(11.20 hodin)
(pokračuje Stanjura)
A poté, a to je poslední návrh v bloku, který se týká daně z příjmů a změna, abych to řekl přesně (hledá v podkladech), zákona o rezervách pro zjištění základu daně, a je to pozměňovací návrh pod písmenem D, a to body D1 až D2 pana poslance Kotena, který se týká zvýšení hranice hmotného majetku ze 40 na 100 000 Kč.
Pokud mě pan zpravodaj sleduje, tak věřím, že jsem vyčerpal v této chvíli všechny pozměňovací návrhy ze třetí skupiny a můžeme přejít ke skupině čtyři, což je skupina, která obsahuje pozměňovací návrhy obsahující změny zákona o spotřebních daních.
Nejprve bychom hlasovali, a to 25. hlasováním, pokud by došlo na všechna předchozí, bychom hlasovali o pozměňovacím návrhu M3, a to body M3.1, M3.2 pozměňovacího návrhu pana poslance Skopečka, který se týká snížení navrženého zvýšení spotřební daně na líh. Tak aby to bylo jasné, není to snížení stávající sazby, ale je to zvýšení stávající sazby menší, než je obsaženo ve vládním návrhu.
Poté hlasování číslo dvacet šest - pozměňovací návrh pod písmenem I - I1 a I2 pana poslance Holomčíka, zvýšení limitu domácí výroby piva bez spotřební daně z 200 litrů na 2 000 litrů.
Poté bychom hlasovali - a to je zase změna, pane zpravodaji - o pozměňovacím návrhu N6 pana poslance Ferjenčíka, který rozkládá zvýšení spotřební daně na tabák do dvou kroků, vždy po šesti měsících.
A poté bychom hlasovali o pozměňovacích návrzích pod písmenem K2, a to K2.1 až K2.5, kdy já navrhuji zvýšení spotřební daně ve výhledu na čtyři další kalendářní roky.
A poslední v tom bloku, který se týká spotřebních daní, je pozměňovací návrh pod písmenem A.B, přijal ho rozpočtový výbor, na tom jsme se shodli, řekl bych, velkou většinou, a je to vlastně úprava přechodných ustanovení u spotřebních daní tak, aby se ten zákon dal účinně vymáhat.
Dále přistupujeme k páté skupině, a to jsou pozměňovací návrhy obsahující změny zákona o správních poplatcích.
Chci říct, že v tomto případě máme dva totožné návrhy - pod písmenem B1 je návrh paní poslankyně Kovářové a pod písmenem P5 je návrh pana poslance Munzara. Podle abecedního pořádku budeme hlasovat o návrhu B1. Tento pozměňovací návrh, jako i ten druhý pana poslance Munzara, obsahuje zrušení navrženého navýšení poplatku za zápis na katastr z 1 000 na 2 000 Kč.
Nyní přistupujeme k šesté skupině a to jsou pozměňovací návrhy obsahující změny zákona o stabilizaci veřejných rozpočtů.
Je tam pozměňovací návrh pod písmenem A.C, pozměňovací návrh, který výraznou většinou schválil rozpočtový výbor. Chci upozornit, že je totožný s pozměňovacím návrhem pod písmenem H5 pana poslance Bartoška. A oba dva tyto pozměňovací návrhy obsahují návrh na zrušení navrženého zdanění domácích plynových kotelen. Zase v abecedním pořadí logicky budeme hlasovat o písmenu A.C, to říkám jen pro pořádek, a o písmenu H5 se už hlasovat nebude.
Hlasování třicet dva, třicet tři, třicet čtyři k tomuto návrhu zákona jsou tři návrhy pana poslance Luzara, kdy první, 32. hlasování, je pozměňovací návrh L2 - L2.1 až L2.3 - je to vlastně návrh na zdanění domácích plynových kotelen pouze pro plátce DPH a zachování osvobození pro neplátce DPH. A tento návrh je samozřejmě hlasovatelný, pouze pokud nebude přijat předchozí návrh rozpočtového výboru, který navrhuje úplně vyjmout navržené zdanění domácích plynových kotelen. Pokud ho vyjmeme, nemá cenu upravovat parametry.
Pak je 33. hlasování, pozměňovací návrh pod písmenem L1 pana poslance Luzara, který se staví k tomu zdanění opět jiným způsobem. Navrhuje zdanění domácích kotelen jen pro nové kotelny bez ohledu na to, zda jsou, či nejsou plátci DPH. - Tady si nejsem jistý, pane zpravodaji, jestli ty dva návrhy se vylučují. Já myslím, že ne, protože tam je sice pro nové, ale kdyby prošel i L2, tak by to znamenalo, že to je pouze pro nové, pokud je plátce DPH. Rozumím samozřejmě, že jsou hlasovatelné oba dva bez ohledu na výsledek hlasování o L2.
A třetí, který určitě je hlasovatelný, pokud nebude přijat návrh pod písmenem A.C a H5, a to je odložení účinnosti zdanění domácích plynových kotelen na 1. říjen 2021. To se opět nevylučuje s návrhy L2 a L1, případně jenom stanoví, pokud budou přijaty, jejich účinnost.
Nyní přistupujeme k sedmé skupině - pozměňovací návrhy obsahující změny zákona o dani z hazardních her.
A tady budu, pane zpravodaji, navrhovat změnu tak, aby to bylo logické. Náš návrh, který přinášíme z našeho klubu, je, abychom nejdříve hlasovali o statu quo a pak o jednotlivých návrzích, které modifikují navržené zvýšení daní tak, jak je navrhla vláda ve sněmovním tisku 509.
Takže navrhujeme, abychom jako první v této skupině, a bylo by to 35. hlasování, hlasovali o pozměňovacím návrhu N3 pana poslance Ferjenčíka, který ze zákona odstraňuje návrh na zvýšení daně z hazardu. Poté, pokud nebude přijat, protože pokud bude přijat, pak dále jsou nehlasovatelné návrhy G1, G2, J1, H1, H2, O7 varianta A, která se rovná návrhu J2, nebude hlasovatelný ani návrh C2, který se rovná pozměňovacímu návrhu O6 variantě A, a O6 varianta B a O7 varianta B budou nehlasovatelné. Jinými slovy, pokud vypustíme návrh na zdanění, nemůžeme hlasovat o jednotlivých pozměňovacích návrzích, které upravují parametry, které navrhla vláda.
Po návrhu N3, pokud nebude přijat, navrhuji, abychom hlasovali 36. hlasováním o návrhu J1 pana poslance Kupky, který, zjednodušeně, zachovává stávající sazby daně z hazardu.
Pokud nebude přijat návrh pana poslance Kupky, můžeme hlasovat 37. hlasováním o návrhu A.D - návrh rozpočtového výboru, který zachovává daň pro kurzové sázky a loterie a navyšuje daň pro výherní hrací přístroje na 38 %. Pokud bude přijat, budou nehlasovatelné návrhy G1, G2 a H1.
Pokud nebude přijat, dostane se na pozměňovací návrh pod písmenem G1 pana poslance Veselého. Tento návrh zachovává zvýšené sazby pro hazard dle vládního návrhu kromě loterií, kdy tento pozměňovací návrh navrhuje zvýšit daň z hazardu pro loterie z 30 na 35 %. Pokud bude přijat G1, je nehlasovatelný další návrh pana poslance Veselého, který je pod písmenem G2. G2 zachovává sazby pro hazard kromě loterie, kde zvedá daň z 23 na 30 %.
Jako 40. hlasování bychom hlasovali o návrhu H1 pana poslance Bartoška, který zvyšuje daň z výherních hracích přístrojů na 40 %, ostatní zachovává dle vládního návrhu. A ten je hlasovatelný, pouze pokud neprošel návrh A.D, to je ten návrh rozpočtového výboru, nebo N3, nebo J1. Pokud bude H1 přijat, je nehlasovatelný H2.
Pokud H1 přijat nebude, budeme hlasovat ve 41. hlasování o pozměňovacím návrhu pana poslance Bartoška, který zjednodušeně řečeno navrhuje pevně vázat jedno procento z hazardní daně na protidrogovou politiku státu.
Pane zpravodaji, já tady mám poznamenáno, že pokud bude přijat H1, je nehlasovatelný návrh H2. Máte to stejně v těch podkladech jako já? Myslím si, že to není pravda. Návrh H1 mluví o zvýšení sazby na výherní hrací přístroje a druhý návrh mluví o alokaci jednoho procenta z vybrané částky bez ohledu na to, jaká je základní sazba. Takže si myslím, že v té navržené proceduře to není dobře a jenom bych prosil, abyste to zkontroloval, než pak budeme hlasovat. Protože si myslím si, že H2 je hlasovatelné, i když nebude přijato, nebo bude přijato H1. Stihl jste to, pane zpravodaji, zaznamenat tuto moji poznámku? Ano? Děkuji. Prosím, abyste ji prověřil, abychom se nedopustili omylu a nevynechali nějaké hlasování. ***