Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji,
pane poslanče. Dále je písemně přihlášen
pan poslanec Štrait. Prosím, pane poslanče,
máte slovo.
Dámy a pánové, důrazně bych
požádal o klid v jednací síni, kdybyste
byli tak laskaví.
Poslanec Jaroslav Štrait: Vážený
pane předsedající, pane předsedo,
dámy a pánové. Dovolte mi několik
málo pozměňovacích návrhů
k doprovodnému zákonu k důchodovému
pojištění.
První pozměňovací návrh. V
čl. XI § 18 odst. 2 se za první větu
vkládá věta druhá, která zní:
Po 31. 12. roku 2000 jsou součástí příjmů
zvláštního účtu důchodového
pojištění též výnosy z kapitalizace
prostředků Fondu národního majetku.
Druhý návrh. V čl. XI § 18 odst. 2 se
za písmeno a) vkládá nový text pod
písmenem b), který zní: b) na kapitalizaci
prostředků pro důchodové zabezpečení
obyvatelstva po roce 2000. Text pod písm. b) se označuje
písm. c).
Třetí návrh také v čl. XI §
18, odst. 2 písm. c) se na konec věty doplní
slova: "po roce 2000".
Čtvrtý návrh. Za čl. XI se vkládá
nový čl. XII, který zní: Zákon
č. 268/1994 Sb., o státním rozpočtu
České republiky na rok 1995 se doplňuje takto:
Za § 9 se vkládá nový § 9 a), který
zní: Fond národního majetku České
republiky vyčlení do konce roku 1995 25 miliard
korun a do konce roku 1996 40 miliard korun na kapitalizaci prostředků
pro důchodové zabezpečení obyvatelstva
po roce 2000. Následné články se přirozeně
přečíslovávají.
Poslyšte krátké zdůvodnění.
Zákonem č. 10/1993 Sb., o státním
rozpočtu České republiky na rok 1993, byla
v rozporu se zákony Federálního shromáždění
a České národní rady o podmínkách
převodu majetku státu na jiné osoby a o Fondu
národního majetku založena tradice financování
deficitu státního rozpočtu z Fondu národního
majetku. Za léta 1993 a 1994 bylo tak odčerpáno
27,8 miliard korun. To je číslo, které tady
už v různých souvislostech mnohokrát
zaznělo. Pro letošní rok je schváleno
dalších 10,7 miliard.
Kromě financování deficitu státu z
výsledku rozprodeje národního bohatství,
vytvořeného současnými i předchozími
generacemi, je Fond národního majetku stále
intenzivněji využíván i k dalším
účelům řádově v rozsahu
desítek miliard korun.
Připomínám v této souvislosti §
12 zákona č. 92/1991 Sb., to je to, co tehdy kolega
Wagner navrhl v bývalém federálu o podmínkách
převodu majetku státu na jiné osoby. Taxativně
rozčleňuje použití majetku fondu do
sedmi skupin. Konkrétně pod písm. d) je možnost
převodu privatizovaného majetku pro účely
nemocenského a důchodového pojištění.
Stejně tak § 18 zákona 171/1991 Sb., o působnosti
orgánů České republiky ve věcech
převodu majetku státu na jiné osoby a o Fondu
národního majetku České republiky
taxativně rozčleňuje použití
majetku fondu do osmi skupin. Budu citovat jen příslušné
písmeno.
e) je možno použít převodu majetku pro
účely nemocenského a důchodového
pojištění.
Dovolte mi jen poznamenat s ohledem na tyto skutečnosti,
že žádná část majetku fondu
nebyla dosud převedena pro účely důchodového
pojištění. Tak opakovaně upozorňuji
na neplnění vzpomenutých závazků.
Kapitalizace navrhovaných 65 miliard umožní
získat dostatečné zdroje pro dofinancování
solventnosti systému důchodového pojištění
v období převisu poproduktivní nad produktivní
části české populace a tím
zachovat současné věkové hranice pro
odchod do důchodu i výši starobních
důchodů. Měřeno velikostmi vytvořeného
národního bohatství pouze odčerpali
občané této země cestou privatizace
jenom velmi malou část národního bohatství.
Řádové rozdíly v participaci občanů
jsou tedy patrné a zůstávají většině
občanů jako minusové.
Dovolte mi závěrem jednu poznámku. Tyto pozměňovací
návrhy akceptovaly stejné jako návrhy na
důchod tři odborové centrály, Odborové
sdružení Čech, Moravy a Slezska, Jednotný
svaz soukromých zaměstnanců, Odborový
svaz vydavatelství, nakladatelství, knižního
obchodu Čech a Moravy, dále KVOD koordinační
výbor organizací důchodců, České
národní hnutí, Křesťanskosociální
hnutí a Levicové kluby žen. Děkuji vám.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Štraitovi a ptám se, kdo se ještě
hlásí do rozpravy, protože jeho přihláška
do rozpravy byla poslední písemná. Protože
se nikdo již do rozpravy nehlásí, rozpravu
uzavírám.
S faktickou poznámkou se hlásí pan poslanec
Rymeš.
Poslanec Ladislav Rymeš: Vážený
pane předsedající, vážený
pane předsedo, dámy a pánové, jelikož
se mi pozdě dostala do rukou sjetina z 338. hlasování,
kde nejsem uveden seděl jsem na svém místě,
mám na to svědky, svítilo mi zelené
světélko - zpochybňuji toto hlasování.
Podávám procedurální návrh
stejného charakteru, jako byl už podán, to
je na přerušení projednávání
tohoto zákona do další schůze.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Hlásí
se pan poslanec Honajzer.
Poslanec Jiří Honajzer: Pane předsedající,
kolegyně a kolegové, pokud odezněly všechny
pozměňovací návrhy v rozpravě
k probíranému zákonu, žádám
o půlhodinovou přestávku pro jednání
poslaneckých klubů, a to teď v tomto okamžiku.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Vyhovuji
této žádosti a přerušuji jednání
do 16.15 hodin. Hlásí se ještě pan místopředseda
Vlach.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: V
ruce mám jednací řád. Je tam doplněk
k usnesení, které se týká zpochybnění
výsledku hlasování. Když máte
v ruce, pane kolego, sjetinu, máte také výsledek,
který nehovoří o tom, že by návrh
byl odmítnut rozdílem jednoho hlasu. To je jedna
moje poznámka.
Nicméně v usnesení, které je platné
a které nikdo nezpochybňuje, je, že bezprostředně
po hlasování je možné zpochybnit jeho
výsledek.
Ještě poznámku k předsedajícímu
- je vlastně vyhlášena přestávka
- o tom, o čem už jsme jednou rozhodli, nemůžeme
hlasovat pořád znovu a znovu.
(Schůze přerušena v 15.42 hodin.)
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Vážené
paní kolegyně a vážení páni
kolegové, budeme pokračovat podle včera schváleného
pořadu projednáváním dalšího
přerušeného bodu, kterým je
Rád bych zopakoval, že minulý týden
ve středu jsme vyslechli odůvodnění
místopředsedy vlády a ministra financí
pana Ivana Kočárníka a zprávu společného
zpravodaje výborů pana poslance Stanislava Pěničky.
Vedli jsme rozpravu, kterou jsme uzavřeli. Ve čtvrtek
jsme vyslechli závěrečná slova a hlasovali
o přednesených pozměňovacích
návrzích. Vystoupením místopředsedy
vlády pana Kočárníka před hlasováním
o pozměňovacích návrzích byla
rozprava znovu otevřena. Po uzavření rozpravy
bylo projednávání tohoto bodu přerušeno
a zároveň bylo doporučeno výborům,
aby se touto věcí znovu zabývaly. Byl také
vysloven souhlas s požadavkem, aby při projednávání
tohoto návrhu zákona byl přítomen
také pan ministr vnitra, kterého zde vítám.
Nezbývá mi tedy, než abych se otázal,
zda se touto záležitostí nějaký
výbor zabýval a zda jeho zástupce nám
chce sdělit něco o výsledku jednání?
Protože tomu tak není, táži se pana místopředsedy
vlády Ivana Kočárníka, zda si přeje
pronést závěrečné slovo. Jedná
se o spotřební daň, projednáváme
sněmovní tisky 16761793. Připomínám,
že rozprava je uzavřena a je čas na závěrečné
slovo. Prosím, pan místopředseda vlády.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Vážený
pane předsedo, pane předsedající,
vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, já nemám mnoho, co bych dodal
k tomu, co jsem říkal zde při rozpravě
o lehkých topných olejích. Chci říci,
že náš systém, který máme
dnes, tzn. systém značkování a barvení,
doplněný určitým zdaněním
lehkých topných olejů ve výši
2200 Kč za tunu je systém, který v zásadě
má Spolková republika Německo a řada
dalších států v Evropské unii.
Po dopočtu všech dalších důsledků
pro vaše rozhodování vám řeknu
ještě dvě čísla. První
číslo se týká toho, pokud by byl přijat
ten návrh na plné zdanění a vracení,
že celkový dopad pro subjekty, které budou
daň plně platit a bude jim vrácena bude dopad
jen časový po dobu, než jim bude tato daň
vrácena - je zhruba 1,5 mld. Kč a dopad do odvětví,
kde tato daň nebude vrácena, protože v tom
pozměňovacím návrhu je návrh
na vrácení pouze pro tepelnou energii a výrobu
tepla, nicméně ty lehké topné oleje
se používají - jak jsem posledně už
říkal - i pro jiné účely, bude
zhruba 1,5 mld. Kč též natvrdo. Čili
ten přijde naplno do cen. Jen to jsem chtěl říci
do závěrečného slova.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu místopředsedovi vlády a prosím,
aby se opět ujal slova společný zpravodaj
výborů pan poslanec Pěnička.
Poslanec Stanislav Pěnička: Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně, vážení kolegové, v
úvodním slově bych shrnul stávající
stav nebo to, kde jsme přestali. Přestali jsme hlasovat
u posledního návrhu pana kolegy Jegly, kterým
začneme jako návrhem prvním. Pak vystoupil
pan kolega Šuman s prodloužením platnosti od
1. 1., kolega Černý, který sice navrhl vrácení,
ale stáhl svůj návrh zpět, pak vystoupil
pan kolega Kozák, který dal svůj návrh
na revokaci našeho usnesení - týkalo se to
mého návrhu 1 a 2, který by vracel lehké
topné oleje na zdanění 2200, a kolega Výborný,
který v podstatě podpořil revokaci pana poslance
Kozáka. V závěru vystoupí ještě
pan poslanec Exner, který navrhl text § 12, nový
odst. 9 a na závěr pan předseda Uhde s procedurálním
návrhem, který byl přijat a týkal
se přerušení.
Takže to byly všechny pozměňovací
návrhy a nyní, pane předsedající,
bych prosil o souhlas, abych mohl přednášet
pozměňovací návrhy ve sledu, jak jsem
je četl.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: S faktickou
poznámkou se hlásí pan poslanec Exner. Prosím,
pane poslanče.
Poslanec Václav Exner: Pane místopředsedo,
pane předsedo, dámy a pánové, po rozhovoru
se zpravodajem jsem byl požádán, abych ještě
před hlasováním případně
upřesni svůj návrh, který jsem přednesl
v nově otevřené rozpravě a který
se týkal doplnění odstavce 9 v § 19,
konkrétně první věty tohoto odstavce,
který jsem navrhl převést v části
vedlejší věty do minulého času
tak, aby zněla: "které nakoupily lehký
topný olej za cenu obsahující daň
a prokazatelně jej použily pro vytápění
nebo výrobu tepelné energie".
Při přednášení jsem se přeřekl
a řekl jsem "elektrické energie", a to
rozpoutalo určitou diskusi, která potom probíhala.
Byl jsem upozorněn, že velmi často nelze oddělit
výrobu tepelné od elektrické energie, a že
je správný požadavek, aby tam byly zahrnuty
tyto energie obě. Dovoluji si upřesnit, pokud s
tím bude sněmovna souhlasit, tento návrh
tak, aby konec zněl: "nebo výrobu tepelné
nebo elektrické energie."
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
za toto upřesnění, s faktickou poznámkou
se hlásí pan poslanec Kozák.
Poslanec Stanislav Kozák: Vážený
pane předsedo, pane předsedající,
pane ministře. Ryze technicky si dovolím upozornit,
že jsem navrhl procedurální návrh na
revokaci usnesení a domnívám se, že
podle čl. 26 jednacího řádu bychom
o tomto měli hlasovat jako o prvním.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Kozákovi. Učiňme tak. Budeme
tedy hlasovat.
Poslanec Stanislav Pěnička: Tento návrh
jsem stejně chtěl dát. Myslím si ještě
jednu věc, jestli nemáme dokončit hlasování
pana poslance Jegly z těch pozměňovacích
návrhů, který byl poslední, chyběl
nám pro hlasování, a potom hlasovat o revokaci.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Doporučoval
bych hlasovat napřed o proceduře. Budeme hlasovat
o revokaci. A poté vezmeme zbylé pozměňovací
návrhy.
Poslanec Stanislav Pěnička: Pan kolega Kozák
navrhuje revokaci ohledně mého pozměňovacího
návrhu, který se týká bodu 1 a 2,
kdy ze společné zprávy se vypouští
text s označením: za bod 19 a ze společné
zprávy se za bodem 36 vypouští text, v §
22 se u položky topné oleje, lehké a velmi
lehké částka 2200 nahrazuje částkou
8340. To je celý návrh.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Připomněl
bych, že jde o revokaci hlasování č.
89. Jsou to dva pozměňovací návrhy
pana poslance Pěničky, které nedostaly potřebný
počet hlasů, aby mohly být přijaty.
Budeme tedy hlasovat o revokaci tohoto hlasování
č. 89. Ptám se, kdo je pro tuto revokaci, ať
to dá najevo v hlasování 344.
Kdo je proti? Kdo se zdrzel hlasování?
Návrh na revokaci nebyl přijat poměrem hlasů
74 pro, 49 proti, 34 poslanců se zdrželo hlasování
a 4 nehlasovali. Zůstává tedy odhlasovaný
stav.
Budeme tedy hlasovat o zbývajících pozměňovacích
návrzích.
Poslanec Stanislav Pěnička: Vracíme
se k pozměňovacímu návrhu pana poslanec
Jegly, k tomu druhému, který zní: V bodu
36 vládního návrhu navrhuji číslovku
2200 nahradit číslovkou 600, zároveň
navrhuji zařadit nový bod, jímž se ve
stávajícím zákonu v § 22 ve sloupci
sazba změní číslovka 2200 na číslovku
600.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Budeme tedy
o tom hlasovat jako o jednom návrhu. Pan poslanec Jegla
souhlasí. Ještě bych prosil vyjádření
navrhovatele a vyjádření společného
zpravodaje.
Poslanec Stanislav Pěnička: Společný
zpravodaj nesouhlasí a pan ministr říká,
že se o tom nedá hlasovat.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Hlásí
se pan poslanec Kozák.
Poslanec Stanislav Kozák: Pane předsedo,
pane předsedající, pane ministře,
o tomto se skutečně nedá hlasovat, pokud
nebyla přijata revokace, protože jestliže jsme
se usnesli na něčem, tak to nelze měnit dál.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Ještě
pan poslanec Černý.
Poslanec Jan Černý: Naopak, o tomto se hlasovat
dá, protože to je pozměňovací
návrh ke společné zprávě a
pozměňovací návrh pana kolegy Pěničky
nebyl přijat, čili zůstal text, který
je ve společné zprávě, čili
žádná změna nebyla a dá se o
tom samozřejmě hlasovat.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Myslím,
že je dobře rozhodnout hlasováním o
tomto návrhu po všem, co o tom bylo řečeno.
Dávám tedy hlasovat o pozměňovacím
návrhu pana poslance Jegly v hlasování 345.
Kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Návrh nebyl přijat poměrem hlasů 32
pro, 49 proti, 76 se zdrželo hlasování, 6 nehlasovalo.
Poslanec Stanislav Pěnička: Pak vystoupil
kolega Šuman, který navrhl, aby ve společné
zprávě, jak je bod 36 a u textu v § 22 se u
položky topné oleje, lehké a velmi lehké
částka 2200 Kč za tunu nahradila částkou
8340, aby účinnost tohoto znění platila
od 1. ledna 1996. Pan ministr i já doporučujeme
účinnost od 1. ledna.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Pan poslanec
Šuman si přeje upřesnit svůj návrh.
Poslanec Vladimír Šuman: Je mi to hrozně
líto, protože věcně souhlasím
s tím, co bylo řečeno, ale uvědomte
si, že jsme odhlasovali ten bod jako pozměňovací
návrh. My ho musíme zrevokovat a pak to schválit
tak, jak je to teď navrženo panem poslancem Pěničkou.
To čistě z formálního důvodu.
Nemůžeme to udělat jinak, protože to není
součást společné zprávy, ale
je to součást schváleného pozměňovacího
návrhu. Bohužel. Teď jsme si špatně
rozuměli. Pan Holub to tu minule navrhl a já jsem
to akceptoval. Prosím pana poslance, aby to upřesnil.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: S faktickou
poznámkou ještě pan Holub.
Poslanec Josef Holub: Pane předsedající,
děkuji za slovo, omlouvám se. Úplně
stačí, když před ten text, který
je v bodu 36 silně vyznačen "v § 22",
před to se do společné zprávy dá
bod 36 a). Tím je všechno vyřešeno.
Poslanec Stanislav Pěnička: Tím je
všechno vyřešeno, ale účinnost
od 1. ledna tam je důležitá. 36 a) s účinností
tohoto bodu od 1. 1. 1996.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Budeme hlasovat
o tomto pozměňovacím návrhu pana poslance
Šumana s upřesněním, které jste
právě slyšeli. Hlasování 346.
Kdo je pro tento návrh? Kdo je proti? Kdo se zdržel
hlasování?
Návrh byl přijat poměrem hlasů 158
pro, nikdo proti, 4 se zdrželi hlasování.
Poslanec Stanislav Pěnička: Pan kolega Výborný
měl návrh na revokaci, pan kolega Exner v §
12 nový odst. 9, první věta, která
zní: "Nárok na vrácení daně
vzniká také plátcům a osobám,
které nakoupily lehký olej za cenu obsahující
daň a prokazatelně jej použily pro vytápění
nebo výrobu tepelné a elektrické energie."
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Společný
zpravodaj souhlasí, pan ministr také.
Budeme hlasovat o upřesňujícím návrhu
pana poslance Exnera. Kdo je pro tento pozměňující
návrh? Hlasování č. 347: Kdo je pro?
Kdo je proti? Děkuji. Kdo se zdržel hlasování?
Návrh byl přijat poměrem hlasů 155
pro, nikdo proti, 6 se zdrželo hlasování.
Prosím další, pane poslanče.
Poslanec Stanislav Pěnička: To byly, pane
předsedající, všechny pozměňující
návrhy. Můžete dát hlasovat o zákonu
jako o celku.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
vám, pane poslanče, za vaši práci. Budeme
tedy nyní hlasovat o celém vládním
návrhu zákona, kterým se mění
a doplňuje zákon ČNR č. 587 z roku
1992 Sb., o spotřebních daních ve znění
pozdějších předpisů podle sněmovního
tisku 1676, ve znění společné zprávy
výborů Poslanecké sněmovny podle sněmovního
tisku 1793 a schválených pozměňujících
návrhů.
Já se tedy ptám, kdo je pro tento návrh,
ať to dá najevo v hlasování č. 348,
které jsem právě zahájil. Děkuji.
Kdo je proti? Děkuji. Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji.
Hlasování je skončeno. Poměrem hlasů
121 poslanec pro, 3 proti, 40 se zdrželo hlasování
a 4 nehlasovali byl návrh zákona přijat.
Já děkuji panu místopředsedovi vlády
a panu společnému zpravodaji.
Konstatuji, že takto jsme se vyrovnali s dalším
bodem programu a přistoupíme k dokončení
bodu, kterým je
Pro připomínku uvádím, že návrh
zákona jsme začali projednávat ve čtvrtek
minulý týden a vyslechli jsme odůvodnění
místopředsedy vlády a ministra financí
pana Ivana Kočárníka a zprávu společného
zpravodaje výborů pan poslance Roberta Koláře.
Vedli jsme rozpravu, kterou jsme ukončili a jednání
o tomto bodu přerušili. Stanovili jsme současně,
že po přerušení vyslechneme závěrečná
slova, budeme hlasovat o pozměňujících
návrzích a potom před závěrečným
hlasováním jednání znovu přerušíme.
Nyní se táži, zda chce místopředseda
vlády pan Ivan Kočárník pronést
závěrečné slovo. Prosím pana
místopředsedu vlády, aby se ujal slova a
všechny ostatní ve sněmovně prosím
o klid.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Pane předsedo,
pane předsedající, vážené
paní poslankyně, vážení páni
poslanci, já nebudu nyní přednášet
závěrečné slovo, ale musím
otevřít rozpravu, protože ve společné
zprávě návrhu tohoto zákona jsou legislativní
nedostatky, na které jsme přišli.
Jsou v zásadě tři důvody pro otevření
té rozpravy: Legislativní nedostatky ve společné
zprávě, dále potom skutečnost, že
je třeba legislativně, znovu zdůrazňuji
pouze legislativně, doplnit pozměňovací
návrhy, které tady byly, aby byly promítnuty
do dalších navazujících paragrafů,
protože toto nebylo, a konečně je třeba
u některých ustavení navrhnout termín
účinnosti tak, aby bylo zcela nepochybné,
jak to v tomto zákoně je. Já bych prosil
pana zpravodaje.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu místopředsedovi vlády a prosím
pana společného zpravodaje pana poslance Roberta
Koláře, aby se ujal své práce.
Poslanec Robert Kolář: Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně poslankyně - neklid v sále - ano,
jsem jako poslanec přihlášen do rozpravy.
Vážený pane předsedající,
vážené kolegyně, vážení
kolegové, jak avizoval pan ministr, je potřeba ještě
dopracovat některé technické záležitosti.
Já využiji toho, že mám slovo úvodem
a chtěl bych upřesnit, který materiál
budeme projednávat, protože jsme obdrželi dva
tisky jako sumáře těch pozměňujících
návrhů. Jeden byl ve formě řekněme
netabulkové, to byl ten první, a potom jste obdrželi
druhý, kde jsou uvedeny tabulky tak, jak byly navrhovány.
Čili budeme se řídit podle toho materiálu,
který byl druhý a poslední.
Tolik jenom technicky k projednávání a nyní
k těm samotným návrhům. Samotným
návrhem 1 v návaznosti na navrhované odepisování
technického zhodnocení nemovitých kulturních
památek, což byl můj vlastní návrh,
kdy jsem měnil jednorázově odpis na 15 let,
tak jak je v našem okolí běžné,
tak jsem samozřejmě myslel, že by se vypustilo
to znění, které bylo navrženo ve společné
zprávě. Nicméně jsem to tady explicitně
nevyjádřil. Čili navrhuji tímto z
bodu 60 společné zprávy vypustit na konci
slova - a technické zhodnocení nemovité kulturní
památky a nemovité národní památky,
odkaz 28 d).
Dále v návaznosti na některé pozměňovací
návrhy, které jsou součástí
společné zprávy a které jsou legislativně
složité, je výhodnější dát
účinnost přímo do textu zákona,
a proto navrhuji, aby pozměňující
návrh, uvedený ve společné zprávě
pod bodem 71, byl opraven takto: Kdy za částku 20
000 korun se vkládají slova: "počínaje
zdaňovacím období 1996 částku
40 000 korun."
Dále ze stejného důvodů navrhuji,
aby pozměňující návrh uvedený
ve společné zprávě pod bodem 95 byl
upraven takto: Za částku 26 500 korun se vkládají
slova "a počínaje zdaňovacím
obdobím 1996 částku 32 000 korun."
Dále u některých pozměňujících
návrhů, které byly přednášeny
poslanci a staly se součástí společné
zprávy, nebyla stanovena účinnost a protože
zákon nabývá účinnosti v polovině
roku, je samozřejmě nutné toto stanovit,
takže navrhuji, aby čl. V vládního návrhu
byl doplněn takto: bod 1 doplnit o body 53 a), 55 a), 107
a), bod 2 doplnit o body 51 a), 91 a), 94 a) a 95 b).
Současně bych si dovolil upozornit na jednu víceméně
matematickou chybu, která se objevila v pozměňovacím
návrhu pana kolegy Špačka. Já na ni
upozorňuji pro případ, že by jeho pozměňující
návrh byl přijat, abychom se k tomu již nemuseli
vracet. Jedná se o tabulku, kterou jsem navrhoval. V té
první tabulce v posledním řádku má
být místo částky 154 600 korun uvedena
částka 154 800 korun a na to analogicky samozřejmě
navazuje i ten další návrh, který v
podstatě hovoří o zálohách,
kdy má být místo částky 12
883 korun uvedena částka 12 900 korun. Čili
nejedná se o změny věcné v té
tabulce, ale v podstatě o upřesnění.
Stejně bychom k tomu došli potom, kdyby to takto bylo
ve sbírce, že je zde špatný výpočet,
nemění se tímto filozofie pozměňovacího
návrhu. To je vše z mé strany. Děkuji.