(Jednání pokračovalo v 11.20 hodin.)

 

Místopředsedkyně PSP Kateřina Klasnová: Dámy a pánové, než nás předseda volební komise pan poslanec Vidím seznámí s výsledky volby, budeme pokračovat dále v programu. Nyní je na řadě

 

68.
Návrh časového harmonogramu projednávání vládního návrhu zákona
o státním rozpočtu České republiky na rok 2011 a střednědobého
výdajového rámce v Poslanecké sněmovně a jejích orgánech

K tomuto bodu nám bylo rozdáno usnesení rozpočtového výboru číslo 9 z jeho 2. schůze ze dne 11. srpna 2010. Předložený návrh uvede předseda výboru Pavel Suchánek, kterého prosím, aby se ujal slova. Prosím, pane poslanče.

 

Poslanec Pavel Suchánek: Děkuji, paní předsedající. Chtěl bych požádat Sněmovnu o schválení návrhu časového harmonogramu projednávání vládního návrhu zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2011 a střednědobého výdajového rámce v Poslanecké sněmovně a jejích orgánech.

Jak říkala paní předsedající, dostali jste usnesení rozpočtového výboru ze dne 11. srpna, kde se říká, že po úvodním slově předsedy výboru poslance Pavla Suchánka a po rozpravě rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu za prvé doporučuje Poslanecké sněmovně, aby schválila časový harmonogram projednávání vládního návrhu zákona o státním rozpočtu na rok 2011 a střednědobého výdajového rámce dle přílohy 1 tohoto usnesení; za druhé zmocňuje zpravodaje, aby s tímto usnesením seznámil Poslaneckou sněmovnu.

Žádám o podporu tohoto usnesení. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Kateřina Klasnová: Také děkuji. Prosím předsedu výboru Pavla Suchánka, aby spolu se mnou sledoval od stolku zpravodajů všeobecnou rozpravu, kterou tímto otevírám. V tuto chvíli neregistruji nikoho přihlášeného. Chce se někdo zúčastnit rozpravy? Zdá se, že tomu tak není. Končím všeobecnou rozpravu.

Prosím, jestli se ještě chcete ujmout slova.

 

Poslanec Pavel Suchánek: V tom případě můžeme přistoupit k hlasování. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Kateřina Klasnová: Přistoupíme k rozpravě podrobné. Neregistruji v tuto chvíli nikoho, že by se hlásil. Hlásí se, prosím, někdo do podrobné rozpravy? Není tomu tak. Končím podrobnou rozpravu.

V tuto chvíli ještě jednou prosím pana poslance Suchánka, aby nám zopakoval, o čem budeme hlasovat.

 

Poslanec Pavel Suchánek: Budeme hlasovat o usnesení rozpočtového výboru ze dne 11. srpna 2010 k časovému harmonogramu projednávání vládního návrhu zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2011 a střednědobého výdajového rámce v Poslanecké sněmovně a jejích orgánech.

 

Místopředsedkyně PSP Kateřina Klasnová: Děkuji vám. Doufám, že se všichni dostaví do sálu. Budeme hlasovat.

 

Zahajuji hlasování. Kdo je pro tento návrh? Kdo je proti?

Hlasování pořadové číslo 139, ze 152 přihlášených pro 118, proti nikdo, zdržel se jeden. Tento návrh byl přijat.

 

V tuto chvíli pokračujeme dále pevně zařazenými tisky. Jsou to tisky senátní.

 

19.
Senátní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 416/2009 Sb.,
o urychlení výstavby dopravní infrastruktury
/sněmovní tisk 24/ - prvé čtení

Stanovisko vlády jsme obdrželi jako sněmovní tisk 24/1.

Předložený návrh odůvodní senátor Jiří Nedoma, kterého v tuto chvíli nevidím. Chvilinku vydržíme, pan Nedoma už určitě přichází. Ano, vidím, že pan senátor přichází. Vítám mezi námi pana senátora Nedomu a prosím, aby se ujal slova k tomuto návrhu. Prosím, máte slovo, pane senátore.

 

Senátor Jiří Nedoma: Dobrý den. Děkuji za slovo. Vážená paní předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, přicházím po téměř roční pauze s tímto zákonem před Poslaneckou sněmovnu, abych vám předložil návrh novely tohoto zákona. Při mé minulé návštěvě schvalovala Poslanecká sněmovna pozměňující návrhy k tehdy poslaneckému návrhu zákona. Tehdy Poslanecká sněmovna senátní návrhy k tomu vznesené přijala.

Jedním z pozměňovacích návrhů tehdy bylo vypuštění takzvané technické infrastruktury z předmětu tohoto zákona. My jsme se tehdy snažili co nejvíce sjednotit takzvané řešení liniových staveb, které ve svém majetkovém vypořádání i ve svém správním řízení ten návrh zákona tehdy řešil. Protože výraz technické infrastruktury byl příliš širokým pojmem, proto tehdy Poslanecká sněmovna na návrh Senátu tento výraz z vypustila.

K dnešnímu senátnímu návrhu zákona bych chtěl uvést, že článek I. body 1, 2 a 7 rozšiřují věcné působení tohoto zákona na vodní a energetickou infrastrukturu.

V bodě 3 je potom záměrem, aby byl vztažen zjednodušený režim povolování vybraných dopravních staveb i na stavby vodní a energetické, avšak - chtěl bych zdůraznit - jen na ty, které jsou považovány z celospolečenského hlediska za nejvýznamnější. Obecný postup při povolování staveb tak bude prolomen jen v případech, kdy bude v souladu s politikou územního rozvoje, nebo stavba bude zahrnuta do územně plánovací dokumentace vyššího stupně, to je do zásad územního rozvoje kraje. Tím by měla být dodržena přiměřenost zásahů do práv účastníků povolovacích správních řízení.

K bodům 4, 5 a 6 tohoto návrhu potom uvádím, že návrh umožňuje, aby si speciální stavební úřad nebo jiný stavební úřad atrahoval na sebe působnost vést spojené řízení, které by jinak příslušelo obecnému stavebnímu úřadu. V takovém případě bude obecný stavební úřad v postavení dotčeného orgánu s právem vydat závazné stanovisko. Obdobné postavení bude náležet i speciálnímu nebo jinému stavebnímu úřadu, pokud spojené řízení povede obecný stavební úřad. Proti dosavadní právní úpravě se rovněž uvážení obecného stavebního úřadu, zda na žádost stavebníka povede ve věci spojené řízení, nahrazuje novou působností vést spojené řízení na žádost obligatorně.

Navrhovaná integrace procesu posuzování vlivu uvedených staveb na životní prostředí do spojeného územního stavebního řízení urychlí přípravu infrastrukturních staveb v řádu let.

Směrnice Rady 85/337/EHS z června 1985 o posuzování vlivu některých veřejných a soukromých záměrů na životní prostředí, ve znění směrnice Evropského parlamentu ze dne 26. května 2003, v článku 2 odst. 2 výslovně konstatuje, že posuzování vlivu na životní prostředí, tzv. EIA, může být zahrnuto do povolovacích řízení již existujících v členských státech, což je i v souladu s principy správního práva co nejméně zatěžovat dotčené osoby. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP