Čtvrtek 29. června 1995

7. den schůze (29. - 30. června 1995)

Přítomni:

Předseda PSP M. Uhde, místopředseda PSP J. Vlach, místopředseda PSP J. Kasal, místopředseda PSP K. Ledvinka, místopředseda PSP P. Tollner a 163 poslanců.

Za vládu České republiky: předseda vlády V. Klaus, místopředseda vlády J. Kalvoda, místopředseda vlády a ministr financí I. Kočárník, ministr pro hospodářskou soutěž S. Bělehrádek, ministr spravedlnosti J. Novák, ministr zdravotnictví L. Rubáš, ministr vnitra J. Ruml, ministr dopravy J. Stráský, ministr práce a soc. věcí J. Vodička.

(Schůze zahájena v 9.47 hodin.)

Místopředseda PSP Jan Kasal: Paní a pánové, přeji hezké dobré jitro a všechny vás srdečně vítám na pokračování 32. schůze Poslanecké sněmovny. Prosím, abyste se všichni zaregistrovali. Podle prezenční listiny je přítomno 83 poslanců, takže bychom měli být schopni se usnášet. Ano, je to tak.

K dokončení nám zbývá sedm bodů, jejichž pořadí bylo schváleno při včerejším jednání.

Sděluji, že poslanec Vítězslav Sochor má náhradní kartu č. 1, poslanec Kozel náhradní kartu č. 3, poslanec Trnka náhradní kartu č. 6, poslanec Bachna náhradní kartu č. 2. Nikdo další nemá náhradní kartu? Zdá se, že ne.

Budeme pokračovat v projednávání přerušeného bodu, kterým je

XXXII.

Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon

č. 140/1961 Sb., trestní zákon, zákon č. 141/1961 Sb.,

o trestním řízení soudním (trestní řád), zákon ČNR

č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky, a zákon

č. 189/1994 Sb., o vyšších soudních úřednících

Připomínám, že se jedná o sněmovní tisky 16751803. Včera jsme vyslechli odůvodnění ministra spravedlnosti pana Jiřího Nováka a zprávu společného zpravodaje výborů pana Miloslava Výborného. Vedli jsem rozpravu, posléze jsme ji uzavřeli. Nyní je čas, abych položil zástupci předkladatele, panu ministru Novákovi, otázku, zda-li chce pronést závěrečné slovo. Vidím, že se k tomu hotoví. Má slovo. Ostatní prosím o klid.

Ministr spravedlnosti ČR Jiří Novák: Vážený pane předsedo, vážení kolegové, dámy a pánové, jako první včera vystoupil v rozpravě k vládnímu návrhu zákona poslanec Valach, který navrhl, aby ve společné zprávě v čl. l v novém bodu 22 v § 219 odst. 2 trestního zákona bylo vypuštěno písm. g) a písm. h) označeno jako g). S tímto návrhem vyslovuji svůj nesouhlas.

Vraždu spáchanou z rasové nebo národnostní nesnášenlivosti považuji za natolik závažný, nebezpečný a nepochopitelně ideologicky zabarvený trestný čin, že je zcela jednoznačně odůvodněn přísnější postih včetně výjimečného trestu. Pokud tento návrh je zdůvodňován odkazem na rozpor návrhu s Listinou, pak je třeba zdůraznit, že skutková podstata nepreferuje jinou národnost nebo rasu na úkor jiné a akceptování tohoto argumentu by znamenalo vypustit z trestního zákona všechny skutkové podstaty trestného činu, které postihují projevy rasové a národnostní nesnášenlivosti. Kdybychom takto uvažovali a chtěli bychom takto hodnotit požadavek ústavní rovnosti občanů, tak bychom též museli zcela nepochopitelně vypustit z trestního zákona takové kategorie, jako je mladistvý, jako je veřejný činitel a například těhotná žena, která se též objevuje v některém z ustanovení trestního zákona.

Dalším z návrhů pana poslance Valacha bylo vypustit ze společné zprávy navrhovaný bod 27, týkající se § 257 odst. 2 trestního zákona. S tímto návrhem nesouhlasím též, a to ze stejných důvodů jako jsou ty, o kterých jsem hovořil před chvílí, protože navrhované ustanovení reaguje na již se vyskytující trestnou činnost, kdy z důvodů rasové nebo národnostní pohnutky dochází ke svévolnému ničení majetku jiného, např. zařízení domu nebo ničení automobilu apod.

Dalším návrhem pana poslance Valacha bylo v čl. I dosavadního bodu 5 v § 45 odst. 1 na konci vypustit tečku a doplnit slova "a pachatel po dobu výkonu trestu povede řádný život a nebude pokračovat v páchání trestné činnosti"

Bohužel i zde musím zásadně vyslovit svůj nesouhlas s takto položeným návrhem. Při ukládání trestů obecně prospěšných prací bude soud vždy přihlížet k možnostem nápravy obžalovaného a zvažovat, zda určitý druh trestu může splnit zákonem stanovený účel. Ale soudce nemá křišťálovou kouli a nemůže předem odhadovat, zda obžalovaný poskytuje záruku, ze v trestné činnosti nebude pokračovat.

V pozměňovacím návrhu navíc není ani řešena situace, že by obžalovaný, kterému by takový druh trestu byl uložen, skutečně trestnou činnost opakoval.

Takže pokud se týče pozměňovacích návrhů pana poslance Valacha, nesouhlasím jako předkladatel ani s jedním z nich.

Pan poslanec Body navrhl, aby ve společné zprávě v čl. I v novém bodě 22 v § 219 odst. 2 trestního zákona bylo vypuštěno slovo "dvanáct". Rozumím tomu, čeho chtěl pan poslanec dosáhnout, ale on nechtě tím, že žádá vypustit pouze slovo "dvanáct" navrhl něco, co je v podstatě mírnější než dosavadní ustanovení § 219, které stanoví trestní sazbu od dvanácti do patnácti let. Tím, že bychom vypustili slovo "dvanáct", rozšířili bychom možnost ukládání trestu u trestného činu vraždy z nula až do patnácti let. Ale i kdyby byla sněmovna natolik vstřícná vůči panu poslanci a na toto nedorozumění reagovala jinak a umožnila mu upřesnit svůj návrh, tak myslím, že jde o návrh, se kterým nelze souhlasit. Zaprvé bychom se zřejmě dostali na hranu ústavnosti, protože čl. 90 ústavy, říká, že soudce rozhoduje o trestu, tak by soudce o trestu nerozhodoval, aby potvrzoval by trest, který by mu byl uložen zákonem. Něco podobného zjevně není přípustné a navíc bylo by to pouze jediné ustanovení v trestním zákoně, které by mělo pevně stanovenou trestní sazbu. Navrhuji proto neakceptovat tento návrh pana poslance Bodyho.

Dále pan poslanec Body ve společné zprávě v čl. I navrhl vypustit navrhovaný bod 27 tykající se § 257 odst. 2 trestního zákona. Ze stejných důvodů jako u poslance Valacha nedoporučuji tento návrh akceptovat.

Pan poslanec Tollner navrhl, aby v čl. l v dosavadním bodu 5, § 45 byl vložen nový odstavec 4, který zní: "Obecně prospěšné práce je možno uložit pouze v případech, kdy obžalovaný nebyl v minulosti pravomocně odsouzen za úmyslný trestný čin s výjimkou § 69 a § 70." Ani s tímto návrhem nedoporučuji vyslovit souhlas. Protože soud při rozhodování o jakémkoli druhu trestu má povinnosti zvažovat možnosti nápravy obžalovaného a volit takový druh trestu, který splní zákonem sledovaný účel, proto navrhované doplnění je zcela nadbytečné a zcela zbytečně kazuistické. Navíc nelze vyloučit případ, kdy trest obecně prospěšných prací bude důvodně uložen obžalovanému, který byl před řadou let odsouzen a nepožádal o zahlazení odsouzení, ačkoli jinak pro zahlazení by splňoval podmínky. Navrhované doplnění by uložení obecně prospěšných prací v tomto případě bezdůvodně vylučovalo.

Dalším návrhem pana poslance Tollnera bylo v čl. I v dosavadním bodu 5 § 45 odst. 1 slova "pět let" nahradit slovy "dva roky". Chtěl bych nejprve říci, že pokud by tento návrh byl akceptován - a já s ním velmi nesouhlasím - tak by ztratila podle mého názoru vůbec ta část, kterou se snažíme doplnit do předložené novely, abychom zavedli trest výkonu veřejně prospěšných prací a trest narovnání. O tom bude řeč za chvíli. Máme za to, že omezení horní hranice trestu pro možnost použití těchto alternativ a těchto odklonů by byla natolik nízká, že by prakticky vylučovala použití tohoto řekněme dobrodiní zákona a takovéto ustanovení by se stalo prakticky mrtvou normou. Navíc nelze klást rovnítko mezi horní hranici sazby trestu odnětí svobody a horní hranicí trestu obecně prospěšných prací nebo jiného druhu trestu a vždy je třeba volit v konkrétním případě takový druh trestu, který splní svůj zákonný účel. Navrhovaným zúžením by došlo k nedůvodnému omezení možnosti ukládat tento alternativní druh trestu v případech, kdy by jinak bylo důvodné uložení trestu obecně prospěšných prací.

Okruh trestných činů, za něž lze uložit trest obecně prospěšných prací podle předloženého návrhu zákona, koresponduje s výčtem trestných činů projednávaných před samosoudcem. To je trestných činů nejméně závažných. Já si kladu otázku: Chce sněmovna vyloučit takový trestné činy, jako je ublížení na zdraví při dopravní nehodě, kdy dojde například ke zlomenině a kdy je pachatel stíhán pro trestný čin podle § 224 odst. 1 a 2, kde hranice trestní sazby dosahuje pět let? Myslím, ze ne. Myslím, že ani sněmovna nechce z tohoto druhu trestu vyloučit kvalifikované vandalství podle § 257 odst 2 trestního zákona a na tyto trestné činy myslím, že je především určen tento nový druh trestu, který navrhujeme.

Dalším návrhem pana poslance Tollnera je v čl. II dosavadním bod 29 v § 309 odst. 3 slova "pět let" nahradit slovy "dva roky".

S tímto návrhem nesouhlasím. Tato změna představuje nesystémové řešení, neboť narovnání je třeba považovat z hlediska postavení pachatele za přísnější způsob vyřízení věci, než je např. podmíněné zastavení trestního stíhání. Bylo by zcela nelogické, aby narovnání přicházelo v úvahu pouze u trestných činů sazbou do pěti let a podmíněné zastavení trestního stíhání u deliktů se sazbou trestu odnětí svobody do pěti let.

Dalším návrhem pana poslance Tollnera je v článku II, v dosavadním bodu 29, v § 309, odstavec 3, vložit za odstavec 3, nový odstavec 4, který by zněl: "Soud může rozhodnout o schválení narovnání pouze v těch případech, kdy obžalovaný nebyl v minulosti pravomocně odsouzen za úmyslný trestný čin, s výjimkou § 69 a 70 trestního zákona". Ani s tímto návrhem nesouhlasím a důvody pro jeho odmítnutí jsou obdobné jako u pozměňovacího návrhu na doplnění podmínek pro uložení obecně prospěšných prací se stejnou formulací. I v případě, kdy soud rozhoduje o narovnání, musí z hlediska hodnocení osoby obviněného zvažovat, zda takový způsob vyřizování věci je dostatečný.

Pan poslanec Ortman navrhl v čl. l, v dosavadním bodu 5, v § 45, v odstavci 1 slova "5 let" nahradit slovy "1 rok" a pokud nebude tato připomínka akceptována, nahradit slova "5 let" slovy "2 roky". Ani s tímto návrhem nesouhlasím a mohu odkázat na stejné důvody, které jsem před chvílí řekl k obdobnému návrhu pana poslance Tollnera.

V čl. 3, v bodě 5, § 34 a(, odst. 1 navrhl pan poslanec Ortman za slovy: "Nejvyššího kontrolního úřadu" vypustit slovo "anebo", nahradit jej čárkou a za slova "České národní banky" vložit slova "anebo člena obecního, městského zastupitelstva". Ani s tímto návrhem nesouhlasím, protože úprava používání krycích dokladů podle policejního zákona koresponduje platné právní úpravě podle zákona o Bezpečnostní informační službě a mezi oběma zákony by neměl být v tomto směru žádný rozdíl.

Pan poslanec Čapek navrhl v čl. VI. stanovit účinnost zákona dnem 1. září 1995 s výjimkou bodů nebo jejich částí měnících a doplňujících ustanovení paragrafů 27, 45, 45 a(a 78 trestního zákona, které nabývají účinnosti dnem 1. ledna 1996. S tímto návrhem vyslovuji souhlas a doporučuji, aby tento návrh Poslanecká sněmovna akceptovala. Tento návrh respektuje potřebu přiměřené legisvakance a požadavek, aby převážná část přijímaného návrhu zákona vzhledem k jeho aktuálnosti nabyla účinnosti co nejdříve. Posunutí účinnosti od 1. ledna se týká pouze výkonu veřejně prospěšných prací a, jak jsem již řekl ve svém úvodním slově, je připraven návrh zákona, který umožní realizaci tohoto trestu a tento zákon bude předložen Poslanecké sněmovně co nejdříve.

Dále pan poslanec Čapek navrhl, aby ve společné zprávě k článku I, k dosavadnímu bodu 13 byl navrhovaný § 163 c, odst. 2 vypuštěn. I s tímto návrhem vyslovuji souhlas a doporučuji jej akceptovat. Doplnění, které je uváděné ve společné zprávě, je totiž zcela nadbytečné, neboť v § 163 a(vládního návrhu novelizace trestního zákona se jasně rozlišuje mezi založením, účastí a podporou zločinného spolčení, takže je zcela jasné, že účastí nelze rozumět též založení.

Pan poslanec Čapek dále navrhl v čl. II za dosavadní bod 8 doplnit nový bod, který zní: v § 72 odst. 2 nahradit tečku na konci věty středníkem a doplnit slova "o tom zašle vyrozumění obviněnému". Navrhuji i s tímto doplněním vyslovit souhlas a toto doplnění koresponduje již s dnešní praxí vyrozumívání obviněného o vazbě.

Pan poslanec Libor Novák navrhl celý soubor doplňujících návrhů týkajících se rozhodování o vazbě. Se všemi těmito návrhy, s celým tímto komplexem vyslovuji svůj souhlas a doporučuji akceptovat, neboť plně koresponduje s nálezem Ústavního soudu č. 8 z roku 1995 Sb. a návrhem nového § 39 b(trestního zákona, tak jak je formulován ve společné zprávě výboru.

Dále v rozpravě vystoupil poslanec Výborný, který přednesl upřesňující návrhy, se kterými zcela souhlasím a doporučuji jejich akceptaci.

Paní poslankyně Marvanová navrhla, aby ve společné zprávě v článku III, bodu 5, odstavec 4 slova "vrchního soudu" byla nahrazena slovy "krajského soudu". Já navrhuji, aby Poslanecká sněmovna vyslovila souhlas s tímto návrhem a tento návrh podporuje gesčně příslušný ministr vnitra.

Pan poslanec Jaroš navrhl, aby v čl. l, bodu 5, v § 45, odst. 1 bylo vloženo za slova "odsuzuje-li pachatele " slovo "nedbalostní". Navrhuji nesouhlasit s tímto návrhem, neboť by šlo o zcela bezdůvodné zúžení možnosti ukládat trest obecně prospěšných prací, např. za ono úmyslné vandalské jednání, o kterém jsem již hovořil, nehledě na to, ze návrh pana poslance je, řekněme, legislativně ne příliš šťastný. Děkuji.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu ministru Jiřímu Novákovi a ještě než dám slovo panu společnému zpravodaji, chci vás seznámit se skutečností, že pan poslanec Honajzer má náhradní kartu číslo 8, pan poslanec Lobkowicz náhradní kartu číslo 9, pan poslanec Procházka náhradní kartu číslo 10.

Nyní prosím, aby se slova ujal společný zpravodaj výboru poslanec Miloslav Výborný.

Poslanec Miloslav Výborný: Dámy a pánové, pan ministr spravedlnosti v souladu s jednacím řádem této Poslanecké sněmovny vyslovil svá stanoviska k jednotlivým pozměňovacím návrhům. Mám za to, že při jejich písemném rozdání nebude zapotřebí, abych každý pozměňovací návrh znovu předčítal, a že můžeme přikročit k postupnému hlasování s tím, ze bych stanovisko společného zpravodaje přednesl ke každému návrhu zvlášť, není-li proti tomu žádných námitek.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Domnívám se, že nejsou námitky, takže se můžeme vydat touto cestou.

Poslanec Miloslav Výborný: U prvního pozměňovacího návrhu poslance Vítězslava Valacha pan ministr vyslovil nesouhlas, já tento návrh jako společný zpravodaj rovněž podporovat nebudu.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Zahájil jsem hlasování číslo 317.

Kdo je pro první návrh pana poslance Valacha? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování skončilo.

Pro 19, proti 100, zdrželo se 21. Návrh nebyl přijat.

Poslanec Miloslav Výborný: Stejné stanovisko mohu sdělit i k druhému návrhu poslance Vítězslava Valacha.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Zahájil jsem hlasování číslo 318.

Ptám se, kdo je pro druhý návrh pana poslance Valacha?

Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování skončilo.

21 pro, 81 proti, zdrželo se 44. Návrh nebyl přijat.

Poslanec Miloslav Výborný: Ani třetí návrh poslance Valacha si nevysloužil podporu ministra spravedlnosti.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Rozhodneme o jeho osudu hlasováním. Hlasování číslo 319.

Kdo podporuje třetí návrh poslance Valacha? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování skončilo.

21 pro, 81 proti, 45 se zdrželo. Návrh nebyl přijat.

Poslanec Miloslav Výborný: Pane předsedající, pohledem nezjišťuji, zda je přítomen poslanec Body, protože je tady jistý problém s jeho pozměňovacím návrhem.

Tak, jak ho přednesl a kontroloval jsem to ve stenozáznamu, zní pozměňovací návrh tak, že navrhuje v § 219 odst. 2 trestního zákona vypustit slovo dvanáct.

Z odůvodnění návrhu poslance Bodyho vyplývá, že kolega Body chtěl dosáhnout toho, aby v této kvalifikované vraždě podle druhého odstavce bylo možno uložit pouze trest odnětí svobody na 15 let nebo trest výjimečný. Návrh ale tak, jak byl přednesen, by při přijetí znamenal, že by v kvalifikované vraždě byl přípustný trest odnětí svobody až na 15 let, čili bez dolní hranice sazby nebo trest výjimečný, což je samozřejmě přesně proti duchu návrhu, který kolega Body přednesl.

Upozorňuji na to. Měl jsem zato, že poslanec Body by mohl svůj návrh upřesnit, ale není-li přítomen, musíme hlasovat o tom, co přednesl a zdůrazňuji, že pak by kvalifikovaná vražda neměla spodní hranici. Znamenalo by to, že by teoreticky bylo možno za ni uložit trest odnětí svobody např. na 6 měsíců.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Musím omluvit pana poslance Bodyho, protože je nemocen. Řádným způsobem přes předsedu poslaneckého klubu oznámil předsedovi sněmovny, že je v nemocnici a nemůže se tudíž dnešního jednání zúčastnit. Tolik na vysvětlenou.

Nyní nezbývá než zahájit hlasování č. 320 a položit vám otázku, kdo souhlasí s prvním návrhem pana poslance Bodyho? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Děkuji. Hlasování skončilo.

Nikdo nebyl pro, 113 proti, 41 se zdrželo hlasování. Návrh nebyl přijat.

Poslanec Miloslav Výborný: Druhý návrh poslance Ladislava Bodyho kritizoval ministr spravedlnosti a také já se domnívám, že to není návrh správný.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Zahájil jsem hlasování č. 321 a ptám se, kdo je pro druhý návrh pana poslance Bodyho. Kdo je proti? Kdo se zdrzel hlasování? Děkuji. Hlasování skončilo.

1 poslanec byl pro, 113 proti, 36 se zdrželo hlasování. Návrh nebyl přijat.

Poslanec Miloslav Výborný: Přejděme k návrhům poslance Pavla Tollnera. Jeho první návrh ministr spravedlnosti odmítá. Já se domnívám, že je i nepřesný a nemohu ho podpořit.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji. Rozhodneme v hlasování č. 322, které jsem právě zahájil.

Ptám se, kdo podporuje první návrh Pavla Tollnera? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Děkuji. Hlasování skončilo.

19 poslanců se vyslovilo pro, 56 proti, zdrželo se 78 poslanců. Návrh nebyl přijat.

Poslanec Miloslav Výborný: Druhý návrh poslance Tollnera je totožný s variantním návrhem poslance Ortmana. Tento návrh ministr spravedlnosti nepodporuje, ani já jej nepodpořím.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Zahájil jsem hlasování č. 323 a ptám se, kdo souhlasí s druhým návrhem pana poslance Tollnera? Kdo je proti? Kdo se zdrzel hlasování? Děkuji. Hlasování skončilo.

35 poslanců se vyslovilo pro, 66 proti, 51 se hlasování zdrželo. Návrh nebyl přijat.

Poslanec Miloslav Výborný: Ani třetí návrh poslance Tollnera nemá podporu ministra ani moji.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Ano. Zahájil jsem hlasování č. 324. Ptám se, kdo souhlasí s třetím návrhem pana poslance Tollnera? Kdo je proti? Kdo se zdrzel hlasování? Děkuji. Hlasování skončilo.

Výsledek byl 34 pro, 61 proti, 54 se hlasování zdrželo. Návrh nebyl přijat.

Poslanec Miloslav Výborný: O čtvrtém návrhu poslance Tollnera platí totéž.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Zahájil jsem hlasování č. 325. Ptám se, kdo souhlasí s návrhem místopředsedy Pavla Tollnera? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování právě skončilo.

Pro hlasovalo 36, proti 66, zdrželo se 49 poslanců. Návrh nebyl přijat.

Poslanec Miloslav Výborný: První návrh poslance Jaroslava Ortmana: V dosavadním bodu 5§ 45 odst. 1 čl. l zákona slova "5 let" nahradit slovem "1 rok".

O tomto návrhu musíme hlasovat. O druhém variantním už potom ne. Nebyla-li tu podpora ke změně na 2 roky, logicky z toho vyplývá, že nemá podporu ani tento variantní návrh poslance Ortmana.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Zahájil jsem hlasování o prvním návrhu pana poslance Ortmana. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Děkuji. Hlasování skončilo.

Pro se vyslovilo 33 poslanců, proti 82, zdrželo se 40. Návrh nebyl přijat.

Poslanec Miloslav Výborný: Nyní musíme přejít k návrhu poslance Ortmana, který se týká čl. III zákona. Jde o krycí doklady. Pravdou je, že současný text návrhu zákona ve znění společné zprávy odpovídá zákonu č. 154 z roku 1994 o BIS. To vysvětluje ministr. Hlasujme o tomto návrhu, který jeho podporu nemá.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Rozhodneme v hlasování č. 327, které jsem právě zahájil. Ptám se, kdo je pro druhý návrh pana poslance Ortmana? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Děkuji. Hlasování skončilo.

Pro 37, proti 80, zdrželo se 37. Návrh nebyl přijat.

Poslanec Miloslav Výborný: Poslanec Miroslav Čapek svým prvním návrhem doporučuje rozdělit účinnost zákona tak, jak popsal ve svém vystoupení. To ministr spravedlnosti podpořil, já jako společný zpravodaj nemohu než konstatovat, že obdobný návrh v žádném výboru nepadl, takže snad by ani nebylo korektní, abych zde svůj názor říkal. Samozřejmě, že takto lze věc řešit.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Ano. Zahájil jsem hlasování č. 328. Ptám se, kdo je pro první návrh poslance Čapka? Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování? Děkuji. Hlasování skončilo.

Pro 133, proti 3, zdrželo se 20. Návrh byl přijat.

Poslanec Miloslav Výborný: Další návrh poslance Čapka směřuje k vypuštění nového odst. 2 § 163 c(, čili k vypuštění odst. s textem: "Beztrestným se nestává agent, který zločinné spolčení založil nebo zosnoval." Tato část zákona je obsažena ve společné zprávě. Vyplynula z jednání jednoho z výborů. Pan ministr vypuštění tohoto odstavce doporučuje, čili souhlasí s návrhem poslance Čapka. Hlasujme, neboť můj názor jako toho, který zpracovával také společnou zprávu, se asi stěží může příliš lišit od oné společné zprávy.

Místopředseda PSP Jan Kasal: Zahájil jsem hlasování č. 329. Ptám se, kdo je pro druhý návrh pana poslance Čapka. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování skončilo.

Výsledek - pro 59, 14 proti, 80 se zdrželo. Návrh nebyl přijat.

Poslanec Miloslav Výborný: Nově navrhuje poslanec Čapek svým třetím návrhem doplnění § 72 odst. 2 trestního řádu. Tento návrh podpořil ministr spravedlnosti ve svém závěrečném vystoupení. Nebyl předmětem jednání výborů, ale domnívám se, ze je to návrh správný.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP