(14.40 hodin)
Poslanec Jan Vidím: Děkuji pěkně. Vážená paní předsedkyně, paní a pánové, dovolte mi, abych vás požádal o pevné zařazení bodu 22, sněmovní tisk 916, což je zákon o Vojenské policii, a to tak, aby jej Poslanecká sněmovna projednávala tento pátek, 22. března, jako první bod svého jednacího dne. Děkuji pěkně.
Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Děkuji. Pan poslanec Daniel Korte a dále pan poslanec František Sivera.
Poslanec Daniel Korte: Děkuji, paní předsedkyně. Dámy a pánové, prosím o zařazení do programu nového bodu pod názvem Zpráva o činnosti Stálé komise Poslanecké sněmovny pro kontrolu použití odposlechů záznamů telekomunikačního provozu, použití sledování osob a věcí a rušení provozu elektronických komunikací za rok 2012. Tento materiál je zanesen v systému pod číslem 5824. A protože je to zpráva, tak nepřekvapím, že navrhuji jeho zařazení do bloku zpráv. Děkuji.
Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Pane poslanče, jenom vás budu informovat, že jsme projednali vaši žádost na grémiu. Grémium schvaluje, aby byl zařazen, Sněmovna bude hlasovat. Takže budeme hlasovat hned v úvodu. Jakmile budou představeny návrhy z grémia, tak v tomto bloku o tomto vašem návrhu budeme hlasovat.
Poslanec Daniel Korte: Děkuji.
Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Nyní pan kolega František Sivera.
Poslanec František Sivera: Děkuji za slovo. Vážená paní předsedkyně, kolegové a kolegyně, já bych rád požádal jménem navrhovatelů o vyřazení z dnešní schůze bodu číslo 31, tisk 900. Cílem jednoduché novely bylo snížení nákladů operátora trhu na vyplácené prostředky za obnovitelné zdroje. Po dohodě s Ministerstvem průmyslu a obchodu necháme, aby se tento návrh zapracoval do návrhu, který připraví ministerstvo. Děkuji.
Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Děkuji. Pan poslanec Marek Benda a po něm pan kolega Zdeněk Bezecný. Nyní pan poslanec Marek Benda. Prosím.
Poslanec Marek Benda: Vážená paní předsedkyně, vážené dámy, vážení pánové, dobré odpoledne přeji. Já mám taky menší balíček návrhů změn k této Sněmovně tak, jak se mi scházejí do ruky.
Za prvé bych navrhl vyřadit (předsedající prosí o klid!) z této schůze bod 4, což je vládní návrh zákona o elektronických komunikacích, sněmovní tisk 712, druhé čtení, a návazně pak třetí čtení. Je to na žádost navrhovatelů, protože tam je ještě nějaký spor uvnitř vlády, jak ten přechod má probíhat.
Dále bych navrhl taktéž na žádost navrhovatele vyřadit bod 5 vládní návrh zákona, kterým se mění zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, sněmovní tisk 717, druhé čtení a taktéž třetí čtení.
Dále bych poprosil o vyřazení bodu 55, což je návrh poslanců Heleny Langšádlové, Lenky Andrýsové, Ivana Fuksy - rozpočtová pravidla územních rozpočtů, sněmovní tisk 802, s tím, že tam se čeká na vládní návrh.
Dále bod 73, což je návrh poslanců Michala Haška, Jana Hamáčka, Václava Klučky - změna horního zákona v souvislosti se zákazem hydraulického štěpení, sněmovní tisk 902, vyřadit z pořadu této schůze.
Pak bych poprosil bod číslo 10 druhé čtení vládního návrhu zákona, kterým se mění zákon 46/2000 Sb., o právech a povinnostech při vydávání periodického tisku, sněmovní tisk 603, zařadit pevně na příští středu po pevně zařazených bodech. Nenavrhuji vypustit, ale navrhuji ještě vytvořit tento týden prostor na jednání se Svazem měst a obcí.
Pak bych měl prosbu, aby body 13, což je vládní návrh zákona o Vězeňské službě a justiční stráži, sněmovní tisk 714, druhé čtení, a bod 18, což je návrh poslanců Jany Černochové a dalších o státních svátcích, sněmovní tisk 873, z důvodu nemoci paní poslankyně Černochové, která se omlouvá, u jednoho je zpravodajkou, u druhého je navrhovatelkou, byly zařazeny na příští úterý po pevně zařazených bodech. Nejde o to je odsunout, ale jde opravdu o to vyhovět zpravodajce.
A poslední návrh, který bych měl, a tam myslím, že by se mohlo hlasovat en bloc, protože se jedná o prosbu ministra průmyslu a obchodu Martina Kuby, aby zítra dopoledne, kde je zařazený, pokud já vím, zatím pevně jen jeden bod, byl následně zařazen bod 4, pardon, bod 6 (předsedající prosí o klid!), bod 6 - nouzové zásoby ropy, sněmovní tisk 767, bod 29 - kontrola obchodu s výrobky, sněmovní tisk 942, bod 30 - nakládání s těžebním odpadem, sněmovní tisk 943, a bod 85 - zákon o živnostenském podnikání, sněmovní tisk 941 - zítra dopoledne po pevně zařazených bodech.
Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Ten poslední je bod 85?
Poslanec Marek Benda: Ano, bod 85, sněmovní tisk 941. To jsou všechny návrhy. Děkuji za pozornost.
Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Nyní pan kolega Zdeněk Bezecný.
Poslanec Zdeněk Bezecný: Vážená paní předsedkyně, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, já mám návrh jednoduchý. Navrhuji vyřazení z projednávání tohoto pléna Poslanecké sněmovny sněmovní tisk 706, což je vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 553/191 Sb., o obecní policii. V programu schůze Sněmovny jde o bod č. 14 ve druhém čtení a o bod č. 100 ve třetím čtení. Důvodem k tomuto návrhu je skutečnost, že výbor pro bezpečnost stále nedokončil projednávání této diskutabilní normy.
Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Děkuji. To byly všechny návrhy. Pan kolega Radek John se ještě ale hlásí. Prosím.
Poslanec Radek John: Vážená paní předsedající, vážené dámy, vážení pánové, navrhuji předřazení bodu, který se vztahuje k návrhu zákona o přiznání k registrovanému majetku a prokazování zdrojů jeho nabytí, jehož jsem spolupředkladatelem. Jde o návrh zákona, o kterém nedávno hovořil prezident Zeman jako o velmi důležitém nástroji boje s těmi, kteří tady rozkrádali veřejné peníze. Jsme velmi rádi, že tento návrh několik měsíců leží ve Sněmovně z pera Věcí veřejných, a jsme velmi neradi, že každou schůzi tady stojíme a snažíme se, aby tento bod byl zařazen, a on je znovu a znovu a znovu odkládán. Postaven na vedlejší kolej a odsunut k ledu.
Legislativní návrh se snaží v maximální míře postihnout všechny možnosti nelegálních příjmů, u kterých hrozí legalizace nabytí registrovaného majetku, pokud by nebyl jejich původ náležitě prověřen. Zákon o majetkových přiznáních, jak se mu také říká, který předkládáme, není ovšem zaměřen výhradně na finanční zdroje získané jenom v rámci korupčního chování a jednání, ale také na všechny finanční zdroje pocházející z jakékoli kriminální činnosti a také z výroby a distribuce drog a také z hazardu a podobných zvláště závažných kriminálních deliktů s těžkými dopady na společnost. Nad tím vším jsme v této zemi dosud zavírali oči a stále je zavíráme a stále odsunujeme řešení.
Norma, kterou zde předkládám, na rozdíl od obdobných v minulosti ve Sněmovně předložených nerozlišuje formy uložení těchto prostředků, takže postihuje prostředky včetně vkladů, majetkových a jiných práv a také hodnot uložených v zahraničí, většinou v zemích označovaných jako daňové ráje. To žádný z předchozích návrhů nezkoušel postihnout. Věřím, že tato chyba nebyla tehdy záměrná.
Na rozdíl dále od materiálu z pera resortu financí, který navrhuje pro možné odčerpání majetku pořízeného z nelegitimních zdrojů využití výhradně mimotrestních prostředků, náš návrh zákona staví na využití trestněprávních prostředků a procesů, což samozřejmě výrazně zvyšuje jeho účinnost. Opět věřím, že malá účinnost návrhu z pera Ministerstva financí není záměrná.***