(17.50 hodin)
(pokračuje Jičínský)

Čili prostě souvisí to s tím, a v tomto směru trvám na tom, co jsem říkal z hlediska legislativního procesu, že bych dával přednost, ale nechci tohle nějak bůhví jak rozvádět, kdyby tady byl velmi seriózní vládní návrh a k němu zazněly potom určité pozměňovací návrhy, o kterých se dá jednat v rámci komplexu. To jenom, co jsem říkal z hlediska legislativního procesu, myslím, že nemám důvodu na tom cokoliv měnit.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji. Zdá se, že se ještě z místa přihlásil pan poslanec Hovorka. Já se chci zeptat, máme nějaký problém zřejmě s hlasovacím zařízením... (Na tabuli se objevuje střídavě pořad a výsledek posledního hlasování.) Doufejme, že to bude brzy odstraněno. Nicméně pan poslanec Hovorka se může ujmout slova. Prosím.

 

Poslanec Ludvík Hovorka: Děkuji. Vážený pane místopředsedo, vážení členové vlády, vážené kolegyně a vážení kolegové, já bych se chtěl přimluvit na podporu tohoto návrhu zákona, který může mít určité vady, ale domnívám se, že lidé, kteří v této Poslanecké sněmovně jsou již delší období, tak si mohou všimnout, že snaha o regulaci provozu jízdy kamionů je tady datována delší dobu a že většinou se tato snaha míjí účinkem. Já se přimlouvám za to, propustit tento návrh zákona do dalšího čtení. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Ano, děkuji. (K poslankyni Jakubkové:) Ještě v rámci rozpravy chcete vystoupit? Můžete i v rámci rozpravy, nebo dostanete závěrečné slovo. V rámci rozpravy - prosím.

 

Poslankyně Věra Jakubková: Dámy a pánové, dovolte mi pouze podotknout, že tato novela by měla být startérem. Nemám ambici vyřešit situaci v přepravě zboží v ČR. Prosím, takto se na to dívejte. Jsem si vědoma protichůdnosti pohledů na navrhovanou podobu regulace ze strany různých společenských skupin. Některé, například obyvatelé sídel bezprostředně vystavení dopadům těžké nákladní silniční dopravy, by určitě podporovaly regulaci ještě striktnější, například zavedení nočních zákazů od 22. do páté hodiny ranní, tak jak je to v Rakousku či ve Švýcarsku. Chápu, že sektor průmyslu a dopravy by přijal určitě to, aby se nemusel vůbec přizpůsobovat.

K výtkám, které tady zazněly, a bylo jich poskrovnu, jenom bych chtěla říct, že jsou řešitelné a případné vady jsou odstranitelné. Prosím o propuštění do výboru. Tam jistě můžeme celou věc prodiskutovat a dojít k řešení, nad kterým se shodneme. Díky.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: I já vám děkuji. Zdá se, že rozpravu mohu ukončit. Pokud jsem vaše slovo mohl vnímat jako závěrečné slovo (ano), tak pak mně nezbývá, než konstatovat, že je jeden návrh na zamítnutí, o kterém ovšem nemohu dáti hlasovat, neboť hlasovací zařízení vykazuje nějakou poruchu. Nepomáhá, když je toto rozsvíceno. Zkusíme teď, jestli se to podaří... Nepodaří. (Světelná tabule zcela zhasla. Po určité chvíli se opět zobrazily standardní údaje.)

Zdá se, že to může být v pořádku. Já vás zkusím odhlásit. To se povedlo, takže to dává určitou naději, že hlasovací zařízení se umoudřilo a budeme moci přistoupit k hlasování o návrhu na zamítnutí této poslanecké předlohy paní poslankyně Jakubkové. Počkáme. (Do sálu na hlasování dobíhají poslanci.)

 

Zahájil jsem hlasování s pořadovým číslem 58. Kdo souhlasí s návrhem na zamítnutí, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko ano. Děkuji. Kdo je proti? Děkuji.

Hlasování skončilo, hlasovalo 104 poslanců, pro 34, proti 18. Návrh na zamítnutí nebyl přijat.

 

Přistoupíme k návrhu na přikázání. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání hospodářskému výboru. Táži se, zdali je nějaký další návrh. Není tomu tak.

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 59. Kdo souhlasí s návrhem na přikázání hospodářskému výboru, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko ano. Děkuji. Kdo je proti? Děkuji.

Hlasování skončilo, hlasovalo 105 poslanců, pro 95, proti 3, takže návrh byl přijat a já mohu ukončit první čtení tohoto poslaneckého návrhu zákona.

 

Nyní se budeme věnovat bodu

24.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb.,
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
(zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů,
a zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 663/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2

Vláda navrhovala projednat jej podle § 90 odst. 2, nicméně mám zde veto klubu České strany sociálně demokratické, takže podle toho nemůžeme postupovat. Rozhlížím se, kdo z vládních představitelů za prozatím nepřítomného pana ministra Slamečku tento návrh uvede. (Předseda PSP Vlček sděluje řídícímu, že ministr Slamečka za okamžik dorazí.) Ano, samozřejmě, chviličku počkáme.

 

Co můžeme udělat v tuto chvíli, je změna zpravodaje. Místo pana poslance Karla Sehoře, který opustil naše řady, je navržen poslanec Karel Šidlo. (Do sálu vchází ministr Slamečka.)

O tom můžeme rozhodnout v hlasování, které jsem zahájil. Má pořadové číslo 60. Kdo je pro, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko ano. Děkuji. Kdo je proti tomuto návrhu? Děkuji.

Hlasování skončilo, z přihlášených 104 poslanců bylo pro 95, nikdo proti, takže návrh na změnu zpravodaje byl přijat.

 

A já prosím pana ministra Gustáva Slamečku, aby se ujal slova a návrh odůvodnil.

 

Ministr dopravy vlády ČR Gustáv Slamečka Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, dovolte mi, abych vám ve stručnosti uvedl vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů.

Tento návrh byl vládou postoupen Poslanecké sněmovně v listopadu 2008, a to spolu s návrhem, aby s ním Sněmovna vyslovila souhlas již v prvním čtení. S ohledem na poměrně dlouhou dobu, která již uběhla od předložení návrhu, bych vás coby zástupce předkladatele chtěl informovat, že v mezidobí ode dne předložení vládního návrhu novely zákona o silničním provozu proběhly věcně významné změny celé problematiky, související zejména s posunem u věcně související právní úpravy poslaneckého návrhu novely zákona o pozemních komunikacích, sněmovní tisk 583. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP