(10.20 hodin)
(pokračuje Andrej Babiš)

No tak stavební zákon, na kterém pracovala Klára Dostálová, ten jste změnili. Chápu, že starostové chtějí mít tu kompetenci. A proč? Tak to nechť si na to odpovědí občané. Intenzivně pracujeme na přípravě novely stavebního zákona - ano, to jsme nakonec dodělali - a taky zákona o liniových stavbách. Celý zákon zjednoduší povolovací procesy a tak dále.

Tady na závěr píšu: Na závěr bych rád vyzval vás všechny občany naší země k národním konzultacím. Budu rád, když nám napíšete, jaké projekty podle vás v Národním investičním plánu chybí nebo jsou nadbytečné a mohou být řešeny i jinak. No vidíte, na tohle jsem zapomněl. Protože my jsme tehdy lidi vyzvali, zřídili jsme na to mail a nějaký web, a lidi tam psali a my jsme jim na to odpovídali. Protože my jsme s občany komunikovali! Komunikovali. Takže někdo něco napsal, my jsme se na to podívali a řekli jsme mu, proč to tam není nebo proč to tam tedy dáme.

Jsme připraveni plán doplňovat podle představ vás, občanů naší země, kteří k tomu máte co říci. Říkáme tomu "plán", i když už slyším, že někdo může polemizovat o tom, že není závazný s termíny. Klidně tomu můžeme říkat katalog, zásobník investic, databáze, investiční potenciál nebo prostě další sen od Babiše. No prosím, to tady píšu, ano. Strašně bych si přál, aby se tento sen proměnil v realitu. Můžeme se společně podílet na tom, jak bude naše země vypadat za 30 let. Děláme to přece pro naše děti a další generace. Tak je to úvodní slovo.

Tohle je takováhle bichle, je to podle rezortů. Jsou tady ekonomická východiska a možnosti. Takže to není něco, co spadlo z nebe. Na tom jsme skutečně strávili strašně moc času, dali jsme do toho strašně moc energie.

Tady druhá kapitola, jak vznikal Národní investiční plán, další kapitola. Je to přehledné a je škoda... Kapitola 3, investiční potenciál rezortů tady máme, takže doprava. My to máme rozdělené na investiční akce ministerstva z českého rozpočtu a dosazené priority hrazené z dotací, ano. Takže je to rozdělené a doprava má 6 miliard. Druhé je ministerstvo průmyslu - 423 miliard. Ne 6 miliard - 6 154. Takže doprava má toho nejvíc.

Zemědělství je tady... a zdravotnictví - 163. Digitální Česko. Sport! No a to se mi nezdá, tady je jenom 19 miliard. Kdybych vzal všechny hokejové stadiony, tak nevím. Kometa za 1,5 a Litvínov, tam se... Takže to je málo. Vidíte, tady se našla chyba. To je potřeba změnit. Sport si zaslouží desítky miliard. Desítky. Český tenis je úžasný, fantazie. Wimbledon, ano. Ale to je hlavně díky jednotlivým osobám.

Stát! Než my jsme přišli do politiky v lednu 2014, kolik byl rozpočet na sport? 3,5 miliardy. Když jsme končili, bylo to 10,5 miliardy. Kolik je teď? Směšných 5 miliard. Takže pane premiére, my jsme vyhověli sportovcům a udělali jsme Národní sportovní agenturu. A vy to máte pod sebou. Já jsem to měl pod sebou jako premiér. Měl jsem x agend. Nevytvářel jsem si nějaké zbytečné ministry, pro EU a šéfa Rady pro vědu a výzkum a tak dále. Takže ten sport tady vidím, že má toho málo.

Takže říkám, vzdělávání, ano. Ministerstvo školství, 46 miliard. Nové kampusy jsou tady, regionální investice jsou tady. Strategické oblasti pro investice, průmysl, stavebnictví, suroviny, doprava, energetika, vzdělávání, trh práce. Všechno tady je, všechno tady máte. Doprava. Takže první pilíř průmysl, stavebnictví a suroviny. Druhý pilíř doprava, třetí pilíř energetika. Čtvrtý vzdělávání, trh práce a sociální věci. Ano, máme nejmenší lůžkovou kapacitu v domovech seniorů. Jsme horší ještě v porovnání se Slovenskem. Sehnat místo v Alzheimer centru nebo domov seniorů je velký problém. To jsme i v rámci těch peněz z Evropy chtěli, hlavně já jsem chtěl, aby to byl beton, aby to byly nové domovy, aby to nebyla zase nějaká rekvalifikace lidí, kteří i tak nechtějí pracovat.

Další pilíř, podnikání, obchod, výzkum, vývoj, inovace a digitalizace. Ano, to bychom se museli bavit o našem vysokém školství. Proč v Americe je to hlavní centrum vědy a výzkumu? Proč tam mají takovou preferenci pro sport a tak dále? No a potom pilíř sedm, regiony, krajina a zemědělství. Pilíř osm - nevím, proč zdraví až osmička, mělo to být někde před tím. No a kultura devět, veřejné instituce a bezpečnost. Tady je i seznam zdrojů, takže jsme si to nevycucali z prstu.

Ministerstvo dopravy. Dopravní politika České republiky pro období s výhledem do roku 2050. Tak já nevím, co teď pan premiér včera objevil, že Kupka něco objevil, když to tam má v šuplíku. Dokonce je tady národní strategie rozvoje cyklistické dopravy nebo koncepce letecké dopravy pro období 2016 až 2020. Nákladní doprava.

Implementace státní kulturní politiky. Hlavně prosím vás dokončete naše projekty - Uherské Hradiště, Petrkov. Strašně důležitá památka. To jsem také začal a nic o tom neslyším. Tady máte celý seznam toho, z čeho to bylo vyzdrojováno. Takže určitě úředníci, pokud se nebudou bát, tak vám to potvrdí.

K tomu je inovační strategie České republiky. To taky ignorujete. Ta čísla podpory vědy a výzkumu jsou jasná. My jsme to všechno sepsali. Za vašeho působení od revoluce z toho moc nevypadlo na papíře.

Takže bylo by dobré, kdyby - já vím, že tedy nás vláda bude ignorovat. Ale to, že pan premiér dokonce řekne, že nebyla věnována dostatečná pozornost výstavbě silnic a dálnic? Pane premiére, tady je tabulka. Vy jste byl ve vládě Nečase, o tom se moc nemluví. Byl jste ministr školství. Jenom co jste řekl, že nějaký poplatek, jinak z vás nic nevypadlo. Stanjura se alespoň snažil začít ty dva úseky na D1. Takže kolik bylo zahájených a zprovozněných dálnic v kilometrech? 2001, vážení občané - nula. 2011 - nula. 2012 - nula. 2013 - pozor, je tu číslo - 800 metrů. Posloucháte dobře? 800 metrů zahájili a zprovoznili dálnic v roce 2013. 2014 jsme zdědili po vás nulu. Potom od roku 2015 jsme začali. Tady máte ta čísla. Když jsme odcházeli, tak jsme zahájili 94,8 kilometru. My jsme vám připravili 300 kilometrů obchvatů, všeho. Takže mě fascinuje ta neuvěřitelná drzost, že pan premiér řekne, že se tomu nevěnovala pozornost. Přitom se to dá všechno zdokumentovat. Občané to dobře vědí. Pamatujete si, co dělala média, když byla nějaká havárie na železnici? Každý den žlutý pásek. Havlíček zase něco udělal, někde se odtrhl vagon. Když byla zácpa na D1, jasně, může za to Babiš, ano.

Já jsem jel v neděli po D1, a vážení spoluobčané, všechny upozorňuji, že tam se to rozděluje na tři pruhy a ŘSD - zdravím pana ředitele - neoznačilo, že z toho levého pruhu nemůžete odbočit na Benešov. Takže se hezky projedete, ale dobré... ***




Přihlásit/registrovat se do ISP