(15.20 hodin)
(pokračuje Němcová)

Takže zahajuji hlasování číslo 206 a ptám se, kdo s procedurou souhlasí. Kdo je proti?

Hlasování číslo 206, přítomno 144, pro 120, proti nikdo. Proceduru jsme schválili a já požádám pana zpravodaje Václava Mencla o první návrh.

 

Poslanec Václav Mencl: Hlasovali bychom o písmenu B poslance Jana Husáka. Nedoporučuji. (Paní ministryně nedoporučuje.)

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Ještě legislativně technické úpravy.

 

Poslanec Václav Mencl: Promiňte, beru zpět. Omlouvám se, paní předsedající. Dohodli jsme se, že budeme hlasovat napřed o legislativně technických úpravách. Takže prosím, budeme hlasovat o legislativně technických úpravách, které jsem přednesl ve třetím čtení.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Ano, zahajuji hlasování číslo 207. Táži se, kdo souhlasí s těmito legislativně technickými úpravami. Kdo je proti návrhu?

Hlasování číslo 207, přítomno 145, pro 124, proti nikdo. Tento návrh jsme přijali a prosím o návrh další.

 

Poslanec Václav Mencl: Děkuji. Další hlasování bude o písmenu B, které přednesl pan poslanec Jan Husák, a nedoporučuji. (Paní ministryně nedoporučuje.)

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Zahajuji hlasování číslo 208. Ptám se, kdo je pro tento návrh. Proti návrhu?

Hlasování číslo 208, přítomno 145, pro 10, proti 74. Návrh přijat nebyl. Můžeme pokračovat.

 

Poslanec Václav Mencl: Budeme hlasovat o písmenu C, které jsem přednesl ve druhém čtení. Doporučuji. (Paní ministryně doporučuje.)

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Zahajuji hlasování číslo 209. Kdo je pro návrh? Proti návrhu?

Hlasování číslo 209, přítomno 144, pro 125, proti 1. Návrh byl přijat. Prosím dále.

 

Poslanec Václav Mencl: Budeme hlasovat o písmenu A s výjimkou A9 a A10, které se staly přijetím C2 a C3 nehlasovatelnými. Doporučuji. (Paní ministryně doporučuje.)

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Zahajuji hlasování číslo 210. Kdo je pro tento návrh? Proti návrhu?

Hlasování číslo 210, přítomno 145, pro 126, proti 1. Návrh byl přijat. Prosím dále.

 

Poslanec Václav Mencl: Předpokládám, že jsme se vypořádali se všemi hlasováními o pozměňovacích návrzích a legislativních připomínkách a můžeme hlasovat o návrhu zákona jako o celku.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Ano, děkuji. Návrh usnesení zní takto: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie a o změně některých zákonů (zákon o audiovizi), podle sněmovního tisku 620, ve znění schválených pozměňovacích návrhů."

Zahajuji hlasování číslo 211. Ptám se, kdo je pro přijetí zákona. Kdo je proti tomuto návrhu?

Hlasování číslo 211, přítomno 145, pro 128, proti nikdo. Konstatuji tedy, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas.

 

Děkuji paní ministryni, děkuji též panu zpravodaji. Končím projednávání bodu 124, sněmovního tisku 620 ve třetím čtení.

 

Zahajuji projednávání bodu číslo

 

125.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových
pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla),
ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
/sněmovní tisk 660/ - třetí čtení

Prosím, aby ke stolku zpravodajů usedli ministr financí Miroslav Kalousek a zpravodaj rozpočtového výboru pan poslanec Pavel Suchánek. Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 660/3.

Otvírám rozpravu ve třetím čtení. Je do ní přihlášen pan poslanec Michal Doktor. Dostává slovo jako první. Poté pan kolega Pavel Suchánek. Tak v tomto pořadí. Pan poslanec Michal Doktor má slovo.

 

Poslanec Michal Doktor: Děkuji za udělené slovo, vážená paní předsedkyně. Já bych se tedy nebránil opačnému pořadí, nicméně má podmínka byla v tuto chvíli narovnána tím, že je přítomen pan ministr financí, neb budu mluvit ve své výhradě výhradně k němu. A přestože jej nepotěším ve věci, kterou zpravím Poslanecké sněmovně a která je určena především jemu, resp. Ministerstvu financí jako předkladateli, tak bych jej chtěl ujistit, že tím sleduji především jeho vlastní blaho. Tedy má rada a věc, kterou jsem bohužel shledal, přestože bude znít kriticky vůči němu jako předkladateli, tak není jejím cílem poškozovat věc projednávání, ale je výhradou, která je podle mého soudu neopominutelnou.

Pan ministr financí a Poslanecká sněmovna vědí, že já jsem v průběhu prvního čtení vystoupil s řadou výhrad k tomuto konceptu. A jsem k němu zdrženlivý i nadále. Oceňuji snahu kolegů členů rozpočtového výboru najít kompromisní řešení a zmírnit některé podle mého soudu naprosto neblahé dopady zejména na bankovní sektor. Nadále shledávám za naprosto nepochopitelné, a tedy mnou těžko podporovatelný akcent, ten trend, na základě kterého má Česká národní banka poskytovat komerční služby a vstupovat do prostoru, který dnes je víceméně přerozdělen. A má-li dojít ke spuštění systému státní pokladny s ambicí, která je vyjádřena, pak podle mého soudu k ní má dojít s větším časovým odstupem a v čase jiném nežli tento, který v době ekonomické stagnace nepomíjí ani banky.

Ale dobrá, jistě to není tak, že výhradně můj pohled na svět je ten úplně správný, a já jsem připraven vnímat kompromis, který vznikne v Poslanecké sněmovně.

Sledoval jsem průběh projednávání a snažil jsem se dohledat dokumenty právě týkající se pozice České národní banky ve vztahu k té vyjádřené ambici, ve vztahu k růstu objemu a počtu služeb, které Česká národní banka bude na základě tohoto konceptu vykonávat. Pan guvernér nás ve svém slově v pátek minulý týden ujistil, že některé podobné služby již vykonává, a je jistě připravena vykonávat tisíce dalších. Ale já stále upozorňuji na fakt, že Česká národní banka jako strážce měnové stability a výrazný spoluhráč hospodářské stability tady byla založena pro něco úplně jiného. A snažil jsem se dohledat, jakým způsobem byl tento sněmovní tisk, resp. obsah návrhu, který je připraven k závěrečnému hlasování, projednán v tom nařízeném, sledovaném legislativním procesu s Evropskou centrální bankou. A s lítostí, s lítostí - podotýkám opakovaně s lítostí - musím sdělit panu ministru financí, že sněmovní tisk 660 v kontextu změn, které se týkají pravomocí a budoucí ambice činností České národní banky, s Evropskou centrální bankou projednán nebyl.

Nechal jsem si zpracovat rozklad v celé té věci, dvoustránkový dokument, z něhož nechci číst každé jedno jediné slovo. Ale z vysledování průběhu předjednání a celého legislativního procesu vyplývá jednoznačně, že předkladatel zákona porušil povinnost vyplývající z evropského práva konzultovat návrh zákona s Evropskou centrální bankou. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP