(16.20 hodin)
Místopředseda PSP Petr Gazdík: Jako garanční? (Ne.) Aha, já jsem se ptal na garanční. Dobře, respektuji. Takže garanční výbor zatím výbor pro životní prostředí a nikdo nemá jiný návrh.
Budeme tedy hlasovat o přikázání výboru pro životní prostředí jako výboru garančnímu.
Zahajuji hlasování. Kdo je pro, nechť zvedne ruku a zmáčkne tlačítko. Kdo je proti?
Je to hlasování 138, přihlášeno je 143 poslankyň a poslanců, pro 113, proti 3. Návrh byl přijat.
Konstatuji, že návrh byl přikázán výboru pro životní prostředí jako garančnímu. Pan zpravodaj navrhl další výbor k projednání, zemědělský výbor. Ptám se, jestli ještě někdo jiný navrhuje další výbor k projednání tohoto návrhu zákona. Pan poslanec Bendl. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Petr Bendl: Děkuji. Já bych chtěl ještě navrhnout výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj. Jenom to krátce zdůvodním. Mě odpověď pana ministra absolutně neuspokojila. Jsem přesvědčen o tom, že se to jen jímek netýká, že to povede k vyvolání dalších nemalých významných nákladů a nátlak na obecní rozpočty, ale nejenom na obecní rozpočty, ale obecně se to dotkne rozvoje venkova, malých farem, firem a podobně, a je nutné, aby pan ministr nebo Ministerstvo životního prostředí zdůvodnilo tento materiál i před výborem pro veřejnou správu a řeklo případné dopady a náklady, a zdali má jasno v tom, koho všeho se to bude vlastně týkat. Jaké jsou tam sankce, na to jsem odpověď také nedostal. Děkuji.
Místopředseda PSP Petr Gazdík: Děkuji. Jestli se nikdo další nehlásí, budeme hlasovat o přikázání nejprve zemědělskému výboru.
Zahajuji hlasování o přikázání zemědělskému výboru. Kdo je pro, nechť zvedne ruku a zmáčkne tlačítko. Kdo je proti?
Je to hlasování 139, přihlášeno je 144 poslankyň a poslanců, pro 117, proti žádný. Návrh tedy byl přikázán zemědělskému výboru.
Poslední výbor je výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj.
Zahajuji hlasování o přikázání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj. Kdo je pro, nechť zvedne ruku a zmáčkne tlačítko. Kdo je proti?
Je to hlasování 140, přihlášeno je 144 poslankyň a poslanců, pro 47, proti 35. Návrh nebyl přijat.
Konstatuji, že návrh byl přikázán výboru pro životní prostředí jako garančnímu a dále zemědělskému výboru.
Poslední hlasování by mělo být o zkrácení lhůty o 20 dnů, jak to navrhuje pan ministr.
Zahajuji hlasování o zkrácení lhůty o 20 dnů. Kdo je pro, nechť zvedne ruku a zmáčkne tlačítko. Kdo je proti?
Je to hlasování 141, přihlášeno je 144 poslankyň a poslanců, pro 41, proti 51. Návrh nebyl přijat, lhůta tedy nebyla zkrácena.
Děkuji panu ministrovi i panu zpravodaji a končím prvé čtení tohoto návrhu zákona.
Dalším bodem našeho jednání je bod
37.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 114/1995 Sb.,
o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů,
a zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 910/ - prvé čtení
Z pověření vlády předložený návrh uvede ministr dopravy Dan Ťok. Prosím, pane ministře, máte slovo.
Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane místopředsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, předmětem projednávání je vládní návrh zákona, který transponuje směrnici Rady Evropské unie ze dne 19. prosince 2014, kterou se provádí Evropská dohoda o úpravě některých aspektů úpravy pracovní doby v odvětví vnitrozemské vodní dopravy, uzavřená Evropským svazem vnitrozemské plavby EBU, Evropskou organizací lodních kapitánů ESO a Evropskou federací pracovníků v dopravě.
Hlavním cílem navrhované právní úpravy je bezpečnost a ochrana zdraví pracovníků v odvětví vnitrozemské vodní dopravy, odpovídající reakce na jejich specifické pracovní a životní podmínky a implementace zvláštních pravidel, která jsou pro tyto zaměstnance obsažena v evropské směrnici. Návrh v souladu s unijním právem upravuje rozvržení pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců ve vnitrozemské vodní dopravě, obsah evidence pracovní doby a vztah navrhované právní úpravy v zákoníku práce.
Nad rámec transpozice evropské směrnice je součástí předkládaného vládního návrhu novely zákona o vnitrozemské plavbě i drobná úprava a doplnění některých nevyhovujících ustanovení platného zákona o vnitrozemské plavbě, jejichž stávající znění způsobuje problémy v aplikační praxi.
Poslanecké sněmovně byl návrh zákona předložen v polovině září roku 2016, přičemž v mezidobí již uplynula transpoziční lhůta unijní směrnice. Evropská komise začátkem tohoto roku upozornila členské státy na svůj záměr podstatně přísněji a rychleji postihovat prodlení v transpozici směrnic do vnitrostátních právních řádů. Urychlené projednání navrženého zákona považuji s ohledem na tyto skutečnosti za klíčové, a tudíž si vás dovoluji požádat o podporu tohoto návrhu zákona a také o zkrácení lhůty pro projednání ve výborech na 30 dnů. Děkuji.
Místopředseda PSP Petr Gazdík: Děkuji panu ministrovi. Prosím nyní zpravodaje pro prvé čtení pana poslance Stanislava Pflégra, aby se ujal slova. Prosím, pane zpravodaji, máte slovo.
Poslanec Stanislav Pfléger: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Vážené kolegyně, kolegové, já bych jenom zopakoval to, že navrhovaná právní úprava představuje transpozici směrnice Evropské unie a Rady 2014/112 z 19. 12. 2014. Hlavním cílem této úpravy je bezpečnost a ochrana zdraví pracovníků v odvětví vnitrozemské vodní dopravy. Protože se ocitáme v časovém presu, tak bych chtěl podpořit návrh pana ministra na zkrácení lhůty k projednávání ve výborech na 30 dnů. Děkuji.
Místopředseda PSP Petr Gazdík: Děkuji. Otevírám obecnou rozpravu, do které neeviduji žádnou přihlášku. Pakliže se nikdo do obecné rozpravy nehlásí, končím obecnou rozpravu. Ptám se na závěrečná slova. Není zájem. Budeme se tedy zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání.
Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání hospodářskému výboru jako garančnímu. Ptám se, jestli má někdo jiný návrh na garanční výbor. Není tomu tak.
Budeme tedy hlasovat o přikázání hospodářskému výboru jako garančnímu.
Zahajuji hlasování. Kdo je pro, nechť zvedne ruku a zmáčkne tlačítko. Kdo je proti?
Je to hlasování 142, přihlášeno je 144 poslankyň a poslanců, pro 100, proti žádný. Návrh byl přijat. Konstatuji, že návrh byl přikázán k projednání hospodářskému výboru jako garančnímu.
Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh žádnému dalšímu výboru. Ptám se, jestli má někdo návrh na další výbor k projednání. Není tomu tak.
Poslední hlasování bude o zkrácení lhůty o třicet dnů na třicet dnů, jak to navrhl pan ministr i pan zpravodaj.
Zahajuji hlasování o zkrácení lhůty na třicet dnů. Kdo je pro, nechť zvedne ruku a zmáčkne tlačítko. Kdo je proti?
Je to hlasování 143, přihlášeno je 144 poslankyň a poslanců, pro 82, proti 12. Návrh byl přijat.
Konstatuji, že návrh jsme přikázali hospodářskému výboru jako garančnímu a zkrátili lhůtu o třicet dnů na třicet dnů. Děkuji panu ministrovi i panu zpravodaji a končím prvé čtení tohoto návrhu zákona.
Dalším bodem našeho jednání je
38.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb.,
o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 998/ - prvé čtení
I tento návrh z pověření vlády uvede pan ministr dopravy Dan Ťok. Prosím, pane ministře, máte slovo. ***