(15.30 hodin)

 

Poslanec Petr Bendl: Děkuji za slovo, pane předsedající. Dámy a pánové, budu velmi stručný. Já myslím, že by se slušelo poděkovat senátorům za práci, kterou odvedli. Ta norma byla připravována opravdu velmi dlouhou dobu ve spolupráci s odborníky a s Ministerstvem dopravy. Musím říct, že i ten návrh, který je z hospodářského výboru, je zcela určitě přijatelný a bylo by dobře, aby se promítl v konečném hlasování do podoby této novely. Řada věcí, které navrhují naši kolegové, jsou určitě správné. Hospodářský výbor i podvýbor pro dopravu věnoval této normě poměrně hodně času, možná o to víc mě mrzí, že jsme to nemohli dát do toho pozměňováku hospodářského výboru, že teď to bude zbytečně možná dramatizováno - některé ty záležitosti.

K zimním pneumatikám, k jejich zavedení, myslím, že už volá nejen to, co se dnes děje, počasí a co dnes a denně zažíváme už dlouhou dobu. Tato diskuse probíhá v České republice. Němci to vyřešili po svém, speciálně u kamionů. Myslím, že když půjdeme stejnou cestou, uděláme jenom dobře. To, že ve Španělsku bude mít někdo problém s tím, že má zimní pneumatiky na kamionu, to je sice pravda, ale nám jde o bezpečnost občanů v České republice, a to, co se tady děje se zimními, resp. spíš letními pneumatikami na kamionech - včerejší problém na D1, na pražském okruhu je toho dokladem. Bylo by velkou chybou, kdybychom se k tomu nepostavili čelem, zvlášť když tuto normu máme teď před sebou.

Přestat solit - jenom poznámka. U nás v kraji už se přestalo solit, je to vidět na počtech nehod, to jenom tak si posteskávám, speciálně u záchranky a možná i řeknu veřejné hromadné dopravy, protože se lidi nejsou schopni dostat do práce a děti do školy, ze školy, bych to viděl do budoucna jako pozitivní. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Ano. A teď jestli ještě někdo do obecné rozpravy? Už tomu tak není, nikdo se do obecné nehlásí, tak ji prostě ukončíme a přistoupíme k rozpravě podrobné. Tady jsou přihlášeni písemně a zpravodaj může vystoupit okamžitě. Ano, ano, taky.

 

Poslanec Karel Šidlo: Takže děkuji za slovo. Já se přihlašuji v podrobné rozpravě k pozměňovacímu návrhu č. 1, který se týká § 87a, tak jak jsem ho v obecné rozpravě zdůvodnil. A přihlašuji se k pozměňovacímu návrhu 2, který se týká úpravy § 125c odst. 1 písm. e).

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Ano, do podrobné mám tady písemnou přihlášku Václava Cempírka. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Václav Cempírek: Děkuji za slovo. Vážený pane místopředsedo, vážená vládo, dámy a pánové, dávám pozměňovací návrh ke sněmovnímu tisku 26 k § 6a: "Při kontrole technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy podle § 6 odst. 13 a 14 je řidič povinen zajet k zařízení pro provedení kontroly technického stavu, pokud zajížďka včetně cesty zpět na pozemní komunikaci není delší než 1 km." A za b: "Řidič se pokyny řídí osoby obsluhující zařízení pro kontrolu technického stavu."

Děkuji za pozornost. Všichni máte tento tisk na stole.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Ano. Teď paní poslankyně Pecková Gabriela.

 

Poslankyně Gabriela Pecková: Dobré odpoledne, pane předsedající, dámy a pánové. Já se přihlašuji k pozměňovacímu návrhu v části první - změna zákona o silničním provozu.

V § 67 odst. 1 nahradit výraz "praktického lékaře ve službě" výrazem "lékaře konajícího návštěvní službu".

V § 67 odst. 4 nahradit výraz "praktického lékaře ve službě" výrazem "lékaře konajícího návštěvní službu".

Smyslem tohoto pozměňovacího návrhu je rozšířit skupinu lékařů oprávněných používat parkovací průkaz označeného vozidla na všechny lékaře vykonávající návštěvní službu. Dlouhodobý trend přesunu péče o nemocné z lůžkových zařízení do domácí péče je nejen správný z hlediska komfortu pacienta a vyšší kvality jeho života, ale i proto, že přináší výrazné finanční úspory v celém systému. Do domácí péče se ale tak dostávají i pacienti, jejichž zdravotní stav vyžaduje nejen návštěvu praktického lékaře, ale i ambulantního specialisty. Pro tyto případy schvaluje revizní lékař příslušné zdravotní pojišťovny spolu s ostatními nasmlouvanými výkony i výkon návštěvní služby s příslušným kódem a bodovým ohodnocením. Je tedy nanejvýše potřebné, aby tento ambulantní specialista byl oprávněn používat v rámci výkonu návštěvní služby označené vozidlo s parkovacím průkazem stejně, jako je tomu u praktického lékaře. Případná kontrola oprávněnosti použití, resp. zneužití je možná zpřístupněním nasmlouvaných výkonů a jejich aktuálního vykázání zdravotní pojišťovnou.

Nepřijetí tohoto pozměňovacího návrhu je nejen diskriminační vůči ambulantním specialistům, ale může komplikovat a znemožňovat péči o nemocné a ve svém důsledku vést ke zbytečným hospitalizacím, a tím i navyšování nákladů na zdravotní péči. Proto vás prosím o podporu tohoto návrhu. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Ještě pan poslanec Laudát je písemně přihlášený do podrobné rozpravy.

 

Poslanec František Laudát: Ještě jednou, vážený pane místopředsedo, dámy a pánové.

Takže já si osvojuji návrh, který jste dostali na stůl. Do nových bodů 16 a 17 se vkládá nový text. 16. bod § 48 odst. 6 zní: "Ustanovení odst. 1 a 2 neplatí pro přepravu zraněné a jinak na zdraví ohrožené osoby na homologovaném mobilním záchranném prostředku určeném pro odsun zraněných a jinak na zdraví ohrožených z exponovaného terénu v přepravovaném záchranném vozidle Horské služby a nezbytnou přepravu záchranářů. Ustanovení odst. 5 neplatí pro přípojné vozidlo Horské služby při přepravě zachraňované osoby."

A bod 17. V § 51 se za odst. 5 vkládá nový odstavec 6, který zní: "Zákaz přepravy osob v ložném prostoru nákladního automobilu neplatí pro přepravu zraněné a jinak na zdraví ohrožené osoby v mobilním homologovaném transportním prostředku Horské služby určeném pro odsun zraněných a jinak na zdraví ohrožených z exponovaného terénu v přepravovaném prostoru pro náklad záchranného vozidla Horské služby a nezbytné přepravy záchranářů."

A další už avizovaný pozměňovací návrh. V příloze Přehled jednání spočívajících v porušení vybraných povinností stanovených předpisy o provozu na pozemních komunikacích a počet bodů za toto jednání v tabulce porušení předpisů o provozu na pozemních komunikacích se vypouští přeškrtnutý text - máte ho uvedený v tom materiálu - a nahrazuje se novým textem: "překročení nejdelší přípustné doby řízení nebo nedodržení stanovené bezpečnostní přestávky v řízení vozidla podle zvláštních právních předpisů 42".

Důvodovou zprávu nebudu číst, máte ji rovněž v materiálu, který jste obdrželi na stůl. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Nyní bych prosil paní poslankyni Kohoutovou.

 

Poslankyně Lenka Kohoutová: Vážený pane předsedající, dámy a pánové, ráda bych se přihlásila v podrobné rozpravě k tomu, co je ve znění 17. usnesení výboru pro sociální politiku a co jste na začátku 9. schůze Poslanecké sněmovny dostali do lavic. Jedná se o změny - čili nebudu to číst podrobně, ale jedná se o změny § 48, 51, § 67, 125. A to je vše. Děkuji vám.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Ano, prosím, pan poslanec Huml.

 

Poslanec Stanislav Huml: Tak ještě jednou dobrý den, dámy a pánové, pane předsedající, vážená vládo. Já budu velmi stručný. Dal jsem vám pozměňovací návrh na stůl, dostali jste ho minulý čtvrtek písemně, takže ho nemusím odůvodňovat, jenom se k němu přihlašuji.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Ještě prosím, pan poslanec Zapletal. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP