(17.00 hodin)
(pokračuje Pelikán)

Ale ještě k tomu druhému, na co se ptáte. My opravdu nevíme, jestli ten znalec udělal tu svou práci dobře, protože on ji prostě nepopsal v tom znaleckém posudku. On tam dal ten výsledek, ale vůbec nevysvětlil, jak k tomu výsledku došel. A to my zase tedy víme z naší praxe, že nemusí nutně znamenat, že ten výsledek je špatný. Že se prostě posudky odbývají bohužel poměrně často, proto zavádíme tahle opatření. A je tedy alespoň teoreticky, ale možná i prakticky možné, že když se mu řekne "tak ukaž, milý znalče, jak jsi k tomu došel", že se ukáže, že celý posudek je v pořádku. Já prostě nemohu na základě toho, co mám k dispozici, říct, jak to bylo, protože ten posudek pro nedostatek odůvodnění je nepřezkoumatelný.

 

Předseda PSP Jan Hamáček: Pan poslanec Bendl stahuje, takže prosím pana poslance Zdeňka Ondráčka, který bude interpelovat pana vicepremiéra Bělobrádka. Prosím pana vicepremiéra Bělobrádka, pokud mě slyší, zda by se mohl dostavit do jednacího sálu.

 

Poslanec Zdeněk Ondráček: Děkuji, pane předsedo, děkuji, pane ministře, že jste se dostavil do jednacího sálu.

V loňském roce zřejmě cca v tuto dobu jsem interpeloval premiéra České republiky ohledně vaší cesty do Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, kde se konala ve dnech 5. a 6. listopadu 2014 jakási konference, které se jako doprovod zúčastnil váš štědrý sponzor KDU-ČSL pan Luděk Sekyra, profesor Halík nebo třeba herečka Polívková. Tehdy náklady na tento výlet byly více jak 790 tis. korun. Nu, rok se s rokem sešel a je tu další výlet. Dne 11. 11. jste cestoval vládním speciálem na Maltu, kde se konal summit o uprchlické krizi. Tentokrát vás nedoprovázel žádný ze sponzorů vaší strany, nebo alespoň o tom zatím nevím, ale doprovázela vás vaše manželka a váš syn. Někdo by se mohl zeptat proč a jaký byl jejich program. Já se na toto ptát nebudu. Mně je to celkem jedno. Odpovědět si umím celkem sám. Nazývám to jako rodinný výlet. Podotýkám, že z původních nákladů 250 tis. tato cesta stála 420 tis. Při dotazu, proč se tak stalo, jsme se dozvěděli z úst mluvčího vlády toto: "Nejsou," myšleno vaše žena a váš syn, "součástí oficiální delegace a nezúčastní se pracovního programu místopředsedy vlády."

Mám na vás otázku. Považujete, pane ministře, vládní letku za bezplatnou cestovní kancelář vaší rodiny, vašich přátel či sponzorů KDU-ČSL? Děkuji za odpověď.

 

Předseda PSP Jan Hamáček: Prosím pana vicepremiéra.

 

Místopředseda vlády ČR Pavel Bělobrádek: Vážený pane předsedo, kolegyně, kolegové, vážený pane poslanče prostřednictvím pana předsedajícího, co se týká výletu do Velké Británie, tak jste zmínil dva lidi, a to pana Halíka a paní herečku Polívkovou. Ani jeden tím letadlem neletěl. Pan Halík nebyl v letadle ani cestou tam, ani zpátky. Informace nejsou úplně přesné. Navíc tam byl program širší včetně oslav 25 let výročí takzvané sametové revoluce, přičemž tam byla velká akce na českém i slovenském velvyslanectví, které se zúčastnili mimo jiné i dva bývalí premiéři. Takže to jen na doplnění.

Co se týká nákladů na cestu na Maltu: určitě rozdíl, který je asi 170 tisíc korun, nebyl způsobený ani mou manželkou ani mým synem, přičemž žádné vícenáklady nevznikly. Co se týká ubytování v hotelu, ten jsem platil já. Tady vám můžu poskytnout i dokumentaci, že jsem platil, mám tu účet z hotelu. Co se týká letadla, tam žádné vícenáklady nevznikly. Původně jsme měli mít volno, to, že jsme nakonec letěli spolu, bylo tím, že jsem měl mít dovolenou. Samozřejmě nepovažuji vládní letku za cestovní kancelář. Stát v tomhle směru neutrpěl žádný náklad a zvýšené náklady na cestu na Maltu byly tím, že tam původně pan premiér vůbec letět neměl a letěl tam proto, že pak byla rada, které se zúčastnil. Já jsem ho potom zastupoval na vlastním summitu, kde jsem měl i projev, takže jsme to vyřešili tímto způsobem.

Mohu říct, že v tomhle směru to skutečně tento stát nestálo ani korunu. Musím říct, že jeden den mi určitě nestojí za to, kdy tam byli a kdy se i manželka věnovala panu konzulovi, protože to nebylo oficiální, ale neoficiální jednání. Takže určitě nehodlám v tomto případě a nestojí mi za to, abych nějaké podobné věci opakoval.

 

Předseda PSP Jan Hamáček: Prosím pana poslance.

 

Poslanec Zdeněk Ondráček: Pane vicepremiére, děkuji. Já se nebudu vracet k cestě do Velké Británie, o té jsme hovořili loni a ta je už za námi.

Kdysi v minulosti jsem vyšetřoval pana prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu, který byl shodou okolností taky nominován za KDU-ČSL, a ten měl podobnou zálibu, že kdykoliv letěl kamkoliv do zahraničí, tak si s sebou bral svoji manželku. Tenkrát jsem se na tyto věci dotazoval i zde v Poslanecké sněmovně a byla stručná odpověď, že to považují ze nemorální. Já si myslím, že by to mělo být obdobně i v tomto případě, a jestli vás mohu požádat, vnímáme to ne úplně dobře. Není to asi ten správný signál vůči voličům a občanům. Netvrdím, že se zvýšily nějaké náklady, to letadlo letí za stejné peníze, ať v něm je deset, nebo patnáct lidí. Já to budu nazývat jako nemorální. Jak se s tím poperete vy, je celkem na vás. Děkuji vám za fakturu. Děkuji vám.

 

Předseda PSP Jan Hamáček: Zeptám se pana vicepremiéra. Nechce vystoupit. Prosím tedy pana poslance Grospiče, který bude interpelovat pana ministra dopravy.

 

Poslanec Stanislav Grospič: Dobrý den. Děkuji, pane místopředsedo. Vážený pane ministře, 12. února 2015 jsem vznesl interpelaci, která se týkala rekonstrukce železniční trati 071 Nymburk - Mladá Boleslav ve věci zkapacitnění, která byla plánována nebo stále možná je plánována ve dvou etapách na letošní a příští rok, to jest pro rok 2015 a 2016, v etapě 2015 Luštěnice - Mladá Boleslav mimo tyto železniční stanice a v roce 2016 Veleliby až Luštěnice, opět mimo tyto železniční stanice, s tím, že by měla být zvýšena kapacita této trati, a také bylo uvažováno s tím, že by se zvýšila propustnost některých dalších železničních stanic, respektive výhyben zohledněním především nákladní dopravy, která po této železniční trati probíhá.

V současném roce proběhla naopak rozsáhlá výluka a rekonstrukce železniční trati 070 v rozsahu Všetaty - Bakov nad Jizerou, která navazovala na předchozí rekonstrukci této trati z Bakova nad Jizerou přes Turnov do Tanvaldu, čemuž tedy také rozumím, ale chtěl bych se zeptat, zda tedy stále je aktuální plán rekonstrukce trati 071 Nymburk - Mladá Boleslav, zda se plánuje rekonstrukce také hlavního nádraží v Mladé Boleslavi a zda v této souvislosti a jak pokročily práce na takzvané všejanské spojce, to znamená spojení trati z Milovic na právě onu trať 071 Nymburk - Mladá Boleslav s tím, že počátkem roku, to jest v únoru, tento stav byl ve stavu asi čtyř projektových variantních studií, tak zda v této době už došlo k nějakému posouzení těchto projektových studií (upozornění na čas) a bylo rozhodnuto o tom, zda se začnou realizovat.

 

Předseda PSP Jan Hamáček: Prosím pana ministra. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP