(17.50 hodin)

 

Poslanec Walter Bartoš: Vážený pane předsedající, vážená vládo, dámy a pánové, v tom předchozím hlasování číslo 25 jsem hlasoval proti a na sjetině mám zřejmě ano. Samozřejmě nezpochybňuji hlasování, jen pro stenozáznam, že jsem byl proti, nikoliv pro.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Ano. A teď můžeme k bodu číslo 10, to je

 

10.
Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní,
ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
/sněmovní tisk 319/3/ - vrácený Senátem

Vítám mezi námi pana senátora Vyskočila... Vystrčila! Omlouvám se, Miloše Vystrčila, a prosím, aby se za navrhovatele k usnesení Senátu a k předloženým pozměňovacím návrhům vyjádřil nejdřív ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil, opět. Prosím, pane ministře.

 

Ministr spravedlnosti ČR Jiří Pospíšil Vážený pane předsedající, dámy a pánové, dovolte mi, abych se velmi stručně vyjádřil k pozměňovacím návrhům, které schválil Senát.

Chci nejprve konstatovat do úplného úvodu, že tato novela soudního řádu správního víceméně byla takovou obecnou novelou, která osm let po účinnosti této nové procesní normy, tohoto nového procesního právního předpisu, opravovala určité chyby a nedostatky, které se v praxi ukázaly. Tady šlo o globální rozsáhlou novelu a to, co přijal Senát, je v zásadě - aspoň obecně mohu říci - navrhovatelem akceptovatelné doplnění toho, co bylo základem vládního návrhu. Tedy konstatuji, že za navrhovatele vnímáme možnost podporovat variantu, která byla přijata Senátem, protože změny, které byly přijaty, mají v zásadě buď legislativně technický charakter, anebo zpřesňují některé procesní instituty v rámci správního soudnictví.

Co považuji zvláště za zajímavé v návrhu schváleném v Senátu, je např. otázka osvobození od soudních poplatků, kdy Senát zde sjednocuje právní úpravu jak v občanském soudním řízení, tak ve správním soudnictví, kdy ve správním soudnictví by individuální osvobození od toho platit soudní poplatek muselo být zdůvodňováno, což dosud nebylo. Myslím, že to je správně a s touto změnou souhlasím. Stejně tak si myslím, že lze souhlasit s úpravami, které se týkají např. určitých změn u běhu promlčecích dob k uplatnění nároku na náhradu škody způsobené při výkonu veřejné moci orgánem veřejné moci. Ta úprava je myslím také správně nastavena, protože je ku prospěchu občanů jako takových.

Tedy mám-li to shrnout, s návrhem Senátu nemáme problém. Avizuji, že stejně tak jsme připraveni podporovat původní návrh schválený Poslaneckou sněmovnou, protože, jak jsem již naznačil, změny Senátu jsou drobné, v zásadě legislativně technického charakteru. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Zeptám se pana poslance Polčáka, jestli se chce vyjádřit k pozměňovacím návrhům Senátu a komentovat je. Prosím.

 

Poslanec Stanislav Polčák: Vážený pane předsedající, pokud jde o pozměňovací návrhy Senátu, musím říci za sebe, že mé stanovisko k tomuto návrhu je kladné. Jsem rád, že jsem i nyní ze stanoviska pana ministra seznal, že jeho stanovisko je rovněž kladné, byť jsme dopředu toto stanovisko nekonzultovali. Takže věřím, že i Sněmovna se může přiklonit k senátnímu návrhu změny původní vládní předlohy, tak jak nám byl do Sněmovny postoupen, to znamená ve znění senátního návrhu zákona.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Děkuji tedy a nyní otevírám rozpravu, v níž by jako první mohl vystoupit senátor Miloš Vystrčil. Prosím, pane senátore, máte slovo.

 

Senátor Miloš Vystrčil: Vážený pane předsedající, vážená paní předsedkyně, ctěné poslankyně, ctění poslanci, jsem rád za kladné stanovisko pana ministra i předsedy výboru Polčáka. Odůvodnění jste ode mě dostali, takže já věřím, že naplníte očekávání, které kromě jiného i avizuje barva mé košile, která je fialová. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Ano. Probíhá rozprava. Rozprava nemá další přihlášky nebo je nevidím, nemám je. V tom případě můžeme snad rozpravu ukončit a budeme hlasovat. Požádám poslance, aby se shromáždili, a budeme tedy hlasovat. Budeme tedy zase hlasovat nejdřív podle § 97 odst. 4 zákona o jednacím řádu Sněmovny, to je to hlasování, kdy k přijetí usnesení je zapotřebí nadpoloviční většiny přítomných poslanců.

 

Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, podle sněmovního tisku 319/3, ve znění schváleném Senátem, podle sněmovního tisku 319/4."

Zahajuji hlasování. Kdo je pro toto znění, stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování má pořadové číslo 27, přihlášeno je 168, pro hlasovalo 125, proti 2. Takže znění schválené Senátem bylo přijato. Mohu konstatovat, že jsme zákon už v této fázi schválili, a můžeme ukončit projednávání. Zákon byl přijat.

 

Bod číslo 11 je

 

11.
Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií,
ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 458/2000 Sb., o podmínkách
podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně
některých zákonů (energetický zákon), ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 327/3/ - vrácený Senátem

Měl bych uvítat senátora Jiřího Bise.

Prosím, aby se za navrhovatele k usnesení Senátu a k předloženým pozměňovacím návrhům nejdřív vyjádřil ministr Kocourek. Prosím, pane ministře, abyste dal stanovisko jako první. Prosím.

 

Ministr průmyslu a obchodu ČR Martin Kocourek Děkuji. Vážený pane místopředsedo, vážené poslankyně, vážení poslanci, dovolte, abych se vyjádřil k Senátem vrácenému návrhu zákona, kterým se mění zákon o hospodaření energií, o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a změně některých zákonů.

Senát v podstatě přijal oproti znění přijatému Poslaneckou sněmovnou dvě změny. První změnou je, že u ustanovení, které říká, že výstavba výrobny elektřiny o celkovém instalovaném elektrickém výkonu jeden megawatt a více je možná pouze na základě udělené státní autorizace na výstavbu výrobny elektřiny, kde instalovaný výkon jeden megawatt změnil na sto kilowattů. K tomuto návrhu bych chtěl uvést, že za navrhovatele tento návrh podporuji, neboť snížení meze pro autorizace z jednoho megawattu na jeden kilowatt instalovaného výkonu Ministerstvu průmyslu a obchodu bude umožňovat lépe sledovat a lépe případně koordinovat a dohlížet na připravované výrobní zdroje elektřiny.

Druhou změnou, kterou Senát provedl, je vypuštění ustanovení, které ukládá obchodníkům s plynem disponovat skladovacími kapacitami v zásobnících plynu pro zákazníky, pro které zajišťuje bezpečnostní standard, ve výši minimálně 20 % množství plynu, které tito zákazníci odebrali za posledních 12 kalendářních měsíců, za které je známý jejich odběr plynu. K tomuto návrhu Senátu, tedy vypuštění této povinnosti, bych chtěl říci, že se též ztotožňuji s návrhem Senátu, a dovolte mi uvést některé důvody. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP