(18.40 hodin)
(pokračuje Andrej Babiš)

Potom tady máme článek z 9. 2. 2023: "Vláda spouští komunikační kampaň k 30 letům České republiky. Významné vývojové změny a základní hodnoty, na kterých stojí česká společnost, připomíná nová komunikační kampaň 30 let České republiky, která běží od 6. února do 19. března 2023." 7,5 milionu, výborně.

Dále: "Vláda prezentuje své úspěchy v kampani za 2,5 milionů korun. Levné, hodnotí odborník. Koalice spolu s Piráty a Starosty v lednu zahájila reklamní kampaň Zvládli jsme to společně." (S úsměvem.) To si jako dělají srandu! Na plakátech a internetových stránkách zhodnocuje první rok vlády. Mluví se v ní o energetické krizi nebo uprchlících z Ukrajiny. Jedná se o 178 reklamních vitrín umístěných u obchodních center, na nádražích a metru. Dále probíhá kampaň v online prostředí, kde je nakoupeno 40 milionů míst pro slogany vlády, informoval server Lidovky mluvčí vlády. Od poloviny prosince můžeme najít grafiky taky na sociálních sítích. Toto kdybychom si my dovolili! Ano, my jsme dělali kampaně na záchranu lidí v rámci covidu. Tahle vláda se stále propaguje, jak je úžasná. Česko komunikuje - ano, to už jsem četl, to je 21 milionů.

Potom tady máme MMR. "Více než 30 milionů korun míří na podporu marketingových aktivit v cestovním ruchu." 12. 7.2023. "Ministerstvo pro místní rozvoj podpoří celkem 37 projektů zaměřených na marketingové aktivity v cestovním ruchu." Aha. "Finanční prostředky z Národního programu podpory cestovního ruchu v regionech umožní například realizaci komunikačních kampaní na podporu cestování po celé České republice." Ono to vypadá, že každý ten ministr si dělá tu svoji kampaň a potom, potom... No tak potom samozřejmě ta média, která to dostanou, jsou hodná, ne? Tak se to dělá, nebo...?

"Kritizovaná kampaň Žeru maso pokračuje. Ministerstvo na ni letos dá skoro milion." Článek 29. 6. 2023. "Ministerstvo zemědělství přispěje letos Agrární komoře na reklamní kampaň Žeru maso. Ta prosazuje živočišnou stravu a cílí proti vegetariánským náhradám." No prosím, tak to nevím, jestli Piráti vám to dovolili.

Kampaň Deštník proti drahotě. Pamatujete na Deštník proti drahotě? Odborníci (ji) ale cupují na padrť. Kampaň Deštník proti drahotě stála přes 24 milionů, vážení spoluobčané, dobře slyšíte. Tak já nevím, možná kdybychom to sečetli všechno, tak by to bylo kolik? Přes 100 milionů? A to ještě není konec. Kampaň Deštník proti drahotě stála přes 24 milionů. Odborníci (ji) ale cupují na padrť. Kampaň podle vlády vznikla proto, že občané často nečerpají pomoc, kterou jim stát nabízí. K důvodům patří, že nevědí, na jakou pomoc mají nárok, nevědí, že vůbec existuje, jestli na ni mají nárok, případně se stydí nebo se obávají administrativní náročnosti." Ano, vy jste to dotáhli tak daleko, že ti lidi, kteří poctivě pracovali celý život - a často jsou to vdovy, které bydlí v nemovitostech a teď nemají na zaplacení energií - se stydí jít na úřad práce, protože vy jste je k tomu donutili, ale oni se bojí, oni se stydí. Proč? Protože jste neřešili elektřinu, to je jednoduché. Takže 24 milionů na kampaň Deštník proti drahotě, to jsme již zapomněli.

Potom tady máme: Ministerstvo zemědělství spouští novou komunikační kampaň na podporu značky Regionální potravina. Podpoří 95 milionů. A tohle všechno samozřejmě dostávají média, média, která tady v létě jela, zase sekta Respekt: "Kdo nafoukl inflaci?" Zase lži. Reflex se zapojil, ne?

Tady mám další zajímavost, a to je, že ministr Bartoš prosadil, aby veřejné investice do online reklamy mohl ovlivňovat netransparentní miliardářský vehikl, 24. 8. 2023. To píše kdo? Aleš Borovan. "Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš z České pirátské strany je až po dredy v dalším průšvihu, který se týká podivného nakládání s veřejnými prostředky. V poslední době média referovala o tom, že Bartoš používá čtyři služební vozy nebo jeho ministerstvo mělo zaplatit vysokou částku za fotografa." To všechno víme. "Ministerstvo pro místní rozvoj na počátku června představilo metodiku, která měla omezit investice státních podniků nebo veřejných institucí do online reklamy na takzvaných dezinformačních a konspiračních webech. Věc má dva základní háčky - zatím nikdo, včetně MMR, nestanovil nebo neuměl stanovit kritéria, podle kterých se pozná konspirační nebo dezinformační web. Definice těchto webů se tedy dá vykládat značně svévolně a subjektivně. Druhá věc je mnohem závažnější, protože se týká samotného mechanismu výše uvedené metodiky. Ministerstvo veřejným a státním organizacím při nákupech online reklamy doporučilo, že na základě vlastního uvážení mohou využívat MediaRating Nadačního fondu nezávislého žurnalistiky" - no prosím, vidíte - "přehled spolku NELEŽ, kodexy a aktivity Unie vydavatelů či Asociace komunikačních agentur a řadu dalších nástrojů. Pro plánování svých komunikačních kampaní dle účelů veřejné zakázky a potřeb zadavatele zadavatel může použít veškeré dostupné zdroje, které naplňují tento účel. Mezi možné zdroje informací lze mimo jiné zahrnout například projekt MediaRating Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky." Tak asi víte, o co jde, ne? "Jak jsme uvedli dříve, MediaRating do značné míry vykazuje znaky odbyté práce, která trpí vážnými nedostatky, například střetem zájmů, a která českému mediálnímu trhu spíše neprospívá. Co je mnohem závažnější z hlediska zadávání veřejné inzerce, Nadační fond nezávislé žurnalistiky je netransparentní organizace, za kterou stojí skupina vlivných byznysmenů, miliardářů a investičních skupin s vlastními zájmy." Je zde - kdo je tady: Martin Vohánka - Eurowag, Petr Cichoň - Bageterie, oligarcha Tomáš Richter, Libor Winkler z RSJ. "Miliardářský vehikl NFNŽ sice uveřejňuje výroční zprávy, jsou na webu, bohužel v nich není ani slovo o tom, kdo konkrétně a s jak velkými částkami financuje. Neziskovka tuto důležitou věc nekomunikuje ani mimo výročky. Kromě krkolomného vysvětlení zástupců toho fondu se tak má zabránit hypotetické autocenzuře autorů zafinancovaných médií. Skandál má na kontě i kontroverzní spolek NELEŽ. Členem statutárního orgánu spolku je Bohumil Kartous." To je ten, co řval tam v Letňanech, ne v Letňanech, na Letné, tam vystupoval samozřejmě, Milion chvilek. "Ten byl odvolán z Pražského inovačního institutu a zakázky z jeho doby šetří protimafiánská policie. Dalším statutářem NELEŽ je František Vrabel, o jehož exekuci jsme psali jako první" - to píše ten Borovan, zajímavé. V letošním roce vyšlo najevo, že Vrabelova pověst specialisty na takzvané dezinformace stojí na vodě. Nebylo možné prokázat příslušnou odbornost či odborné práce na dané téma. Nad Bartošovou volbou a doporučování NFNŽ kroutí hlavu i velcí hráči mediálního trhu. Podle našeho přesvědčení nemá žádná státní instituce doporučovat využití takzvaného MediaRatingu připravovaného NFNŽ, to znamená Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP