(12.40 hodin)
(pokračuje Laudát)

Proč to tady konstatuji? Zase bych mohl číst další usnesení vlády, které toto umožnilo. Následné kroky i analýzu toho, že správně postupoval až ministr vnitra, když tady prostřednictvím kolegy Stupčuka prosadil onen pozměňovací návrh o rozštěpení.

Teď si dokážu představit, že některý z těch podnikatelů, který nebude příznivcem zákona o elektronické evidenci služeb, napadne tuto skutečnost u soudu, a po pravdě řečeno, soud by mu měl vyhovět. Jestliže organizace zavádí a prosazuje tento zákon a aplikuje, pak by vše mělo být shozeno ze stolu.

Zároveň vyzývám kontrolní výbor Sněmovny, aby se touto záležitostí dále zabýval a případně požádal o provedení kontroly Nejvyšším kontrolním úřadem, případně další kroky.

Dámy a pánové, k této záležitosti, protože o elektronické evidenci tržeb bylo již řečeno mnoho, je kolem mnoho falzifikací, mnoho lží, mnoho falešných čísel, nemá smysl je opakovat a znovu a znovu dokola. My tímto činíme víceméně v tomto roce poslední pokus.

Co se týká ostatního, přestože je to zamítnuté, jelikož máte, vláda, v ruce legislativní možnost parametricky, fakticky zastavit aplikaci v době přicházejících Vánoc, v době, kdy je to nejdůležitější obchodní období pro malé a střední podnikatele, tak abyste tak učinili. Je to naše velmi naléhavá výzva, velmi naléhavý apel. Jestli se ještě vůbec chcete bavit o tom, že vy skutečně chráníte podnikatele, tak to alespoň udělejte a nechte podnikatelům alespoň klidné Vánoce. Děkuji.

Co se týká dalšího předkladu, tak dámy a pánové, normální věci nebo normální záležitosti, které se dějí, nebo nenormální záležitosti, které se dějí kolem dostavovaného úseku dálnice D8 mezi Lovosicemi, resp. dneska Bílinkou a Řehlovicemi, by si určitě zasluhovaly zřízení parlamentní vyšetřovací komise. Jelikož ovšem už jsme zavaleni vyšetřovacími komisemi všeho druhu, tak se domnívám, že už z toho může být jakási únava.

Jenom z toho, co o daných záležitostech vím, co se povídá, je otázka, kolik toho tady bude ochoten říct pan ministr dopravy, tak vás upozorňuji, že současné problémy původní dálnice D48 v úseku u Ostravy jsou slabým odvarem toho, co se děje a ještě v budoucnosti může dít na dostavovaném úseku dálnice D8, který je postaven v poměrně dlouhé vzdálenosti v sesuvových územích.

Požádal jsem poté, co Ministerstvo dopravy ruku v ruce s investorem, což je Ředitelství silnic a dálnic, a Správou železniční a dopravní cesty, která byla také účastníkem velkého sesuvu, který vznikl, jestli se nemýlím, z 5. na 7. června 2013 při velkých záplavách, tak když jsem zaznamenal, že byla podána žaloba na tamější kamenolom v Dobkovičkách, s tím že měl podle jakéhosi znaleckého posudku ústavu Akademie věd způsobit škodu, nebo spolupodílet se na škodě, která státu sesuvem dlouhým 800 m, jestli se nemýlím, nebo širokým, způsobit, požádal jsem Ministerstvo dopravy podle příslušného zákona o přístupu k veřejným informacím, aby byla nejenom mně, ale i poslancům následně samozřejmě poskytnuta tato analýza, protože by mě to velice zajímalo, a Ministerstvo dopravy to odmítlo s tím, že tam je podána žaloba, tudíž je to předmětem soudního řízení a na tento materiál nemáme nárok.

Před několika týdny vyšel článek, který se alespoň trochu zabýval problematickou situací na dálnici D8, a tam ten autor konstatoval, že se k té studii dostal. Poslanci Parlamentu přístup nemají, veřejnost přístup nemá, nějaký novinář se omezil na konstatování, že je všechno jinak, nebo řada věcí je jinak v posudku, než říká pan ministr dopravy veřejně, tak s tímto konstatováním ovšem skončil, ovšem říkám, ten posudek údajně podle svého tvrzení má, my ho nemáme.

První otázka zní na pana ministra dopravy, zda tedy zveřejní celé znění této analýzy, tak aby byla přístupná nejenom všem poslancům Sněmovny, ale celé veřejnosti. Já bych byl velice rád, aby se bez pardonů o tom, co se děje na dostavovaném úseku dálnice D8, začalo mluvit zcela otevřeně, transparentně, bez jakýchkoli příkras.

Zhruba před třemi nedělemi jsem, protože se pohybuji v branži dopravního stavitelství, je to moje politické téma 20 let, znám se s těmi lidmi, z těchto kruhů jsem byl upozorněn na to, že dochází vedle stávajícího velkého sesuvu, který za velké mediální pozornosti a téměř slávy, kdy se začne, jak to pokračuje, kdy to skončí, dověděl o tom, že tím problémem se sesuvy, s posuvy dalších technických konstrukcí, konkrétně mostní estakády, pokračují. Ptal jsem se několika činitelů hnutí ANO, nebudu říkat jejich jména, co na tom je pravdy, a oni o tom věděli. Nejednalo se o ministra Ťoka, podotýkám. Tady mezi vámi.

Takže vážené dámy a pánové, mám takový pocit, že tady se hraje nějaká velmi podivná hra. Určitě je náhoda, že poté, když věděli, že já vím, tak zhruba čtyři pět dnů poté pan ministr Ťok svolal tiskovou konferenci a tam jisté problémy přiznal. To je realita, to je časová osa toho příběhu.

Z dostupných dokumentů, které si můžete, které máte k dispozici, je nález Nejvyššího kontrolního úřadu, který zpracovával náš exkolega pan Karel Sehoř, který byl také členem ve Sněmovně několik volebních období. Velmi bych vám doporučoval, je to kontrolní závěr z kontrolní akce číslo 15/29, peněžní prostředky určené na výstavbu dálnice D8. Ono tam je nejenom o peněžních prostředcích, ono je tam o celé historii toho, jak vize této dálnice, jestli můžu říkat vize, nebo plán této dálnice, pochází z roku 1960. Jak potom měl být za nějakých 17-18 roků postaven, a vlastně nic nebylo dodrženo. Na cokoli si vzpomenete v případě dálnice D8, to nebylo dodrženo, a samozřejmě občas tady slýcháte ty filipiky pana ministra Babiše k tomu, jak jsme ty předchozí vlády, politici nebyli schopni zajistit, zrealizovat, postavit. Musím říct, co se týká časové osy, v tomto má částečně pravdu.

Kdyby nechystal ve své režii a ve svém ansámblu nové dálnice D8 - jenom tady odskočím. Pan premiér Sobotka tady zmínil také, jak při té diskusi o zahraniční politice, o tom, jak se vyjednává s Německem o vybudování nových železničních spojení nejenom mezi Prahou nebo Brnem, Prahou a Drážďany, Prahou a Norimberkem, tak vás upozorňuji, že Babišova konstanta podle nejčerstvějších materiálů Ministerstva dopravy je, že stavební povolení na první kousek, první úsek této stavby, která je velmi potřebná, kterou si tato vláda dala do usnesení, je rok 2035. Slyšíte dobře, 2035. To se nás asi ještě bude Evropa a svět ptát, jestli budeme tady chtít stavět nějakou železnici. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP