(16.40 hodin)
(pokračuje Němcová)
Budeme hlasovat znovu a tentokrát podle § 97 odst. 5 jednacího řádu Poslanecké sněmovny. K přijetí tohoto usnesení je zapotřebí souhlasu nadpoloviční většiny všech poslanců, tedy souhlasu 101. Kvorum je nastaveno.
Návrh usnesení zní takto: "Poslanecká sněmovna schvaluje návrh zákona, kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve znění, ve kterém byl postoupen Senátu, podle sněmovního tisku 370/6.
Zahajuji hlasování číslo 29. Kdo je pro tento návrh? Kdo je proti?
Hlasování pořadové číslo 29. Přítomno 182, pro 107, proti 40. Konstatuji, že návrh zákona jsme přijali. (Potlesk poslanců VV.)
Tím končím projednávání tohoto bodu. Předávám řízení schůze místopředsedovi Sněmovny Lubomíru Zaorálkovi.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Dámy a pánové, dalším návrhem zákona je
6.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb.,
o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 518/ - druhé čtení
Předložený návrh z pověření vlády by měl uvést ministr dopravy Pavel Dobeš. Takže prosím pana ministra, aby se ujal úvodního slova.
Ministr dopravy ČR Pavel Dobeš Děkuji, vážený pane místopředsedo, vážené dámy, vážení pánové. Co se týče novely zákona č. 111/1994 Sb., jedná se o aplikaci tří nařízení Evropské unie, tzv. silniční balíček. Ten se zabývá zejména zavedením společných pravidel pro výkon povolání podnikatele v silniční dopravě. Dále pak se zabývá přístupem na trh mezinárodní silniční nákladní dopravy a přístupem na mezinárodní trh autokarové a autobusové dopravy. Druhým takovým pilířem je úprava podmínek pro získání koncese, kde je nová podmínka řádného a trvalého usazení v České republice. Třetím pilířem je nové zavedení rejstříku podnikatelů v silniční dopravě, který nahrazuje centrální registr dopravců. Co se týče samotné novely, jedná se zejména o provedení nezbytných změn a doplnění zákona o silniční dopravě ve vztahu ke třem nařízením, která jsem zmiňoval, zejména nařízení Evropské unie, a předložená podoba vládního návrhu je rovněž výsledkem širokých konzultací s odbornou veřejností i příslušnými orgány státní správy a samosprávy.
Hospodářský výbor projednal tento návrh dne 11. ledna a doporučil Sněmovně jeho přijetí s několika dílčími pozměňovacími návrhy, které podstatnějším způsobem nemění jeho obsah. Jde zejména o zpřesnění podmínky usazení silničního dopravce na území České republiky pro účely udělení koncese k provozování silniční dopravy. Samotné pozměňovací návrhy hospodářského výboru podporuji a doporučuji jejich přijetí. Děkuji.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Tento návrh jsme přikázali v prvém čtení i hospodářskému výboru. Máme usnesení 518/1. Prosím, aby se poslanec Václav Baštýř jako zpravodaj nyní ujal slova. Prosím, máte slovo.
Poslanec Václav Baštýř: Dobrý den, děkuji, pane řídící. Dámy a pánové, myslím, že pan ministr celý zákon velmi podrobně zkomentoval a vzhledem k tomu, že byl důsledně projednán na hospodářském výboru, mi nezbývá nic jiného, než doporučit do třetího čtení. Děkuji.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Teď otvírám obecnou rozpravu ve druhém čtení. Nevidím přihlášky. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Rudolf Chlad: Vážený pane předsedající, vážené dámy, pánové. (Obrací se k předsedajícímu:) Můžu teď načíst pozměňovák?
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Pane poslanče, budeme mít i podrobnou rozpravu, takže vy byste to měl načíst spíš v podrobné. Teď máme rozpravu ve druhém čtení. Takže pan poslanec Chlad se hlásí do podrobné. Ptám se, kdo se ještě hlásí do obecné rozpravy. Ale pokud se do obecné nehlásí nikdo, tak můžeme obecnou zřejmě ukončit a já bych rovnou otevřel podrobnou, do které se hlásí pan poslanec Chlad. Takže prosím, nyní ještě jednou, pane poslanče, teď byste mohl načíst své pozměňovací návrhy.
Poslanec Rudolf Chlad: Děkuji ještě jednou. Načetl bych kratičký pozměňovací návrh k tomuto dokumentu, k tisku 518. Jedná se konkrétně o přednostní právo jízdy vozidel záchranné služby a vozidel integrovaného záchranného systému s modrým majákem, kdy v dnešní době tato vozidla nemají právo přednosti v jízdě na přechodech pro chodce. Vypadlo to v minulém volebním období, tento paragraf. Je to čistě technická záležitost, takže momentální stav je takový, že vlastně tramvaj má přednost na přechodu pro chodce a záchranná vozidla s modrým majákem se musí chovat jako ostatní všechna civilní vozidla, čili před přechodem pro chodce zastavit a nechat chodce přejít.
Takže můj návrh je vrátit pouze zpátky to, co bylo platné v minulém volebním období, to znamená, aby tato vozidla integrovaného záchranného systému s absolutní předností v jízdě měla i nadále za dodržení podmínek, které musí řidiči těchto vozidel dodržet, měla na přechodech pro chodce přednost v jízdě.
Toť myslím asi všechno. Děkuji.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Je to vše? Dobře, takže tolik načteno. Ptám se, kdo dál se hlásí do podrobné rozpravy. Pokud nikdo, tak můžeme asi... (Informace u předsednického místa.) Pane poslanče Chlade, chtěl bych vás požádat - mám tady výhradu, že jste se úplně jasně nepřihlásil k pozměňovacímu návrhu. Takže byste to měl učinit, protože jinak to bylo jenom takové nezávazné.
Poslanec Rudolf Chlad: Ano, děkuji, pane předsedající. Takže se přihlašuji k tomuto pozměňovacímu návrhu, k tisku 518, společně s poslanci Horáčkem, Kubatou, Svojákem atd.
Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Dobře. Výborně, tak teď je to všechno. Děkuji tedy. Ptám se, jestli někdo další ještě chce podat nějaké pozměňovací návrhy, ale pokud ne, tak můžeme rozpravu ukončit. Zřejmě můžeme ukončit i projednávání tohoto bodu a druhého čtení tohoto návrhu. Takže končím projednávání druhého čtení.
Další bod je
7.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních
komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
/sněmovní tisk 528/ - druhé čtení
Opět bych požádal ministra Pavla Dobeše, který by tady uvedl i tisk 528. Prosím.
Ministr dopravy ČR Pavel Dobeš Děkuji, pane místopředsedo. Dámy a pánové, tento návrh zákona se zabývá zejména implementací práva Evropské unie v první části, kde se upravuje oblast evropské služby elektronického mýtného systému, a za druhé oblasti provozování inteligentních dopravních systémů. Co se týče neimplementační části, ta je rozdělena na tři nejdůležitější části a to je regulace reklamních zařízení, to znamená jejich existence maximálně po dobu pěti let od vstupu v účinnost zákona, za druhé je to systém slev na mýtném a zakotvení zákonného rámce umožňujícího zavést systém slev na mýtném, za třetí je to povolování kácení dřevin. Posledním bodem je zefektivnění povolování kácení dřevin související se správou pozemních komunikací a provozováním dráhy.
Co se týče předloženého návrhu, v rámci prvého čtení byl přikázán k projednání výboru pro životní prostředí a hospodářskému výboru, které ho projednaly v lednu tohoto roku. Oba výbory přijaly k vládnímu návrhu zákona dílčí pozměňovací návrhy. ***