(18.50 hodin)
(pokračuje Andrej Babiš)

Důvodů je ale více, a hlavními jsou tyto: Metodika MediaRatingu, jak ji NFNŽ nastavil, ani zdaleka nedokáže rozlišit média na důvěryhodná a nedůvěryhodná. Metodika je uplatňována formalisticky a často velmi subjektivně a netransparentně. To lze ukázat na celé řadě příkladů. V neposlední řadě propojení NFNŽ s jedním z hodnocených médií rovněž nepřispívá k nezávislosti ratingu. Využívat tyto různé ratingy například jako nástroj pro rozhodování a přidělování veřejných prostředků pokládáme za zcela nevhodné a nebezpečné, uvedl šéfredaktor Deníku a Deníku.cz Roman Gallo, vydavatelství Vltava Labe Media. VLM se proto snaží dostat svá média a Deník pryč z média ratingu NFNŽ. Metodologie MediaRatingu nemá jakoukoliv schopnost postihnout reálnou práci redakce a nastavené kontrolní mechanismy. Problém s uveřejňováním reklamy na konspiračních webech lze jednoduše vyřešit tak, že si daná veřejná instituce pořádně prostuduje veřejně dostupné údaje o jednotlivých žadatelích a přijme na vlastní zodpovědnost rozhodnutí o umístění reklamy. Připadá nám být alibistické, kdyby se takové rozhodnutí mělo zaštiťovat hodnocením soukromého subjektu NFNŽ, který svými aktivitami sleduje vlastní zájmy, doplnil Gall.

Borovan.cz se s dotazy ohledně nové metodiky NFNŽ, spolku NELEŽ nebo rozpoznávání dezinformačních webů obrátil na Ministerstvo pro místní rozvoj, konkrétně na Veroniku Hešíkovou, vedoucí oddělení komunikace a tiskovou mluvčí kabinetu ministra. Bohužel, ani na několikátý pokus ze strany ministerstva nepřišly smysluplné odpovědi." No vidíte, Piráti neodpovídají, jenom se ptají. K věci. "S jednou výjimkou, náznak definice dezinformace. Na adresu MMR putovaly tyto dotazy:

1. Jak a podle jakých kritérií jsou podle MMR definovány dezinformační a konspirační weby? Kdo tyto weby vybírá?" Přece Bartoš, ne? Kdo by to vybíral, jak jsou definované?

"2. Jak ministerstvo definuje dezinformaci?" Tak - pětikoalice má vždy pravdu.

"3. V tiskové zprávě a metodice se píše: MMR nabídlo veřejným zadavatelům pomoc s nastavením odpovědného zadávání inzerce. Na základě vlastního uvážení mohou využívat média rating Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky a mezi možné zdroje informací lze mimo jiné zahrnout například projekt MediaRating Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky. Jak jsme již dříve psali, NFNŽ je netransparentní vehikl, nezveřejňuje, kdo jej ve skutečnosti financuje, spojovaný s řadou vlivných miliardářů a multimilionářů." Proč ministerstvo chce, aby investice státu, státních organizací do komunikace a on-line reklamy ovlivňoval netransparentní miliardářský vehikl?, se ptá Borovan. Protože budou o nich hezky psát! Panebože, to je jasné, ne?

"4. Dalším zdrojem informací, které státní organizace mohou využít při investicích do on-line reklamy, je kontroverzní spolek NELEŽ. Jak je vidět z obchodního rejstříku, ve výboru NELEŽ je stále psaný Bohumil Kartous. Ten byl loni odvolán z čela Pražského inovačního institutu a zakázky z jeho doby šetří protimafiánská policie. Proč ministerstvo státním organizacím při investicích do reklamy doporučuje spolek s takovou personou?

5. Je pro vás NELEŽ důvěryhodný i navzdory tomuto skandálu?

6. Kolik stát, státní organizace ročně proinvestují do on-line reklamy?" Prosím, to by bylo zajímavé vědět, kolik investují a kam investují!

"Z vyhýbavých odpovědí MMR alespoň vyplývá, že Ministerstvo pro místní rozvoj fakticky neví, které weby jsou vlastně dezinformační. MMR není tím, kdo by určoval, který web je či není konspirační. Za druhé, ministerstvo rozhodně neví, kolik vlastně stát, stání organizace, ročně proinvestuje v on-line reklamě, což je zvláštní, že při této neznalosti má ambici tyto peněžní toky ovlivňovat." Tak ono je to jednoduché. Když jsem byl premiér a chtěl jsme něco centrálně vědět, všichni ministři to dostali za úkol. Takže by bylo zajímavé, kdyby pan premiér zavelel a řekl: Tak a teď všichni mi ukažte od nástupu naší vlády, kolik - jednotlivá ministerstva - jste narvali do médií, a do jakých médií. Takže o tom to je!

Takže ta média, tady mám ty titulky: "Pokaždé spustí opozice virvál. Po schůzce Blažka s Nejedlým je podivné hrobové ticho." Vidíte? Tak teď jsem známý. Dáša se vymlouvala na toho editora. Tady - bakalovci, ti vědí všechno. Ti stále píšou o tom, že my jsme takoví chudáci v tom ALDE, a co se teď stane a že nás nebudou chtít a že nás tam nějaké strany nemají rády. Takže takový manipulovaný titulek je, že my "Vážně podporujeme uprchlíky a chceme sňatky gayů", hájí se ANO před liberály v EU. To je samozřejmé, že my podporujeme ukrajinské uprchlíky, což jsme dělali, ale zásadně jsme byli proti ilegální migraci.

Takže jak fungují média, prosím vás, o tom si můžeme tady strašně dlouho povídat. A v rámci - samozřejmě Česká televize, ta je ten lídr, takže jen znovu opakuji, že zástupci ODS aby zase nekřičeli, že já něco, ale to není jenom u nás, to je i BBC, to je toto...

A ještě tady máme jednu kampaň a to je pan ministr Válek, měl kampaň. On se tváří, že měl nějaký covid - žádný covid neměl. Tady píšou, že bude dělat kampaň, to je z 24. 10. 2022, za 50 milionů, takže nevím, jak to dopadlo. Očkujeme se pro život bez strachu, tentokrát ve Fakultní nemocnici Brno, kam pozval i hlavní tvář kampaně, herce Petra Čtvrtníčka. Ten myslím, že dělal i kampaň pro Pavla, ale tak to je určitě náhoda. Takže za 50 mega údajně. Je to z médií, tak snad píšou pravdu.

Ještě tady mám ten klientelismus. To je ten sport. Sport tady mám, sport. Takže sport. Historicky ODS sport, to řešil ten náměstek ministra někde tam v hotelu Intercontinental, a teď si představte, že Národní sportovní agentura, kterou my jsme vlastně pro sportovce vybojovali, a když jsem nastupoval jako ministr financí 2014, tak rozpočet sportu byl 3,5 miliardy a my jsme končili s 10,5, a teď je tam nějaký nový šéf agentury, tady má rozhovor v provládním Blesku: "Šéf sportovní agentury Šebek - nejpopulárnější sporty dostanou více peněz." Fajn, ale já nerozumím tomu titulku. My jsme končili s 10,5 miliardami a rozpočet sportu je kolik teď? 5,5 - ani tolik ne. Takže jak to tedy bude? Jak se to bude rozdělovat? A já nechápu, že tady píšou noviny, PrahaIN, že byli upozorněni dvěma zdroji na čerstvou smlouvu mezi Národní sportovní agenturou a pardubickou společností Kucián statika. Tato firma se věnuje zejména stavební oblasti, a teď poslouchejte. Pro NSA bude poskytovat především konzultační a poradenské služby. Jedním z konkrétních bodů jsou služby odborných, konzultačních a poradenských (firem?) spočívající v odborném posouzení projektových dokumentací. Vůbec nechápu, proč oni chtějí - vždyť to je problém toho, kdo bude investovat, ne? Nebo oni chtějí suplovat někoho? Takže ten šéf agentury Šebek má bohaté zkušenosti ve sportovních funkcích. Byl různě, byl hlavou veslařského svazu, a taková náhoda je, že ta firma, co dostane 22 milionů, je přesně z Pardubic, ze Šebkových Pardubic. Takže úplně zbytečné, úplně zbytečné!

Další novinka je, a to jsme se dozvěděli vlastně teď, že vláda se rozhodla dát 400 milionů pro Sportovní klub Nové Město na Moravě - podpora ve výši 400 milionů. Usnesení vlády ukládá předsedovi Národní sportovní agentury zajistit finanční krytí a realizaci programu v souladu se zákonem a tak dále. Jedná se o nový program, tedy je možné převést investiční prostředky z letošního rozpočtu roku 2023 buď z programu Regionální sportovní centra, nebo Standardizovaná infrastruktura, a tedy lokální projekty přijdou o 400 milionů korun, které by mohly být rozděleny do sportovní infrastruktury pro menší kluby či města. Já se jenom ptám, proč snižujete rozpočet na sport? Proč? Proč nenavyšujete? ***




Přihlásit/registrovat se do ISP