Středa 18. září 2024, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze
(pokračuje Karel Havlíček)
40.
Návrh poslanců Vojtěcha Munzara, Josefa Bernarda, Michaela Kohajdy, Miloše Nového a Jakuba Michálka na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 630/ - druhé čtení
A poprosím za navrhovatele pana poslance Munzara, aby se ujal slova.
Poslanec Vojtěch Munzar: Ano, děkuji za slovo, pane místopředsedo. Já jsem tento návrh podrobně zde představil v prvém čtení, projednali jsme ho i na dvou výborech, jak na garančním sociálním výboru, tak na rozpočtovém výboru, proto zůstanu velmi stručný a věcný na začátku.
Obsahem toho našeho návrhu je, aby osoby samostatně výdělečně činné na začátku podnikání nebo ti živnostníci, kteří pět let nepodnikali, měli mít možnost nehradit průběžné měsíční zálohy na sociální pojištění v prvních dvou letech podnikání, odložit si platbu a odvést povinnou platbu sociálního pojištění najednou až při zúčtování za celý kalendářní rok. Možnost hradit zálohy přitom samozřejmě zůstane zachována. Tím důvodem je, že začátek podnikání předpokládá dostatek naspořených vlastních finančních prostředků na rozjezd vlastní činnosti, vlastního podnikání, ale dnes i na povinné platby, aniž by v prvních měsících na ně živnostník vydělal.
Tuto jednu z mnohých překážek, která brání začátku podnikání, se tímto návrhem snažíme zmírnit. Tímto návrhem sledujeme dva cíle. Jak už jsem říkal, prvním cílem je pomoci v cash flow začínajících podnikatelů. Nějakou dobu trvá, než začínající podnikatel začne fakturovat, nějakou dobu trvá, než mu přijdou první peníze z vystavených faktur. My touto možností zavádíme princip platím, až vydělám. Je to možnost pro začínající podnikatele lépe řídit své vlastní finance. A tím druhým cílem a kouzlem toho návrhu je, že z nezaplacených záloh se nebude hradit penále. Dnes je to tak, že nezaplatíte-li povinnou zálohu, tak je vám penále vyměřeno a musíte žádat složitě odpuštění penále, a to s nejistým výsledkem. Náš návrh umožní, že i když bude začínající podnikatel hradit dobrovolně tyto zálohy, tak v případě, že na nějakou mu to nevyjde, nezaplatí ji, nebude za tu nezaplacenou zálohu uplatněno penále. Netýká se to ale té povinné platby, odvést ty své povinnosti na konci zúčtovacího období, tam to bude fungovat samozřejmě tak jako dnes.
Účinnost návrhu předpokládáme do 1. ledna 2025 (?) a od 1. ledna 2025, a těším se na následující diskusi. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Já děkuji a poprosím, aby se slova ujala zpravodaj výboru pro sociální politiku pan Michael Rataj, předtím ale ještě uvedu to, že jsme návrh v prvém čtení přikázali k projednání výboru právě pro sociální politiku jakožto výboru garančnímu, tisk byl přikázán rozpočtovému výboru a usnesení výboru vám bylo doručeno jako sněmovní tisky 630/2 a 3. Táži se, zda pan Michal Rataj zde je. Není, ale místo něj je zde paní poslankyně Bačíková, takže poprosím, jestli byste se ujala slova.
Poslankyně Jana Bačíková: Děkuji. My se teď zabýváme návrhem poslanců Vojtěcha Munzara, Josefa Bernarda, Michaela Kohajdy, Miloše Nového, Jakuba Michálka na vydání zákona, kterým se mění zákon číslo 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, je to sněmovní tisk 630.
Tímto návrhem se zabýval výbor pro sociální politiku na své 52. schůzi dne 4. září tohoto roku a já si teď dovolím tedy přednést usnesení našeho sociálního výboru.
Po vystoupení zástupce skupiny předkladatelů Vojtěcha Munzara, zpravodajské zprávě poslance Michala Rataje a po rozpravě výbor pro sociální politiku Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR
I. doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky, aby vyslovila souhlas s návrhem poslanců Vojtěcha Munzara, Josefa Bernarda, Michaela Kohajdy, Miloše Nového a Jakuba Michálka na vydání zákona, kterým se mění zákon číslo 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů;
iI. zmocňuje zpravodaje výboru, aby se stanoviskem výboru seznámil schůzi Poslanecké sněmovny a ve spolupráci s legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny provedl příslušné legislativně technické úpravy.
Děkuju.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji, paní poslankyně, a nyní poprosím, aby se slova ujal zástupce za rozpočtový výbor, aby nás informoval o projednání návrhu ve výboru, (přednesl?) případné pozměňovací návrhy. Mám zde informace, že paní poslankyně Naiclerová zde není, takže v tuto chvíli poprosím buď tedy pana poslance Kuchaře, nebo paní... Návrh z pléna.) Takže je zde, ano? Tak prosím, máte slovo.
Poslanec Libor Turek: Děkuji za slovo, vážený pane místopředsedo. Dámy a pánové, dovolte mi, abych vás seznámil s usnesením rozpočtového výboru ze 48. schůze ze dne 4. září 2024 k návrhu poslanců Vojtěcha Munzara, Josefa Bernarda, Michaela Kohajdy, Miloše Nového a Jakuba Michálka na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 630,druhé čtení.
Po úvodním slově zástupce předkladatelů poslance Vojtěcha Munzara, zpravodajské zprávě poslankyně Hany Naiclerové a po rozpravě rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny
I. doporučuje Poslanecké sněmovně, aby s návrhem poslanců Vojtěcha Munzara, Josefa Bernarda, Michaela Kohajdy, Miloše Nového a Jakuba Michálka na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 630, vyslovila, souhlas;
II. zmocňuje zpravodajku výboru, aby s tímto usnesením seznámila schůzi Poslanecké sněmovny.
Toť vše, děkuji.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Já děkuji. A nyní tedy otevírám obecnou rozpravu, do které se přihlásili - máme zde dva přihlášené poslance a s přednostním právem paní předsedkyně.
Poslankyně Alena Schillerová: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Dámy a pánové, pane poslanče.
Podpora podnikatelů v době, kdy česká ekonomika výrazně neroste a dlouhodobě stagnuje, je určitě dobrý nápad, o kterém se nebudeme přít. Vytváří samozřejmě nejen dodatečné finanční prostředky pro domácnosti a české občany, ale ve svém důsledku plní i státní kasu. Právě proto hnutí ANO vždy podporovalo podnikání a osoby samostatně výdělečně činné. Nikdy nešlo cestou zvyšování daní, ale právě cestou opačnou. Zjednodušili a zpřehlednili jsme systém, zavedli paušální daň pro ty nejmenší, vytvořili pobídky a snažili se motivovat občany ke zvýšené ekonomické aktivitě. Ostatně makroekonomická data z období, kdy jsme byli ve vládě, to dokazují.
Podmínkou skutečné pomoci podnikatelům a podnikání, aby měla svůj efekt, ovšem musí být, že je prováděna skutečně, tedy nikoliv jen naoko.
Dovolte mi proto znovu vyjádřit svou hlubokou pochybnost nad dnes projednávaným návrhem a jeho reálnými ambicemi jakémukoliv podnikateli v naší zemi opravdu systematicky pomoci. Vždyť co je podstatou tohoto zákona? Začínající OSVČ by nemusely platit zálohy na pojistné na sociální zabezpečení. Opakuji - pouze zálohy, to znamená, že jejich povinnost odvodu pojistného by se nesnížila ani o korunu, pouze by ho nově začínající podnikatel doplatil celé najednou až po uplynutí kalendářního roku.
Poslankyně Alena Schillerová: Takže rekapitulace celé vládní anabáze směrem k živnostníkům za poslední rok. Nejprve jim zvedneme odvody a potom jim je jakože blahosklonně dovolíme zaplatit jednorázově, tedy nikoliv v rámci standardních zálohových splátek, na které jsme všichni zvyklí a které mají svou nespornou logiku. Neříká se tomu náhodou farizejství? Jak už jsem tady jednou říkala, je to podobná situace, jako by elektrárna nejprve v honbě za ziskem rekordně zvýšila ceny elektřiny, aby nám následně dovolila místo měsíčních záloh zaplatit balík peněz jednorázově. Troufám si tvrdit, že takový výhodný balíček by naprostá většina domácností elektrárně bez delšího přemýšlení odmítla. A já osobně bych se vůbec nedivila, kdyby takovou nabídku označila za šmejdskou.
Víte, ten zákon, podíváme-li se na něj v kontextu celého vládního počínání, ale zvýšení odvodů živnostníkům speciálně, je skutečně takový trochu špatný vtip. A to nemluvím o tom, že vlastně živnostníkům, kteří ho třeba v dobré víře využijí, přináší skrytě jen další administrativu a komplikace, například v podobě nedoplatku při ukončení podnikání nebo extrémní zátěže při jednorázovém doplácení. A to, prosím pěkně, nemluvím ani o tom, že začínající OSVČ nejčastěji využívají paušální daň, na kterou se toto opatření vůbec nevztahuje.
Znovu opakuji, od vlády, která nejprve živnostníkům odvody zvýšila, je to výsměch. To, co by živnostníkům doopravdy pomohlo, je snížení daňové povinnosti, aby mohli více investovat do nových technologií, výrobních postupů a celkově do rozvoje svého podnikání. A právě proto jsme s kolegyněmi Hanzlíkovou, Knechtovou, Babišovou, kolegou Alešem Juchelkou připravili pozměňovací návrh, který usiluje o obnovení právní úpravy pojistného na sociální zabezpečení ve vztahu k osobám samostatně výdělečně činným do stavu před přijetím takzvaného konsolidačního balíčku, respektive daleko přesněji řečeno balíčku daňového. Proto navrhujeme snížení minimálního ročního vyměřovacího základu, jakož i výše měsíčního vyměřovacího základu a vyměřovacího základu pro jednotlivá pásma.
Věřím, že pokud chceme skutečně podpořit podnikatelskou aktivitu v České republice, pokud chceme budovat zemi pro budoucnost, tak se shodneme, že čeští podnikatelé nepotřebují nesystémové kroky dělané pouze na efekt, ale systematickou, dobře připravenou a odvážnou pomoc. Tento návrh je cestou ke spravedlnosti a podpoře těch, kteří si to zaslouží. Nezavádíme žádné daňové úlevy pro velké korporace, žádné výhodné podmínky pro zahraniční vlastníky bank, které si mohou dovolit týmy právníků a daňových poradců. Pomáháme lidem, kteří pracují sami na sebe, pro své rodiny, děti, příbuzné. Těm, kteří se snaží rozjet svůj podnik a přitom riskují své vlastní peníze.
Vážené kolegyně, vážení kolegové, prosím vás, abyste ve třetím čtení podpořili tento pozměňovací návrh. Není to jen technická úprava. Je to krok směrem k podpoře našich malých a středních podnikatelů, k podpoře těch, kteří často stojí na začátku svého podnikání sami s minimálními prostředky, a přesto s velkými ambicemi. Děkuji vám. (Potlesk z lavic ANO.)
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji, paní předsedkyně. A poprosím další řádně přihlášenou do obecné rozpravy paní poslankyni Hanzlíkovou. A připraví se paní poslankyně Knechtová. Máte slovo.
Poslankyně Jana Hanzlíková: Děkuji za slovo, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, již jenom krátce navážu na paní předsedkyni, která velmi podrobně tady vysvětlila náš postoj k tomuto projednávanému tisku. A musím říct, že já sama, protože jsem měla velké pochybnosti o něm už po prvním čtení, jsem uspořádala kulatý stůl pro OSVČ a podnikatele, a to takové, kteří mají za sebou již spoustu let podnikání, potom nově začínající, a dokonce jsem tam měla několik lidí, kteří se teprve podnikat chystají. Probrali jsme tento tisk a shodli jsme se všichni na tom, že co se týká cíle toho sněmovního tisku, tak samozřejmě je velmi dobrý. Jak už tady zaznělo, my jsme vždycky bojovali za OSVČ a podnikatele. Zvlášť si uvědomujeme, že ti začínající mají opravdu složitou situaci. A o to víc ji mají složitou v této době.
Na kulatém stolu padlo to, a nemohli jsme se tomu ani vyhnout, v jakém období v podstatě tento tisk přijímáme a jak je za mě, musím říct, až téměř alibistický, protože už to tady zaznělo, že on nic neodpouští začínajícím podnikatelům, pouze jim to posouvá. Takže jsme se bavili o tom, co všechno museli od roku 2020 v podstatě OSVČ a podnikatelé překonávat, ať už to byla opatření, která souvisela s covidovou situací, nebo potom řešili skokové zvýšení cen energií, pohonných hmot a podobně. Opravdu to je velmi složitá situace.
My se k tomu stavíme stále stejně, protože vy to víte, že jsme tady velmi bojovali proti tomu, aby došlo ke změnám, které obsahoval konsolidační neboli daňový balíček. Bohužel se tak stalo a asi zřejmě si to uvědomili i kolegové, kteří ten sněmovní tisk předkládají, proto se snaží alespoň něco málo pro ty podnikatele udělat. Ale na tom kulatém stolu jsme se shodli na tom, že to přináší i svoje rizika. Samotní podnikatelé, a to i ti, kteří mají velké zkušenosti s podnikáním, tvrdili, že to pro některé podnikatele může být opravdu rizikové - odložit si tyto splátky a potom je platit najednou. Takže to velká pomoc není.
A jsem ráda, že podáváme pozměňovací návrh, který tady už částečně představila paní předsedkyně, a představí ho moje kolegyně paní poslankyně Knechtová. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Mám zde jedno přednostní právo, a to od pana místopředsedy Aleše Juchelky. Prosím.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Děkuji moc. Vážené poslankyně, vážení páni poslanci, já rovněž taky nechápu vlastně jakoby smysl a filozofii tady této novely, kterou předkládá pan poslanec Munzar, vaším prostřednictvím, poněvadž opět jakoby je to atak na samotný sociální účet, tam, kde vlastně skutečně se platí i skrze toho důchody sirotčí, vdovské, starobní. A nerozumím tomu, protože vy vždycky řeknete, že uděláte nějaký, takovýto jakoby odklad, samozřejmě víme, že to nebude nikdy v plusu, poněvadž ti, kteří během těch dvou let skutečně v tom podnikání třeba skončí, tak budou mít velký problém doplatit samozřejmě to sociální pojištění, zůstane to administrativně na České správě sociálního zabezpečení, která to bude muset nějakým způsobem vymáhat, dopočítávat a tak dále.
Ale ten základní dotaz je, proč opět atakujete nějakou novelou zákona právě to sociální zabezpečení, to pojistné? Proč třeba neodložíte, já nevím, splátku na zdravotním pojištění? Proč opět zase slibujete, že tu dáte slevu samozřejmě na sociálním pojištění? Já nevím, v tuto chvíli nám tady přichází samozřejmě třetí vlna změny parametrů u důchodů, tak tam bude 6,5 % sleva u pracujících důchodců. Pan ministr zemědělství slíbil zemědělcům slevu taktéž na sociální pojištění, ne na zdravotním, ani ne na daních, ani ne žádný odklad daně, ale zase na sociálním pojištění. A potom samozřejmě tady všichni vystupujete a říkáte: no, tak my jsme v minusu, my tady máme deficit na tom sociálním pojištění, musíme něco udělat s těmi starobními důchody, je to největší mandatorní výdaj. Ale vždycky všichni, když si vymyslí nějakou slevu pro nějakou skupinu lidí, tak to je vždycky na sociálním pojištění.
Takže proč neatakujete zdravotní pojištění? Proč se nemůže odložit prostě na dva roky splátka zdravotního pojištění? Nebo dokonce, když tedy chcete podnikatelům pomoci, tak odložte třeba na dva roky splátku daní. Tam taky můžete samozřejmě to odložit. Ale proč pořád prostě nějak tak běháte kolem toho sociálního pojištění? A této skupině slíbíte slevu, této skupině slíbíte slevu, tady slíbíte odklad... A potom říkáte: vždyť my jsme v deficitu, musíme to starobním důchodcům trošičku seškrtat. A změníte valorizace, mimořádné valorizace a od roku 2026 dokonce výpočet nových důchodů. Mně to žádnou logiku nedává. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji, pane místopředsedo. Další řádně přihlášená je v tuto chvíli paní Lenka Knechtová, dostala přednost od pana poslance. Máte slovo.
Poslankyně Lenka Knechtová: Děkuji, pane místopředsedo, za slovo. Já bych, vážené kolegyně, vážení kolegové, představila pozměňovací návrh a současně bych se ráda vyjádřila k sněmovnímu tisku 630, který tady právě projednáváme.
Náš pozměňovací návrh je návrh poslanců Aleny Schillerové, Jany Hanzlíkové, Lenky Knechtové, Aleše Juchelky a Andrey Babišové k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociálními zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, je to sněmovní tisk číslo 630. Náš pozměňovací návrh usiluje o obnovení právní úpravy problematiky pojistného na sociální zabezpečení ve vztahu k osobám samostatně výdělečně činným, a to do stavu před přijetím takzvaného konsolidačního balíčku, což je sněmovní tisk číslo 488 v 9. volebním období Poslanecké sněmovny.
Současná právní úprava po konsolidačním balíčku přinesla pro všechny osoby samostatně výdělečně činné navýšení jak sociálního, tak zdravotního pojištění. Ve sněmovním tisku 630 zvýhodňujeme pouze začínající podnikatele, osoby samostatně výdělečně činné a poukazujeme na soubor povinností, které bohužel zohledňují skutečnost, že příjmy po zahájení činnosti OSVČ mohou být malé a dosažení adekvátních příjmů nastává až s odstupem několika měsíců. Je zde ale potřeba říct, že na startu podnikání si OSVČ zpracovávají podnikatelský plán a hlavní problém je výška jak sociálního, tak zdravotního pojištění a odklad nebo rozvolnění záloh je proto podle nás nedostatečné. Začínající osoba samostatně výdělečně činná, která prozatím příjmů nedosáhla, je v určité řeknu finanční situaci, ale následně je pak otázka, jaký bude vývoj příjmů, a v případě nenaplnění toho podnikatelského plánu a nezaplacení, případně nedoplacení sociálního pojištění jak jsme na tuto situaci připraveni, jaký máme postup, když nebudou odvedeny zálohy, až při řádném zúčtování popsaných záloh.
Vznik následného dluhu na sociálním pojištění je problém jak z hlediska vymáhání, tak z hlediska celého systému sociálního pojištění. Jistě jste si všimli argumentace napjatosti výdajů ve zdravotnictví, a proto nenabízíme OSVČ rozložení plateb na zdravotní pojištění, tím se sněmovní tisk 630 nezabývá a netýká se zdravotního pojistného. Ale pokud je takováto argumentace ve zdravotnictví, tak já se ptám, zda výdaje v sociální oblasti nemáme také napjaté.
A z tohoto důvodu předkládáme pozměňovací návrh, který, co se týká § 14, odst. 2 se text 55 % nahrazuje textem 50 %, v § 14 odst. 3 písm. b) se částka 28 050 korun nahrazuje částkou 25 500 korun a v § 14 odst. 3 písm. c) se částka 42 900 nahrazuje částkou 39 000 korun.
Já bych se potom, pane předsedající, v podrobné rozpravě přihlásila k tomuto pozměňovacímu návrhu. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Ano, děkuji. A v tuto chvíli nevidím nikoho dalšího. Měl jste, pane navrhovateli, ještě zájem? (Poslanec Munzar chce až později.) Dobře. V tom případě tedy končím obecnou rozpravu. Máte zájem vystoupit, pane navrhovateli, jakožto závěrečné slovo? Tak prosím.
Poslanec Vojtěch Munzar: Odpovím na nějaké otázky. Já se tady nechci teď dostávat do sporu, jak třeba vypadal přístup k živnostníkům v předchozím období. Jenom když jste se ptali na smysl a filozofii, tak já si nemůžu odpustit jednu poznámku. Na jednu stranu tady pan místopředseda Juchelka ten návrh kritizuje z toho úhlu, že je to útok, jak jste tady řekl, útok na systém - příjmy sociálního zabezpečení, na druhou stranu tady ostatní zástupci hodnotí nebo dokonce předkládají návrh, kde to chtějí vlastně vrátit před konsolidační balíček, což by také znamenalo snížení příjmů. Ten můj návrh pouze odkládá výpadek do státního rozpočtu, do toho systému, pouze v prvním a druhém roce, protože předpokládáme, že kdo to využije, tak si to odloží a zaplatí to po tom roce vyúčtování, takže ty dopady nepředpokládáme dlouhodobé, jenom to odložení znamená krátkodobý dopad v prvním a druhém roce náběhu tohohle návrhu. Takže já nerozumím, že tady je ta kritika z jedné strany, ale ze dvou úhlů pohledu, které jdou proti sobě.
Ještě chci vysvětlit to zdravotní pojištění. Ano, tam jsme narazili na jeden z největších problémů. Nejedná se jenom o to, že sociální pojištění je příjmem státního rozpočtu a zdravotní pojištění je příjmem pojišťoven, ale zároveň podle platné právní úpravy je to tak, že ten, kdo neplatí zdravotní pojištění, tak není pojištěn a musí být samoplátce. A do této situace jsme ty osoby samostatně výdělečné činné nechtěli dát, i když jsme to zvažovali a prověřovali jsme s Ministerstvem zdravotnictví i tuto možnost, jak to případně udělat. Tento návrh, ještě zmíním, nevznikl náhodou, i když vím, že nespasí začátek podnikání, ale může aspoň drobně pomoct těm začínajícím podnikatelům. Tento návrh jsme nevymýšleli teď nějak na poslední chvíli, v březnu minulého roku jsme si nechali tady od Parlamentního institutu udělat přehled, jak to mají v ostatních státech, a přiznám se, že jsme se inspirovali.
A možná k těm připomínkám posledním, že je to potom velká finanční zátěž, je nutné připomenout, že v kontextu nového výpočtu sociálního pojištění, tak pro začínající podnikatele už platí snížená sazba sociálního pojištění, to znamená v řeči čísel, kdyby někdo platil pouze minimální zálohy v tomto roce a platilo to tento rok, tak je to 3 210 korun buď záloha na měsíc, nebo 38 000 něco, teď to nechci dopočítávat, za celý rok. A ten systém samozřejmě už je dneska. Když dneska někdo nezaplatí konečné vyúčtování, tak s ním se dá dohodnout splátkový režim přes finanční úřady. Takže já si myslím, že ten systém máme. Snad jsem vyčerpal odpovědi na vaše otázky. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Já děkuji a táži se paní zpravodajky, jestli má zájem vystoupit? Paní zpravodajko? Zřejmě nikoliv. (Zpravodajka nemá zájem vystoupit.) Tak děkuji. V tom případě můžeme jít k podrobné rozpravě a jenom připomínám, že pozměňovací a jiné návrhy přednesené musí být zdůvodněny. A hlásí se paní poslankyně Knechtová. Máte slovo.
Poslankyně Lenka Knechtová: Vážený pane místopředsedo, děkuji za slovo. Já se chci přihlásit ke svému písemnému pozměňovacímu návrhu pod číslem 4924, který jsem odůvodnila v rozpravě. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Nikoho dalšího nevidím, že by se hlásil, v tom případě končím podrobnou rozpravu. Máte zájem, pane navrhovateli, vystoupit ještě? Nikoliv. Paní zpravodajka? Rovněž ne. Děkuji za spolupráci.
A končím druhé čtení tohoto návrhu.
A jsme u bodu číslo
Aktualizováno 4. 12. 2024 v 9:51.