(19.00 hodin)
(pokračuje Korte)
Cílem té úpravy pak není zlepšit situaci v silničním provozu, jak o tom koneckonců mluvil pan senátor, ale hlavně zvýšit příjem peněz do městské kasy a zajistit, aby policajti, zejména městští strážnici, vůbec nemuseli vstát od stolu. Není ovšem žádoucí, aby strážníci vlastní neschopnost a lenost nahrazovali tím, že občané budou nuceni udávat sebe sama či své bližní. Je to vlastně jakýsi trest za to, že občan využívá svého ústavního práva.
Dámy a pánové, na institut osoby blízké si netroufli sáhnout ani komunisté za dob největšího teroru v 50. letech. To, že ho prolamujeme nyní zde, je naprosto skandální, neboť se jedná o umenšování práv občanů. Já na něčem takovém nemohu participovat a vyzývám vás, abyste hlasovali pro senátní návrh. Velice vám děkuji.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: To bylo vystoupení v rozpravě. Hlásí se ještě další poslanec do rozpravy? Je to pan poslanec Chlad. Prosím, pane poslanče, máte slovo.
Poslanec Rudolf Chlad: Dobrý večer, pane předsedající, vážené dámy a pánové. Jenom velice krátce, mám opravdu jen argumentační připomínku k tomu, víceméně profesní.
Vítám hrozně, že ten paragraf vypadl, že vozidlo s předností v jízdě v podstatě teď musí zastavit u přechodu, kde už stojí auta podle vyhlášky a dávají přednost. Teď to vezmu úplně z jiné strany. To, co tady bylo o osobě blízké řečeno, souhlasím s panem Kortem, souhlasím, mám s tím také takový problém a osoba blízká se bude zřejmě řešit ještě hodně dlouho. Ale s čím mám problém - jestliže neprojde senátní návrh, tak budou muset záchranářská vozidla hasičů, policie, záchranky zdravotní stavět u přechodů pro chodce, když tam chodec půjde. Nebude moct využít toho platného, že má přednost a chodec musí počkat. Čili na zváženou, vážení poslanci, co za tu dobu, než se toto vyřídí, se může stát při zdraví lidí, které vozí záchranka, policie stíhá někoho.
Takže já se opravdu přimlouvám za to, aby se hlasovalo pro senátní návrh. Děkuji.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Ano, rozumím, takže to je přímluva za senátní návrh. Je zde ještě někdo další do rozpravy? Není, takže můžeme snad rozpravu ukončit a můžeme zagongovat. Prosím, abyste se dostavili všichni do sněmovny. Odhlásím - mám tady návrh na odhlášení, takže vás odhlašuji a znovu se přihlaste. Prosím, znovu se přihlásit.
Budeme hlasovat podle § 97 odst. 4 zákona o jednacím řádu Sněmovny. K přijetí usnesení, o kterém teď budeme hlasovat, je zapotřebí většiny - souhlasu nadpoloviční většiny přítomných poslanců, protože půjde o tu senátní verzi.
Přednesu návrh usnesení, o kterém budeme hlasovat: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, podle sněmovního tisku 300/3, ve znění schváleném Senátem, podle sněmovního 300/4."
Zahajuji hlasování. Kdo je pro tento text usnesení, stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
Hlasování má pořadové číslo 36, přihlášeno 157, pro hlasovalo 77, proti 43. To by znamenalo, že senátní návrh byl zamítnut. Ale prosím, chvilku vyčkejme ještě na nějakou kontrolu, která probíhá...
Můžeme pokračovat v hlasování, zřejmě. Znamená to, že hlasování ve znění schváleném Senátem jsme nepřijali. Budeme postupovat dále.
Budeme hlasovat podle § 97 odst. 5 jednacího řádu Poslanecké sněmovny. K přijetí je zapotřebí souhlasu nadpoloviční většiny všech poslanců, tedy souhlasu 101 poslance. 101 máme na tabuli.
Přednesu nyní návrh usnesení: Poslanecká sněmovna schvaluje návrh zákona, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních...
Teď se mi tady hlásí pan poslanec Koskuba. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Jiří Koskuba: Pane místopředsedo, dámy a pánové, já výjimečně musím zpochybnit toto hlasování a prosím vás o to, abyste mě pochopili. Já jsem samozřejmě chtěl hlasovat přesně opačně, než je na sjetině, a objevilo se tam u mě ne. Podotýkám, je to zřejmě proto, že vás opakovaně varuji, abychom nepřetahovali jednání přes 19. hodinu a tady vidíte (značné veselí v sále), nedáte si říct, nedáte si říct, a pak já, já se omlouvám, dělám takovéto věci. Takže mohu-li vás požádat, rád bych s ohledem na pokročilý čas vás požádal o nové hlasování. Děkuji.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Rozumím, že z úst lékaře to zní samozřejmě ještě závažněji. Teď, prosím, byla námitka, o které musíme hlasovat.
Zahajuji hlasování. Kdo je pro, přijmout námitku pana poslance Koskuby, stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
Hlasování má pořadové číslo 37, přihlášeno 159, pro hlasovalo 152, proti 2. Takže námitka byla přijata.
Je tu znovu návrh odhlásit, takže odhlašuji vás před tím opakovaným hlasováním a prosím, abyste se před ním zase znovu přihlásili. Budeme tedy znovu hlasovat o návrhu, který jsem vám předtím četl a který znovu číst nebudu a který je v podstatě vyslovení souhlasu s návrhem zákona, tak jak nám byl poslán Senátem, podle tisku 300/4. Takže teď budeme znovu hlasovat o senátním znění. Je to jasné, takže můžeme hlasovat.
Zahajuji hlasování. Kdo je pro - ještě jednou - pro tu verzi senátní, ten tisk usnesení, stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
Takže hlasování má pořadové číslo 38, přihlášeno je 155, pro hlasovalo 75, proti 48. Je to zamítnuto.
Bůhví, jaký je stav poslanců psychofyzický. Ale paní poslankyně Jana Fischerová se mi hlásí. Ne, nehlásí, no vidíte to, nehlásí. Jenom jste na to dopadla, protože jste unavená, já se nedivím, že to je tím, je to jasné. (Veselost v sále.) Takže prosím... Je to všechno v pořádku, dobře, v tom případě tedy mohu říci, že jsme nevyjádřili souhlas se zněním schváleným Senátem. Nepřijali jsme to a budeme hlasovat podle § 97 odst. 5. Nastaveno 101 máme.
Takže čtu znovu usnesení: "Poslanecká sněmovna schvaluje návrh zákona, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, ve znění, ve kterém byl postoupen Senátu, podle sněmovního tisku 300/3." ***