Pátek 14. října 2022, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

(pokračuje Karel Havlíček)

103.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách
provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb.,
o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně
některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla),
ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů,
a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 216/ - třetí čtení

A nyní prosím, aby místo u stolku - už zaujali - pan ministr dopravy Martin Kupka, zpravodajka garančního výboru paní poslankyně Zuzana Ožanová. Jenom podotýkám, že pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 216/3, ten byl doručen dne 29. září 2022.

Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 216/4, a táži se tedy navrhovatele, zda má zájem vystoupit před otevřením rozpravy? Ano, pane ministře, máte slovo.

Jenom předtím se ještě ubezpečím, mám zde zřejmě omylem zmáčklé faktické poznámky pana poslance Marka Bendy a pana poslance Karla Krejzy. (Omyl.) Tak já je zde odmažu.

Máte slovo.

 

Ministr dopravy ČR Martin Kupka Vážený pane předsedající, vážené paní kolegyně, vážení páni kolegové, předložený návrh zákona znovu znamená nezbytný převod evropských nařízení do české legislativy, ale kromě toho přináší i celou řadu důležitých usnadnění a zlehčení podmínek pro české občany, a to zejména v oblasti zrušení povinnosti absolvování evidenční kontroly v případě, kdy má být jako nový vlastník silničního vozidla zapsán v registru silničních vozidel jeho dosavadní provozovatel. Jde o řádově desítky tisíc lidí, kterým v daném roce končí leasingová smlouva, a oni musejí doposud spěchat na příslušné úřady, aby provedli úkon, který je z hlediska bezpečnosti úplně zbytečný. Pokud se podaří schválit v následujících minutách příslušné pozměňovací návrhy, bude to znamenat v tomto případě významnou úlevu.

Stejně tak umožníme servisní jízdy vozidel vyřazených z provozu na základě povolení manipulačního provozu. Upravujeme také další podmínky v případě historických vozidel, a to včetně možnosti provádět technické prohlídky historických vozidel s konstrukční rychlostí do 40 kilometrů za hodinu mobilním způsobem, aby například traktory a další technika historického rázu zařazená mezi veterány nemusela mířit při svých reálných konstrukčních limitech na stanici technické kontroly.

Zároveň, a to je také důležitá změna, prodlužujeme platnost evidenční kontroly z 30 dnů na jeden rok. Jeden z mála pozměňovacích návrhů, se kterými nesouhlasíme, a to zejména po upozornění a jednání s Ministerstvem životního prostředí, je vypuštění jedné z podmínek pro dovoz ojetých vozidel ze zahraničí, a to splnění emisní třídy Euro 3.

A konečně zmíním důležitý pozměňovací návrh, který bude znamenat výrazné zlehčení, zmírnění administrativy a byrokracie, a to je faktické zrušení velkého technického průkazu tak, aby do budoucna byl vydáván pouze jeden technický průkaz, který bude sloužit v budoucnu fakticky už jen nezbytně v zahraničí, když se vydáte s vozidlem za hranice České republiky. Na území České republiky pak bude v zásadě potřeba jenom se prokázat jedním identifikačním průkazem a i data o vozidle už příslušné orgány zajistí samy. Nicméně i ono zjednodušení v tom, že bude potřeba jen jeden technický průkaz, že už se nebudeme muset trápit hledáním toho velkého dokumentu, který velká část lidí pak složitě dohledává ve svých dokumentech, je úleva. Bude to znamenat i zmenšení objemu práce pro jednotlivé úřady obcí s rozšířenou působností, bude to znamenat i zkrácení času nezbytného pro obstarání celého toho postupu a je to jeden z dalších kroků, kde digitalizace bude lidem výrazně usnadňovat život.

Děkuju mnohokrát za pozornost i za podporu zmíněných pozměňovacích návrhů i zákona jako celku.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji, pane ministře, a já tímto otevírám rozpravu, do které se jako první s přednostním právem přihlásila paní zpravodajka Zuzana Ožanová.

A ještě předtím přečtu omluvy: paní Adámková Věra od 12 do 17 hodin z pracovních důvodů a současně ruším omluvu paní místopředsedkyně Věry Kovářové.

Máte slovo.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji. Vážený pane předsedající, vážení ministři, dámy a pánové, nebudu mluvit k tomuto tisku dlouze. Za prvé, zcela nestandardně chci skutečně poděkovat Ministerstvu dopravy za spolupráci na tomto tisku. Asi mi tento tisk byl souzen, protože již v minulém období pod číslem 1046 jsme došli před třetí čtení, akorát jsme se nedostali k hlasování, nicméně nyní tak už činíme. A opravdu Ministerstvo dopravy spolupracovalo velmi dobře na tomto tisku.

Já bych se vyjádřila k několika věcem, které byly na výboru. Pan ministr uváděl evidenční kontrolu, že dojde k prodloužení z 30 dnů na jeden rok. Ovšem mně jako zpravodaji se více líbí původní návrh Ministerstva dopravy, a to jsou dva roky, a řeknu důvod. Je to také proto, že když si lidé prodají mezi sebou vozidlo, potom někdo někomu dá plnou moc a ten druhý to nepřepíše, potom jim domů chodí různé ne pokuty, ale jsou to částky, které mají hradit jako provozovatelé vozidla, poněvadž jsou tam neustále napsáni, a musí potom řešit situaci - administrativní přepis takovéhoto vozidla a jednou z podmínek pro přepis vozidla je platná evidenční kontrola. Pokud to bude rok od té doby, co byli na technické, tak se jim to relativně podaří přepsat, ale když to bude delší dobu, tak jim to ztížíme. Je pravda, že už posun z 30 dnů na jeden rok bude výborný, ovšem na dva roky by byl ještě lepší, navíc v situaci, kdy se zaváděly evidenční kontroly, to bylo v době, kdy se nefotilo na stanicích evidenční kontroly, nebyla taková evidence vozidel projíždějících stanicemi technické kontroly, i krádeže vozidel a předělávání vozidel. Opravdu, tato statistika je někde jinde. Domnívám se, že by byly dostačující dva roky pro platnost evidenční kontroly. Jinak to bude jako pozměňovací návrh A2.

Další věcí, ke které bych se chtěla vrátit... Já se úplně neslyším, pane předsedající.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Já bych poprosil všechny, aby se ztišili, případně pokud potřebují cokoliv projednat, aby si to šli projednat před hlavní sál. Ještě jednou všechny prosím a děkuji. Máte slovo.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji. Od pochvaly přejdu k drobné výtce. Je tam dán jeden velký pozměňovací návrh, který byl načten 27. 9., a výbor ho projednával už 6. 10. Vzhledem k obsáhlým změnám bylo nereálné to opravdu důkladně prostudovat. Myšlenka skvělá, samozřejmě budu ji muset podpořit hlasováním, protože nic jiného nejde, nicméně nám nebyl dán dostatečný prostor. O čem mluvím? To je místo dvou technických průkazů jeden. Výborná myšlenka. Ministerstvo dopravy zcela jistě na tom pracovalo několik měsíců, a proto pozměňovací návrh v druhém čtení, na který mají členové výboru čas týden, opravdu, domnívám se, že tak zásadní a dobrá změna si zasloužila to, abychom měli čas se s ní důkladněji seznámit. Takže nejsem z principu proti této změně, ale to, že to opravdu nebylo úplně vhodným způsobem podáno.

Další věc, kterou budeme muset řešit, jsou dva pozměňovací návrhy pana poslance Kolovratníka, F1, F2, které byly podány k pozměňovacímu návrhu poslance Blahy, který ovšem on tady nenačetl. Pan Kolovratník slíbil na hospodářském výboru, že je stáhne, nicméně tady není, tak je stáhnout nemůže. Nemůže zjednat ani jinou nápravu, že by řekl, že to myslel jinak. A já budu dávat návrh na změnu procedury, protože podle mě návrhy F1 a F2 jsou nehlasovatelné, protože se prostě vztahují k pozměňovacímu návrhu, který nebyl načten. Budu dávat tento pozměňovací návrh, abychom o nich vůbec nehlasovali. To bych chtěla jenom tak uvést, že musíme si dávat pozor na to, co načítáme a co načítají naši kolegové.

Za mě v této chvíli vše. Ještě jednou zopakuji to, co jsem říkala na začátku, děkuji Ministerstvu dopravy za spolupráci při tomto tisku.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji paní zpravodajce. Jenom připomínám, že jsme v rozpravě, a táži se, jestli někdo má ještě zájem vystoupit v rozpravě?

Nikoho nevidím, tak rozpravu končím. Pardon, byla zde faktická poznámka, takže ještě faktickou poznámku - pan ministr.

 

Ministr dopravy ČR Martin Kupka Já si dovolím jenom velmi stručně zareagovat. To, že nebylo tolik času, není dáno vrtochem Ministerstva dopravy, ale opravdu tomu možná nebudete věřit, ale ten návrh na zjednodušení, zrušení toho velkého technického průkazu, vznikl v průběhu letošního léta, teprve tehdy se na tom začalo pracovat a nebylo v našich silách to prostě udělat časově jinak, leda bychom rezignovali na to, že tuhle důležitou změnu doručíme v dohledném čase. Upřednostnili jsme čas, upřednostnili jsme to, abychom dokázali zajistit rychlejší zrušení jednoho zbytečného, v tomhle případě ne razítka, ale lejstra, a tohle pro nás bylo v tu chvíli důležitější kritérium a snažili jsme se to i s důležitými subjekty v rezortu projednat tak, aby tam nevznikl problém, stejně tak jako jsme se snažili to projednat i s pojišťovnami. A věřím, že je to opravdu změna, která nikoho negativně nezasáhne, ale bude důležitou pozitivní změnou.

Zmíním ještě jednu věc, která souvisí s chystanými úpravami, a to je další digitalizace i samotného procesu registrace vozidla, v případě, že jej koupíte, ať už v autosalonu, v bazaru nebo od kohokoliv na základě třeba jen podepsané smlouvy. To je přímá odpověď i na délku té evidence, tak tady já si troufnu tvrdit, že brzy budeme schopni předložit návrh, jak i tenhle proces zajistit digitálně, elektronicky, aby i v takovém případě jste nemuseli spěchat nikam na úřad, ale mohli jste zvládnout registraci vozidla vlastně okamžitě digitálně, ať už přímo v autosalonu, nebo v případě bazaru přímo tam. Je to další významný krok k digitalizaci agend, které zbytečně lidem berou čas, kdy musejí ve svém volném čase, nebo ještě si dokonce brát volno v práci, aby zařídili své agendy, které jsme schopni do budoucna zajistit digitálně. A garantuji tady odpověď na ten jeden rok, že tohle do roka a do dne přineseme v návrhu Poslanecké sněmovny.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. S faktickou se přihlásila ještě paní zpravodajka Zuzana Ožanová.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji, vážený pane předsedající. Já jsem samozřejmě pana ministra poslouchala. A víte, já doporučím, abychom hlasovali pro - samozřejmě, hospodářský výbor dal doporučení, já se k němu přikláním u těch technických průkazů místo osvědčení o registraci vozidla a technického průkazu, že bude jeden doklad. A víte proč? Protože Ministerstvo dopravy věnovalo čas, ukazovalo mi přípravu té vyhlášky, přípravu toho dokladu. Já jsem i konzultovala, ptala jsem se, které údaje na tom dokladu budou k dispozici, jak se lidé dostanou k dalším údajům, protože pro mě to bylo docela podstatné nejenom dát to do zákona, ale potom ta následná realizace.

A samozřejmě, Státní tiskárna cenin nebude muset tisknout velké technické průkazy, malé technické průkazy, je to i finanční úspora. I pro toho člověka je to jednodušší, když bude mít místo dvou dokladů jeden. Ale jenom jsem chtěla poukázat na to, že to bylo příliš rychlé, ale já chápu to vysvětlení, protože jinak by to muselo být zvláštním návrhem zákona.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. A vidím zde ještě zájem o vystoupení v rámci rozpravy. Máte slovo, pane poslanče.

 

Poslanec Ondřej Lochman: Ještě jednou pěkné dopoledne, vážení kolegové. Já chci pouze za hnutí STAN konstatovat, že my rozumíme tomu, že ten pozměňovací návrh je velmi široký. Nicméně velmi vítáme to, že technické průkazy budou sjednoceny. Máme tady pracovat pro občany, tohle je opravdu praktická věc, kdy z malého techničáku a velkého techničáku se stává jeden papír, když to řeknu, který se ale bude i postupně digitalizovat. Takže my tady přinášíme opravdu skvělou věc. Jsem rád za to, že se povedla do tohoto návrhu dostat.

Chápu jednotlivé připomínky, ale je to opravdu věc, která nám všem pomůže, a myslím tím opravdu všem občanům České republiky, ale i úřadům. Samozřejmě, ta transformace nebude jednoduchá. Znamená to změnu procesu, zavádíme vlastně nový produkt, a to bude chvilku trvat, a držím palce všem, kteří jsou ve státní správě, aby to dobře zvládli. Chci ještě dodat, že samozřejmě v tom zákonu jsou i další plusy. Je tam například to, že se ruší nadbytečné evidenční kontroly, a také pro obce s rozšířenou působností, tedy radnice, které mají dopravní odbory, je tam úprava o hromadění takzvaných SPZ, tedy tabulek, tím pádem ty tabulky tam budou jen tři roky. Víte, že to bylo pro mnohé obce problém, takže to se vlastně po třech letech ruší a pak ten člověk dostává novou SPZ. Jsou to tedy praktické technické věci. A za nás rozhodně doporučuji, abychom tento zákon podpořili s těmito pozměňovacími návrhy.

A ten největší benefit tady vnímám opravdu to, že technický průkaz bude najednou jenom jedna záležitost. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji a dívám se, jestli ještě někdo má zájem vystoupit v rozpravě? Už nikdo nemá, tak pokud se tedy nikdo nehlásí, tímto rozpravu končím.

Máte, pane ministře, zájem o závěrečné slovo? Paní zpravodajka rovněž ne.

Přikročíme tedy k hlasování o pozměňovacích návrzích a prosím paní zpravodajku garančního výboru, aby nás seznámila s procedurou hlasování včetně té změny, kterou jste už signalizovala, poté přednášela jednotlivé změny, pozměňovací návrhy a před hlasováním k nim sdělila stanovisko. Máte slovo.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji, vážený pane předsedající. Nejprve přečtu proceduru, jak ji schválil hospodářský výbor, a potom řeknu přesně tu změnu, o které jsem hovořila.

Návrhy legislativně technických úprav - ty nebyly podány.

Pozměňovací návrhy A1 a A11 hospodářského výboru, pozměňovací návrh A2, pozměňovací návrhy A3, A4, pozměňovací návrhy A5 až A10 a A12.

Pozměňovací návrh B1 poslance Ratiborského.

Pozměňovací návrhy E1.1 až E1.5 poslance Blahy, v případě neodhlasování hlasovat pozměňovací návrh B2.1 až B2.5.

Pozměňovací návrhy B2.1 až B2.5 poslance Ratiborského.

Pozměňovací návrh C poslance Munzara.

Pozměňovací návrh D poslance Maška.

Pozměňovací návrhy E2 poslance Blahy, pozměňovací návrh E3 poslance Blahy, pozměňovací návrhy E4.1 až E4.47 poslance Blahy. Bude-li odhlasován pozměňovací návrh E4.1 až E47, hlasovat pozměňovací návrh F1 poslance Kolovratníka. Nebude-li přijat pozměňovací návrh E4.1 až E47, hlasovat pozměňovací návrh E2.

Pozměňovací návrh F1 poslance Kolovratníka, pozměňovací návrh F2 poslance Kolovratníka, pozměňovací návrhy F3.1 a F3.2 poslance Kolovratníka.

Návrh zákona jako celek.

Osobně doporučuji vypustit pozměňovací návrh F1 poslance Kolovratníka, F2 poslance Kolovratníka, protože jsou podle mého názoru nehlasovatelné, vztahují se k pozměňovacímu návrhu, který nebyl vůbec načten, pozměňují něco, co tam není, takže z mého návrhu proto navrhuji stažení těchto bodů.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji paní zpravodajce. Všichni jsme slyšeli. Mimo toho, jak to schválil hospodářský výbor, zde máme návrh, takže se nebudou hlasovat F1 a F2. Já se táži, jestli jsou s tím všichni takto souzněni, jestli někdo má nějaký jiný návrh?

Pokud ne, tak se můžeme pustit do hlasování. Já bych vás poprosil, abyste nás prováděla celým hlasováním. Máte slovo.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Legislativně technické úpravy nebyly načteny. A1, A11 - jedná se o pozměňovací návrh výboru, původně poslance Stanislava Blahy. Pokud dosavadní provozovatel vozidla bude zapsán jako vlastník vozidla, typicky při ukončení leasingu, nebude vyžadována evidenční kontrola a správní poplatek bude ve výši 50 korun namísto nynějších 800 korun. Hospodářský výbor doporučuje.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Poprosím pana ministra o názor. (Ministr: Silný souhlas.) Silný souhlas.

Tedy dávám hlasovat. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 110, přihlášeno 155, pro bylo 151, proti nikdo. Výsledek: přijato.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Nyní A2. Jedná se o pozměňovací návrh výboru, který původně dal poslanec Stanislav Blaha. V současnosti je evidenční kontrola platná 30 dnů, vládní návrh ji prodloužil na dva roky a tento návrh zkracuje navržené prodloužení na jeden rok. Hospodářský výbor doporučuje.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Pan ministr? (Ministr: Souhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 111, přihlášeno máme 156, pro bylo 135, proti 4. Výsledek: přijato. Můžeme pokračovat.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Pozměňovací návrhy A3 a A4. Jsou to pozměňovací návrhy výboru, které podal pan poslanec Blaha. Návrh umožní servisní jízdy vozidel vyřazených z provozu na základě manipulačního provozu, a to ve prospěch dopravců, nejvýše v okruhu 100 kilometrů od provozovny. Hospodářský výbor doporučuje.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: A pan ministr? (Ministr: Souhlas.) Děkuji.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 112, přihlášeno bylo 156, pro bylo 152, proti nikdo. Výsledek: přijato. Můžeme pokračovat.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: A5 až A10 a A12, pozměňovací návrh hospodářského výboru, původně poslance Stanislava Blahy. Změny se týkají výhradně historických vozidel. Rozvolňuje se místní příslušnost registrujících úřadů, prodlužuje se platnost testování a ověřování technické způsobilosti ze 2 na 5 let, technickou způsobilost budou posuzovat stanice technické kontroly. Hospodářský výbor doporučuje.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Pan ministr? (Ministr: Souhlas.) Děkuji.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 113, přihlášeno bylo 156, pro 152, proti nikdo. Výsledek: přijato. Můžeme jít k dalšímu bodu.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: B1, pozměňovací návrh poslance Ratiborského, evidován je pod číslem 1304. Návrh vypuštění jedné z podmínek pro dovoz ojetých vozidel ze zahraničí, a to splnění emisní třídy Euro 3. Hospodářský výbor: bez stanoviska.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Pan ministr? (Ministr: Nesouhlas.) Děkuji.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 114, přihlášeno 156, pro 53, proti 16. Výsledek: zamítnuto.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Návrh E1.1 až E1.5 poslance Stanislava Blahy, evidovaný pod číslem 1157. V případě neodhlasování se bude hlasovat pozměňovací návrh Michala Ratiborského B2.1 a B2.5. Hospodářský výbor doporučuje. Jedná se o umožnění provádění technických prohlídek historických vozidel s konstrukční rychlostí do 40 kilometrů za hodinu mobilním způsobem.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Pan ministr? (Ministr: Souhlas.) Děkuji.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 115, přihlášeno 156, pro bylo 147, proti 4. Výsledek: přijato. Můžeme k dalšímu bodu.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: B2.1 až B2.5 poslance Ratiborského je nyní nehlasovatelný. Přejdeme na pozměňovací návrh C poslance Munzara, evidovaný v systému pod číslem 1193, vozidla vyvezená do zahraničí za účelem provedení zkušebních úkonů nebo přestavby budou mít prodlouženou dobu platnosti osvědčení o registraci vozidla ze 6 měsíců na 3 roky. Hospodářský výbor doporučuje.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Pan ministr? (Ministr: Souhlas.) Děkuji.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 116, přihlášeno 156, pro bylo 153, proti nikdo. Výsledek: přijato. Můžeme k dalšímu bodu.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Návrh D poslance Maška evidovaný v systému pod číslem 1171. Cílem návrhu je umožnit muzeím autoveteránů provozovat historickou techniku formou manipulačních jízd na pozemních komunikacích. Hospodářský výbor nedoporučuje.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. A názor pana ministra? (Ministr: Nesouhlas.)

Můžeme zahájit hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 117, přihlášeno 156, pro bylo 70, proti 78. Výsledek: zamítnuto. Můžeme k dalšímu.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Návrh E2 poslance Blahy, evidovaný v systému pod číslem 1158. Vypuštění podmínky platné technické prohlídky pro ukončení režimu vyřazení vozidla z provozu. Hospodářský výbor doporučuje.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Pan ministr? (Ministr: Souhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 118, přihlášeno 156, pro 154, proti nikdo. Výsledek: přijato.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Návrh E3 poslance Blahy, evidovaný pod číslem 1161. Vypouští se požadavek na zřizování tříčlenné zkušební komise Ministerstvem dopravy za účelem provádění zkoušky odborné způsobilosti kontrolního technika. Hospodářský výbor doporučuje.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Pan ministr? (Ministr: Souhlas.) Děkuji.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 119, přihlášeno 156, pro 153, proti 1. Výsledek: přijato. Další bod.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Návrh E4.1 až E4.47 Stanislava Blahy, evidovaný pod číslem 1298. Místo stávajících dvou dokladů, to je technického průkazu vozidla - laicky velký technický průkaz - a osvědčení o registraci vozidla - pro ostatní. malý techničák - bude vydáván pouze jediný doklad, a to osvědčení o registraci vozidla. Zase trošku přiblížím - malý techničák. Bude obsahovat více údajů. Hospodářský výbor doporučuje.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Pan ministr? (Velmi silný souhlas.) Velmi silný. Teď jsem si dával záležet, abych to správně zmáčknul. (Smích.)

Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 120, přihlášeno 156, pro bylo 148, proti nikdo. Výsledek: přijato.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Nyní dva návrhy poslance Kolovratníka.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Ano, já vás přeruším. Máme zde - pane poslanče?

 

Poslanec Šimon Heller: Omlouvám se, u hlasování číslo 119 jsem měl na sjetině proti, hlasoval jsem pro, hlasování nezpochybňuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. To bylo to důrazné zrovna, že? (Hovor mimo mikrofon.) Tak, a můžeme ale pokračovat.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Nyní tedy k pozměňovacím návrhům F1, F2 evidovaným pod číslem 1293, které jsou nehlasovatelné. A přecházíme k F3.1, F3.2, také od kolegy Kolovratníka, evidované pod číslem 1293. Tady je stanovisko výboru nedoporučující. A já ještě uvedu, čeho se to týká. Při změně údajů pouze u podnikatelských subjektů, a ne u občanů, budou podnikatelé osvobození od povinnosti žádat o změnu údajů a pouze si zajdou vyzvednout nové ORV, osvědčení o registraci vozidla. Půjde-li o změny údajů u více než sto ORV, tak se původní ORV nebudou ani odevzdávat. Ještě jednou zopakuji, hospodářský výbor nedoporučuje.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Pan ministr? (Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 121, přihlášeno 156, pro nebyl nikdo, proti bylo 84. Výsledek: zamítnuto.

 

A vzhledem k tomu, že byly vyčerpány všechny pozměňovací návrhy, přikročíme k hlasování o celém návrhu zákona. Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů, zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, podle sněmovního tisku 216, ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou."

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 122, přihlášeno 155, pro bylo 151, proti nikdo. Výsledek: přijato.

 

Konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas, a děkuji všem za spolupráci.

A zahajuji tímto další bod

Aktualizováno 6. 11. 2023 v 15:57.




Přihlásit/registrovat se do ISP