(17.30 hodin)
(pokračuje Filip)

Můžeme tedy hlasovat v hlasování číslo 92, které jsem zahájil, a ptám se, kdo je pro přikázání garančnímu výboru - výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj. Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 92, z přítomných 127 pro 117, proti nikdo. Návrh byl schválen. Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako výboru garančnímu.

 

Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru. Má někdo návrh na přikázání dalším výborům? Ano, pan kolega Klán. Prosím, pane poslanče.

 

Poslanec Jan Klán: Děkuji za slovo. Vzhledem k tomu, že tento návrh zákona má dopad i na kybernetickou bezpečnost, navrhuji výbor pro bezpečnost.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Ano. Pan kolega Černoch má další návrh. Prosím.

 

Poslanec Marek Černoch: Dovolil bych si navrhnout tento zákon ještě ústavněprávnímu výboru. Děkuju.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Tak to byl pan kolega Černoch. Má ještě někdo další návrh? Ano. Pan předseda výboru pro bezpečnost se vyjádří. Prosím, pane poslanče.

 

Poslanec Roman Váňa: Dovolil bych si navrhnout zařadit tento bod na projednání všech výborů, kde je pan poslanec Klán. (Smích v sále. Ojedinělý potlesk.)

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Pane předsedo, vy mi to komplikujete. Nevím, jestli je hlasovatelný takový návrh, protože ten musí být určitý. (Poslanec Klán gestikuluje.) Dobře, pan kolega Klán.

 

Poslanec Jan Klán: Pan předseda výboru pro bezpečnost mi to usnadnil. Já jsem totiž členem jenom jednoho výboru a to je veřejná správa a regionální rozvoj.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Tak, dobře. Ale regulérní návrh padly. Budeme tedy o nich hlasovat.

 

Výbor pro bezpečnost budeme hlasovat v hlasování číslo 93, které jsem zahájil, a ptám se, kdo je pro přikázání výboru pro bezpečnost. Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 93, z přítomných 138 pro 55, proti 41. Návrh nebyl schválen.

 

Nyní ústavněprávní výbor podle návrhu pana kolegy Černocha.

Zahájil jsem hlasování číslo 94 a ptám se, kdo je pro přikázání ústavněprávnímu výboru. Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 94, z přítomných 139 pro 47, proti 45. I tento návrh byl zamítnut, přestože se předseda výboru až tak nebránil.

 

Konstatuji tedy, že bylo přikázáno pouze garančnímu výboru - výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj - a lhůta k projednání zůstala podle zákona o jednacím řádu 60 dní. Děkuji panu ministrovi, děkuji paní zpravodajce. Končím bod číslo 30. (Poslanec Pilný stojí u mikrofonu a několikrát opakuje: K hlasování!) Aha, prosím, pan poslanec Pilný se hlásí.

 

Poslanec Ivan Pilný: Děkuji za slovo. Já nezpochybňuji hlasování. Jenom když jsem kartu zasunul, ale blikal jsem, takže jsem si ji musel vyměnit, a tím pádem jsem nemohl podpořit ani svůj vlastní návrh. Takže jen to pro potřeby stenozáznamu. Jinak žádné hlasování nezpochybňuji. Jenom pro potřeby stenozáznamu jsem pro svůj vlastní návrh opravdu hlasoval, přestože jsem blikal. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: To vám věříme, pane poslanče.

 

Poslanec Ivan Pilný: To je ukázka toho, jak funguje plastová karta s čipem. (Pobavení v sále.)

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Dobře. Osvěžili jsme si paměť, co všechno elektronika dokáže. Ale elektronický zápis o výsledku hlasování zpochybněn nebyl. Šlo jenom o stanovisko poslance pro stenozáznam.

 

Otevírám bod

 

31.
Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony
v souvislosti s přijetím zákona o odpovědnosti za přestupky
a řízení o nich a zákona o některých přestupcích
/sněmovní tisk 929/ - prvé čtení

Požádám tedy pana ministra vnitra, aby zůstal u stolku zpravodajů, a požádám, aby se ke stolku zpravodajů dostavil pan poslanec Lukáš Pleticha, který je zpravodajem tohoto bodu. Z pověření vlády předložený návrh uvede, jak jsem již řekl, ministr vnitra Milan Chovanec. Prosím, pane ministře, máte slovo.

 

Ministr vnitra ČR Milan Chovanec Vážený pane místopředsedo, vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolte mi uvést vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich a zákona o některých přestupcích. Návrh zákona provádí změny ve zhruba 250 různých zákonech. Jejich nezbytnost je vyvolána nabytím účinnosti zákona o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich a zákona o některých přestupcích. Oba tyto zákony nabudou účinnosti dnem 1. července 2017. Předkládaný zákon nabude účinnosti tedy ve stejný den.

V návrhu zákona je konkrétně obsaženo převedení převážné většiny skutkových podstat přestupků ze stávajícího zákona o přestupcích, které budou nabytím účinnosti zákona o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich zrušeny, do zákonů obsahujících právní úpravu povinností, jejichž porušení je znakem převáděných přestupků. V této souvislosti se navrhuje upravit příslušnost k vydávání příkazu na místě v zákonech, kam budou tyto přestupky převedeny. Dále se navrhuje odstranit nežádoucí odchylky a nadbytečné duplicity od nové právní úpravy, nahradit pojem správní delikt pojmem přestupek a převést další terminologické úpravy vycházející z nově přijatého zákona.

Návrh zákona upravuje též způsob doručování ve státním řízení takzvanou hybridní poštou. Služba hybridní pošty by měla být poskytována kontaktními místy veřejné správy ve smyslu zákona o informačních systémech veřejné správy. Vztah mezi orgánem veřejné moci jakožto odesilatelem písemnosti a kontaktním místem veřejné správy bude založen takzvanou veřejnoprávní smlouvou.

Navrhovaná úprava si klade za cíl vytvořit podmínky pro zefektivnění procesů odesílání písemností od orgánů veřejné moci, které budou moci využít jediný kanál pro odesílání písemností, ať už elektronických, nebo těch, které mají být vytištěny, a zároveň vytvořit prostor pro úsporu veřejných prostředků. Tento návrh je v souladu s trendem modernizace a s trendem posilování služeb v rámci eGovernmentu.

Návrh zákona obsahuje rovněž změny správního řádu a soudního řádu související s nakládáním s utajovanými informacemi. Tato úprava je splněním vládního úkolu, jehož cílem bylo upravit nakládání s utajovanými informacemi zejména s ohledem na ochranu informačních zdrojů Policie České republiky a zpravodajských služeb České republiky, jejichž výstupy slouží jako podklady pro vydávání správního nebo soudního rozhodnutí.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji panu ministrovi vnitra Milanu Chovancovi a požádám o zpravodajskou zprávu zpravodaje pro prvé čtení pana poslance Lukáše Pletichu. Máte slovo, pane poslanče.

 

Poslanec Lukáš Pleticha: Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, kolegové, dostáváme se k další reorganizační části dvou zákonů, které jsme tady přijali na jaře tohoto roku, a sice zákona č. 250/2016 Sb. a zákona č. 251/2016 Sb. Vcelku k tomu asi nebudu moc hovořit, protože jenom co jsem napočítal, tak se tento zákon týká asi čtyřiceti oblastí přestupků a to bychom tu byli dlouho, takže nebudu dále zdržovat. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji panu zpravodaji za jeho zpravodajskou zprávu. A než otevřu rozpravu, požádám kolegy z vládních stran, jestli by zabezpečili přítomnost některého z ministrů. Vím, že pan kolega ministr Milan Chovanec si jenom odskočil, každý musíme někdy odběhnout, protože tady byl celou dobu v předchozím bodu. Ale přesto bych byl rád, kdyby se někdo z vládních představitelů dostavil, abych dodržel jednací řád. Prosím tedy o strpení, než dám kolegovi Bendovi slovo. (Pár vteřin se vyčkává, pak přibíhá ministr Chovanec a něco vysvětluje.) Pane ministře, my jsme vás řádně omluvili. Samozřejmě jsme očekávali, že některý z vašich kolegů vám tady bude krýt záda.

Slovo má pan poslanec Marek Benda, který si s sebou vzal významný počet dokumentů. (Poslanec Benda si přináší silnou složku dokumentů.) ***




Přihlásit/registrovat se do ISP