(11.50 hodin)
(pokračuje Veselý)

Další dotaz byl pana kolegy Jiránka, kterého tady také nevidím, a ten se dotazoval, proč byl ve Spojeném království nebo Velké Británii v roce 2010 zaveden rychlostní limit invalidních vozíků. Tam mi také pomohl Parlamentní institut a odpověď je jednoduchá. Ve Velké Británii bylo rychlostní omezení pro invalidní vozíky zavedeno v roce 1988. Nebylo to podloženo nějakým podkladem v tom směru, že by docházelo k nějakým kolizím. Prostě to bylo zavedeno v roce 1988 a od té doby se ta rychlost nezměnila, to znamená, že to už je starší úprava než z roku 2010 a není podložena něčím, že by docházelo k nějakým kolizím. Ty oba dotazy směřovaly k tomu, zda je tady nějaké nebezpečí kolizí. Ani jeden z těch dotazů resp. odpověď na ně neprokázaly, že by k něčemu takovému docházelo.

Děkuji za slovo.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Já také děkuji. Návrh jsme v prvním čtení přikázali k projednávání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu. Usnesení výboru byla doručena jako sněmovní tisky 278/2 a 278/3. Prosím, aby se slova ujala zpravodajka hospodářského výboru Zuzana Ožanová a informovala nás o projednání návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnila. Prosím.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Vážený pane předsedající, dámy a pánové, hospodářský výbor se tiskem zabýval na své schůzi dne 20. února 2019, kdy jednání přerušil, a následně 3. dubna 2019, kdy doporučil Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky projednat a schválit sněmovní tisk 278 ve znění schváleného pozměňovacího návrhu, kdy v čI. 1 bod 1 zní: V § 3 odst. 3 písm. e) se číslovka 6 nahrazuje číslovkou 15 a za slova "jeden metr" se doplňují slova "a čtyřicet centimetrů".

Za sebe bych chtěla uvést, že tento pozměňovací návrh, který doporučuje hospodářský výbor přijmout Sněmovně, je reakcí na stanovisko vlády, kdy vláda doporučila, aby nejen byla zvýšena rychlost vozíku tak, jak navrhují předkladatelé, ale také byla upravena délka vozíku z 1 metru až na 1,4 metru.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. A já tedy otevírám obecnou rozpravu, do které v tuto chvíli nemám přihlášku, nicméně pan poslanec Veselý se hlásí. Prosím.

 

Poslanec Ondřej Veselý: Děkuji za slovo, pane předsedající, ještě jednou. Já chci načíst svůj pozměňovací návrh, který reaguje právě na to, co říkala paní kolegyně z hospodářského výboru, kdy tím pozměňovacím návrhem, který je načten v systému pod číslem 2174, reaguji právě na doporučení Ministerstva dopravy, aby bylo zváženo resp. akcentováno i to, že invalidní vozíky dnes mají větší rozměry. Tím pozměňovacím návrhem navrhuji zvýšit rozměr invalidního vozíku právě v té rychlosti z 1 metru na 1,4 metru. Je to jenom takto jednoduchý pozměňovací návrh, ke kterému se přihlásím v rozpravě podrobné. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Ano, děkuji. Já se ptám, jestli se ještě někdo další hlásí do obecné rozpravy v tuto chvíli. Nikoho nevidím, tedy obecnou rozpravu končím. Ptám se, jestli je zájem o závěrečná slova ze strany navrhovatele nebo zpravodajky. Pokud tomu tak není, žádné návrhy, které bychom měli v tuto chvíli hlasovat, nezazněly, takže zahajuji podrobnou rozpravu. Připomínám, že pozměňovací a jiné návrhy přednesené v podrobné rozpravě, musí být odůvodněny. A předpokládám, že pan poslanec Veselý se hlásí. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Ondřej Veselý: Děkuji za slovo, dnes již naposledy, pane předsedající. Já se hlásím ke svému pozměňovacímu návrhu zanesenému pod číslem 2174, který jsem načetl v rozpravě obecné. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. A nyní se táži, jestli se ještě někdo další hlásí do podrobné rozpravy. Nikoho nevidím, tedy končím podrobnou rozpravu. Ptám se, jestli je zájem o závěrečná slova po podrobné rozpravě ze strany navrhovatele nebo zpravodajky. Není tomu tak. Nezazněly návrhy, které bychom v tuto chvíli měli hlasovat. Já končím druhé čtení tohoto návrhu. Děkuji navrhovateli, děkuji zpravodajce.

 

A je zde bod

 

18.
Návrh poslanců Zuzany Ožanové, Dana Ťoka a Milana Ferance
na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb.,
o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 330/ - druhé čtení

Předložený návrh uvede za navrhovatele poslankyně Zuzana Ožanová. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji, pane předsedající. Dámy a pánové, já jenom stručně připomenu, čeho se týká tisk 330. Jedná se o to, aby na komunikacích nebylo možné odstavovat vozidla bez platné technické prohlídky, a také o to, aby vozidla bez identifikátorů, tzn. VIN, vozidla, která nemají žádný štítek a žádné VIN, byla také považována za vrak. U tohoto případu je diskuse, jak dlouho má být neplatná prohlídka, je tam i pozměňovací návrh, který navrhuje, že pokud technická prohlídka nebude platná již tři měsíce, že už se s vozidlem bude moci nějakým způsobem nakládat. Já bych potom ve třetím čtení toto nedoporučila schvalovat, protože to, že někdo zapomene na technickou prohlídku, neznamená, že bychom mu měli hned vozidlo odstranit z pozemní komunikace; že je třeba také určitá míra zdravého rozumu.

Předložený návrh také reflektuje to, aby si vlastník komunikace řekl, co sám chce, jestli to vozidlo chce odstranit, či nechce, protože na nějaké komunikaci, kde projede jedno vozidlo za den, asi nebude chtít vyvíjet žádné úsilí. Je zde také možnost, aby vlastník komunikace zjistil majitele vozidla, tedy někoho, kdo je uveden v registru vozidel, což do této chvíle nebylo.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Také děkuji. Návrh jsme v prvním čtení přikázali hospodářskému výboru jako výboru garančnímu, usnesení výboru byla doručena jako sněmovní tisky 330/2 a 330/3. Prosím, aby se slova ujal zpravodaj hospodářského výboru pan poslanec Jiří Kohoutek, informoval nás o projednání návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnil. Prosím, pane poslanče.

 

Poslanec Jiří Kohoutek: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Dovolte mi, abych vás seznámil s usnesením hospodářského výboru z 29. schůze ze dne 12. června 2019 k návrhu poslanců Zuzany Ožanové, Dana Ťoka a Milana Ferance na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů - sněmovní tisk 330.

Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po vyslechnutí výkladu poslankyně Zuzany Ožanové, zpravodajské zprávy poslance Jiřího Kohoutka a po obecné a podrobné rozpravě

I. doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR projednat a schválit sněmovní tisk 330 ve znění schválených pozměňovacích návrhů:

1. V čl. I bodu 4 se slova "vkládá nový § 19d, který včetně nadpisu zní" nahrazují slovy "vkládají nové § 19d a 19e, které včetně nadpisů znějí" a za § 19d se doplňuje § 19e, který zní: "§ 19e Odstranění zaniklého silničního vozidla z pozemní komunikace. Je-li v registru vozidel zapsán zánik silničního vozidla, ustanovení § 19b až 19d se použijí namísto provozovatele vozidla vůči jeho vlastníkovi."

2. V bodě 1 uvozovací věta zní: "V § 19 odst. 2 písmenu g) se za slova..."

II. Zmocňuje zpravodaje výboru, aby ve spolupráci s navrhovatelem a legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny PČR provedl v návrhu zákona legislativně technické úpravy, které nemají dopad na věcný obsah navrhovaného zákona.

III. Pověřuje zpravodaje výboru, aby na schůzi Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR přednesl zprávu o výsledcích projednávání tohoto návrhu zákona v hospodářském výboru.

IV. Pověřuje předsedu výboru, aby předložil toto usnesení předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.

Děkuji vám za pozornost.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji. Podotknu, že návrhy, které jsou v systému, není třeba číst celé.

A nyní otevírám obecnou rozpravu, do které se přihlásili poslanci Polanský, Kořanová a Čižinský. Jako první pan poslanec Polanský. Máte slovo.

 

Poslanec Ondřej Polanský: Vážený pane předsedající, děkuji za slovo. Milí kolegové, kolegyně, páni ministři, rád bych vám představil pozměňovací návrh, který jsme připravili společně s kolegyní Zuzanou Ožanovou. Tento pozměňovací návrh se týká změn v možnostech organizování dopravy na území obce, přesněji možnosti vymezit oblasti obce, ve kterých lze místní komunikace nebo jejich určené úseky užít.

Dnešní legislativa pochází z roku 2000 a je poměrně rigidně svázaná do té míry, že to neodpovídá stavu potřeb dnešní společnosti ani možnostem digitálních technologií. Předložený pozměňovací návrh je variantní. Příslušné pasáže omezující možnosti obce škrtá v jednom případě úplně, ve druhém případě v omezenějším rozsahu bude záviset na nás, jak budeme odvážní a jakým způsobem umožníme obcím využívat tohoto práva.

V podrobné rozpravě se potom přihlásím k příslušným tiskům. Děkuji vám za pozornost.***




Přihlásit/registrovat se do ISP