v rámci chovu nebo v rámci ustájení by... nebo jak tady padlo, při vyskladňování, to znamená z těch farem, docházet taky ještě k něčemu, co by mělo dokazovat, že to není v pořádku, protože pořád to berme tak, že jestliže zvíře přijede na jatky a není v pořádku, tak je to problém vlastně chovatele.

Takže chovatel v rámci toho, že na jatky dopraví zvíře, které je v dobré zdravotní kondici a je v pořádku i co se týče zdravotního stavu, tak je to to, co on vlastně... kde je jeho maximální snaha. Protože samozřejmě zatřídění zvířat na těch jatkách je hlavně podle těchto věcí a je rozdíl, jestli je to zvíře vizuálně naprosto v pořádku, nebo jestli jsou tam na něm vidět nějaké změny. Takže jak tedy řekl kolega Petr Bendl, samozřejmě ten návrh je k diskusi, ale já se domnívám, že tak, jak je to připraveno, tak že to je maximálně možný komfort na to, aby k týrání zvířat vůbec nedocházelo.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji za dodržení času a pan ministr se hlásí k faktické poznámce. Prosím.

 

Ministr zemědělství ČR Marek Výborný: Děkuji. Já jenom chci zdůraznit, že za prvé řada hlavně těch velkých provozů, porážek, jatek, tak dneska už tím kamerovým systémem disponuje a také na těchto velkých jatkách opravdu dbají velmi na to, aby celý ten proces od vykládky tak, jak pokračuje dál, tak byl v souladu se všemi veterinárními předpisy. Ano, bohužel ne každý tato pravidla respektuje, takže jsme byli svědky některých excesů, které nakonec byly medializované. Proto na to reagujeme touto novelou. A já jsem připraven, jenom chci říct, že teď asi tady není úplně ten prostor, ale pojďme se na zemědělském výboru k tomuto tématu samostatně vrátit i za přítomnosti ústředního ředitele Státní veterinární správy, abychom si řekli skutečně, jak reálně potom ty provozy vypadají a co je možné a prospěšné a co nikoliv. Většina jatečních provozů dneska už ty kamerové systémy v České republice má.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji a nyní se dostává ke slovu pan poslanec Kučera.

 

Poslanec Michal Kučera: Dobrý den, dámy a pánové, já bych chtěl velmi poděkovat panu ministrovi za tuto novelu zákona. Já si myslím, že je velmi kvalitně připravena. Ostatně mí předřečníci již o tom hovořili a zmínili ty nejdůležitější body, takže já už se vyjádřím jenom velmi krátce.

Asi nejdříve bych chtěl potvrdit to, že ta debata se celá přesune potom na jednání zemědělského výboru, který se samozřejmě tomuto bodu bude velmi pečlivě věnovat. Je to bod, nebo je to novela, která se dotýká jak té odborné nebo expertní praxe, tak samozřejmě je tam celá řada věcí, které mají takový ten společenský zájem a ten společenský status, který se týká zejména samozřejmě welfare zvířat.

Já jsem, co se týká právě těch tolik diskutovaných kamer na jatkách, tak já jsem přesvědčen, že toto řešení je řešení, které je správné jak z pohledu zachování nebo zlepšení welfare zvířat na jatkách, tak samozřejmě z toho pohledu provozního, protože to jsou dva pohledy, které vždy musíme nějak kombinovat či slučovat a dívat se na ně souběžně. To znamená, je tam určitě větší snaha pro zlepšení welfare zvířat na jatkách na druhé straně tak, aby to bylo provozně realizovatelné, protože jsou často nápady, které přicházejí v dobré víře, nicméně v tom provozu už to trochu nefunguje. Takže to si myslím, že je správné.

Chtěl bych, jak už tady zmiňoval pan poslanec Bendl v tom předchozím příspěvku, jednoznačně poděkovat za porážku střelou zbraní. To je, myslím, věc, po které dlouho volali právě ti malí farmáři, kterým to výrazně prospěje. A já věřím, že to umožní i větší podíl právě z toho prodávaného masa z farem a trochu to přiblíží i těm konečným spotřebitelům tyto produkty.

Co si myslím, že je velmi důležité, je to, že tato novela skutečně odstraňuje celou řadu byrokratické zátěže, a to jak fyzických, tak právnických osob. To je trend, ke kterému jsme se zavázali v tomto volebním období, a já jsem rád, že rezort zemědělství je jedním bych řekl i z takových lídrů právě debyrokratizace české společnosti. A věřím, že i ty další novely, které ještě do konce volebního období přijdou, budou právě v tomto duchu. Takže skutečně bych chtěl podtrhnout snižování byrokratické zátěže fyzických i právnických osob je v této novele jednoznačně zakotveno a myslím si, že je velmi správné, že tohleto tam je.

Možná ještě nakonec bych zmínil jednu věc, která je taky součástí právě této novely veterinárního zákona, a to jsou úpravy právě kontrol vývozu do třetích zemí. Ty vývozy do třetích zemí jsou velmi, řekl bych, s velkým otazníkem, protože... Možná bych jenom připomenul, že Česká republika má výrazný podíl na vývozu, je právě podíl živých zvířat. Samozřejmě ten vývoz směrem do zemí Evropské unie, a tam zase budu mluvit o právě nějakém tom welfare zvířat při tom transportu. Na území Evropské unie je zajištěn velmi dobře, nebo tam ta opatření jsou skutečně účinná a umíme je i vymáhat a jsou tam i nějaké vymahatelné sankce v případě porušení.

Samozřejmě větší problém je potom, když ten transport překročí hranice Evropské unie a směřuje do zemí, zejména směrem na východ, do zemí bývalého Sovětského svazu i té jižní části. Tak tam často chodí informace, že ten transport už není v takové kvalitě, v jaké by měl být. A samozřejmě možnost to ovlivňovat tady z pohledu České republiky není příliš velká. Tady bych chtěl skutečně požádat pana ministra, aby se o to zasazoval právě na úrovni evropské, abychom skutečně jako Evropská unie, Evropská komise tlačili na to, aby právě v těch třetích zemích ten transport živých zvířat respektoval požadavky Evropské unie, zejména co se týká vývozu z Evropské unie.

Tak tolik mé komentáře k této novele veterinárního zákona. Já ho, jak jsem říkal, považuji za velmi kvalitní, věřím, že ta debata, která bude probíhat na zemědělském výboru, bude i tomu odpovídat. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji. Zatím jste byl poslední přihlášený do obecné rozpravy. Ptám se, zda se ještě někdo nehlásí? Nikoho nevidím, obecnou rozpravu tedy končím.

Ptám se, zda je zájem o závěrečná slova ze strany předkladatele či zpravodaje? Není tomu tak.

Protože nebyl přednesen návrh na vrácení ani zamítnutí zákona, tak se budeme nyní zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání.

 

Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání zemědělskému výboru jako výboru garančnímu. Navrhuje někdo přikázání jinému výboru jako garančnímu? Nikoho nevidím. Přistoupíme tedy k hlasování. Kdo souhlasí s tím, aby předložený návrh byl přikázán k projednání zemědělskému výboru jako garančnímu výboru?

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať stiskne tlačítko a zdvihne ruku. Kdo je proti?

Hlasování číslo 303, bylo přihlášeno 130 poslanců, pro hlasovalo 94, proti nebyl nikdo. Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání zemědělskému výboru jako garančnímu výboru.

 

Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru. Ptám se, zda má někdo návrh na přikázání tohoto návrhu k dalšímu výboru či výborům k projednání?

Jestli tomu tak není, tak jsem přesvědčen, že jsme tento bod doprojednali, protože ani nikdo nenavrhuje zkrácení při prodloužení lhůty pro projednání ve výborech. Končím tedy projednávání bodu číslo 16, respektive jeho prvé čtení.

 

Budeme pokračovat bodem

Aktualizováno 15. 9. 2024 v 11:43.




Přihlásit/registrovat se do ISP