(16.20 hodin)

 

Poslanec Zbyněk Stanjura: Určitě ne. Já jsem opravdu zmatený. Premiér z ČSSD nám řekl, že zákon bude předkládat ministr zemědělství, předseda výboru z ČSSD nám říká, že předkladatelem je Ministerstvo financí. Já myslím, že nám žádné ministerstvo nic nepředkládá, ale ministři, případně vláda. Nevím kdo, ale Ministerstvo financí není předkladatel. Pan premiér říkal, že to Poslanecké sněmovně předloží ministr zemědělství \ ten podle mých informací zatím Ministerstvo financí neřídí. Fakt ne. Můžeme po tom ještě pátrat, nevím, proberte to třeba na koaliční radě, ale je to zvláštní.

Já jenom říkám, abyste si z nás nedělali legraci. Když to budou chodit obhajovat lidi z Ministerstva financí, tak to tady má předkládat pan ministr financí. To, že před hlasováním řekne, že se zdržuje, protože je ve střetu zájmu, to je logické. Na to zákon myslí. Celé to připravil jeho úřad, bude to obhajovat jeho úřad a tady před námi bude vystupovat ministr zemědělství. To vám přijde normální? Mně tedy ne. To není žádné speciální přání, že bych chtěl na jednání rozpočtového výboru honit ministry, kteří s tou problematikou nesouvisí. Já tam chci pozvat toho ministra a jeho úředníky, kteří to podle vyjádření pana premiéra předkládají Poslanecké sněmovně a kteří to taky obhajovali na vládě. Takhle to aspoň před chvílí řekl pan premiér.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji. Pokud není žádná další přihláška, znovu uzavírám rozpravu.

Vím, že to berete jako velmi zbytečné, ale znovu opakuji to, co jsem říkal na začátku, že z pověření vlády předložený návrh uvede místopředseda vlády a ministr financí Andrej Babiš. Čili v usnesení vlády je, že v Poslanecké sněmovně toto uvede ministr financí a místopředseda vlády Andrej Babiš. To se také v Poslanecké sněmovně stalo. Čili to není formální záležitost. Je to věc, která samozřejmě vyplývá z toho, jakým způsobem vláda předkládá ústavnímu orgánu, kterému je odpovědná, své návrhy.

Ptám se, jestli je znovu zájem o závěrečná slova. Pane ministře? Není. Pan zpravodaj taky ne.

Dovolte mi, abych tedy pokračoval podle § 90 odst. 7, protože pan zpravodaj ohlásil dva návrhy, to znamená vrácení předloženého návrhu navrhovateli k dopracování, který má podle § 90 odst. 7 přednost, a § 63 odst. 1 písm. a), tedy přerušení do notifikace, budeme hlasovat jako eventuální návrh, protože tak ho podmínil pan zpravodaj. Myslím, že je to logický postup. Nikdo nic nenamítá. Předtím odhlásím všechny, kteří mají zájem hlasovat. Požádám o to, aby se znovu přihlásili svými identifikačními kartami.

 

Návrh na vrácení předloženého návrhu navrhovateli k dopracování budeme hlasovat v hlasování pořadové číslo 27, které jsem právě zahájil, a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování pořadové číslo 27 z přítomných 150 pro 69, proti 65. Návrh nebyl přijat.

 

Nyní druhý procedurální návrh - podle § 63 odst. 1 přerušení, a to do doby stanovené nikoliv pevně, ale vázající se k datu notifikace Evropskou komisí.

Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 28 a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování pořadové číslo 28 z přítomných 155 poslanců pro 74, proti 68. Ani tento návrh nebyl přijat.

 

Budeme se tedy zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání. Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru podle novely zákona o jednacím řádu. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání rozpočtovému výboru. Navrhuje někdo přikázání jinému výboru jako garančnímu? Pan zpravodaj. Prosím.

 

Poslanec Miroslav Kalousek: Já patřím k těm, kteří dlouhodobě nemají rádi dva garanční výbory. Ale když už to vláda zmatlala tak, že dala dva nesouvisející návrhy zákonů do jednoho tisku a kromě spotřební daně, jak se ten bod jmenuje, je tam taky novela zákona o pohonných hmotách, která kompetenčně nepřísluší ani ministrovi financí ani rozpočtovému výboru, tak navrhuji přikázat také výboru hospodářskému.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Garanční výbor může být pouze jeden. Samozřejmě rozhodneme nejdříve o protinávrhu, to znamená přikázat to jako garančnímu výboru výboru hospodářskému.

Rozhodneme v hlasování pořadové číslo 29, které jsem právě zahájil, a ptám se, kdo je pro to, aby garančním výborem byl výbor hospodářský. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování pořadové číslo 29 z přítomných 158 pro 69, proti 70. Návrh nebyl přijat.

 

Budeme tedy hlasovat o tom, aby se garančním výborem podle zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny platného od 1. 3. letošního roku stal výbor rozpočtový.

Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 30 a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování pořadové číslo 30 z přítomných 158 pro 154, proti nikdo. Tady jsme se shodli. Garančním výborem je tedy výbor rozpočtový.

 

Kdo navrhuje, aby se návrhem zabýval ještě jiný výbor než garanční? Beru to tak, že pan zpravodaj navrhl hospodářský výbor, čili o tom musíme dát hlasovat jako o přikázání, nikoliv tedy jako garančnímu, ale jako dalšímu výboru.

Rozhodneme v hlasování pořadové číslo 31. Ptám se, kdo je pro, aby zákon projednal i hospodářský výbor. Kdo je proti? Děkuji vám.

V hlasování pořadové číslo 31 z přítomných 158 pro 86, proti 55. Hospodářský výbor se bude tímto tiskem zabývat z rozhodnutí Poslanecké sněmovny.

 

Jiný návrh jsem neobdržel ani jej nevidím. Lhůty pro projednání zůstaly podle zákona o jednacím řádu. Děkuji panu ministrovi financí a místopředsedovi vlády Andreji Babišovi, děkuji panu zpravodaji a končím bod č. 21. Předávám řízení schůze.

 

Předseda PSP Jan Hamáček: Vážené kolegyně, vážení kolegové, budeme pokračovat bodem

 

13.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 153/1994 Sb., o zpravodajských
službách České republiky, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
/sněmovní tisk 400/ - prvé čtení

Z pověření vlády předložený návrh uvede pan předseda vlády Bohuslav Sobotka. Prosím, pane premiére.

 

Předseda vlády ČR Bohuslav Sobotka: Děkuji. Vážený pane předsedo, vážené poslankyně, vážení poslanci, dovolte mi, abych zde představil vládní návrh novely zákona o zpravodajských službách, jeho hlavní cíle a přínosy. Tento návrh byl zpracován Bezpečnostní informační službou ve spolupráci s Úřadem pro zahraniční styky a informace, Vojenským zpravodajstvím a byl také konzultován s Ministerstvem financí. Novelu jsme připravili v souladu s plánem legislativních prací vlády na rok 2014. První veřejná verze byla připomínkována již v září loňského roku. Nejedná se tedy v případě této novely o nějakou unáhlenou snahu zareagovat na současné dění, které je mimo jiné charakteristické tím, že roste počet teroristických útoků a zhoršuje se vnější bezpečnostní situace kolem Evropské unie, ale jde o strategický krok, který vychází vstříc dlouhodobým potřebám praxe.

Cílem návrhu zákona je umožnit zpravodajským službám České republiky pro účely plnění jejich úkolů v zákonné působnosti přístup k následujícím údajům: k údajům, které uchovává Generální finanční ředitelství, k údajům, které uchovávají banky a družstevní záložny, a k údajům, které jsou v databázích všech účastníků veřejně dostupné telefonní služby. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP