Pátek 1. prosince 2023, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze
(pokračuje Věra Kovářová)
129.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 458/2000 Sb.,
o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích
a o změně některých zákonů (energetický zákon), ve znění pozdějších předpisů,
a další související zákony
/sněmovní tisk 487/ - třetí čtení
Pan ministr Síkela zaujal místo u stolku zpravodajů, dokonce už u řečniště, a také zpravodaj garančního výboru, což je hospodářský výbor, poslanec Ivan Adamec také.
Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 487/6, který byl doručen dne 15. listopadu. 2023. Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 487/7.
Pan navrhovatel má zájem vystoupit. Hned mu udělím slovo, nicméně předám řízení schůze. Děkuji za spolupráci. Pane ministře, máte slovo.
Ministr průmyslu a obchodu ČR Jozef Síkela: Vážená paní předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, dovolte mi, abych krátce okomentoval předložený materiál - návrh zákona, kterým se mění zákon č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů, energetický zákon, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony.
Zároveň bych rád poděkoval poslancům za detailní a konstruktivní diskusi na hospodářském výboru a výboru pro životní prostředí. Ministerstvo průmyslu a obchodu předkládá návrh novely energetického zákona s cílem podpořit využití potenciálu obnovitelné energie a snížit tak závislost na fosilních palivech. Návrh zákona zavádí komunitní energetiku, jejíž podstatou je samovýroba elektřiny z obnovitelných zdrojů a její sdílení mezi členy komunity. Stávající situace kolem cen energií motivuje mnoho lidí k hledání individuálních řešení k zajištění dodávek energie nepocházející z fosilních paliv, které nejsou vázány na obchodování na burzách. Základní myšlenkou komunitní energetiky je maximální optimalizace vlastní výroby elektřiny, tedy naplno využívat produkci z obnovitelných zdrojů energie, a přebytky, které při výrobě vznikají, spotřebovávat někde jinde. Tato optimalizace je základem moderní energetiky a pomáhá nám vyrábět energii, která se vyplatí nám všem. Každý se bude moci stát aktivním zákazníkem, spotřebovávat přebytky vyrobené elektřiny ve své jiné nemovitosti nebo je sdílet se svými blízkými.
Legislativní ukotvení energetických společenství a základních principů jejich působení na trhu s energií usnadní realizaci komunitních energetických projektů. Předložený materiál kromě definování toho, co je energetické společenství a kdo do něj může vstoupit, obsahuje pravidla, jakým způsobem řešit sdílení elektřiny vyrobené ve společenství tak, aby bylo respektováno stávající fungování trhu s elektřinou. Klíčové je, aby při sdílení bylo možné párování výroby a spotřeby a vyhodnocování toků elektřiny a jejího sdílení v rámci energetického společenství. Sdílet elektřinu bude možné nejen mezi členy společenství, ale také mezi zákazníky. S tím souvisí vznik datového centra, které bude pomáhat k praktickému zajišťování datových výměn pro sdílení elektřiny.
Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje vznik komunitní energetiky, a to zejména jako lokální výrobu a spotřebu elektřiny. Jsme pro to, zavádět sdílení elektřiny postupně, protože vyúčtování sdílené elektřiny a výměna dat bude vyžadovat velké změny u mnoha účastníků trhu. Finální řešení bude možné až s plnou funkčností datového centra, které zajistí všechny datové výměny v oblasti sdílení elektřiny, a to se předpokládá v polovině roku 2026.
Další úpravou nebo další oblastí úpravy je zavedení pojmu zranitelného zákazníka do národního právního řádu a způsob jeho ochrany, pokud jde o jeho práva podle energetického zákona a také ve vztahu k povinnostem provozovatelů distribučních soustav. Navrhujeme jít cestou zdravotně zranitelného zákazníka. Návrh zákona projednal dne 19. října 2023 hospodářský výbor a dne 1. listopadu 2023 výbor pro životní prostředí. Druhé čtení proběhlo 14. listopadu, hospodářský výbor jako garanční výbor pro projednání návrhu zákona po druhém čtení stanovil na svém jednání dne 23. listopadu 2023 pořadí hlasování o pozměňovacích návrzích ve třetím čtení.
Garanční výbor přijal dva pozměňovací návrhy, se kterými Ministerstvo průmyslu a obchodu ale nesouhlasí, a dovolte mi k nim uvést komentář. Jedná se o pozměňovací návrh pana poslance Kotta týkající se podpory bioplynu přes elektřinu a pozměňovací návrh poslance Karla Havlíčka, který navrhuje dát do zákona statický a dynamický klíč alokace sdílené elektřiny.
V pozměňovacím návrhu poslance Kotta se navrhuje zavedení provozní podpory elektřiny pro nové výrobny elektřiny využívající bioplyn. Mohl bych zde dlouze vysvětlovat, jak důležitá je role biometanu při dekarbonizaci teplárenství a vůbec pro naši energetickou nezávislost. Všem je také jistě známý legislativní balíček Fit for 55, který jsme během našeho předsednictví významným způsobem pomohli vyjednat, a právě zde nám směrnice o podpoře obnovitelných zdrojů předpisuje velmi ambiciózní sektorové cíle pro zavádění obnovitelných zdrojů. Biometan bude klíčový pro plnění těchto sektorových cílů v dopravě do roku 2030 a svou roli sehraje pro sektor teplárenství. Předložený návrh pana poslance Kotta tedy považuji za poněkud nekoncepční. Poskytnutí provozní podpory výroby elektřiny pro vlastníky bioplynových stanic jde zcela proti zavádění technologií na výrobu biometanu. Bude-li provozní podpora na výrobu elektřiny v bioplynových stanicích poskytnuta, významně to sníží motivaci provozovatelů těchto zařízení investovat do pokročilých technologií na výrobu biometanu. Dovolte mi připomenout, že neplnění evropské legislativy s sebou nese nemalá i finanční rizika pro Českou republiku. Proto bych velmi apeloval na to, aby tento pozměňovací návrh nebyl zapracován.
Zároveň po jednání hospodářského výboru Poslanecké sněmovny proběhlo pracovní jednání se zástupci sektoru podporující tento pozměňovací návrh. Dohodli jsme se, že uskutečníme společné technické pracovní jednání, kde budou všichni relevantní zástupci, tedy provozovatelé bioplynových stanic, zástupci teplárenského a plynárenského sektoru, zástupci dopravy, zástupci relevantních ministerstev a úřadů, což kromě našeho ministerstva je také MŽP, Ministerstvo zemědělství a Energetický regulační úřad, a dalších zainteresovaných stran s cílem znovu na základě aktuálních informací, požadavků a technických možností u jednotlivých technologií analyzovat strategii rozvoje využití bioplynu a biometanu v České republice tak, aby byla maximálně v souladu se závazky Evropské unie, které má Česká republika v souvislosti s plněním jednotlivých energetických a klimatických cílů, a odpovídala ekonomickému i technologickému potenciálu.
K pozměňovacímu návrhu C6 pana poslance Karla Havlíčka - alokační klíče. V tomto pozměňovacím návrhu se navrhuje definovat způsob alokace sdílené elektřiny. V návrhu jsou uvedeny tři způsoby alokace, které si může zákazník nebo společenství zvolit. Jedná se o statickou metodu, dynamickou metodu nebo kombinovanou metodu alokace sdílené elektřiny. Způsob alokace sdílené elektřiny představuje velmi detailní technický údaj, který není vhodné upravovat na úrovni zákona. Toto opatření patří do podzákonné normy, v tomto případě do vyhlášky č. 408/2015 Sb, o pravidlech trhu s elektřinou. Novela zákona již obsahuje zmocňovací ustanovení k tomuto kroku a dle mých informací Energetický regulační úřad již na doplnění vyhlášky začal pracovat.
Poslední návrh, který bych zde rád zmínil, je pozměňovací návrh pana poslance Michálka týkající se rady Energetického regulačního úřadu, ačkoli k němu dalo Ministerstvo průmyslu a obchodu neutrální stanovisko. Z diskuse na garančním výboru jsem zavnímal, že taková změna vyžaduje strukturovanější diskusi a je třeba potřebné změny ve vedení Energetického regulačního úřadu blíže vysvětlit a diskutovat. Z mé dosavadní zkušenosti z fungování rady ERÚ mám za to, že dostačují tři členové namísto pěti. Dle našeho názoru je třeba diskutovat dvě možné varianty, a to tříčlenná rada, to znamená předseda a dva místopředsedové, nebo varianta předseda a místopředsedové, jak tomu bylo v minulosti. Jedná se o důležitou koncepční změnu a jsme připraveni ji předložit k další diskusi v rámci další novely energetického zákona lex OZE III. Stanovisko MPO k podaným pozměňovacím návrhům uvedu při hlasování o těchto pozměňovacích návrzích.
Na závěr mi prosím dovolte zdůraznit, že novela energetického zákona umožní občanům, obcím a malým podnikatelům zapojit se do komunitní energetiky, snížit svou závislost na fosilních palivech prostřednictvím lokální výroby energie a jejího sdílení. Umožní nám nejen posílit energetickou nezávislost každého z nás a tím i celé společnosti, ale také nám současně pomůže snížit výdaje za energie. Děkuji vám za spolupráci a děkuji vám za pozornost.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Já také děkuji, pane ministře. Přeji hezké dopoledne.
Než otevřu rozpravu, ještě načtu dvě omluvy. Omlouvá se paní předsedkyně Pekarová Adamová od 10 do 11 hodin z pracovních důvodů a paní místopředsedkyně Richterová od 10.15 ze zdravotních důvodů.
Otevírám rozpravu, do které mám přihlášenou paní poslankyni Olšákovou. Paní poslankyně, prosím.
Poslankyně Eliška Olšáková: Děkuji. Vážená paní předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, já bych ráda stáhla pozměňovací návrh, který je pod písmenem J a který byl nahrán pod číslem sněmovního dokumentu 3648, a týkal se stanovení plátce daně z elektřiny u sdílení. Tento pozměňovací návrh stahuji z toho důvodu, že dle výkladového stanoviska Ministerstva financí dospěli k tomu, že podle stávajícího znění zákona o stabilizaci veřejných rozpočtů má být plátcem daně z elektřiny výrobce, který elektřinu sdílel, nikoli konečný spotřebitel, tudíž pozměňovací návrh není nutný. Děkuji za pozornost.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Děkuji. Dále vnímám přihlášku z místa pana poslance Kotta. Prosím.
Poslanec Josef Kott: Děkuji za slovo, paní místopředsedkyně. Vážený pane ministře, milí kolegové, milé kolegyně, vážení kolegové, já jenom krátkou reakci na to, co zde říkal pan ministr. Jestli je to koncepční nebo nekoncepční, to skutečně nedokážu posoudit. Já jsem pragmaticky vycházel ze skutečnosti, že ve chvíli, kdy jsme podporovali bioplynové stanice na teplo do 0,5 megawatt, tak nevznikla ani jedna. To znamená, že tyto malé bioplynové stanice, které skutečně dle analýz - nebo nevychází jim to nebo není to vlastně vhodné pro výrobu biometanu, tak to je skutečnost. A podle analýz, které zde jsou, tak máme nějakých 800 farem, kde by bylo možné ty bioplynové stanice postavit, 400 z nich jsou malé bioplynové stanice, které v podstatě neřeší tu koncepci, kterou má za mě vláda nastavenou, a je nastavena na základě nějakých požadavků a je nastavena dobře, ale fakt si musíme uvědomit jednu skutečnost, že ty bioplynové stanice, které jsou malé, tak jim to nevychází a biometan prostě řešit nebudou. To znamená, že tuhletu koncepci, o které hovoří pan ministr, budou řešit velké bioplynové stanice, které jsou na to připraveny, kterým to bude vycházet a pro které to bude mít smysl.
Nakonec řeknu jenom jednu záležitost, že mě mrzí, že jsme včas nezačali diskutovat s ministerstvem, protože si myslím, že Agrární komora i Asociace soukromého zemědělství má k dispozici dostatek informací o tom, aby ta diskuse mohla být vedena skutečně efektivně. Jak zde řekl pan ministr, jsou připraveni řešit to v budoucnosti, ale já jsem vycházel z toho, že tento zákon tady je připraven a že jsme schopni se na tomto domluvit, protože jestliže někdo bude chtít do svého portfolia zařadit výstavbu bioplynové stanice z jakéhokoli důvodu - a znovu říkám, ty malé bioplynové stanice jsou skutečně zemědělské bioplynové stanice, kde vlastně se bude likvidovat i bioodpad z měst a obcí - ty bioplynové stanice prostě takto tu koncepci nastavenou mají, kde jsem měl možnost o tom hovořit, tak z toho důvodu jsem si dovolil vlastně to načíst tak, jak jsem to udělal. Takže jestli to je koncepční nebo nekoncepční, skutečně nevím, ale vedly mě k tomu záležitosti, o kterých jsem tady hovořil. Děkuji vám za pozornost.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Já také děkuji. Je zde přihláška faktická pana poslance Kučery. Pane poslanče, prosím.
Poslanec Michal Kučera: Dobrý den, dámy a pánové. Děkuji za slovo, paní místopředsedkyně. Já bych tady chtěl trošku podpořit tu úvahu, kterou tady řekl pan poslanec Kott, protože je skutečně pravda, že tak, jak to bude dnes nastaveno, tak to bude pro některé, zejména ty malé bioplynové stanice likvidační, konec podpory výroby elektrické energie. Ne každá skutečně má možnost z technických důvodů přejít na výrobu biometanu a my si musíme říct, zda ten trend, který nastane, to znamená pravděpodobně koncentrace bioplynových stanic do těch větších center, zda je pro Českou republiku, respektive nejenom pro českou energetiku, ale řekněme si pro české zemědělství, protože ty bioplynové stanice často pomáhají zlepšit ekonomiku zemědělského podniku, a samozřejmě i dejme tomu obce, na kterou jsou navázány třeba dodávkami tepla a tak dále.
To znamená, že já jsem tady zavnímal, že pan ministr průmyslu chce tu situaci do budoucna řešit, že tímto nekončíme, a pokud chceme mít - a myslím, že trend je správný - že ty bioplynové stanice, zejména ty malé bioplynové stanice, by byly rovnoměrně rozmístěny po území České republiky, což si myslím, že je správné, tak to mohou být jedině tehdy, když nějakým způsobem tam bude současně i zahrnuta výroba elektrické energie. Chápu, že to teď nebylo možné řešit nebo to nebylo řešeno v této novele zákona, ale do budoucna je třeba se s tím skutečně vypořádat, protože důsledek bude ten, že se budou koncentrovat větší bioplynové stanice k větším centrům, tam, kde mají zdroje, malé bioplynové stanice v zemědělských podnicích budou pomalu končit.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Děkuji za dodržení času. Zeptám se, zda ještě někdo má zájem o vystoupení? Prosím, pan zpravodaj.
Poslanec Ivan Adamec: Vážený pane ministře, kolegyně a kolegové, já budu už stručný, debata tady proběhla. Já bych chtěl pana ministra uklidnit. U té C6 poslance Havlíčka, který ji bohužel nestáhl, stáhl jiné pozměňovací návrhy, došlo podle mě k pochybení v rámci nepozornosti, protože těch pozměňováků bylo strašně moc. Bylo jich strašně moc a po skončení výboru jsme se shodli, že tohle se fakt nedá provádět v zákoně, že to musí být podzákonný předpis, protože to musí být variabilní a to zákon neumí. On by dokonce blokoval to dobré využití, takže proto.
Jinak největší debata proběhla paradoxně o propanbutanových lahvích, které dneska máme taky jako součást pozměňovacích návrhů, protože ony se tam dostaly kdysi při předešlé novele.
Co se týká ERÚ, tam jsme vlastně říkali, že si dovedeme představit jiný výkon od regulačního úřadu, dovedeme si představit jinou konstrukci vedení tohoto úřadu, ale že je potřeba to projednat klasickým standardním způsobem, a já věřím, že do budoucna se k tomu nějak dopracujeme. Ale pozměňovací návrh kolegy Michálka v tuto chvíli byl velmi nevhodný.
To je všechno. Já bych poprosil, abychom se vrhli na pozměňovací návrhy. Procedura není úplně jednoduchá.
Teď se dovídám, že někdo stahuje pozměňovací návrhy. Bylo tady vždycky pravidlem, že se o tom hlasovalo - dneska nemáme, kdo by je tady navrhl, protože pan kolega Havlíček je nepřítomen, takže mi říkala legislativa, že to nemusíme hlasovat, to stahování. Tak bych vás poprosil, abychom z toho nedělali pak nějaký legislativní problém, protože skutečně vyhovme. Pan kolega Havlíček stahuje pozměňovací návrhy dva písemně a myslím si, že v tuto chvíli by to mělo být pro nás dostatečné, a o tom budu hovořit při proceduře. Děkuji.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Také děkuji, a jinak to písemné stažení máme samozřejmě zde k dispozici, pokud by chtěl někdo nahlédnout.
Zeptám se, zda ještě někdo se hlásí do rozpravy? Nikoho nevidím, rozpravu tedy končím.
Zeptám se na zájem, na závěrečná slova pana ministra, závěrečná slova, pan zpravodaj? Také ještě pan zpravodaj chce využít, prosím.
Poslanec Ivan Adamec: Tak já jsem ve své závěrečné zprávě chtěl pohovořit ještě o jednom problému, který tady vzniká nepochopením pojmu podle mě, a to je procentové zastoupení obcí v komunitách.
Já k tomu řeknu jednu věc. Pokud zvedneme ta procenta na maximální možnou míru naprosto volně, tak se stane, že nám tady budou vznikat komunity dvou kategorií, jedna obecní, komunální, do které nikdo jiný nebude chtít jít, a pak ty druhé, které jsou z privátního sektoru. A já si myslím, že tohle není na začátek dobře, že by to mělo být vyvážené. Komunita prostě není obchodní společnost, v komunitě mají všichni stejná práva. Já bych poprosil, abyste se nad tím ještě zamysleli. Obcím pomáháme jiným pozměňovacím návrhem a tento pozměňovací návrh nepodpořily, nakonec ho nepodpořily oba výbory, které ho projednávaly. Děkuji za pozornost.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Také děkuji. Nyní tedy můžeme přikročit k hlasování o pozměňovacích návrzích a požádám opět pana zpravodaje, aby nás seznámil s procedurou a provedl nás hlasováním. Děkuji. Prosím.
Poslanec Ivan Adamec: Také děkuji za slovo. Vážená paní předsedající, pane ministře, kolegyně, kolegové, tak já se pokusím tady vám navrhnout proceduru, která bude trošku jiná, než navrhuje hospodářský výbor z toho titulu, že někteří stahují své pozměňující návrhy. V té proceduře nebudu hovořit, o čem jsou, obsahuje ty pozměňovací návrhy, to budu říkat až při konkrétním hlasování o pozměňovacích návrzích, takže se pokusím vám to říct velmi stručně.
(1.) Měli bychom hlasovat návrh legislativně technických úprav podle § 95 odst. 2 jednacího řádu přednesené ve třetím čtení, budou-li načteny, ale nic načteno nebylo, pokud je jasné.
(2.) Pak je jako druhý pozměňovací návrh kolegy Munzara, je to A12.
(3.) Pak pozměňovací návrh hospodářského výboru A2.
(4.) Pozměňovací návrh hospodářského výboru A3.
5. Pozměňovací návrh poslance Adamce I1.
6. Pozměňovací návrh poslance Adamce I2, a pokud ho schválíme, nemůžeme hlasovat o pozměňovacím návrhu A5, o A5 se může hlasovat jen v případě neschválení pozměňovacího návrhu I2.
7. A pokud ještě tady, pokud bychom neschválili tu pětku, to znamená I1, tak pak, když ji schválíme, nemůžeme hlasovat o pozměňovacím návrhu A8, o tom můžeme hlasovat jenom v případě, když neschválíme I1. Když ho schválíme, nemůžu hlasovat o pozměňovacím návrhu A9, C1 a C4. Pozměňovací návrh A9 hlasovat pouze v případě neschválení pozměňovacího návrhu I3, C1, C4. (Hluk v sále.) Já bych prosil, abyste mě poslouchali, ono to fakt není jednoduché. Pozměňovací návrh C1 hlasovat pouze v případě neschválení pozměňovacího návrhu I3, pozměňovacího návrhu A9. Pozměňovací návrh C4 hlasovat pouze v případě neschválení pozměňovacího návrhu I3, pozměňovacího návrhu A9.
8. Pozměňovací návrh poslance Adamce I4. Jeho schválení učiní nehlasovatelný pozměňovací návrh A4 - pozměňovací návrh A4 hlasovat jenom v případě neschválení pozměňovacího návrhu I4.
9. Pozměňovací návrh poslance Adamce I5.
10. Pozměňovací návrh poslance Adamce I6.
11. Pozměňovací návrh poslance Adamce I7.
12. Pozměňovací návrh poslance Adamce I8.
13. Pozměňovací návrh poslance Adamce I9.
14. Pozměňovací návrh hospodářského výboru A6.
15. Pozměňovací návrh hospodářského výboru A7.
16. Pozměňovací návrh hospodářského výboru A10.
17. Pozměňovací návrh hospodářského výboru A11.
18. Pozměňovací návrh hospodářského výboru A12 ve znění pozměňovacího návrhu H.
19. Pozměňovací návrh výboru pro životní prostředí B.
20. Poslanecký návrh poslance Slavíka G.
21. Pozměňovací návrh poslance Michálka L1. Je třeba v bodě 9 opravit písmeno b) na písmeno c) a bod 10 uvést, že "v části první čl.1 bod 140 zní", neboť část nové změny v § 98a odst.2 písm. j) je již obsažena v bodě 140 vládního návrhu.
22. Pozměňovací návrh hospodářského výboru A13. Případné schválení pozměňovacího návrhu A13 učiní nehlasovatelným pozměňovací návrh C2. Pozměňovací návrh C2 tedy hlasovat jen v případě neschválení pozměňovacím návrhu A13.
23. Pozměňovací návrh poslance Šimka E2 a C3 už hlasovat nebudeme, protože ten byl stažen.
24. Pozměňovací návrh poslance Šimka E1 a C5 opět byl stažen, tak se o tom bavit nemusíme.
25. Pozměňovací návrh poslance Šimka E5.
26. Pozměňovací návrh poslance Kotta D.
27. Pozměňovací návrh hospodářského výboru A1.
28. Pozměňovací návrh poslance Havlíčka C6.
29. Pozměňovací návrh poslance Bureše F.
30. Pozměňovací návrh poslance Olšákové J.
31. Pozměňovací návrh poslance Krále K.
32. Pozměňovací návrh poslance Michálka 1 i 2 (správně L2). Říkám to správně?
33. Návrh zákona jako celek. A pardon, paní poslankyně Olšáková stáhla návrh, takže ten bod číslo 30 nebude, ostatní body přečíslujeme.
To je návrh procedury, jak bychom měli dneska hlasovat. (Poznámka z pléna.)
L2, ano, je to L, já se omlouvám, já tady špatně vidím, L2. Já to ještě zopakuji. Bude to tentokrát 31. pozměňovací návrh poslance Michálka L2. To je vše, paní předsedající.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Děkuji, pane zpravodaji. Rozumím tomu tedy, že nejprve si odhlasujeme proceduru, pak - nebo nejprve - budeme hlasovat o stažení návrhu paní poslankyně Olšákové?
Poslanec Ivan Adamec: To - já bych pro to hlasoval. Pan kolega Havlíček to poslal písemně, tady bych udělal výjimku, že bychom o tom nehlasovali, protože tady... ale tady mi Marek Benda jako zkušený legislativec velí, abychom o tom hlasovali, stejně o všech stažených pozměňovacích návrzích.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Dobře, takže nejprve tedy budeme hlasovat o stažených pozměňovacích návrzích, následně budeme hlasovat proceduru tak, jak ji navrhl pan zpravodaj. Takže první hlasování bude o stažených pozměňovacích návrzích, které jsou jak v písemné podobě od pana místopředsedy Havlíčka, tak od paní poslankyně Olšákové, která ji navrhla tady dnes na plénu.
Poslanec Ivan Adamec: Ano, jsou to C3, C5 a J3.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Děkuji za doplnění.
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 268, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 156, proti nikdo. Návrh byl přijat.
Nyní, vážené paní poslankyně a vážení páni poslanci, než dám zahájení k hlasování o proceduře, dovolte mi, abych na galerii pro hosty přivítala delegaci předsedkyně Národního shromáždění Ázerbájdžánu, Její excelence paní Sahiby Gafarové. (Poslanci povstávají a tleskají.)
Děkuji. Nyní budeme hlasovat o proceduře tak, jak byla navržena panem zpravodajem.
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 269, přihlášeny 163 poslankyně a poslanci, pro 161, proti nikdo. Návrh byl přijat.
Nyní požádám pana zpravodaje, aby nás provedl jednotlivými pozměňovacími návrhy a před hlasováním k nim sdělil stanovisko. Prosím.
Poslanec Ivan Adamec: Ano, paní předsedající. Legislativně-technické návrhy nebyly podány, tudíž o nich nemůžeme hlasovat, už není co. Jako druhý bod byl hlasovat o pozměňovacím návrhu H poslance Munzara. Je to návrh, který upřesňuje A12, takže obecná výpovědní doba po ukončení členství v energetických společnostech bude tři měsíce, ale v případě ukončení vlastnického nebo užívacího práva nemovitosti, to je k odběrnému místu, bude kratší, a to jeden měsíc. Stanovisko: doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Stanovisko navrhovatele, pana ministra? (Je to A12?) (Zpravodaj: H, poslanecký návrh H. Je to poslanecký návrh k návrhu A12. Ministr: Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 270, přihlášeny 163 poslanci a poslankyně, pro 161, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Dále budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu pod písmenem A2 hospodářského výboru, je to pozměňovací návrh schválený hospodářským výborem k zákonu o hospodaření s energií. Jedná se o transpozici nové evropské směrnice o energetické účinnosti, která zavádí mimo jiné speciální kritéria pro budovy sloužící jako datová centra, která jsou mimořádně energeticky náročná. Stanovisko výboru je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 271, přihlášeny 163 poslankyně a poslanci, pro 161, proti nikdo. Návrh byl přijat. Prosím dál.
Poslanec Ivan Adamec: Dále budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu pod písmenem A3 hospodářského výboru. Je to pozměňovací návrh schválený v hospodářském výboru k energetickému zákonu a zákonu o POZE, který upřesňuje povinnosti provozovatelů distribučních soustav pro připojování nových výrobních zdrojů elektřiny. Stanovisko výboru je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: (Ministr: Souhlas.) Děkuji.
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 272, přihlášeny 163 poslankyně a poslanci, pro 162, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Dále budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu I1 poslance Adamce, a pokud ho schválíme, tak pak už bychom nehlasovali o pozměňovacím návrhu A8. Stanovisko je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování, ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 273, přihlášeny 163 poslankyně a poslanci, pro 161, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Ano, tím pádem je nehlasovatelný pozměňovací návrh A8. Dále budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu I2 poslance Adamce, a pokud ho schválíme, tak pak nemůžeme hlasovat o pozměňovacím návrhu A5. Stanovisko výboru je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 274, přihlášeny 163 poslankyně a poslanci, pro 160, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Ano, tím pádem je nehlasovatelný pozměňovací návrh pod písmenem A5. Dále budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu I3 poslance Adamce. Pokud ho schválíme, už nemůžeme hlasovat o pozměňovacím návrhu A9, C1 a C4. Stanovisko výboru doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 275, přihlášeny 163 poslankyně a poslanci, pro 162, proti nikdo. Návrh byl přijat. Prosím.
Poslanec Ivan Adamec: Ano, takže pozměňovací návrh A9, C1 a C4 jsou nehlasovatelné. Dále budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu I4 poslance Adamce. Pokud ho schválíme, tak pak už nemůžeme hlasovat o pozměňovacím návrhu A4. Stanovisko výboru: doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 276, přihlášeny 163 poslankyně a poslanci, pro 162, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Ano, tím pádem nehlasujeme o pozměňovacím návrhu A4. Dále budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu I5 poslance Adamce. Je to pozměňovací návrh regulující z podnětu ERÚ povinnosti nad rámec licence § 12 energetického zákona. Zavádí povinnost auditu u žádosti o kompenzace obchodníků za zastropované ceny v § 191, zpřesňuje informační povinnosti obchodníků s elektřinou a plynem v § 30 a v § 61. Stanovisko výboru: doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování, ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 277, přihlášeny 163 poslankyně a poslanci, pro 162, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Dále budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu I6 poslance Adamce. Je to pozměňovací návrh reagující na podněty ohledně procesních otázek spojených s institutem neoprávněné čerpání podpory podle § 51 zákona o POZE. Zakotvuje jednoznačné použití režimu správního řádu pro stadium posouzení otázky spáchání deliktu a zavedení možnosti dobrovolně vrátit neoprávněně čerpanou podporu ze strany výrobce. Stanovisko výboru je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 278, přihlášeny 163 poslankyně a poslanci, pro 162, proti nikdo. Návrh byl přijat. Prosím.
Poslanec Ivan Adamec: Dále budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu I7 poslance Adamce. Je to pozměňovací návrh reagující na výtky Evropské komise k transpozici směrnice o POZE, takzvaná směrnice RED 2. Stanovisko výboru je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 279, přihlášeny 163 poslankyně a poslanci, pro 160, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Pak máme pozměňující návrh I8 poslance Adamce. Je to pozměňovací návrh upřesňující některé správní přestupky spojené s měřidly tepelné energie v zákoně o hospodaření s energií. Stanovisko výboru: doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 280, přihlášeny 163 poslankyně a poslanci, pro 160, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Pak tady máme pozměňovací návrh I9 poslance Adamce. Je to pozměňovací návrh k energetickému zákonu adaptující nařízení o kodexu sítě pro připojení výroben elektřiny. Stanovisko výboru je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 281, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 158, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Dále máme pozměňovací návrh pod písmenem A6 hospodářského výboru. Je to pozměňovací návrh schválený na hospodářském výboru o zákonu o hospodaření s energií ohledně zmocnění pro vyhlášku MPO v oblasti dodávek tepelné energie. Stanovisko výboru je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 282, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 158, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Pak je tady pozměňovací návrh A7 hospodářského výboru. Je to pozměňovací návrh schválený hospodářským výborem k energetickému zákonu ohledně některých výrazových zpřesnění v energetickém zákoně. Je to z podnětu Energetického regulačního úřadu. Stanovisko výboru je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 283, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 161, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Pak tady máme pozměňovací návrh pod písmenem A10 hospodářského výboru. Je to pozměňovací návrh schválený v hospodářském výboru k zákonům o hospodaření energií, který se týká zejména problematiky energetických specialistů. Stanovisko výboru je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 284, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 160, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Dále budeme pokračovat pozměňovacím návrhem A11 hospodářského výboru. Je to pozměňovací návrh schválený v hospodářském výboru k energetickému zákonu ohledně stanovení lhůty tří měsíců pro montáž průběhového měřidla elektřiny. Stanovisko výboru je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 285, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 162, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Dále je to pozměňovací návrh A12 ve znění poslaneckého návrhu H poslance Munzara. Je to pozměňovací návrh schválený v hospodářském výboru k prodloužení výpovědní doby pro ukončení členství v energetických společenstvích na tři měsíce. Tento pozměňovací návrh je upřesněn návrhem poslance Munzara. Stanovisko výboru: doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 286, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 158, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Pak tady máme pozměňovací návrh B výboru pro životní prostředí. Jsou to původně dva pozměňovací návrhy schválené ve výboru pro životní prostředí, lhůta pro zpracování řádu datového centra v energetickém zákoně a kritéria udržitelnosti a úspor emisí skleníkového plynu u výroby energie v zákoně o POZE. Stanovisko výboru doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 287, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 161, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Dále tady máme pozměňovací návrh pod písmenem G poslance Slavíka. Je to pozměňovací návrh ke změně zákona o správních poplatcích. Stanovisko výboru: doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 288, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 161, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Dále máme pozměňovací návrh L1 poslance Michálka. Je třeba v bodě 9 upravit písmeno b) na písmeno c) a v bodě 10 uvést, že v části první čl. 1 bod 140 zní: "neboť část nové změny § 98a odst. 2 písm. j) je již obsažena v bodě 140 vládního návrhu". Je to pozměňovací návrh, který se týká změny vedení ERÚ a úpravy některých povinností držitelů licencí v § 11 energetického zákona. Stanovisko výboru: nedoporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Neutrální.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 289, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 2, proti 154. Návrh nebyl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Máme tu pozměňovací návrh A13 hospodářského výboru. V případě jeho schválení nemůžeme pak hlasovat o pozměňovacím návrhu C2. Stanovisko hospodářského výboru k C2 bylo doporučující a tady je také doporučující. Jenom řeknu, co to je. Ony ty dva návrhy jsou totožné - je potřeba říct, je to úplně stejné. Jedná se o úpravu hlasující členské základny energetických společností a obecné členské základny ve společenství pro obnovitelné zdroje. V obou případech se ruší u přestupkových organizací doplňující kritérium být podnikem, tedy množina potenciálních zájemců o členství se tímto rozšiřuje. Stanovisko tady padlo souhlasné.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Neutrální.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 290, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 157, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Pak je tady pozměňovací návrh E2 poslance Šimka. C3 byl stažen, který je alternativou. Jedná se o právní úpravu problematiky hlasovacích práv ve společenství, kde se navrhuje, aby kritérium maximálně 10 % hlasovacích práv mohlo být překročeno v případě územních samosprávných celků, dobrovolných svazků obcí a příspěvkových organizací územních samosprávných celků. O pozměňovacím návrhu C2 nebudu hovořit, tady v tomto případě stanovisko výboru je nedoporučující. Osobně už jsem vám řekl, co si o tom myslím.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Neutrální.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 291, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 15, proti 98. Návrh nebyl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Ano, dále budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu E1 poslance Šimka. Jedná se o problematiku propanbutanových lahví. C5 byl stažen, takže je to jediný pozměňovací návrh k této tematice. Stanovisko výboru je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Neutrální.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 292, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 159, proti nikdo. Návrh byl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Ano, dále máme pozměňovací návrh pod písmenem E3 poslance Šimka. Je to pozměňovací návrh týkající se možnosti, aby jeden subjekt byl členem tří skupin sdílení. Řekl bych, že toto předbíhá dobu, proto stanovisko našeho výboru je nedoporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 293, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 2, proti 145. Návrh nebyl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Pak tady máme pozměňovací návrh D kolegy poslance Kotta. To je ta zmiňovaná podpora výroby elektřiny z bioplynu. Tady stanovisko výboru je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Stanovisko pana ministra? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 294, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 83, proti 29. Návrh byl přijat.
Kontrola hlasování asi pravděpodobně je signalizována - ano, prosím. Takže všechno v pořádku? Ano, všechno v pořádku, můžeme pokračovat. Prosím. (Slabý potlesk poslanců hnutí ANO.)
Poslanec Ivan Adamec: Já se k tomu vyjádřím v závěrečné zprávě. Máme tady...
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Tak ještě k hlasování, ano.
Poslanec Pavel Bělobrádek: Zdržel jsem se, na sjetině mám hlasoval pro. Zpochybňuji hlasování.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Ano, takže nyní budeme hlasovat o námitce k hlasování k zpochybnění.
Zahajuji hlasování o této námitce. Kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 295, přihlášeno 163 poslankyň a poslanců, pro 151, proti nikdo. Návrh byl přijat.
Budeme tedy opakovat poslední hlasování, pane zpravodaji.
Vnímám zájem o odhlášení, všechny jsem vás odhlásila a prosím, abyste se přihlásili vašimi identifikačními kartami. Už se nám asi počet přihlášených ustálil.
Prosím, pane zpravodaji.
Poslanec Ivan Adamec: Tak budeme opětovně hlasovat o pozměňovacím návrhu D poslance Kotta. Stanovisko výboru je doporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 296, přihlášeno 161, pro 83, proti 25. Návrh byl přijat. Můžeme dál, pane zpravodaji.
Poslanec Ivan Adamec: Dobře, budu pokračovat. Pozměňovací návrh pod písmenem A1 hospodářského výboru, původně můj. Pozměňovací návrh týkající se definice sdílení elektřiny v energetickém zákoně. Stanovisko výboru je nedoporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Stanoviska pana ministra? Pane ministře? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 297, přihlášeno 162 poslankyň a poslanců, pro 1, proti 148. Návrh nebyl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Takže tady teď máme pozměňovací návrh pod písmenem C6 poslance Havlíčka. Je to pozměňovací návrh ohledně statických a dynamických alokačních klíčů při sdílení... C6. (V sále je hluk.)
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Požádám o klid v sále, protože pak samozřejmě je panu zpravodaji špatně rozumět. Tak prosím. (Zpravodaj: A já se snažím mluvit nahlas.) Ano, to je pravda. Tak pokračujeme.
Poslanec Ivan Adamec: Stanovisko výboru je doporučující, ale okomentoval jsem to tady před chvilkou.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 298, přihlášeno 162 poslankyň a poslanců, pro 1, proti 77. Návrh nebyl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Ano, děkuji. Pak tady máme pozměňovací návrh... (V sále je stálý hluk.) Já bych poprosil, paní předsedající, abyste sjednala klid, protože pak mi nikdo nerozumí, co tady říkám.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Přesně tak to je, pane zpravodaji, takže já požádám ctěnou Sněmovnu o ztišení. Jinak použiji zvoneček. (Smích a pobavení v sále.) Pane zpravodaji, tak to jsem tomu dala. Tak ještě jednou prosím o klid. Děkuju moc. Prosím.
Poslanec Ivan Adamec: Také děkuji, paní předsedající. Máme tu pozměňovací návrh pod písmenem F poslance Bureše. Je to podpora výroby elektřiny z biomasu a bioplynu. Stanovisko výboru nedoporučuje.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 299, přihlášeno 162 poslankyň a poslanců, pro 7, proti 138. Návrh nebyl přijat. Můžeme dál.
Poslanec Ivan Adamec: Ano, pozměňovací návrh pod písmenem J byl stažen, tak tu máme pozměňovací návrh K poslance Krále. Je to pozměňovací návrh ohledně poplatků za využívání fosilních paliv v zákoně o stabilizaci veřejných rozpočtů. Stanovisko výboru nedoporučující.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 300, přihlášeno 162 poslankyň a poslanců, pro 1, proti 147. Návrh nebyl přijat.
Kolegyně, kolegové, teď zejména v levé části sálu, prosím o ztišení. Děkuji. Prosím.
Poslanec Ivan Adamec: A máme tady poslední pozměňovací návrh pod písmenem L2 poslance Michálka. Je to pozměňovací návrh ohledně problematiky cenové regulace lokálních distribučních soustav v energetickém zákoně. Stanovisko výboru nedoporučuje.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Pan ministr? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 301, přihlášeno 162 poslankyň a poslanců, pro nikdo, proti 152. Návrh nebyl přijat. Prosím dál.
Poslanec Ivan Adamec: Ano, paní předsedající, tím jsme se vyrovnali se všemi pozměňovacími návrhy a nyní bychom měli hlasovat o návrhu zákona jako celku.
Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Děkuji. O všech návrzích bylo tedy hlasováno.
Přikročíme k hlasování o celém návrhu zákona. Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů, energetický zákon, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony, sněmovní tisk 487, ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou."
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? (Velký hluk v sále.) Prosím, ještě musíme vyřadit body, tak abyste se chviličku zdrželi. Kdo je proti?
Hlasování číslo 302, přihlášeno 162 poslankyň a poslanců, pro 162, proti nikdo. Návrh byl přijat.
A já konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas.
Vzhledem k tomu, že jsme vyčerpali všechny body dnešní schůze, je potřeba hlasovat o návrhu na vyřazení zbývajících neprojednaných bodů schváleného pořadu 82. schůze Poslanecké sněmovny.
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro vyřazení těchto bodů? Kdo je proti?
Hlasování číslo 303, přihlášeno 159 poslankyň a poslanců, pro 141, proti 3. Návrh byl přijat.
Tímto jsme vyčerpali schválený pořad 82. schůze Poslanecké sněmovny a já tuto schůzi končím. Na závěr připomínám, že se sejdeme v úterý 12. prosince ve 14 hodin na 86. schůzi. Přeji krásný zbytek dne a klidný víkend.
(Schůze skončila v 11.31 hodin.)
Aktualizováno 9. 4. 2024 v 15:37.