Autorizováno, neprošlo jazykovou korekturou!
(11.40 hodin)
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko výboru? (Nebylo přijato.) Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 67, přihlášeno 159, pro 74, proti 85. Zamítnuto.
Poslanec Tomáš Kohoutek: Následuje pozměňovací návrh C1 kolegy Haase, kdy se jedná o zpřesnění de facto legislativně technické úpravy - ale byly načteny již v rámci ústavně-právního výboru.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko výboru? (Doporučující.) Stanovisko navrhovatele? (Ministr vesele gestikuluje.) (Ministr: Souhlas.) (Smích v sále.) Já jsem si nebyl jistý, co ukazujete.
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 68, přihlášeno 159, pro bylo 158, proti nebyl nikdo. Přijato. Můžeme pokračovat.
Poslanec Tomáš Kohoutek: Následuje pozměňovací návrh C2 kolegy Karla Haase. Jedná se o povinnost odsouzeného informovat soud o úhradě části či celého peněžitého trestu.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko výboru? (Souhlasné.) Navrhovatel? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 69, přihlášeno bylo 159, pro bylo 158, nikdo nebyl proti. Přijato. Můžeme pokračovat.
Poslanec Tomáš Kohoutek: Děkuji. Následuje pozměňovací návrh D, což je můj pozměňovací návrh, kdy se posouvá účinnost z 1. července roku 2024 na 1. ledna roku 2025. Stanovisko výboru: souhlasné.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Navrhovatel? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 70, přihlášeno bylo 159, pro bylo 159, nikdo nebyl proti. Přijato.
Poslanec Tomáš Kohoutek: A konečně dle mých záznamů máme odsouhlaseny všechny pozměňovací návrhy, takže bychom měli hlasovat o návrhu zákona jako celek. Ústavně-právní výbor nepřijal stanovisko.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Ano a já přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 6/2002 Sb., o soudech, soudcích, přísedících a státních správě soudů, a o změně některých dalších zákonů, zákon o soudech a soudcích, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony, podle sněmovního tisku 598, ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou.
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 71, přihlášeno 159, pro bylo 86, proti 73. Přijato.
Konstatuji tedy, že s návrhem zákona... (Poslankyně Schillerová gestikuluje. Poslanci z levé části pléna volají: Kontrola!) Kontrola. (Předsedající se odmlčí. Poslankyně Schillerová se po kontrole hlasování vrací k lavici poslance Vondráčka, který poté jde k pultíku. Poslanci v levé části sálu propuknou v smích, potlesk.)
Poslanec Radek Vondráček: Byl jsem upozorněn, že jsem hlasoval pro, ačkoli mojí vůlí bylo hlasovat proti. No, je to podruhé během jednoho týdne, tak snad už nadlouho naposled, a zpochybňuji hlasování. (Ministr Stanjura mimo mikrofon: Takhle to nejde. Řekl jste, že jste hlasoval proti a na sjetině...)
Já jsem říkal: hlasoval jsem pro, což neodpovídá právu mé vůle, a chtěl jsem hlasovat - to jsem řekl na začátku. (Ministr Stanjura mimo mikrofon: Jste hlasoval proti.) Dobře, tak - sjetina neodpovídá projevu mé vůle, hlasoval jsem proti, nicméně na sjetině je pro. Zpochybňuji hlasování.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Budeme tedy v tuto chvíli hlasovat o zpochybnění hlasování.
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 72, přihlášeno 159, pro bylo 155, proti 1. Přijato.
A nyní tedy ještě jednou přikročíme k hlasování o celém návrhu zákona.
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 73, přihlášeno 160, pro 86, proti 74. Přijato.
Já tedy konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas, a děkuji všem za spolupráci.
Můžeme přikročit k dalšímu bodu číslo
128.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 526/1990 Sb., o cenách,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 633/ - třetí čtení
Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele pan ministr financí Zbyněk Stanjura a zpravodaj garančního výboru, což byl rozpočtový výbor, pan poslanec Miroslav Zborovský.
Podotýkám, že pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 633/3. Ten vám byl doručen 22. 5. tohoto roku. Usnesení garančního výboru bylo doručeno jakožto sněmovní tisk 633/4. A táži se na navrhovatele, pana ministra, jestli má zájem vystoupit před otevřením rozpravy? Pan ministr nemá zájem vystoupit, v tom případě otevírám rozpravu, do které se přihlásil jako první pan zpravodaj. Máte slovo.
Poslanec Miroslav Zborovský: Děkuji za slovo, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolte mi, abych vás seznámil s usnesením rozpočtového výboru ze 45. schůze ze dne 5. června:
"Rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny jako garanční výbor po projednání návrhu zákona po druhém čtení
I. doporučuje Poslanecké sněmovně hlasovat ve třetím čtení o návrzích podaných k návrhu zákona v následujícím pořadí - návrh na zamítnutí nebyl podán:
1. hlasovat o legislativně technických úpravách, budou-li ve třetím čtení předneseny - což nebyly předneseny nebo zatím nebudu předbíhat,
2. hlasovat o pozměňovacím návrhu A,
3. hlasovat o pozměňovacím návrhu označeném jako B,
4. hlasovat o návrhu zákona jako celku;
II. zaujímá následující stanoviska předloženým návrhům - obě dvě jsou doporučující;
III. zmocňuje zpravodaje výboru, aby ve spolupráci s navrhovatelem a legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny popřípadě navrhl nezbytné úpravy podle § 95 odst. 2 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny;
IV. pověřuje zpravodaje výboru, aby na schůzi Poslanecké sněmovny ve třetím čtení návrhu zákona přednesl toto usnesení výboru; a konečně
V. pověřuje předsedu výboru, aby předložil toto usnesení předsedkyní Poslanecké sněmovny."
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji, pane zpravodaji. Vzhledem k tomu - ano, vidím zde do obecné rozpravy pana poslance Kuklu. Máte slovo, pane poslanče.
Poslanec Martin Kukla: Děkuji za slovo, pane předsedající. Já jenom v krátkosti shrnu hlavní principy navrhovaného zákona. Předložený návrh zákona přináší zásadní změny, v nichž jedna spočívá v minimalizaci situací, kdy se překrývají pravomoci institucí zodpovědných za cenovou regulaci a provádějící cenové kontroly. Konkrétně u krajských úřadů shledalo ministerstvo čtyři zásadní body. Obecní a krajské úřady vykonávají působnost na úseku cen pouze ve velmi omezeném rozsahu. To znamená, že krajské úřady tuto možnost moc nevyužívaly. Já jsem se dotazoval u nás na Krajském úřadě Kraje Vysočina a mohu to potvrdit. ***