(9.30 hodin)
(pokračuje Ožanová)

Pokud se týče návrhu Patrika Nachera. Prosím vás, kdyby tam byly jenom ty tři měsíce, tak by mi to možná nevadilo, kdyby byl přijat tento pozměňovací návrh, tedy, a to upřesním, pod písmenem B Barbory Kořanové. Ale jsou tam další věci, např. to, že se zasahuje do zákona 361/2000 Sb., a při tom, kdy by policista nebo strážník městské policie mohl nařídit odstranění vozidla, nejsou žádná kritéria. Mohlo by docházet ke zvůli těchto činitelů, mohli by si dělat, co chtějí. Mohlo by dojít k tomu, že si koupíte nové auto, po čtyřech letech vám propadne technická kontrola a auto bude mít ročník narození čtyři roky a čtyři měsíce a strážník ho bez skrupulí nařídí odstranit. K takové situaci by mohl ten návrh dojít. To znamená, myšlenka byla dobrá, ale to, co by mohlo následovat v praxi, není úplně dobré. Já proto doporučuji nepodporovat tento návrh. Chápu, proč to chcete udělat, nicméně kvůli realizovatelnosti v praxi vás prosím, abyste tento návrh nepodporovali.

Takže ještě jednou, domnívám se, že příště bychom se na odborných tématech mohli více shodnout (upozornění na čas) a projednávat je společně.

 

Předseda PSP Radek Vondráček: Děkuji. Do rozpravy je přihlášen pan poslanec Čižinský. Máte slovo.

 

Poslanec Jan Čižinský: Děkuji za slovo. Dámy a pánové, prosím o chvilku vaší pozornosti. Budu hovořit o dvou pozměňovacích návrzích, o návrhu D1 a D2. Ten návrh D1 má širokou podporu, za což jsem rád. Ušetří totiž stovkám tisíc lidí každoroční návštěvy úřadů s velkým techničákem a občankou, aby si mohli prodloužit parkovací zónu. To je ten návrh D1. To znamená, návrh D1 umožní, aby prodlužování parkovacích zón v našich městech bylo přes e-mail, což podle mého názoru patří k moderní obci, k moderní státní správě. Děkuji za tu podporu D1, která je široká. Doufejme, že to projde, protože to každé město nebo velké město u nás trápí.

A co se týče návrhu D2, tak návrh D2 zavádí možnost odtáhnout autovrak nebo automobil z chodníku. To je velmi důležité, protože i podle tohoto zákona, pokud někdo zaparkuje autovrak na chodník, tak ten autovrak tam bude stát měsíce a ze zákona není možné, aby městská policie nařídila odtah. Takže tento návrh má umožnit, aby bylo možné z chodníku odtáhnout autovrak, protože nyní je ta situace skutečně velmi absurdní. Pokud někdo umístí auto na chodník, tak je vlastně v lepší situaci, než pokud auto umístí do parkovací zóny, tudíž mnoho lidí bohužel toho využije a odstaví to auto na chodník, což je skutečně velmi nežádoucí. Takže žádám i o podporu toho druhého návrhu. Děkuji.

 

Předseda PSP Radek Vondráček: Já vám také děkuji. Ptám se, zda má ještě někdo zájem o vystoupení v rozpravě k tomuto bodu. Pokud se nikdo nehlásí, rozpravu končím. Tak pan poslanec Benešík se přihlásil. Dobře, faktická poznámka. Prosím.

 

Poslanec Ondřej Benešík: Dobré dopoledne, dámy a pánové. Já si myslím, že v zásadě ten zákon dává možnosti, větší možnosti obecním a městským zastupitelstvům řešit dopravní situaci v jejich městě či obci. On jim to neukládá, takže mějme na paměti, že on jim nedává žádné další povinnosti, ale dává jim větší prostor, a toto je samozřejmě v souladu i s politikou KDU-ČSL. Často se odvoláváme na to, že největší důvěře v našem politickém systému se těší obecní a městská zastupitelstva. Já jsem velký příznivec místní samosprávy, proto si myslím, že místní samospráva má mít možnosti, má mít pravomoci. Toto je jeden ze zákonů, který jí toto umožňuje, takže prosím o podporu.

 

Předseda PSP Radek Vondráček: Děkuji za dodržení času. Tak nyní tedy končím rozpravu definitivně.

Dovolte mi přečíst několik omluv. Omlouvá se mezi 9.00. a 9.30 ze zdravotních důvodů pan poslanec Vít Rakušan. Omlouvá se pan poslanec Martin Kupka od 9.15 do 12.00 z pracovních důvodů, omlouvá se paní poslankyně Věra Kovářová mezi 9. a 10. hodinou z pracovních důvodů.

A nyní tedy přistoupíme k hlasování o pozměňovacích návrzích. Já poprosím zpravodajku garančního výboru, pana zpravodaje, pardon, aby nás seznámil s procedurou hlasování, poté přednášel jednotlivé pozměňovací návrhy a před hlasováním k nim sdělil stanovisko. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Jiří Kohoutek: Děkuji za slovo, pane předsedo. Dovolte mi, abych vás seznámil s procedurou hlasování. Za prvé budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu A. Za druhé pozměňovací návrh B. Pokud bude schválen, je nehlasovatelný pozměňovací návrh E. Za třetí pozměňovací návrh E. Za čtvrté pozměňovací návrh C1. Pokud bude schválen, je nehlasovatelný pozměňovací návrh C2. Za páté pozměňovací návrh C2, za šesté pozměňovací návrh D1, za sedmé pozměňovací návrh D2 a za osmé návrh zákona jako celek.

Tak pozměňovací návrh A.

 

Předseda PSP Radek Vondráček: Tedy s dovolením, je zvykem, schválíme si navrženou proceduru. I když je tedy minimální, tak o ní dám hlasovat. Přivolám kolegy z předsálí. Všichni jsme slyšeli pana zpravodaje, víme, o čem hlasujeme.

 

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro navrženou proceduru. Kdo je proti?

Hlasování číslo 22, přihlášeno je 181, pro 163, proti nikdo. Návrh byl schválen. Prosím, pane zpravodaji.

 

Poslanec Jiří Kohoutek: Pozměňovací návrh A. Paragraf 19e doplňuje a upřesňuje odstranění zaniklého silničního vozidla z pozemní komunikace, je-li v registru vozidel zapsán zánik silničního vozidla. Ustanovení § 19b až § 19d se použijí namísto provozovatele vozidla vůči jeho vlastníkovi. Stanovisko hospodářského výboru - doporučuje.

 

Předseda PSP Radek Vondráček: Stanovisko navrhovatele? (Souhlas.)

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?

hlasování číslo 23 přihlášeno 182, pro 170, proti 1. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslanec Jiří Kohoutek: Pozměňovací návrh B. Pozměňovací návrh zkracuje lhůtu z šesti měsíců za tři měsíce. Hospodářský výbor nedoporučuje.

 

Předseda PSP Radek Vondráček: Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?

hlasování číslo 24 přihlášeno 182, pro 13, proti 151. Návrh nebyl přijat. Prosím.

 

Poslanec Jiří Kohoutek: Pozměňovací návrh E. Vlastník komunikace nemá v současnosti přístup do evidence obyvatel, proto je navrhované ustanovení neaplikovatelné a zmaří celý proces. S žádným vozidlem se nebude moci nakládat, jelikož nebude splněna tato navrhovaná podmínka. Hospodářský výbor nedoporučuje.

 

Předseda PSP Radek Vondráček: Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?

Hlasování číslo 25, přihlášeno je 182, pro 16, proti 141. Návrh nebyl přijat. Prosím.

 

Poslanec Jiří Kohoutek: Pozměňovací návrh C1. Jedná se o změnu, která umožňuje obcím nést větší odpovědnost za regulaci statické dopravy. Tento pozměňovací návrh ruší omezení, která musí být v nařízení obce. Hospodářský výbor bez stanoviska.

 

Předseda PSP Radek Vondráček: Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?

Hlasování číslo 26, přihlášeno je 183, pro 18, proti 80. Návrh nebyl přijat. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP