Úterý 9. listopadu 1993

Poslanec Marek Benda: Další návrh, který jsem podal, je k § 35 odst. 6 ve znění společné zprávy, kde navrhuji, aby ze společné zprávy byly vypuštěny první dvě odrážky. Myslím, že je to tak úzce svázáno, že je nutné o tom hlasovat společně. To znamená, ze společné zprávy by se k § 35 odst. 6 vypustily ty dvě odrážky a zůstal by původní text vládního zákona.

Předseda PSP Milan Uhde: Budeme hlasovat o pátém pozměňovacím návrhu poslance Bendy. Jde o 89. hlasování na dnešní schůzi.

Kdo podporuje tento návrh, ať to dá najevo stisknutím tlačítka a zvednutím ruky. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování skončilo.

Pro odevzdáno 94 hlasů, proti 3, zdrželo se 65 poslankyň a poslanců, 4 nehlasovali. Nadpoloviční většina 84 hlasů byla překročena. Pátý pozměňovací návrh poslance Bendy byl přijat. Prosím, pane společný zpravodaji, pokračujte.

Poslanec Marek Benda: Konečně poslední pozměňovací návrh, který jsem já podal, se týká § 38. Navrhuje se, aby byl celý text § 38 ve znění vládního návrhu zákona i společné zprávy nahražen tímto textem. § 38, číslování vládního návrhu, by měl znít: "Hmotný majetek a majetková práva včetně závazků souvisejících s tímto majetkem, jakož i jiná práva a závazky přecházejí ke dni účinnosti tohoto zákona z prokuratury na Ministerstvo spravedlnosti. To platí i pro majetek užívaný Vojenskou prokuraturou a práva a povinnosti s ním související, pokud se Ministerstvo spravedlnosti nedohodne s Ministerstvem obrany jinak."

To byl celý text § 38. Stávající odst. 1 a 2 by se tím pádem vypouštěl.

Předseda PSP Milan Uhde: V 90. hlasování na dnešní schůzi se vyjádříme k šestému a poslednímu pozměňovacímu návrhu, který podává poslanec Marek Benda.

Kdo podporuje nový návrh, ať to dá najevo stisknutím tlačítka a zvednutím ruky. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování? 90. hlasování skončilo.

Pro bylo odevzdáno 99 hlasů, proti 18, zdrželo se 48, nehlasoval 1. Čtyřiaosmdesátihlasová většina byla překročena. Šestý pozměňovací návrh poslance Bendy byl přijat.

Poslanec Marek Benda: Dále vystoupil v rozpravě pan poslanec Gross, který navrhl, aby v § 4 odst. 1 byla slova "za stát" nahražena slovy "jménem státu". Pan ministr se k tomuto návrhu vyjádřil kladně.

Předseda PSP Milan Uhde: Budeme hlasovat o prvním pozměňovacím návrhu pana poslance Grosse. Jde o 91. hlasování na dnešní schůzi.

Kdo podporuje tento pozměňovací návrh, dejte to prosím najevo stisknutím tlačítka a zvednutím ruky. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování skončilo.

Pro odevzdáno 149 hlasů, proti 4, zdrželo se 8, nehlasovalo 5. 84hlasová nadpoloviční většina byla překročena, první pozměňovací návrh poslance Grosse byl přijat. Prosím, pane společný zpravodaji.

Poslanec Marek Benda: Druhý návrh pan poslanec Gross ve znovu otevřené rozpravě stáhnul, stejně tak jako svůj třetí návrh, o němž teď hlasovat nemůžeme.

Další v rozpravě vystoupil pan poslanec Řezáč, který kromě přednesení stanoviska Levého bloku a návrhu na usnesení, jež ovšem nebylo zařazeno do programu této schůze, přednesl - předpokládám - jeden pozměňovací návrh. Je tomu tak?

K § 35, kde by v § 35 měla být vypuštěna - sledujte znění společné zprávy, to bude jednodušší: § 35 odst. 1 by končil ve třetím řádku za slovy "zákona". Vypouštěla by se tudíž slova "do doby uvedené v odstavcích 3, 4 a 5 a tímto dnem končí jejich dosavadní pracovní nebo služební poměr. To neplatí, jestliže s tímto postupem projeví do 15 dnů ode dne účinnosti tohoto zákona nesouhlas. Státním zástupcům, kterým zanikl pracovní poměr podle předchozí věty, přísluší odstupné nebo odchodné podle zvláštního zákona." Toto by bylo vypouštěno v odst. 1.

V odst. 4 by byla vypuštěna věta: "Pokud s tímto přidělením prokurátor nebo vyšetřovatel Vojenské prokuratury nesouhlasí, jeho pracovní poměr končí uplynutím této lhůty."

Odst. 5 by byl vypuštěn celý. Dosavadní odst. 6 by byl přečíslován na odst. 5 a byla by vypuštěna odrážka 3, která je ve společně zprávě, tedy slova "a jejich dosavadní pracovní poměr končí. To neplatí, projeví-li s tímto postupem do 15 dnů od účinnosti tohoto zákona nesouhlas."

Toto je jeden komplexní návrh pana poslance Řezáče. Pan ministr s ním za vládu vyjádřil nesouhlas.

Předseda PSP Milan Uhde: Hlasujeme o pozměňovacím návrhu pana poslance Řezáče.

Kdo podporuje pozměňovací návrh pana poslance Řezáče, ať do dá v 92. hlasování najevo tím, že stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování skončilo.

Pro odevzdáno 68 hlasů, proti 68, zdrželo se 26, nehlasovali 4. Nebylo dosaženo nadpoloviční většiny, která čítá 84 hlasy. Návrh pana poslance Řezáče nebyl přijat. Prosím, pane společný zpravodaji.

Poslanec Marek Benda: Pan poslanec Řezáč žádné další pozměňovací návrhy nepřednesl.

Dále vystoupil pan poslanec Kryčer, který ovšem nepřednesl také žádné konkrétní návrhy. Myslím, že jeho vystoupení spíše směřovalo k tomu, abychom zákon vůbec neschvalovali.

Poslední, kdo vystoupil ve znovu otevřené rozpravě, byl pan poslanec Gross, který navrhuje, aby v § 44 tak, jak je dnes ve vládním návrhu zákona, byly odst. 2 a 3 nahrazeny novými odst. 2 a 3 v tomto znění předpokládám, že se jedná o jeden komplexní návrh:

Odst. 2 by tedy zněl: "Dnem účinnosti tohoto zákona končí běh lhůt podle § 17 odst. 2 zákona o prokuratuře. "; kde by byl odkaz 7. Odkazy pod čarou by zůstaly.

Odst. 3 by zněl: "Protesty prokurátora podané do dne účinnosti tohoto zákona se vyřídí podle dosavadních předpisů s tím, že místo prokurátora působí státní zástupce." To by bylo nové znění odst. 2 a 3 § 44 s tím, že by samozřejmě stávající znění bylo vypuštěno a tím by byl vypuštěn i odkaz 8.

Pan ministr vyslovil s tímto návrhem souhlas.

Předseda PSP Milan Uhde: Budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu, který přednesl ve znovu otevřené rozpravě pan poslanec Gross. Je to 93. hlasování na dnešní schůzi.

Kdo podporuje návrh pana poslance Grosse, ať to dá najevo tím, že stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování skončilo.

Pozměňovací návrh poslance Grosse obdržel 154 podpůrných hlasů, proti jeden, zdrželo se 9, nehlasovali 2.

Byla vysoko překročena požadovaná nadpoloviční většina, která čítá 84 hlasy. Návrh pana poslance Grosse byl přijat.

Poslanec Marek Benda: Posledním, kdo vystoupil v rozpravě, byl pan poslanec Řezáč, který přednesl pouze procedurální návrh a z jeho vystoupení tedy žádný návrh nevzešel. Myslím, že jsme hlasovali o všech pozměňovacích návrzích a můžeme přistoupit k závěrečnému hlasování.

Předseda PSP Milan Uhde: Budeme hlasovat o celém vládním návrhu zákona o státním zastupitelství podle sněmovního tisku 537, ve znění společné zprávy výborů Poslanecké sněmovny podle sněmovního tisku 631 a schválených pozměňovacích návrhů.

Kdo s návrhem souhlasí - jde o 94. hlasování prosím, ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování skončilo.

Pro odevzdáno 107 hlasů, proti 37, zdrželo se 26. 86hlasová nadpoloviční většina přítomných byla překročena. Tento návrh zákona byl schválen.

Děkuji panu ministru Jiřímu Novákovi i společnému zpravodaji výborů poslanci Marku Bendovi.

Přikročíme nyní k dalšímu bodu - pan poslanec Šuman se hlásí s faktickou poznámkou. Dáme mu příležitost, aby ji proslovil.

Poslanec Vladimír Šuman: Vážený pane předsedo, dámy a pánové, protože je opravdu ve sněmovně velice špatně slyšet a čím více je nás tady, tím méně pozorně se můžeme věnovat projednávání. Stejně bylo oznámeno, že schůze skončí v 18.30 hodin. Moje doporučení je, aby schůze skončila již teď.

Přiznávám se, že pokud to nebude přijato sněmovnou nebo vámi, pane předsedo, protože vám takové právo přísluší z vlastního rozhodnutí, měl bych návrh na přesunutí projednávání dalšího bodu až na čtvrteční jednání. Chci to spojit najednou, nikoliv snad hlasování, ale proto jsem tuto argumentaci přednesl, aby to nebylo shledáváno to první účelové k tomu druhému.

Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci Šumanovi. Toto řešení se nabízelo, také jsem je měl na mysli, ale původně jsem chtěl nechat proběhnout rozpravu k zákonu, který máme na programu, a po ukončení rozpravy pak uzavřít zasedání zhruba v 18.30 hodin. Domnívám se, že to vyjde, a doporučoval bych, abychom se toho, pane poslanče, drželi.

Pojďme se pustit do dalšího bodu. Tím je

VIII.

Vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje trestní zákon a zákon České národní rady č. 200/1990 Sb., o přestupcích

Jde o sněmovní tisk 534, společnou zprávu výborů k němu máme jako sněmovní tisk 632. Prosím pověřeného člena vlády ministra spravedlnosti pana Jiřího Nováka, aby odůvodnil předložený návrh zákona. Vás ostatní žádám - a doufám, že dnes již naposledy - o to, abyste se utišili.

Ministr spravedlnosti ČR Jiří Novák: Vážený pane předsedo, vážené dámy, vážení pánové, předkládaný návrh zákona, kterým se mění a doplňuje trestní zákon a zákon o přestupcích, je chápán jako dílčí novelizace, která by měla předcházet zpracování zcela nového návrhu rekodifikace trestního práva hmotného. Neklade si za cíl vytvoření zcela nové koncepce trestního práva, ale snaží se reagovat na praktické problémy výskytu kriminality a na jiné případy závažného porušování právních povinností.

Uvedeného cíle by mělo být dosaženo jak změnami stávajících trestních sazeb některých trestných činů, tak i doplněním trestního zákona o nové skutkové podstaty trestných činů směřujících zejména k ochraně osobní svobody, integrity a majetku. Navrhuje rovněž výrazně zvýšit horní hranici sazby peněžitého trestu a přísněji postihovat recidivu především u majetkové trestné činnosti.

Nemá smysl se zabývat všemi navrhovanými změnami, jednak proto, že některé z nich jsou jen terminologické povahy vyvolané především tím, že stávající trestní zákon svoji působnost dosud váže k československému státu a jeho občanství, jednak proto, že navrhované změny byly velmi podrobně projednány v určených výborech Poslanecké sněmovny. Omezím se jen na zdůraznění základních změn, které jsou pro tuto novelizaci charakteristické.

V obecné části trestního zákona se především navrhuje provedení zdánlivě nepatrné, avšak věcně významné změny při vymezení pojmu nutné obrany. Cílem změny je rozšířit její meze tak, aby podmínky nutné obrany nebyly splněny jen tehdy, jestliže obrana je zcela nepřiměřená povaze útoku. Vychází se ze skutečnosti, že osoba jednající v obraně většinou nemá možnost náležitě zhodnotit povahu a především nebezpečnost hrozícího nebo trvajícího útoku a podle toho zvolit přesně adekvátní prostředky obrany. Pojem nebezpečnosti útoku, který je značně abstraktní, se proto navrhuje nahradit pojmem "způsob útoku, jež je pro bránící se osobu rozhodující a snadněji definovaný".

Do obecné části trestního zákona se promítá i změna, která je jinak jádrem návrhu novelizace zákona o výkonu trestu odnětí svobody. To je nová diferenciace trestu odnětí svobody a s tím související postup při určování způsobu výkonu tohoto trestu. Návrh předpokládá zrušení stávajících nápravně výchovných skupin a zřízení 4 základních typů ústavů pro výkon trestu. Rozdíl mezi nimi by spočíval v různé míře ostrahy odsouzených a diferencovaném omezení jejich práv. Podstatná změna ale spočívá v tom, že mezi jednotlivými typy ústavů by měla být v podstatě oboustranná větší propustnost, než je tomu dosud.

Návrh novelizace obecné části trestního zákona se z několika hledisek zabývá i otázkou ukládání peněžitého trestu. Reaguje na skutečnost, že se množí případy, kdy uložení peněžitého trestu v horní hranici stávající sazby nevystihuje především u pachatelů některých trestných činů majetkové povahy ani závažnost spáchané trestné činnosti, ani náležitě nepřihlíží k osobním a majetkovým poměrům pachatelů. Přitom tento nedostatek není v řadě případů možné nahrazovat uložením trestu propadnutí majetku, resp. jeho určené části, neboť podmínky pro uložení obou zmíněných druhů trestů nejsou zcela shodné.

Návrh novelizace předpokládá, že horní hranice sazby peněžitého trestu by se zvýšila na 5 mil. Kč. Naopak se nenavrhuje měnit sazbu výměry náhradního trestu odnětí svobody. Důvod nespočívá jen v tom, že stávající sazba je při porovnání se zahraničními právními úpravami dostatečně široká, ale i v tom, že její další zvyšování by z hlediska úpravy obsažené v § 54 odst. 3 trestního zákona nutně směřovalo k menšímu využívání peněžního trestu ukládaného vedle trestu odnětí svobody.

Návrh rovněž novým způsobem upravuje otázku zahlazení peněžitého trestu. Vzhledem k tomu, že podmínky pro využívání peněžitého trestu se rozšiřují a tento druh trestu může být jako samostatný ukládán i za závažnější trestně činy, navrhuje se konstrukce, podle níž pachatel, kterému byl peněžitý trest uložen za úmyslný trestný čin, se může domáhat zahlazení odsouzení za podmínek uvedených v § 69 odst. 1 písm. c) trestního zákona a naopak na pachatele, kterému byl tento druh trestu uložen za trestný čin spáchaný z nedbalosti, se hledí, jako by nebyl odsouzen okamžikem, kdy trest byl vykonán nebo od jeho výkonu bylo pravomocně upuštěno.

Poslední významnou úpravou, kterou se navrhuje provést v obecné části trestního zákona, je zrušení pojmu výdělečnosti jako především okolnosti podmiňující u řady trestných činů použití vyšší trestní sazby. Aplikace tohoto hlediska nezajišťovala stejné právní posouzení stejného činu spáchaného dvěma různými pachateli a připouštěla možnost značně subjektivního výkladu zákona, přitom závažnost deliktů spáchaných skutečně výdělečně lze v naprosté většině zákonem postihnout v rámci přitěžující okolnosti, kterou je výše způsobené škody.

Změny, které se navrhuje provést ve zvláštní části trestního zákona, lze rozdělit do několika skupin. Jednak se tyto změny dotýkají stávajících skutkových podstat trestných činů, u nichž se nově upravují trestní sazby, většinou za současného doplnění okolností podmiňujících přísnější právní kvalifikaci, jednak se navrhuje trestní zákon doplnit o nové skutkové podstaty, které by měly dopadat na nově se vyskytující případy závažného protiprávního jednání právem dosud nedostatečně postižitelné. Jedná se především o nové skutkové podstaty trestného činu neoprávněného nakládání s osobními údaji, nedovolené výroby a držení radioaktivního materiálu, neoprávněného zásahu do práva k domu, bytu nebo nebytového prostoru nebo neoprávněného držení platební karty.

Významné jsou i změny, které se dotýkají některých stávajících skutkových podstat trestných činů. V souladu s předpokladem nárůstu trestně činnosti v oblasti daní se navrhuje nově formulovat skutkovou podstatu trestného činu zkrácení daně, výrazně se zpřísňuje trestní postih kuplířství, zpřísňuje se i postih některých forem organizovaného zločinu projevujícího se v násilné trestné činnosti. V zájmu řádného rozvoje podnikatelských aktivit se zpřísňuje postih poškozování věřitele a rozšiřují se formy trestného podílnictví.

Podle společné zprávy výborů se především navrhuje doplnit trestní zákon o další skutkové podstaty trestných činů namířených proti povinnému označování některých druhů zboží, jak jej předpokládají zvláštní zákony. S tímto doplněním stejně jako s ostatními změnami navrhovanými ve společné zprávě souhlasím. Upozorňuji pouze na dílčí nepřesnost na str. 4 této zprávy, kde v poznámce k bodu 56 se na místo § 152 odst. 3 uvádí § 153.

Váženě dámy, vážení pánové, jménem vlády České republiky žádám, aby tento návrh zákona byl Poslaneckou sněmovnou schválen. Děkuji.

Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu ministru Jiřímu Novákovi. Žádám, aby se slova ujal společný zpravodaj výborů Poslanecké sněmovny pan poslanec Miloslav Výborný.

Poslanec Miloslav Výborný: Pane předsedo, dámy a pánové, platný trestní zákon byl přijat bývalým Národním shromážděním Československé socialistické republiky v roce 1961 a není tedy divu, že byl již mnohokrát novelizován. Důvody, proč vláda přikročila k návrhu nyní předkládané novely zákona trestního, vyložil ministr spravedlnosti ve své úvodní řeči.

Já jako společný zpravodaj Poslanecké sněmovny k tomuto návrhu zákona mohu sdělit, že projednání tohoto vládního návrhu zákona bylo organizačním výborem Poslanecké sněmovny uloženo jednak výboru ústavně právnímu, jednak výboru brannému a bezpečnostnímu a konečně výboru petičnímu, pro lidská práva a národnosti. Všechny tyto výbory vládní návrh zákona projednaly ve svých schůzích v říjnu a listopadu 1993, vesměs ve schůzích, které trvaly několik dnů. Všechny tyto výbory shodně doporučují, aby Poslanecká sněmovna vládní návrh zákona schválila. Přitom uvedené výbory přijaly ve svých usneseních celou řadu někdy jen legislativně technických, jindy i věcných pozměňovacích návrhů, k nimž - jak předpokládám - se za vládu republiky také ministr spravedlnosti v průběhu rozpravy vyjádří.

Zpravodajové výborů ve své společné schůzi přijali společnou zprávu, která vám je předkládána jako tisk 632.

Odvolávám se na tuto společnou zprávu a kromě jedné, spíše písařské chyby bych vás rád upozornil - je mi líto, že k tomu došlo - ještě na jednu chybu ve společné zprávě. Prosím, abyste si na straně 2 společné zprávy podle tisku 632 opravili třetí z poznámek k bodu 18. Správně má tato společná zpráva znít. V § 39 a) odst. 2 písm. c) konec věty se upravuje takto:

"věznice s dozorem nebo se zvýšenou ostrahou pachatele, který byl odsouzen pro trestný čin spáchaný z nedbalosti a nebyl zařazen do výkonu trestu odnětí svobody s dohledem nebo s dozorem."

Není to takto možná příliš srozumitelné, ale tato chyba vyplývá z toho, že připomínka a pozměňující návrh ústavně právního výboru neměla být v této věci uvedena v souboru nezařazených připomínek, ale měla být promítnuta právě do bodu 18.

Předpokládám, dámy a pánové, že v rámci rozpravy bude dán dostatečný prostor jak Ministerstvu spravedlnosti, tak event. mně jako společnému zpravodaji k vyjádření k případným pozměňovacím návrhům a prosím pana předsedu, aby rozpravu zahájil, neučiní-li to, že přeruší schůzi.

Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu společnému zpravodaji výborů poslanci Miloslavu Výbornému a otevírám rozpravu. Jako první se do ní přihlásil pan poslanec Vítězslav Valach. Zvu ho k řečništi. Připraví se pan poslanec Pavel Hirš.

Poslanec Vítězslav Valach: Vážený pane předsedo, páni ministři, dámy a pánové, ještě než vznesu své pozměňovací návrhy, rád bych upozornil, že se jedná o moji osobní iniciativu, která nebyla konzultována v našem klubu. Jsem si vědom silně negativních reakcí na ni, ale jsem přesvědčen, že zpřísnění některých norem a některých sazeb je v současné době potřebné.

Domnívám se také, že nic z toho, co zde hodlám navrhnout, není v některých civilizovaných, vyspělých a demokratických zemích neznámé a nehodlám proto zde tyto návrhy šířeji zdůvodňovat ani komentovat jejich dopad na začlenění do evropských struktur, který je podle mého názoru silně přeceňován.

Co se týká změny § 29, mám pro případ jejího přijetí připraven návrh na změnu ústavního zákona, kterým se uvozuje Listina základních práv a svobod.

Dovolím si přednést pozměňovací návrhy k zákonu č. 140/1961 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků.

Návrh č. 1, § 11 - věk - je v tomto znění: "Kdo v době spáchání činu nedovršil 10. rok svého věku, není trestně odpovědný."

§ 74 - obecné ustanovení, odst. 1 ve znění: "Při trestání osoby, která v době spáchání trestného činu dovršila 10. rok a nepřekročila 18. rok svého věku (mladiství), přihlédne soud k zvláštní péči, kterou společnost věnuje mládeži."

V § 86 zaměnit slova "která dovršila 12. rok svého věku" slovy "která dovršila 10. rok svého věku".

Návrh č. 2, § 29 - výjimečný trest. Zrušit se všemi návaznostmi v dalším znění zákona a nové znění, odst. 1: "Výjimečným trestem je trest smrti."

Odst. 2: "Trest smrti může soud uložit pouze pachateli, který spáchal ...", dále viz stávající znění § 29 odst. 3.

Odst. 3: "Trest smrti nelze uložit těhotně ženě a mladistvému."

Pozměňovací návrh č. 3, § 35 - ukládání trestu za více trestných činů. Odst. 1: "Odsuzuje-li soud pachatele za dva nebo více trestných činů, sčítají se tresty uložené samostatně za každý trestný čin. Vedle trestu přípustného podle takového zákonného ustanovení lze v rámci úhrnného trestu uložit i jiný druh trestu, jestliže jeho uložení by bylo zdůvodněno některým ze souzených trestných činů." Poslední věta zůstává. § 36 vypustit.

Pozměňovací návrh č. 4: V § 39 odst. 1 vypustit, dále pokračovat ve znění tisků 534635.

Návrh č. 5: V § 42 vypustit odst. 2.

Návrh č. 6: V § 79 odst. 1 změnit znění horní hranice trestní sazby na slova "nesmí převyšovat 10 let". V odst. 2 zvýšit trestní sazbu na 10 až 15 let, v odst. 3 zvýšit trestní sazbu na 10 až 15 let.

Pozměňovací návrh č. 7: V § 93 zaměnit trestní sazbu na 12 až 15 let nebo trest výjimečný.

Pozměňovací návrh č. 8: V § 153 v odst. 3 zaměnit sazbu na 10 až 25 let nebo trest výjimečný.

Pozměňovací návrh č. 9: V § 155 odst. 4 zaměnit trestní sazbu na 10 až 25 let nebo trest výjimečný.

Pozměňovací návrh č. 10 § 219 - vražda. Nové znění ve smyslu odst. 1: "Kdo jiného úmyslně usmrtí, bude potrestán odnětím svobody na 15 až 25 let."

Odst. 2: "Odnětím svobody na 25 let, odnětím svobody na doživotí nebo trestem výjimečným bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odst. 1 stávajícího znění § 219 odst. 2 písm. a) až f)."

Návrh č. 11: V § 216 odst. 3 zvýšit trestní sazbu na 10 až 25 let.

Pozměňovací návrh č. 12: V § 216 A odst. 3 zvýšit trestní sazbu na 10 až 25 let.

Pozměňovací návrh č. 13: V § 221 odst. 3 zvýšit trestní sazbu na 3 až 10 let. V odst. 4 zvýšit trestní sazbu na 10 až 25 let.

Pozměňovací návrh č. 14: V § 222 odst. 3 zvýšit trestní sazbu na 10 až 25 let.

Pozměňovací návrh č. 15: V § 231 odst. 4 zvýšit trestní sazbu na 5 až 15 let.

Pozměňovací návrh č. 16: V § 235 odst. 2 zvýšit trestní sazbu na 3 až 12 let.

Pozměňovací návrh č. 17: V § 259 odst. 1 zvýšit trestní sazbu na 12 až 15 let a v § 259 A odst. 4 zvýšit sazbu na 10 až 25 let. Děkuji.

Předseda PSP Milan Uhde: Pan poslanec Vítězslav Valach ukončil svůj diskusní příspěvek. Slovo má pan poslanec Pavel Hirš, připraví se paní poslankyně Eva Matoušková.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP