(11.40 hodin)
(pokračuje Aulická-Jírovcová)
Ještě podotýkám, že C3, C4 a C5 nejsou hlasovatelné, když bude hlasováno o A.
Dále za třetí: Následně bychom hlasovali o pozměňovacích návrzích přednesených ve druhém čtení návrhu zákona, které jsou uvedeny pod písmenem D, E, F, G, H, I, J, a doprovodném usnesení takto:
Doporučuji, abychom se nejprve vyrovnali s těmi pozměňovacími návrhy, které se týkají § 2, tj. rozpětí věku dítěte, dokdy můžete navštěvovat dětskou skupinu, a jedná se o pozměňovací návrhy pod písmeny D, E, kromě E3, F, G1 a H1 varianty A a B a v tomto pořadí. Bod 3.1 pozměňovací návrh poslankyně paní Marty Semelové, písmene E1 plus E2.1 plus E2.2 plus E4, je to nový text § 2 do tří let věku a věcně s tím související vzdělávání. Zde je tento pozměňovací návrh ale hlasovatelný, pouze nebude-li schváleno C1 nebo C2 a C6 až C12.
Dále bychom hlasovali o pozměňovacím návrhu paní poslankyně -
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová: Já se omlouvám, ale hlasování je opravdu složité, prosím o vaši pozornost.
Poslankyně Hana Aulická-Jírovcová: Chtěla bych jen podotknout, že všichni garanti klubů dostali tento návrh postupu hlasování, takže jsou seznámeni.
Dále bychom hlasovali o pozměňovacím návrhu paní poslankyně Jany Hnykové, který je pod písmenem F, a je to do čtvrtého roku věku. Je ale hlasovatelný, pouze dojde-li k hlasování o předchozím, tzn. o E1 plus E2.1 plus E2.2 plus E4, a toto nebude schváleno. Nevadí zde ani schválení C1 ani C2 a C6 až C12.
Dále bychom hlasovali o pozměňovacím návrhu poslankyně Aleny Nohavové, který je pod písmenem G1, a je to do dosažení čtvrtého roku věku. Zde zase upozorňuji, že je hlasovatelný, pouze dojde-li k hlasování o pozměňovacím návrhu pod F a toto nebude schváleno. Zde také nevadí schválení C1 ani C2 a C6 až C12. Tento pozměňovací návrh je věcně stejný jako pozměňovací návrh pod písmenem F, pouze se odlišují slovem "dosažení".
Dále bychom hlasovali o pozměňovacím návrhu paní poslankyně Vlasty Bohdalové , která má pozměňovací návrh pod H1, varianta A, a je to do konce školního roku, v němž dítě dosáhlo čtyř let věku, a je hlasovatelný, pouze dojde-li k hlasování o G1 a toto nebude schváleno. Zde opět nevadí schválení C1 ani C2 a C6 až C12.
Dále bychom hlasovali o pozměňovacím návrhu také poslankyně Vlasty Bohdalové a je to H1, varianta B, do konce školního roku, v němž dítě dosáhlo pěti let věku. A zde opět upozorňuji, že je hlasovatelný, pouze dojde-li k hlasování o H1, varianta A, a tento nebude schválen. Zde opět nevadí schválení C1 ani C2 a C6 až C12.
A dále bychom hlasovali o pozměňovacím návrhu poslance Zdeňka Soukupa, který je pod písmenem D, a nové znění § 2 do konce školního roku, v němž dítě dosáhlo pěti let věku. A zde opět upozorňuji, je hlasovatelný, pouze nebude-li schváleno C1 nebo C2 a C6 až C12 anebo dojde-li k hlasování o H1, varianta B, a tato nebude schválena.
Dále bychom se přesunuli do další skupiny hlasování - teď jsme se vyrovnali s věkem dítěte -, abychom se vypořádali se zbytkem přednesených poslaneckých návrhů, a to takto:
Pozměňovací návrh paní poslankyně Semelové pod bodem E3 a týká se § 8 - stravování.
Dále pozměňovací návrh paní poslankyně Nohavové pod G2, týká se § 6, doplňuje odstavec 4 - neziskovost poskytované služby.
G3 a G4 je jedno hlasování a týká se § 22 a § 23 - princip neziskovosti poskytované péče. Jsou ovšem hlasovatelné, pouze nebude-li schváleno C10 a C11.
Dále bychom hlasovali o G5, týká se § 32 - účinnost.
Poté bychom hlasovali o pozměňovacím návrhu paní poslankyně Bohdalové pod bodem H2, týká se § 21 - kontrola.
Dále paní poslankyně Novákové pod bodem I a týká se § 11 odstavce 1 písmeno i) - očkování dítěte.
Dále pozměňovací návrh paní poslankyně Maxové pod bodem J1. - Myslím, že se v tom všichni vyznáte, jste super. - Týká se § 2. Zde se zrušují slova "hlídání" a je hlasovatelný, pouze nebude-li hlasování o C1.
Dále paní poslankyně Maxové pod bodem J2, týká se § 25. Zde se mění lhůta z 6 na 12 měsíců. Je hlasovatelný, pouze nebude-li hlasováno o C13.
Už se blížíme k závěru.
Jako další by bylo hlasování o návrhu doprovodného usnesení, které předložila paní poslankyně Vlasta Bohdalová.
Poslední by bylo hlasování o zákonu jako celku.
Tolik k proceduře hlasování a požádala bych Sněmovnu o jejich schválení. Děkuji. (Potlesk.)
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová: Děkuji paní zpravodajce. Dříve než přistoupíme k hlasování o schválení procedury, s přednostním právem je přihlášen pan poslanec Stanjura. Prosím, pane poslanče, máte slovo.
Poslanec Zbyněk Stanjura: Děkuji. Myslím, že to je standardní k návrhu procedury, že to není s přednostním právem.
Chtěl bych navrhnout drobné změny, v tom návrhu na postup při jednání. (Smích v sále.)
Podle mě jsem nic vtipného neřekl, ale dobře.
V bloku v bodě C, když vyloučíme C3, C4, C5, které se opakují s B1 a B2, B3 a A1 a A2 a A3, jste navrhovala, abychom kromě C1 o ostatních bodech C2, C6 až C12 hlasovali v jednom bloku. Já navrhuji, abychom o každém z nich hlasovali zvlášť, stejně tak jako budeme hlasovat zvlášť o bodě C13. To znamená, z toho bloku vy jste chtěla si těch sedm podbodů jedním hlasováním. Myslím, že je to páté nebo šesté.
Nejdříve se chci zeptat a pak bych případně měl pozměňovací návrh.
Poprosil bych, kdyby nerušili paní zpravodajku. Teď přednáším návrhy. Omlouvám se, ale není to úplně jednoduchá procedura a chci minimalizovat riziko, že nebudeme hlasovat úplně přesně tak, jak chceme.
Pak se chci zeptat. Paní zpravodajka tu přednášela jakoby návrh postupů, jak budeme hlasovat, řeknu to zjednodušeně, o tom rozptylu věku. Tam je návrhů asi sedm nebo osm. Dobře. Autoritativně říkala, že nejdříve musíme hlasovat o 1 až 4, pokud to neprojde, budeme hlasovat o 1 až 4 v jiné dikci, se slovy "dosaženého", a když neprojde 1 až 4 se slovem "dosaženého", budeme hlasovat o 1 až 4, když toho dosáhne v průběhu školního roku, kdy má to dítě narozeniny. Mě by zajímalo, proč jste zvolili tento postup? Mně to přijde naprosto nelogické, že jste vybrali jeden. Já tam logiku nevidím. Teď říkáte: O tom druhém nemůžeme hlasovat, pokud se bude hlasovat o tom prvním. Tam mi skutečně nedošlo, proč jste to takto zvolili. Pokud by to bylo na mně, doporučoval bych, abychom hlasovali nejdříve čtyři nebo pět, v orientačním, to se dá. Když rozhodneme čtyři, tak víme, že vybereme ze tří variant, jak především navrhovatelky navrhovaly, jak posoudit, kdy je konec toho období. Nejrozumnější je školní rok, protože když se někdo dožije 12. května čtyř let, dítě, tak 13. května zůstane doma podle té dikce, když je to přesně do věku čtyř let. ***