Poslanec Jozef Wagner: Jako další v pořadí
- šestý vystoupil pan poslanec Martin Syka s návrhem,
kterým mění zařazení položek
v příloze. Vzhledem k tomu, že opět
navrhovatel i zpravodaj všechny návrhy podporují,
ptám se, jestli je nějaká překážka,
abychom hlasovali o návrhu jako o celku.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Já vaši
otázku zopakuji. Domnívá se někdo,
ze by to bylo na překážku v regulérnosti.
Nedomnívá, takže jsem právě zahájil
hlasování č. 62. Ptám se, kdo souhlasí
s návrhy pana poslance Martina Syky? Kdo je proti? Kdo
se zdržel hlasování? Děkuji.
Hlasování skončilo. Pro se vyslovilo 154
poslanců, nikdo nebyl proti, 6 poslanců se zdrželo
hlasování. Návrh byl přijat.
Poslanec Jozef Wagner: K návrhu pana poslance Sourala
stačí sdělit, ze se může hlasovat
najednou, že navrhovatel ani zpravodaj nedoporučují,
avšak návrh je alternativní, tak je potřeba
hlasovat dvakrát. Jednou s číslicí
70% a podruhé 50%.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Dobře,
je zřetelné o čem dám hlasovat? Prvně
o číslici 70%. Máte možnost v hlasování
č. 63, které jsem právě zahájil,
to dát najevo patřičným způsobem.
Takže kdo je pro tento návrh pana poslance Sourala?
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Děkuji.
Hlasování skončilo. Pro se vyslovilo 45 poslanců,
79 bylo proti, 27 se zdrželo. Návrh nebyl přijat.
Přistoupíme k druhému návrhu, budeme
hlasovat o alternativě s číslicí 50%
v hlasováni č. 64, které jsem právě
zahájil. Takže kdo je pro tuto variantu? Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo s výsledkem 47
pro, 79 proti, 35 poslanců se zdrzelo, takže návrh
nebyl přijat.
Poslanec Jozef Wagner: Jako další v pořadí
už osmý vystoupil pan poslanec Křížek.
S ohledem na to, že pan poslanec projevil zájem, aby
se o jednotlivých položkách hlasovalo jednotlivě
a s ohledem na zájem sněmovny urychlit jednání,
navrhuji pokud nebudou námitky, aby se hlasovalo, pokud
pan poslanec Křížek bude souhlasit, o dvou
položkách, které navrhovatel i zpravodaj doporučují,
aby se hlasovalo společně a o všech ostatních,
které navrhovatel a zpravodaj nedoporučují,
se hlasovalo rovněž v celku, jestli je to takto možné.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Zdá se,
že je s tím souhlas, takže prosím, specifikujte
pane zpravodaji, o které dvě položky se jedná.
Poslanec Jozef Wagner: Položka 511 10 00 - býčí
sperma a položka 511 99 50 - embrya hovězího
dobytka. Navrhovatel i zpravodaj doporučují.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Zahájil
jsem hlasování č. 65. Ptám se, kdo
souhlasí s touto částí návrhu
pana poslance Křížka? Děkuji. Kdo je
proti? Kdo se zdržel hlasování? Děkuji.
Hlasování skončilo výsledkem 147 pro,
1 proti, 8 se zdrželo. Návrh byl přijat.
Nyní přistoupíme k těm zbývajícím
položkám z návrhu pana poslance Křížka
a v hlasování č. 66, které jsem právě
zahájil, se můžeme vyjádřit,
takže se ptám, kdo je pro tuto část?
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Děkuji.
Hlasování skončilo. Pro se vyslovil 71 poslanec,
proti 57, zdrželo se 32 poslanců. Tato část
návrhu pana poslance Křížka nebyla přijata.
Poslanec Jozef Wagner: Devátým v pořadí
byl pan poslanec František Brožík, který
předložil dva návrhy. První z nich navrhovaný
text úpravy v příloze č. 1 se mění
a doplňuje takto: "položka 47 06, položka
48 01 - 48 03, položka 48 05 - 48 07, položka 48 08
- 48 10, položka 48 11, položka 48 14 - 48 15 a položka
48 17 - 48 23 doplňující text: vlákniny,
papír, kartony, lepenky a výrobky z nich, na které
bylo pověřeným subjektem vydáno osvědčení,
že byly vyrobeny z více než 70% z recyklovaného
papíru nebo jiných recyklovaných vláknitých
surovin." Navrhovatel i zpravodaj doporučují.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji,
zahájil jsem hlasování č. 67. Ptám
se, kdo je pro tento návrh pana poslance Brožíka?
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji, hlasování skončilo výsledkem
148 pro, 2 byli proti, 8 se zdrželo. Návrh byl přijat.
Poslanec Jozef Wagner: V bodě 37, § 27 odst.
22 za písmenem b) vložit nové písmeno
c), které zní: "Finanční pronájem".
Písmeno c) až j) označit jako c) až ch).
Navrhovatel nedoporučuje, zpravodaj ponechává
na uvážení sněmovny.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Zahájil
jsem hlasování č. 68.
Kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji, hlasování končí.
Pro se vyslovilo 43 poslanců, proti 67, 50 se zdrželo
hlasování. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Jozef Wagner: Jako desátý vystoupil
pan poslanec Jaroslav Broulík, který navrhuje dvě
varianty, takže přistoupíme k variantě
první: do § 25 vložit nový odst. ch),
který zní: "Činnosti a technické
prostředky ochrany osob a majetku". Dále vložit
nový § 35a následujícího znění:
"Činnostmi a technickými prostředky
ochrany osob a majetku se pro účely tohoto zákona
rozumí projekce, montáž, prodej a servis výrobků
a systémů technických prostředků
ochrany osob a majetku, elektrických zabezpečovacích
systémů, mechanických zabezpečovacích
systémů a televizních zabezpečovacích
systémů."
Navrhovatel a zpravodaj nedoporučují.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Zahájil
jsem hlasování č. 69 a ptám se, kdo
je pro tento návrh pana poslance Broulíka. Kdo je
proti? Kdo se zdržel hlasování? Děkuji,
hlasování skončilo.
Pro bylo 58 poslanců, proti 77, zdrželo se 22. Návrh
nebyl přijat.
Poslanec Jozef Wagner: Varianta č. 2: doplnit přílohu
č. 1 - seznam zboží podléhající
sazbě daně 5% o následující
položky. Položky jsou uvedeny v materiálu, není
potřeba číst. Vyjádření
navrhovatele i zpravodaje je shodné, nedoporučují.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji,
zahájil jsem hlasování č. 70.
Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji, hlasování skončilo.
Pro se vyslovilo 53 poslanců, proti 78, zdrželo se
20. Ani tento návrh nebyl přijat.
Poslanec Jozef Wagner: Jako 11. vystoupil v rozpravě
pan poslanec Karel Mach a doporučil tento návrh:
číselný kód 38 23 90 98.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Hlásí
se pan poslanec Mach, zřejmě chce svůj návrh
upřesnit.
Poslanec Karel Mach: Jestli pan zpravodaj dovolí,
vážený pane předsedo, to je ten problém,
který se tady zmiňoval, že to není přesné.
Navrhuji doplnit přílohu č. 1 zákona
o dani z přidané hodnoty. A to je to, co říkal
pan společný zpravodaj.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Takže po
tomto upřesnění očekávám
vyjádření zpravodaje a navrhovatele.
Poslanec Jozef Wagner: Navrhovatel nedoporučuje,
zpravodaj nechává na uvážení
sněmovny.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Zahajuji hlasování
č. 71 a ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se
zdržel hlasování? Děkuji, hlasování
skončilo.
Pro hlasovalo 99 poslanců, 41 proti, zdrzelo se 20. Návrh
byl přijat.
Tím jsme vyčerpali všechny pozměňovací
návrhy, nemýlím-li se, a můžeme
přistoupit k závěrečnému hlasování.
Budeme tedy hlasovat o vládním návrhu zákona,
kterým se mění a doplňuje zákon
ČNR č. 588/1992 Sb., o dani z přidané
hodnoty, ve znění pozdějších
předpisů - podle sněmovního tisku
1172, ve znění společné zprávy
výborů podle sněmovního tisku 1335
a schválených pozměňovacích
návrhů. Rozhodneme o osudu tohoto zákona
v hlasování č. 72, které jsem právě
zahájil.
Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo. Děkuji.
Pro se vyslovilo 134 poslanců, nikdo nebyl proti, zdrželo
se 30 poslanců. Konstatuji tedy, že jsme vládní
návrh zákona, kterým se mění
a doplňuje zákon o dani z přidané
hodnoty, schválili.
Děkuji panu společnému zpravodaji, děkuji
panu ministru Kočárníkovi.
Přistoupíme k projednávání
dalšího bodu, kterým je
Předložený vládní návrh
zákona, který jste obdrželi jako sněmovní
tisk 1214, odůvodní místopředseda
vlády a ministr financí pan Ivan Kočárník.
Prosím ho, aby se ujal slova. Ostatní poslance prosím,
aby zachovali důstojný klid ve sněmovní
síni.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Vážený
pane předsedo, vážený pane předsedající,
vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci. K dnešnímu projednání
v parlamentu je předkládán návrh novely
zákona, kterým se mění a doplňuje
zákon o dani z nemovitostí. Dovolte mi, abych charakterizoval
stručně nejdůležitější
změny.
Zaprvé, navrhovaná novela rozšiřuje
osvobození pro pozemky, které užívají
osoby požívající diplomatické
a konzulární výhody a imunity, a to pouze
v tom případě, je-li zajištěna
ze zahraničí reciprocita.
Zadruhé, k upřesnění dochází
v ustanovení umožňujícím osvobození
pozemků vydaných na základě zákona
o půdě tak, aby bylo zcela zřejmé,
že osvobození lze uplatnit na všechny případy,
kdy pozemky jsou vydávány jako náhradní.
Zatřetí, dále se navrhuje neuplatňovat
zvýšení daně u nebytového prostoru,
sloužícího v obytných domech k podnikatelské
činnosti v případech, kdy existují
důvody pro osvobození daně pro tento nebytový
prostor.
Začtvrté, zajištění dostatečného
časového prostoru, ve kterém by správce
daně vyrozuměl poplatníky o výši
jejich daňové povinnosti ještě před
termínem pro placení daně, je navrženo
posunout termín pro podání - tady bych rád
slovo podání upřesnil: nejde o placení,
nezrychlujeme placení, zrychlujeme podání
daňového přiznání - z 31. března
na 31. leden. To znamená, ze tam je větší
časový prostor od podání do skutečného
vyměření daně.
Navrhuje se též upřesnění právní
úpravy, týkající se vypořádání
daňových nedoplatků.
Změny, které jsou navrhovány, nebudou mít
podstatný vliv na výnos této daně.
Dovolte mi, abych vám doporučil návrh novely
zákona o dani z nemovitostí schválit. Děkuji
za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministru Kočárníkovi. Nyní prosím,
aby se ujal slova pan poslanec Richard Mandelík, který
je společným zpravodajem výborů, a
aby odůvodnil předloženou společnou
zprávu, kterou jsme obdrželi jako sněmovní
tisk 1337.
Poslanec Richard Mandelík: Vážený
pane předsedající, vážený
pane ministře, dámy a pánové, vládní
návrh zákona projednaly výbory rozpočtový,
hospodářský a zemědělský
a společnou zprávu se rozhodly vám předložit
ve znění celého vládního návrhu
zákona se zapracovanými změnami z výborů.
Považujeme to za přehledné, přičemž
do nezařazených připomínek byly zařazeny
některé pozměňovací návrhy
zemědělského výboru, kde dochází
k novelizaci zákona o dani dědické, darovací
a z převodu nemovitostí a k některým
dalším úpravám. Tyto úpravy společná
zpráva nedoporučuje ke schválení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o novelu, která
zlepšuje po technické stránce fungování
této daně, nezbývá než vám
doporučit, abyste schválili tento návrh zákona
ve znění společné zprávy. Dovolím
si ještě předeslat, že vzhledem k určitým
drobným nejasnostem a vyjasnění důvodové
zprávy si dovolím navrhnout dva pozměňovací
návrhy.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Mandelíkovi. Otevírám rozpravu.
Písemné přihlášky do rozpravy
k tomuto bodu nemám. Nicméně jsem rozuměl
panu poslanci Mandelíkovi, že to bude právě
on, který v rozpravě hodlá přednést
určité návrhy, takže mu uděluji
slovo.
Poslanec Richard Mandelík: První návrh
je, abychom v bodě 4 společné zprávy
vypustili část věty od slov "a to v
případě". To je ta nejasnost, která
vznikla interpretací důvodové zprávy,
kdy se nakonec po vysvětlení ukázalo, že
tuto větu tam dávat nemusíme, neboť
vždy lze vřadit pozemek do příslušného
souboru lesních typů.
Druhý návrh zní, abychom v bodě 8
upravili znění § 13 a) odst. 1 takto: "daňové
přiznání je poplatník povinen podat
příslušnému správci daně
do 31. ledna zdaňovacího období. Daňové
přiznání se nepodává, pokud
je poplatník podal v některém z předchozích
zdaňovacích období. Dojde-li však ve
srovnání s předchozím zdaňovacím
obdobím ke změně okolností rozhodných
pro vyměření daně, včetně
změny osoby poplatníka, je poplatník povinen
daň do 31. 1. zdaňovacího období přiznat.
V těchto případech lze daň přiznat
rovnocenně buď podáním daňového
přiznání nebo podáním dílčího
daňového přiznání. Dílčí
daňové přiznání se podává
na tiskopise vydaném ministerstvem financí a poplatník
v něm uvede jen nastalé změny a výpočet
celkové daňové povinnosti. Dojde-li pouze
ke změně průměrné ceny půdy
přiřazené ke stávajícím
jednotlivým katastrálním územím
způsobem uvedeným v § 5 odst. 1 tohoto zákona
nebo ke změně koeficientu stanoveného obcí
podle § 6 odst. 4 písm. b) nebo podle § 11 odst.
3 písm. a) a b) a odst. 4 tohoto zákona, poplatník
není povinen podat správci daně daňové
přiznání, dílčí daňové
přiznání, ani mu sdělit tyto změny.
Bylo-li daňové přiznání podáno
v předchozích zdaňovacích obdobích
a do 31. ledna běžného zdaňovacího
období nebylo podáno daňové přiznání
nebo dílčí daňové přiznání,
vyměří se daň k 31. lednu běžného
zdaňovacího období ve výši poslední
známé daňové povinnosti, případně
upravené změnou průměrné ceny
nebo koeficientu." To je vše.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Mandelíkovi. Vzhledem k tomu, ze nevidím
další zvednutou ruku s přihláškou
do rozpravy, rozpravu končím. Ptám se pana
poslance Mandelíka, případně pana
ministra Kočárníka, zda-li potřebují
nějaký čas. Myslím, že tato otázka
je ryze formální. Než vám dám
slovo, pane poslanče Mandelíku, měl bych
se zeptat, zda-li nechce pan ministr Kočárník
vystoupit se svým závěrečným
slovem.
Poslanec Richard Mandelík: Já bych si dovolil
ohlásit, že pan ministr oba tyto návrhy podporuje.
Oba návrhy s ním byly konzultovány a vzešly
z podnětu ministerstva financí. Pokud se pan ministr
nechce vyjádřit k něčemu jinému,
nezbývá než povolat poslance do sálu
k hlasování.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Ano. Učiníme
pokus zavolat poslance do sálu s pomocí gongu. Prosím,
aby zazněl. Odhlašuji vás všechny a prosím
ty, kteří jsou v tuto chvíli ve sněmovně,
aby se znovu zaregistrovali. Všechny poslance, kteří
mají zájem účastnit se hlasování
o pozměňovacích návrzích a
posléze o celém zákonu, srdečně
zvu do sněmovny.
Jsme usnášení schopni. Nejsou-li proti tomu
nějaké námitky, můžeme přistoupit
k hlasování. Slovo má poslanec Mandelík.
Poslanec Richard Mandelík: Upřesnil bych
svůj první návrh tím, že vypouštíme
druhou část věty, vypouštíme
samozřejmě i poznámku pod čarou. Můžete
dát hlasovat podle pořadí přednesených
pozměňovacích návrhů.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Přistupujeme
k hlasování. Přesto si myslím, že
byste svůj první návrh měl zopakovat,
protože při velké migraci poslanců by
bylo nekorektní, abychom je nutili hlasovat o něčem,
co před chvílí neslyšeli.
Poslanec Richard Mandelík: Přečtu
celý první návrh, jak by měl znít.
V § 5 odst. 2 se na konci připojuje věta, která
zní: "základem daně u pozemků
hospodářských lesů může
být i součin skutečné výměry
pozemku v metrech čtverečních a částky
3,80 Kč za jeden metr čtvereční.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji.
Zahájil jsem hlasování číslo 73.
Ptám se, kdo je pro tento návrh pana poslance Mandelíka?
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo. Pro se vyslovilo 111
poslanců, nikdo nebyl proti, 8 se zdrzelo. Návrh
byl přijat.
Poslanec Richard Mandelík: Druhý byl návrh
na novou úpravu § 13 odst. a), tj. 8 bod společné
zprávy, odst. 1. Myslím, že je bezpředmětné
ho celý číst. Je to technická úprava
stávajícího odstavce 1. Uvádím
ho v celém novém znění.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji.
Mohu zahájit hlasování číslo 74.
Už jsem tak učinil.
Ptám se, kdo je pro druhý návrh pana poslance
Mandelíka. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo. Pro se vyslovilo 115
poslanců, nikdo nebyl proti, 7 poslanců se zdrzelo.
Tím jsme vyčerpali všechny možnosti hlasování
o pozměňovacích návrzích.
Můžeme přistoupit k hlasování
o celém vládním návrhu zákona,
kterým se mění a doplňuje zákon
ČNR č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitostí
ve znění zákona č. 315/1993 Sb., podle
sněmovního tisku 1214 ve znění společné
zprávy výborů, podle sněmovního
tisku 1337 a schválených pozměňovacích
návrhů.
Zahájil jsem hlasování číslo 75.
Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel
hlasování? Děkuji. Hlasování
skončilo.
Pro se vyslovilo 120 poslanců, nikdo nebyl proti, 6 poslanců
se zdrželo hlasování. Návrh byl přijat.
Děkuji panu ministrovi, děkuji panu společnému
zpravodaji a můžeme přistoupit k dalšímu
bodu. Je to
Předloženy vládní návrh zákona,
který jste obdrželi jako sněmovní tisk
1215, odůvodní místopředseda vlády
a ministr financí pan Ivan Kočárník,
kterého prosím, aby se ujal slova. Ostatní
prosím o klid.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Vážený
pane předsedo, pane předsedající,
vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, předkládám jménem
vlády stručnou novelu zákona, kterým
se mění a doplňuje zákon o dani silniční.
Tento návrh novely zákona o dani silniční
reaguje na zkušenosti, které byly získány
při uplatňování silniční
daně od doby jeho existence. Z tohoto důvodu obsahuje
řadu upřesňujících ustanovení,
aby nezakládala možnost různých výkladů.
Výrazná změna se navrhuje ve způsobu
placení záloh na daň silniční,
které jsou povinni platit poplatníci v průběhu
zdaňovacího období. Navrhovaná úprava
podstatně zjednodušuje placení záloh
a stanoví výši zálohy tak, aby odpovídala
změnám ve vozovém parku poplatníků
v průběhu roku a nedocházelo tak k úvěrování
státního rozpočtu ze strany poplatníků.
Je to tedy změna, která je výhodná
pro poplatníka.
Dále se navrhuje prodloužení období
trvání osvobození i na kalendářní
rok 1996, jde-li o vozidla, která splňují
nově schválené emisní limity stanovené
předpisy Evropské hospodářské
komise OSN a jim odpovídajícími direktivami
Evropské unie. V souvislosti s tím se navrhuje prodloužit
i osvobození vozidel na elektrický pohon.
Chtěl bych říci, že s úpravami
vládního návrhu zákona o dani silniční,
tak jak jsou uvedeny ve společné zprávě
výborů parlamentu, souhlasím s výjimkou
návrhu uvedeného v bodě 3. Jde o návrh,
který tady byl už několikrát prezentován,
a sice je to návrh na snížení daňové
sazby o 25% u speciálních vozidel požívaných
pro polní práce v zemědělské
výrobě. Argumentace by byla stejná, kterou
jsem tady použil. Je možnost víceúčelového
použiti, faktické využití těch
speciálních nákladních vozidel je
neprokazatelné a je v zásadě i nekontrolovatelné.
V závěru bych vám rád poděkoval
za pozornost, kterou jste věnovali projednání
tohoto zákona a chtěl bych vám jej doporučit
ke schválení. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministrovi za úvodní slovo. Dávám
slovo společnému zpravodaji výborů
panu poslanci Jiřímu Vackářovi. Prosím
ho, aby odůvodnil předloženou společnou
zprávu výborů, kterou jsme obdrželi
jako sněmovní tisk 1338.
Poslanec Jiří Vačkář: Pane
předsedající, pane předsedo, vážený
pane ministře, kolegyně a kolegové, dovolte
mi, abych odůvodnil společnou zprávu, tisk
1338, k dani silniční.
Chci konstatovat, že tuto novelu projednával rozpočtový
výbor, hospodářský výbor, zemědělský
výbor a výbor pro veřejnou správu,
regionální rozvoj a životní prostředí.
Celkově výbory navrhly čtyři úpravy
a dále tam byla navržena určitá legislativně-technická
zpřesnění. Chci konstatovat, že veškeré
připomínky výborů byly zařazeny
do společné zprávy a vzhledem k tomu, že
tato novela vlastně upřesňuje záležitost,
nechtěl bych věci dále komentovat. Je pravda
jedna, že je tam ten kontroverzní návrh zemědělského
výboru. Osobně bych doporučoval, abychom
tuto úpravu přijali, ale jinak to pochopitelně
rozhodneme hlasováním. To je z mé strany
do úvodního vystoupení ke společné
zprávě všechno. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu společnému zpravodaji Jiřímu
Vačkářovi a otevírám rozpravu.
Mám dvě písemné přihlášky,
je to přihláška pana poslance Františka
Kačenky a pana poslance Libora Nováka z Trutnova.
Slovo má pan poslanec František Kačenka.
Poslanec František Kačenka: Vážený
pane předsedající, kolegyně a kolegové,
není obvyklé, aby poslanec nevládní
strany vyjadřoval svou spokojenost s návrhem koalice.
Obvykle to nedělám ani já. Dnes si dovolím
výjimku, protože se domnívám, že
až touto novelou se zákon dostává do
podoby srozumitelné nejen pracovníkům finančních
orgánů, ale také plátcům.
Můj pozměňovací návrh nemění
filozofii zákona, ani ho nijak zásadně nemění,
snaží se jen v některých případech
platbu zjednodušit těm plátcům, kteří
mají potřebné finanční prostředky
a chtějí, aby mohli celou částku uhradit
jednorázově, a to v termínu první
zákonem stanovené splátky. Odpadla by jim
tak povinnost čtyřikrát vyplňovat
poštovní poukázku, čtyřikrát
chodit na poštu nebo na peněžní ústav.
Zdůrazňuji, že možnost, nikoli povinnost
existuje, není však v zákoně výslovně
uvedena. Povinnost placení silniční daně
zálohově vyplývá z odstavce 1 a 2
§ 10. Sledované úpravy se dosáhne následujícími
pozměňovacími návrhy:
Za prvé. V odstavci 1 § 10 se za stávající
text doplní věta: "Celkovou výši
záloh může plátce zaplatit jednorázově
v termínu první splátky."
Druhý pozměňovací návrh - v
odstavci č. 2 § 10 se za stávající
text doplní věta: "Celkovou výši
záloh může plátce zaplatit jednorázově
v termínu první splátky." Děkuji.