(11.30 hodin)

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Děkuji za přednesení návrhu procedury. Optám se pro pořádek, zda není nějaký jiný návrh ke změně procedury? Není.

 

Zahajuji hlasování k přednesenému návrhu procedury.

Kdo je pro takto přednesenou proceduru? Kdo je případně proti?

Hlasování číslo 97, bylo přihlášeno 151 poslanců a poslankyň, pro 138, proti 0. Procedura byla odhlasována. Prosím, pane zpravodaji.

 

Poslanec Jiří Havránek: Nyní tedy přistoupíme k pozměňovacímu návrhu A1, což je změna definice dálkově odečitatelného měřidla. Stanovisko garančního výboru je doporučující, tedy souhlas.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Děkuji. Stanovisko pana ministra? (Souhlas.) Děkuji.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro tento návrh? Nechť zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování číslo 98, bylo přihlášeno 152 hlasujících, pro 143, proti 0. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslanec Jiří Havránek: Nyní tedy pozměňovací návrh C2, což je sladění definice dálkově odečitatelného měřidla s definicí ve druhém zákoně č. 406/2000 Sb. Stanovisko výboru pro veřejnou správu je doporučující, tedy souhlas.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Děkuji. Pan ministr - stanovisko? (Souhlas.) Děkuji.

Zahájila jsem hlasování. Kdo je pro tento návrh? Nechť zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Hlasování číslo 99, vyjádřilo se nás 151, pro 142, proti 0. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslanec Jiří Havránek: Jelikož návrh C2 byl přijat, návrh C1 se stává nehlasovatelným. Přistupujeme tedy k pozměňovacímu návrhu A2, což je nevyvratitelná domněnka souhlasu se způsobem a obsahem vyúčtování, u nějž je stanovisko garančního výboru doporučující, souhlasné.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Děkuji. Pan ministr? (Souhlas.) Děkuji.

Zahájila jsem hlasování. Kdo je pro tento návrh? Kdo je proti?

Hlasování číslo 100, bylo přihlášeno 152 hlasujících, pro 147, proti 0. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslanec Jiří Havránek: Nyní se dostáváme k pozměňovacímu návrhu pod písmenem B, což je měsíční vyrozumění o zpřístupnění informací o spotřebě na internetu poslanců Havránka a paní kolegyně Fialové, u nějž taktéž výbor pro veřejnou správu dal souhlasné stanovisko.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Děkuji. Pan ministr? (Neutrální.) Děkuji.

Zahájila jsem hlasování. Kdo je pro tento návrh? Nechť zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování číslo 101, hlasovalo nás 152 poslanců a poslankyň, pro 143, proti 0. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslanec Jiří Havránek: Poslední pozměňovací návrh A3, tedy dělená účinnost zákona odložení povinnosti měsíčního informování o spotřebě, i zde výbor pro veřejnou správu přijal souhlasné doporučující stanovisko.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Pan ministr? (Nesouhlasné.)

Zahájila jsem hlasování. Kdo je pro tento návrh? Nechť zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování číslo 102, bylo přihlášeno 152 poslanců a poslankyň, pro 128, proti 3. Konstatuji, že tento návrh byl přijat.

 

Poněvadž bylo o všech návrzích hlasováno... Je to tak, pane zpravodaji?

 

Poslanec Jiří Havránek: Je to tak, paní předsedající.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Přikročíme k hlasování o celém návrhu zákona. Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 67/2013 Sb., kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domě s byty, ve znění pozdějších předpisů, podle sněmovního tisku 199, ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou."

Zahájila jsem hlasování o tomto návrhu. Kdo je pro? Nechť zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování číslo 103, vyjádřilo se 152 poslanců a poslankyň, pro 147, proti 0. Konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas.

 

Děkuji panu ministrovi, děkuji panu zpravodaji a končím projednávání tohoto bodu.

Otevírám bod

 

102.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 49/1997 Sb., o civilním letectví
a o změně a doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání
(živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů,
a další související zákony
/sněmovní tisk 207/ - třetí čtení

Opět poprosím, aby své místo zaujal za navrhovatele pan ministr dopravy, a také poprosím pana zpravodaje garančního výboru, pana poslance Karla Sládečka. Oba jsou přítomni.

Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 207/3, který byl doručen dne 8. září 2022. Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 207/4.

Nyní vnímám, že pan navrhovatel má zájem vystoupit. Prosím.

 

Ministr dopravy ČR Martin Kupka: Vážená paní předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, jde o další z norem, které mají adaptovat nařízení Evropské unie, ale kromě toho přináší celou řadu důležitých pozměňovacích návrhů. Celkově se tímto krokem podaří adaptovat šest nařízení Evropské unie, kdy u řady z nich se už naplnila lhůta pro adaptaci v českém legislativním prostředí.

Nicméně důležité je doplnit komentář k pozměňovacím návrhům. Předně se jedná o pozměňovací návrh obsažený v usnesení hospodářského výboru, jehož cílem je zmírnit právní úpravu provozování a řízení bezpilotních systémů v rámci spolku. Je to významný krok, který se podařilo dojednat v úzké spolupráci se zástupci modelářských spolků tak, aby zásah adaptace evropských nařízení neovlivnil to, jakým způsobem se bude dařit spolková činnost v oblasti modelářského letectví. A myslím, že v tomto případě se opravdu i po intenzivní práci šéfa hospodářského výboru Ivana Adamce podařilo najít shodu, která je užitečná pro české prostředí.

Pak jde o další pozměňovací návrhy, které byly předneseny ve druhém čtení, a týkají se úpravy hranice pro projednání záměru rozvoje letiště. Tady nám jde o to, snížit zbytečnou administrativu, byrokracii, zbytečná jednání, která pak zatěžují dopravce i samotné letiště. Dalším bodem je zpřesnění právní úpravy pojištění odpovědnosti za škody z provozu bezpilotního systému a konečně rozšíření možnosti odchýlit se při létání hasičských bezpilotních letadel od pravidel létání, a to i pro případ plnění jakéhokoli úkolu Hasičského záchranného sboru České republiky.

U toho se trochu jenom zastavím, protože v základní právní úpravě počítáme s tím, že bude možné odchýlit se od pravidel pro případ plnění základního úkolu, a na tom je shoda i s Ministerstvem vnitra. Základním úkolem se samozřejmě míní základní ochrana zdraví a majetku a životů obyvatel, životního prostředí a podobně. V takových případech je namístě, aby se hasičské drony mohly odchýlit od základních pravidel. Ale při ostatních úkolech, při nacvičování, je důležité z hlediska bezpečnosti zachovat shodná pravidla i pro takový případ. Jak znovu zmiňuji, i v tomto případě se podařilo najít dobré řešení s Ministerstvem vnitra, a jak Ministerstvo dopravy, tak Ministerstvo vnitra s pozměňovacím návrhem, který rozšiřuje možnosti až za únosnou mírou, vyslovuje nesouhlas. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP