Pondělí 8. července 1991

Návrh usnesení je vám předkládán pod č. 734. Konstatuje zejména nepříznivý stav kriminality, ve všech resortech přetrvávají problémy finanční, personální. O tom jsem se již zmiňoval.

Problémem ve stavu kriminality zůstává také nárůst hospodářské kriminality.

Je třeba si uvědomit v této souvislosti pomocnou úlohu trestní represe, nejen stanovením trestních sazeb skutkových podstat, ale také to, kde v této souvislosti je možné trestní právo užívat. Pouze ucelený systém hospodářské ochrany, nový daňový systém umožní zabránit této páchané trestné činnosti.

Znepokojující jsou zprávy o nárůstu trestné činnosti zejména v prvním čtvrtletí 1991. V některých druzích trestná činnost vzrostla až o 300 %. Jedná se zejména o závažné trestné činy, vzrostla majetková trestná činnost, vzrostl také počet trestných činů podle § 234, tedy loupeží.

Všemi třemi zprávami se zabývaly výbory branné a bezpečnostní a výbory ústavně právní. Výbory ústavné právní zaujaly stanovisko svým usnesením č. 156, obdobně také výbory branné a bezpečnostní. Výbory branné a bezpečnostní se zásadně ztotožnily s připomínkami ústavně právních výborů, usnesení dopracovaly, některé body doplnily.

Návrh usnesení je vám předkládán pod č. 734. Konstatuje zejména nepříznivý stav kriminality.

Předsedající první místopředseda FS Z. Jičínský: Vážení kolegové, vyslechli jste zprávu sněmovních zpravodajů. Přistupme nyní k diskusi, Doporučuji, aby dnešní program byl ukončen kolem 18. hodiny. V 19 hodin budou jednat výbory ústavně právní. Jako první se přihlásil do diskuse poslanec Fišera. Uděluji mu slovo.

Poslanec SN I. Fišera: Pane předsedající, dámy a pánové, zaslechl jsem jednoho z poslanců, který poznamenal, že budu určitě zase mluvit o odborech. Musím ho zarmoutit. Nebudu hovořit o odborech. Budu se držet tématu a nebudu situaci dramatizovat, protože situace je dramatická sama o sobě dost. Myslím, že po přečtení zpráv, které nám byly předloženy, i po zhodnocení vlastních zkušeností, které nám byly předloženy, i po zhodnocení vlastních zkušeností, které máme, by nás tato situace v žádném případě neměla nechat chladnými.

Abych nemluvil dlouho, chtěl bych říci za klub sociálné demokraticky orientovaných poslanců, že považujeme za nutné otázku kriminality a růstu zločinnosti opravdu postavit na žebříčku hodnot na jedno z klíčových míst. Snad nemusím zdůvodňovat proč. Důležité je, abychom pro to také něco udělali my sami. Usnesení, které je navrhováno, sice ukládá vládě, aby zabezpečila materiálně boj proti zločinnosti, avšak když sledujeme dnešní informace z novin a tisku, shledáváme, že do priorit při rozdělování finančních zdrojů se dostává ekonomika sama o sobě a samozřejmě tedy to, co by ekonomiku zdánlivě mělo posilovat. Musíme si ale uvědomit, že ekonomika a tržní ekonomika zvláště závisí do značné míry právě na tom, jaká je stav zločinnosti ve společnosti. Já teď neargumentuji tím základním, čím bychom měli argumentovat, t.j. tím, že bezpečnost člověka je jedním z jeho základních práv. Já teď argumentuji tím, že bezpečnost v této zemi je jednou ze základních podmínek pro ekonomický růst, pro vstup zahraničního kapitálu, pro vytvoření podmínek k normálně fungující tržní ekonomice.

Dovolte mi proto, abych bez dalšího zdůvodňování protože jsem přesvědčen, že věc je jasná předložil pozměňovací návrh k návrhu usnesení 734. Za bod 1 by byl doplněn bod 2 ve znění: " Sněmovna lidu a Sněmovna národů považují růst kriminality za jeden z hlavních problémů současného vývoje společnosti a jsou rozhodnuty projednat na svém příštím společném zasedání možnost zvýšení finančních prostředků pro boj proti zločinnosti." Bod 2 by se přečíslovat na 3.

Pro srovnání, kdybyste zvažovali zda hlasovat pro tento náš návrh, bych vám připomněl stranu 27 zprávy federálního ministerstva vnitra, kde se hovoří o tom, že z hlediska zabezpečení výkonu služby jednotlivých útvarů federálního ministerstva vnitra jde o nejproblémovější oblast rozpočtu a hovoří se o tom, že se nedostává 1,3 miliardy Kčs.

Přátelé, já jsem hluboce přesvědčen (a my všichni), že tam, kde nejsou zdroje, není síly k tomu, abychom zvládli boj s tím, co naši společnost ohrožuje nejvíce.

Věřím, že na rozdíl od hlasování o našem návrhu týkajícím se odborů (abych skončil tím, čím jsem začal), tento nás požadavek v podstatné větší míře pochopíte. Děkuji vám za pozornost. (Potlesk.)

Předsedající první místopředseda FS Z. Jičínský: Děkuji poslanci Fišerovi. Slovo má poslanec Čič, připraví se poslanec Korman.

Poslanec SL M. Čič: Vážený pán predsedajúci, milé kolegyne, vážení hostia, dovoľte mi vystúpiť k predloženým správam z trochu iného pohľadu. Nemienim sa k ním vyjadrovať, kritizovať ich alebo chváliť. Správy podávajú informácie o rozsahu a kvalite škodlivých javov v našej spoločnosti a podľa môjho názoru to činia veľmi otvorene a kriticky a nezakrývajú problémy, ktoré máme.

Kriminalita a jej následky opodstatnene znepokojujú našich občanov. Vzrastá hlavne obava z prognózovaných vývojových trendov. Príčiny tohto stavu sa klasifikujú rôzne, od pozostatkov a následkov totality cez sociálne problémy súvisiace so zavádzaním tržného hospodárstva, súkromné podnikanie, finančné a počítačové operácie, voľný pohyb osôb do zahraničia a zo zahraničia, pokusy o uplatnenie trhu s drogami a psychotronnými látkami, sociálnu neurózu, filozofiu hedonizmu, nízku morálku, širokú amnestiu v roku 1990 až nakoniec k liberalizmu súdov pri ukladaní trestov. Na každom z uvedených tvrdení je časť pravdy, ale nájsť kľúč k podstatnému obmedzeniu príčin kriminality musia aj príslušné vedné obory.

Všetci sa istotne zhodujeme na tom, že kriminalita zasahuje také hodnoty, ako je život, zdravie, sloboda, majetok, ale aj hodnoty kultúrne a iné. Spája sa s takými prejavmi, ako je ignorovanie úcty človeka k človeku, zásady chovania v rámci zákona morálky.

Nemienim dramatizovať situáciu a formulovať či definovať nové aj organizované formy zločinu. Na niektoré poukázala pani spravodajka Petrová. Chcem skôr apelovať na všetkých, ktorým záleží na demokratickej spoločnosti, istotách slobody a právach človeka, aby každý svojim spôsobom a dielom prispel k postupnému formovaniu preventívnych opatrení.

Od správ generálneho prokurátora, predsedu Najvyššieho súdu a ministra vnútra sme nemohli očakávať nejakú hlbokú analýzu príčin neutešeného stavu vývoja kriminality. Keď nepoznáme príčiny, nie je možné prijať ani efektívne represívne a preventívne reakcie na kriminogénnych činiteľov.

Z toho, myslím si, vyplýva dosť jednoznačné požiadavky, adresovaná vedeckým inštitúciám. Také vedné obory ako kriminológia, sociológia, penológia, psychológia, ale aj biologicko-medicínske, lekárske, genetické disciplíny istotne poskytnú uspokojivejšie odpovede na tento zložitý problém. Ide o podstatu a jednotlivé zložky života človeka, jeho prejavy, podmienky existencie, sebarealizácie, ustavičnú obnovu jeho socio-psycho-biologickej entity. Taký prístup k človeku a jeho osudovým situáciám potrebuje koncepciu výskumu v multidisciplinárnych týmoch. Dúfajme, že to neostane len pri výzve.

Vážené Federálne zhromaždenie, v druhej časti svojho vystúpenia sa chcem dotknúť povinnosti samotného nášho zákonodarného zboru vyplývajúcich z Listiny základných práv a slobôd. Je známe, že do konca tohto roku sa musí uviesť náš právny poriadok do súladu s principami a s ustanoveniami tejto Listiny. Týka so to aj, a predovšetkým, trestného zákonodarstva. Uvádzam túto úlohu okrem iného aj z toho dôvodu, že priamo súvisí so stavom kriminality a s aplikáciou trestného zákonodarstva orgánmi trestného konania. Mám na mysli precizáciu podmienok trestnej zodpovednosti všeobecne, ale aj zvlášť v skutkových podstatách. V závislosti na tom sa to týka aj novej úpravy trestných sankcií.

Naša spoločnosť je v štádiu deštrukcie prežitého a postupného uvádzania do života nových zásad, inštitúcii v ekonomickom, sociálnom a politickom živote. Tento proces sprevádza množstvo celospoločenských a individuálnych problémov a spôsoby ich riešení, nevynímajúc z toho ani hrubé rozpory časti spoločnosti so zákonom a morálkou. Tomuto procesu sa nevyhneme, vytváranie nových skutkových podstát ako realizácia na žiadúce a škodlivé prejavy jednotlivcov.

Rovnako dôležité je vylúčiť z trestného zákona tie, zatiaľ platné skutkové podstaty, ktoré sú zastaralé, nepresné, prežité, obsolentné. Týka sa to hlavne II. hlavy Trestného zákona o tzv. hospodárskych trestných činoch.

Vážny problém predstavuje recidíva. Uvádzam to preto, že sa vracia do zariadenia pre výkon trestu odňatia slobody vysoké percento tých, ktorí tam určitý čas prežili. A hlavne v súčasnej dobe sa situácia v týchto zariadeniach komplikuje aj tým, že trh práce takúto konkurenciu nepotrebuje, resp. vyraďuje. Je to otázka morálna, ale aj materiálna, finančná a hlavne psychologická a pedagogická. Istotne to patrí do kompetencie národných republík, ale musíme si byť vedomí toho, že aj samotný výkon trestu odňatia slobody nám môže ďalej situáciu skomplikovať.

Kriminalita je priamo spojená so sudmi a hlavne s ukladaním sankcií. Kritiky na sudcov bolo, je a vždy bude dosť aj zo strany odsúdených zákonne a spravodlivo.

Listina umocňuje princíp sudcovskej nezávislosti. Súd má byť viazaný jedine zákonom. Nikto a nič nesmie ovplyvňovať jeho právne úvahy a kvalifikácii skutkov, o vine a trestu, jednoducho jeho rozhodnutie. Sudcovia, žiaľ majú stále náležitú istotu. Často sa dehonestuje ich práca, ponižujú sa dokonca po dobu súdneho konania. To platí o prokurátoroch a policajtoch. Právny štát predpokladá zvrchovanosť a prioritu zákona pred každou inou mocou. V tomto smere sme samozrejme len na začiatku.

Už som uviedol, že eliminácia kriminogénnych činiteľov je predstaviteľná len pod podmienkou, že sa vytvoria teoretické základy a praktické dodávam v duchu toho, čo povedal pán poslanec Fišera aj materiálne a finančné a sociálne predpoklady mravnej, sociálnej, trestno-právnej, medicínskej a výchovnej prevencie. Zabúdame na prevenciu, aj keď sme ju pred tým skloňovali vo všetkých pádoch. V tomto ohľade majú nezastupiteľné miesto aj cirkvi, náboženská, školská výchova, charitatívne inštitúcie, ale hlavne zákonné a spravodlivé rozhodnutia súdov.

Aj v súčasnej dobe nie sú výnimočné požiadavky tvrdej represie. Ukladania prísnych trestov, znovuzavedenie trestu smrti. História potvrdzuje, že represálie, nech sú akékoľvek, neriešia problémy kriminality charakterizované ako psychopatické, psychopatologické s genetickými deformáciami, sociálne neprispôsobivé, žijúce v sociálnej biede, frustrované nepoznanými faktorami apod. Vážené poslankyne, vážení poslanci, hovoril som o otázkach, ktoré patria svojim obsahom skôr k iným bodom nášho programu. Som si toho vedomý, ale zámerne, aby sme totiž videli priamo aj nepriamu spojitosť dnešného stavu kriminality a len predpokladaného vývoja správnou úpravou aj s orgánmi, ktoré majú účasť na ochrane občanov.

Som presvedčený, že každý náš občan chce žiť v istote doma, na ulici, v práci aj pri oddychu, v istote, že sa mu nič nestane, keď rešpektuje zákony. Súčasne vo vedomí, že keď zákon poruší, hlavne spáchaním trestného činu, bude nasledovať zákonná sankcia. Je to logika, postulát a predpoklad fungovania právneho štátu na princípe zákonnosti a rovnosti občanov pred zákonom a nezávislým súdom. Ďakujem za pozornosť.

Předsedající první místopředseda FS Z. Jičínský: Děkuji poslanci Čičovi. Slovo má nyní poslanec Korman, a pokud vyjde čas, připraví se poslanec Dostál.

Poslanec S_ M. Korman: Vážený pán predsedajúci, kolegyne a kolegovia, dovoľte mi, aby som predniesol aspoň niekoľko svojich poznámok ku všetkým trom správam, ktorými sa dnes zaoberáme. Istotne so mnou budete súhlasiť, že podľa predložených správ je vývoj kriminality obzvlášť v určitých miestach a druhoch trestnej činnosti veľmi znepokojujúci. Je iste zložité v stručnosti vyjadriť všetky aspekty sociologicko-kriminologické, ktoré majú na hladinu trestnej činnosti vplyv, ale bez hlbšieho hodnotenia a analýzy jednotlivých faktorov vláda len ťažko bude stanovovať opatrenia na potieranie kriminality. Hlbšie rozbory by sa mali týkať zvlášť určitých skupín obyvateľstva myslím etnickú skupinu Rómov, kde výsledky jednotlivých štatistík sú veľmi rozdielne, aj keď sa zhodujú v jednom že kriminalita tejto skupiny obyvateľstva narastá.

Je treba mať tiež na zreteli, že nielen represie na tomto úseku môžu s kriminalitou niečo robiť, ale uvedomiť si, aj keď možno dnes už sprofanovanú poučku o pomocnej úlohe trestnej represie. Chýba tiež seriózny rozbor kriminologických dôsledkov amnestie z konca roku 1989 a z januára 1990.

V predložených správach ma tiež zaujala pasáž týkajúca sa hospodárskej kriminality. Práve v tejto oblasti po dlhú dobu vysoko pretrvávajú latencie, administratívne bariéry brániace súkromnému podnikaniu, oblasť znepriehľadnili.

Naliehavá je potreba vytvorenia komplexného systému finančnej kontroly, dobudovania systému finančných správ a veľmi starostlivo zvážiť aj s ohľadom na minulé skúsenosti, kedy použiť trestné právo ako prostriedok regulácie spoločenských vzťahov. Na záver mi dovoľte aspoň drobnú pripomienku týkajúcu sa už niekoľkokrát požadovanej správy ministra vnútra o bezpečnostnej doktríne. Cez to, že niektorí poslanci predloženie tejto bezpečnostnej koncepcie od ministra vnútra opakovane žiadali, podľa mojich posledných informácií vo vláde Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky doposiaľ prerokúvaná nebola.

Ako pozmeňovací návrh navrhujem zaradiť do tlače 734, bod 2, písmeno i) "žiadajú ministra vnútra Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky, aby predložil výborom branným a bezpečnostným Snemovne ľudu a Snemovne národov Federálneho zhromaždenia do 1.9.1991 ucelenú bezpečnostnú doktrínu.".

Pred 14 dňami bola poslancom branných a bezpečnostných výborov Federálneho zhromaždenia predložená správa o informačných systémoch a spojení v pôsobnosti federálneho ministerstva vnútra. Zo správy vyplývajú aj problémy s delimitáciou spojenia medzi rezortmi federálneho ministerstva vnútra Českej republiky a Slovenskej republiky. K tomuto bodu žiadam vysvetlenie od pána ministra, v akej fáze sú rokovania o rozdelenie informačných systémov a spojení. Môj pozmeňovací návrh sa teda týka len bezpečnostnej doktríny. Ďakujem za pozornosť.

Předsedající první místopředseda FS Z. Jičínský: Děkuji. Slovo má poslanec Dostál.

Poslanec SN P. Dostál: Pane předsedající, kolegyně a kolegové, vážení hosté, paní poslankyně Petrová řekla před chvílí z tohoto místa, že tento parlament nemá přímou odpovědnost za to, jak vypadá bezpečnostní situace na ulicích. Myslím, že měla pravdu, to přísluší ministerstvu vnitra České republiky, ale chtěl bych vás upozornit na naši nepřímou odpovědnost za to, jak to vypadá na ulicích v důsledku špatných zákonů, které jsme přijali. Seznámím vás se dvěma případy přímo z terénu, abyste pochopili, že tyto zákony, v tomto znění, ačkoli to možná nebudete rádi slyšet, potencují v určitém případě kriminalitu. Nejprve příklad z oblasti sociální.

Když ukončí žák základní nebo zvláštní školy povinnou školní docházku, buď nastoupí do školy, aby se připravil na budoucí povolání studiem nebo zůstane doma. Druhy případ se týká zejména dětí se slabým prospěchem, s nezájmem o učení, absolventů zvláštních škol, romských dětí, dětí z disfunkčních rodin. Tím, že tyto dětí zůstanou doma, rodiče ztrácejí nárok na rodinné přídavky, ale v podstatě jsou zproštění vyživovací povinnosti. Těmto dětem vzniká nárok na hmotné zabezpečení před nástupem do zaměstnání, které poskytuje úřad práce. Tato situace trvá jeden rok, pro něž jsou vedení jako uchazeči o zaměstnání a po dobu tohoto roku řeší tyto mladistvé osoby od 15-18 let referát sociální péče obecního nebo okresního úřadu. A tak tento mladistvý, který ještě nemá vytvořené pracovní návyky, nemá zformovaný pocit vlastní zodpovědnosti, přijímá od referátu sociální dávky pro svou osobu, a to měsíčně 800 Kčs plus alikvotní část úhrady nákladů na domácnost 300 Kčs, tedy celkem 1100 Kčs. Po roce přichází na úřad práce, kde je vysoká pravděpodobnost, že mu nebude zajištěno zaměstnání, protože je mladistvý, bez kvalifikace, vyžaduje speciální pracovní podmínky a pod. V důsledku toho lze očekávat v budoucnosti nepříznivý rozvoj. Bude tedy pobírat měsíčně dávky hmotného zabezpečení před umístěním do zaměstnání. V současné době to činí 1440 Kčs, a to po dobu až 12 měsíců. Kdyby mu úřad práce zajistil zaměstnání, i to se ovšem může stát, nelze se divit, že mladistvý nemá o práci zájem. Vždyť rok měl státem placené prázdniny a teď by měl pracovat za plat, který je téměř ve výši možné podpory nebo čistého příjmu vrstevníků, kteří ukončili přípravu na povolání a řádně pracují. Nebude-li pracovat může ztratit nárok na hmotné zabezpečení z úřadu práce, vrátí se tedy na referát sociální péče obecního nebo okresního úřadu, kde ho budou řešit opětně svými sociálními dávkami ve výši, kterou jsem uvedl. Totéž platí, pokud vyčerpá podporu na úřadu práce po dobu 12 měsíců, kdy ho řeší sociální péče po 3 měsíce a pak se vrátí na úřad práce, je vzat do evidence uchazečů o zaměstnání a kolotoč se může neustále takto opakovat. Pak je úplně zbytečné klást si otázku, proč roste kriminalita mládeže, její agresivita, hmotná orientace, drogová závislost, ztráta smyslu života, proč klesá autorita rodičů a proč tito rodiče ztrácejí zodpovědnost za výchovu svých dětí. Je pak úplně zbytečné přijímat návrhy opatření, která by měla omezit nárůst negativních jevů. Vždyť jakým příkladem bude pro své sourozence či vrstevníky mladistvý, který pohodlně žije z podpor, k jakému názoru na vzdělání to povede populaci, a k jakému vztahu k práci? Jak bude tato situace zasahovat do klimatu a struktur rodin, jaký to má dopad na myšlení, morálku a etiku společnosti?

Velmi negativní je skutečnost, že takto jsou ohroženy zejména děti, které mají dispozice k asociálnímu chování, sklon volit si negativní vzory, děti z disfunkčního prostředí apod. Takto ohrožená je podle posledního výzkumu jedna třetina mladé populace. Samozřejmě, že této situace budou mít a mají sklon neužívat také rodiče, kteří v tomto systému vidí zdroj příjmu. Mají tendenci například žádat o zrušení ústavní či ochranné výchovy u svého potomka, který je mladistvý, protože nebudou muset platit ústavu ošetřovné a potomek bude nosit do rodinného rozpočtu nezanedbatelnou finanční formou podporu od státu. Jeho vlastní převýchova se pro tyto rodiče stává zcela podružnou záležitostí. To vše je postup podle zákona, který prošel tímto parlamentem.

Ještě mi krátce dovolte jeden příklad, výkon trestu odnětí svobody, vážení přátelé. Občan ve výkonu trestu odnětí svobody má v podstatě povinnost pracovat. Podle poslední novely č. 179/1990 Sb., může však odmítnout práci a vlastně neexistují a nejsou vytvořeny účinné mechanismy, jak jej k tomu přinutit. Dám příklad: Někdo je odsouzen za to, že neplatí výživné na děti, žaluje ho stát, protože sociální odbor bere tuto povinnost na sebe. Za neplatičství je tento člověk odsouzen, za určité dluhy. Ve vězení nemusí pracovat a tak z vězení odchází s větším dluhem, než když do něj přišel. Ale při propuštění z vězení, dostává tzv. úložné. Pak se hlásí u kurátora a tvrdí, že ho někdo okradl, že úložné ztratil a žádá, aby mu stát poskytl finanční výpomoc. To ještě není všechno. Bez ohledu na to, zda ve vězení pracoval či odmítl pracovat, se odsouzenému výkon trestu započítává pro hmotné zabezpečení, které poskytuje úřad práce (§ 13 odstavec 2 g) zákona č. 1/1991 Sb.) a totéž platí pro započítávání náhradní doby pro výpočet důchodu. Fakticky tedy odsouzený z vlastního rozhodnutí nemusí ve výkonu trestu pracovat, ale tento pobyt se mu započítává jakoby pracoval a to se všemi výhodami v sociální sféře.

To může vést k situaci, tím takový modelový příklad, který jsem vymyslel. Osoba nepracuje, je ve výkonu trestu, po propuštění obdrží úložné, které jakoby ztratí, kurátor mu poskytne finanční výpomoc do doby než dotyčného začne řešit Úřad práce svými dávkami, maximálně 12 měsíců. Úřad práce bude mít problémy se zajištěním zaměstnání, například když jde o recidivistu, alkoholika, nevyučeného člověka, agresivního člověka a po uplynutí těchto 12 měsíců dotyčného občana bude po dobu 3 měsíců řešit referát sociální péče. Pak opět nastoupí úřad práce. Mezí může uvedená osoba v důsledku neplacení výživného opět nastoupit do výkonu trestu, kde nebude pracovat, ale tento pobyt bude mít započítán pro důchodové řízení, po propuštění z výkonu trestu obdrží opět úložné. Takto se zcela pohodlně v tomto kolotoči může dočkat podle zákona, který jsme přijali, důchodového věku. Zní to možná trochu jako satira, ale je to satira na naši minulou práci. Nejsme bez chyby. Myslím, že jsem vás přesvědčil o tom, že bychom měli novelizovat zákon o výkonu trestu. Proto si dovolují doplnit usnesení o dva body.

Bod ch): Sněmovna lidu a Sněmovna národů pověřují sociální a kulturní výbory Sněmovny lidu a Sněmovny národů projednat s federálním ministerstvem práce a sociálních věcí možnost novelizace zákona o zaměstnanosti a dalších sociálních zákonů v tom smyslu, aby bylo minimalizováno riziko využívání těchto zákonů asociálními živly.

Bod i): Pověřují ústavní a právní výbory iniciovat novelizaci zákona o výkonu trestu ve smyslu povinnosti práce při výkonu trestu odnětí svobody.

Děkuji za pozornost.

Předsedající první místopředseda FS Z. Jičínský: Děkuji poslanci Dostálovi. Dnešní jednání končíme. Před skončením několik informací.

Ústavně právní výbory se sejdou v 19 hodin v č. 274, účast je nezbytná. Schůze předsednictva Sněmovny národů bude dnes v 18.30 hodin v kanceláří předsedy Sněmovny národů. Klub poslanců Křesťansko-demokratického hnutí bude dnes po večeři v místnosti 214, čas podle dohody. Předpokládáme, že se členové tohoto klubu dohodnou.

Zítřejší program začínáme v 9.00 hodin. Podle povahy věcí, to znamená, bude-li dostatečná účast, dokončíme projednávání ústavního zákona o změně příslušné hlavy ústavy o soudech a na to v návaznosti návrhu zákona o soudech, a potom budeme pokračovat v projednávání vládního návrhu zákona o ovzduší.

(Jednání přerušeno v 18.03 hodin.)


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP