(10.20 hodin)

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Kolega Polanský a kolega Foldyna jsou přihlášeni v tomto pořadí. Pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Ondřej Polanský: Velice stručně poděkuji panu ministrovi za odpověď, jenom dodám, že pokud jde o turistické využití Odry, tak ta je využitelná už dnes. Není problém si v Ostravě půjčit loďku a sjet Odru až hluboko do Polska, existuje na to služba, firma. Jedna možná zajímavá věc - Ostrava veškerý svůj průmyslový odpad 50 nebo možná více let vylévala do Odry a odcházelo to potom dál. Tady existuje ještě jeden problém, a to ve chvíli, kdy začneme bagrovat dno, máme možnost odjistit opravdu skutečnou nálož něčeho, co může vyvolat další říční ekologickou katastrofu.

Ano, pojďme tedy seriózně debatovat, jestli například kvůli cestovnímu ruchu a kvůli turistům má cenu ten 15miliardový projekt debatovat. Já si tedy myslím spíše že ne, na základě toho, že v tom místě žiji a myslím si, že tam ty okolnosti znám. Děkuji, to bude asi všechno.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji. Nyní pan poslanec Jaroslav Foldyna.

 

Poslanec Jaroslav Foldyna: Děkuji za slovo. Já si myslím, že předřečník měl pravdu v jedné věci, že je potřeba se více věnovat těm vysokorychlostním tratím. My v této chvíli opravdu kulháme na obě nohy, jsme velmi zpomalení, protože vývoj železnice a vysokorychlostních tratí kolem nás v Evropě jde mnohem rychleji, takže tady já se prostě shoduji s kolegy a s oponenty. Domnívám se, že vláda by měla mít vládního zmocněnce pro budování vysokorychlostních tratí a ministerstvo by co čtvrt roku tady mělo předkládat, co se už v tom udělalo. My strašně kulháme.

A stejně tak by to mělo jít i v té vodní dopravě, protože vodní doprava je spojena jednoznačně s Ministerstvem zemědělství, protože toky patří pod Ministerstvo zemědělství, doprava pod dopravu a životní prostředí to sekunduje. Takže tahle tři ministerstva by měla mít jednoho vládního zmocněnce, který by ty věci koordinoval a předkládal nám postup, jak se to posunuje. Samozřejmě se od roku... od sedmdesátých let výrazně změnila konfigurace zbožových proudů. Výrazně se změnila.

Multifunkčnost toho vodního toku z hlediska služeb a těch tržeb: já jsem přesvědčený, že nám chybí mariny, to znamená, možnosti pro majitele těch malých vodních plavidel, aby zastavili v daných městech a obcích, načerpali benzin, odkalili si své (nesroz.). To nám významně chybí na všech tocích, to na Labi se to skoro vůbec nebudovalo, my bychom to velmi přivítali. Buduje se nějakým způsobem Vltava, takže tady se shoduji i s těmi oponenty, nicméně velmi stojím o to, abychom zrychlili rozvoj vodní dopravy a převezli část zbožových proudů na tu dopravu, která je ekonomická a ekologická. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji. Tak ještě vidím další přihlášku. Pan ministr je stále připravený doplnit odpovědi. Prosím, pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec František Petrtýl: Děkuji za slovo. Já bych chtěl doplnit jenom svého předřečníka. V minulém roce, když jsem měl ještě na starosti dopravu ve Středočeském kraji, tak se podařilo s Ředitelstvím vodních cest udělat nějaký projekt, kde tu mokrou část bude řešit povodí a podobně a tu suchou část by dělala příslušná města. Takže na Labi je připraveno a tuším, že letos se začnou dělat asi první tři, čtyři přístaviště a další rok jich je připravených asi sedm, takže nejenom na Vltavě, ale i na Labi.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji panu poslanci Petrtýlovi. Pokud pan ministr už... také pan kolega Janda nenavrhl žádné usnesení, můžeme tedy ukončit projednávání této interpelace a tisku 1110.

 

Dalším návrhem, bodem našeho jednání je interpelace Marka Nováka na paní ministryni práce a sociálních věcí Janu Maláčovou. Projednávání této odpovědi bylo přerušeno do přítomnosti ministryně práce a sociálních věcí, ta přítomna není, tedy trvá přerušení o této věci.

Další je interpelace pod tiskem 1124 Jana Lipavského na předsedu vlády Andreje Babiše, byla přerušena do přítomnosti předsedy vlády, pan předseda vlády tady není, a nebudeme tedy pokračovat.

Nyní tady máme interpelaci pana poslance Jana Lipavského na ministra průmyslu a obchodu a ministra dopravy, místopředsedu vlády Karla Havlíčka v tisku 1125, ale pan kolega Lipavský tady není, interpelace propadá.

Další je interpelace pana poslance Pavla Žáčka na předsedu vlády Andreje Babiše podle sněmovního tisku 1132, přerušena do přítomnosti předsedy vlády, ale pan poslanec tady není, i tato interpelace propadá.

Další je interpelace paní poslankyně Olgy Richterové v tisku 1132 na Janu Maláčovou, paní poslankyně také není přítomna, i tato interpelace propadá. (Hlas z pléna.) Je tu kolegyně? Já se omlouvám, paní poslankyně. Interpelace byla v minulém projednávání přerušena do přítomnosti paní ministryně, takže počkáme na příchod paní ministryně a trvá rozhodnutí o přerušení.

Další interpelací je interpelace podle tisku 1140, moje interpelace na ministra obrany Lubomíra Metnara, byla přerušena do přítomnosti ministra obrany, přerušení projednávání tedy trvá.

Dalším tiskem je tisk 1146, interpelace poslance Jana Farského na ministra průmyslu a obchodu a ministra dopravy, místopředsedu vlády Karla Havlíčka ve věci demolice drážních objektů v Královéhradeckém kraji, a já bych nepřehlédl pana kolegu Farského, ale nevidím ho tady, takže i tato interpelace propadá.

Další je interpelace podle tisku 1154 Jana Skopečka na ministra obrany, ale pan kolega Skopeček tady také není, nevidím tady nikoho z klubu ODS, abych se nedopustil stejné chyby jako kolegyně Richterové, ještě posečkám, ale nevidím ho tady, i tato interpelace propadá.

Tím jsme vyřešili všechny interpelace, které jsou předloženy, a potřebujeme hlasovat o té interpelaci, kde bylo navrženo odmítnutí odpovědi, a to je interpelace Víta Kaňkovského na ministra průmyslu a obchodu, ministra dopravy a místopředsedu vlády Karla Havlíčka. Já tedy zagonguji (Gong.) a požádám předsedy nebo místopředsedy poslaneckých klubů, aby zabezpečili přítomnost poslanců na jednání... (Gong.) abychom dosáhli potřebného kvora... (Gong.), čehož jsme dosáhli. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP