(18.30 hodin)
(pokračuje Andrej Babiš)

Piráti samozřejmě teď budou hlasovat. Tak proč děláte to divadlo? Já se jen ptám, že jestli tedy normální člen Pirátů, pokud nemají všichni ta koryta - nevím, kolik mají členů, asi 900 - asi ví, že pokud by odešli z vlády, mají možná větší voličský potenciál než ODS, ale oni neodejdou. Neodejdou, protože budou obhajovat, ne? A pan Lipavský řekl, že by to bylo likvidační.

Teď bych chtěl něco říct ohledně médií, to je oblíbené téma. Jak to vlastně u nás funguje? Já už jsem o tom mluvil a samozřejmě dneska zase. Echo - jsem měl placený rozhovor, ano, a že někdo obešel zákaz. Já určitě jsem nic neobešel. Celé léto kauza Blažek je jen zástěrka a snaha prorežimních médií odvrátit pozornost před všemi skandály, korupcí, neschopností, diletantstvím a mafiánskými praktikami stávající koalice, to už jsem mluvil. Dokonce nás servery kritizovaly, že prý nekritizujeme Blažka, když jsme v tom chtěli nechat pětikoalici pěkně vymáchat. Novináři si vždy rádi vypomáhají svým chronickým antibabišismem, kterým trpí většina novinářů, které nezajímají kauzy pětikoalice, ale Agrofert. A samozřejmě ta víčka. Víčko (Ukazuje víčko od petlahve.), víčko od koly. To byla víčka, to byla kauza v létě. Snažili se ze mě dělat úplného pitomce. Takže nová totalita, ten kartel, se systematicky snaží samozřejmě likvidovat moji bývalou firmu. Připravují rozpočet. Je to v rozporu se zásadami správného hospodaření a myslím, že je to určitě na trestní zodpovědnost.

Například ministr Bartoš ve svém džihádu proti Babišovi rozhodl, že střední školy, charity a další organizace přijdou o dotace v celkové výši 43 milionů korun jen za to, že nakoupily zemědělskou techniku od firem z Agrofertu. Takže když škola koupila na základě výběrového řízení a podle nabídnuté ceny traktor na výuku od jedné ze stovek dceřiných společností Agrofertu, bude potrestána. Tak to jsou přesně ty pirátské neobolševické manýry, ano? Žádný střet zájmů nikdo nikdy nepotvrdil, byla to účelová kontrola. Karel Havlíček si to dobře pamatuje, jak to bylo, jak si vymysleli ten toast. Nejdřív říkali, že to je střet zájmů, potom si spletli datum, tak řekli, že to není inovace. No, hnus, hnus z Bruselu, protože Brusel chce rozhodovat, kdo v které zemi bude ve vládě. To je jejich strategie a o tom to je.

Samozřejmě je tady záležitost médií, ano, médií, prorežimní média. Je tu kartel korupčních politických stran. Kdo je to, ten polistopadový kartel? No, to jsou různí lidi na univerzitách, ti politologové. Jednou se tváří, že je nezávislý, potom radí premiérovi, druhý radí prezidentovi, a samozřejmě jsou to lidi, kteří jdou jasně do médií, aby pomluvili a negativně u nás informovali. A nastává koncentrace médií, ano? Takže Právo a Novinky už nejsou, ale už je to malá divize Seznam Zprávy.

Takže velká debata, kde - ano, já říkám, ať se Česká televize a Český rozhlas financují jiným způsobem. Zástupci ODS navrhli zrušit koncesionářské poplatky, to bylo v roce 2009, a vláda korumpuje nejenom veřejnoprávní média skrz chystané navyšování poplatků, ale taky dotuje vybraná prorežimní média různými mediálními kampaněmi za peníze nás všech. Tak si představte, že například Fialova vláda utratila 21 milionů korun za kampaň, aby lidem oznamovala, že eRecept, který zavedla naše vláda, jim ušetří cestu k lékaři. To je neuvěřitelné! Česko komunikuje, vládní kampaň za 21 milionů, bude šířit staré zprávy i novinky. Toto kdybychom si my byli dovolili, tak nás normálně roztrhají, a pan premiér to prezentuje. Úřad vlády objednal nákup mediálního prostoru u společnosti Lion Communication za 21 milionů s DPH. Smlouva nese název: Nákup mediálního prostoru pro mediální kampaň Česko informuje. Ale dnešní Echo mluví o Babišovi, že něco udělal. Neudělal nic. Dokonce i nějaký úřad ze Slovenska nám tady bude kecat, jestli Babiš si může v rámci prezidentské kampaně zaplatit nějaký inzerát, nebo ne, ale tohle, co je čistá korupce médií, to nikomu nevadí? Nákup mediálního prostoru byl vysoutěžen prostřednictvím dynamického nákupního systému Ministerstva vnitra.

Některá témata mohou jít do minulosti. Podle správce českých webových domén NIC.cz má již vláda zaregistrovanou webovou adresu, a to od letošního 10. března, Stránka na ní k spuštění ještě není, místo toho využívá vládní gov.cz. Na stránce jsou například informace o přídavcích na děti či očkování proti klíšťové encefalitidě. Šéf strategické komunikace uvedl, že kampaň bude přinášet informace o novinkách. Cílem kampaně je zlepšit informovanost.

Pamatujete si, jak my jsme natočili s influencerkou video ohledně očkování? A potom ona sama od sebe, za směšných, ani nevím kolik, vlastně oni to udělali jen tak, že natočili video o Úřadu vlády, a spustil se šílený řev, totální kampaň, že jsme něco zneužili. Ne, my jsme nic nezneužili a ta megakapaň proti nám byla taková, že ta videa měla zhlédnutí myslím 1,6 milionu. Ale myslím si, že ta mladá dáma byla poučena a ví, co je to za hnus, když se dělá kampaň.

Kolik dalších kampaní pro média tady bylo? Kolik? Kampaň na práci - pan Jurečka dal 30 milionů korun na podporu zaměstnanosti. "Ministerská kampaň na podporu zaměstnanosti za 30 milionů korun už vyvolává otázky. Podle výkonného ředitele Unie zaměstnavatelských svazů Víta Jáska je zbytečná. Nezaměstnanost je v Česku nízká. Každý, kdo pracovat chce, pracovat může. Důraz by se měl klást hlavně na rovné příležitosti žen a mužů. Kampaň Ministerstva práce a sociálních věcí běží od loňského roku, trvat má až do roku 2025" - dokonce. "Finanční limit je dle smlouvy zveřejněné v registru 30 milionů korun." Takže pan Jurečka dělá kampaň na něco, co vůbec nemá smysl. Tam má kampaň vlastní profil pod názvem Větší šance najít práci. Sleduje to 38 000 lidí, jednotlivá videa mají však minimální ohlas. Upozorňují například na podniky, které pro svůj provoz čerpají peníze z EU a které pomáhají lidem s handicapem nebo pomáhají rodičům autistických dětí. "Cílem kampaně je informovat širokou veřejnost o smysluplných projektech, které přímo pomáhají lidem a vznikly díky podpoře z prostředků EU, sdělil Právu Jakub Augusta z oddělení komunikace Ministerstva práce." Unie zaměstnavatelských svazů to považuje za efektivní, ale pan Jurečka byl vždycky mistr světa, jak se propagoval za peníze státu. Stejně jako důchodci taky stále píše něco, že jak jim něco navýšil, přidal. Neuvěřitelné! ***




Přihlásit/registrovat se do ISP