(17.30 hodin)
(pokračuje Tošovský)

Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, páni poslanci, s ohledem na výše uvedené vás prosím o schválení vládního návrhu zákona. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Také vám děkuji. Návrh jsme přikázali rozpočtovému výboru, usnesení 484/1. Požádal bych Josefa Smýkala, který je zpravodajem výboru pro tento tisk, aby nám řekl, jak to ve výboru vypadalo.

 

Poslanec Josef Smýkal: Děkuji za slovo, pane předsedající. Kolegyně a kolegové, pěkný podvečer. Tak jak bylo řečeno, my jsme přerušili toto jednání, pan ministr celou záležitost uvedl, proto si myslím, že je potřeba pouze uvést usnesení rozpočtového výboru k vládnímu návrhu zákona o zrušení zajišťovacího fondu. Vy jste tento tisk obdrželi, takže pouze konstatuji, že rozpočtový výbor doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby s vládním návrhem zákona o zrušení zajišťovacího fondu vyslovila souhlas.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Děkuji. Otevírám obecnou rozpravu. Do ní nemám přihlášky, obecnou rozpravu můžeme zřejmě ukončit. Zahajuji podrobnou rozpravu. Prosím.

 

Poslanec Jan Husák: Vážený pane předsedající, vážený pane ministře, kolegyně a kolegové, dovolte, abych se odvolal na pozměňovací návrh pod názvem pozměňovací návrh poslance Jana Husáka k vládnímu návrhu zákona o zrušení Zajišťovacího fondu družstevních záložen, sněmovní tisk 484. Tento pozměňovací návrh byl rozdán na lavice. Myslím, že není nutné číst jeho obsah. Odůvodnění je dáno tím, že došlo k posunu ve schvalování tohoto zákona v legislativním procesu. Myslím si, že tato úprava je naprosto srozumitelná a zřetelná. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Děkuji panu poslanci Husákovi. Někdo dál do podrobné rozpravy? Nikdo. Podrobná rozprava také končí. Můžeme zřejmě ukončit celé druhé čtení. Takže děkuji.

 

Mám tady ještě dva materiály, takže dokud máme, tak můžeme něco dělat.

12.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 49/1997 Sb., o civilním letectví
a o změně a doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání
(živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 216/2002 Sb.,
o ochraně státních hranic České republiky a o změně některých zákonů
(zákon o ochraně státních hranic), ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 590/ - druhé čtení

Na 56. schůzi Sněmovny jsme souhlasili s návrhem na opakování druhého čtení tohoto návrhu zákona. Já bych se rád otázal ministra dopravy Gustáva Slamečky, jestli chce vystoupit, akorát že ho tady nevidím. (Ministr vchází do sálu.) Už ho vidím. Je to dobré. Takže ještě jednou bych se zeptal pana ministra dopravy, pana Gustáva Slamečky, jestli by vystoupil ve druhém čtení teď v úvodu tisku 590 a něco nám k tomu ještě sdělil. Je to opakované druhé čtení. Takže prosím, pane ministře, udělím vám slovo jako prvnímu. Prosím.

 

Ministr dopravy vlády ČR Gustáv Slamečka (Hovoří slovensky.) Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, děkuji za slovo. Vzhledem k tomu, že zde projednávaný návrh novely zákona byl vrácen do druhého čtení, nebudu už zdržovat podrobným opakováním důvodů předložení. Jen pro úplnost uvádím, že transpozice směrnic Evropského parlamentu a Rady o licenci řídícího letového provozu Společenství a adaptace nařízení Evropského parlamentu o právech osob se zdravotním postižením a osob s omezenou schopností pohybu a orientace v letecké dopravě byly hlavními důvody zpracování předložené novely zákona a budou znamenat nepochybně zvýšení úrovně bezpečnosti letového provozu a usnadní leteckou dopravu cestujícím se zdravotním postižením.

S úpravami navrženými hospodářským výborem souhlasím a děkuji za nadstandardní pozornost, kterou projednávání navrhované novely hospodářský výbor věnoval. Jde o úpravy, které směřují ke zkvalitnění navrhované předlohy. Věřím, že se tentokrát podaří návrh novely zákona úspěšně projednat a následně ve třetím čtení schválit.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Já také děkuji za uvedení. Toto byla věc hospodářského výboru, který projednal a usnesl se, máme to jako tisk 590/3, a poslanec Pavel Hojda by nám měl k tomu říci něco bližšího. Prosím.

 

Poslanec Pavel Hojda: Děkuji, pane předsedající. Dámy a pánové, hospodářský výbor na svém opakovaném jednání projednal tisk 590/3 a přijal usnesení, které vám bylo předloženo pod tiskem 590/3. V tomto usnesení mě pověřil, abych ho předložil Poslanecké sněmovně ve znění přijatých pozměňovacích návrhů. Jenom bych chtěl doplnit, že byly přijaty pozměňovací návrhy, které byly připraveny pro první, druhé čtení a které byly v podstatě nekonfliktní, ke kterým se ani nediskutovalo, v hospodářském výboru tyto návrhy byly přijaty bez nějakých problémů.

Přihlásil bych se ještě do obecné rozpravy.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Dobře. Otevírám obecnou rozpravu. V této chvíli mám do ní pouze přihlášku pana poslance Hojdy, tak ho požádám, aby si vzal slovo znovu.

 

Poslanec Pavel Hojda: Já děkuji. Přihlásil jsem se do obecné rozpravy proto, že je pořád otevřená otázka, diskutuje se velmi o otázce stávajících letišť, která jsou evidována, provozována v České republice a která nemají vůbec žádnou ochranu, u kterých hrozí, že budou buď v nejbližší době, nebo v nejbližších letech likvidována jenom proto, že nejsou provozovatelé buď většinovými vlastníky pozemků, nebo dokonce nejsou vůbec vlastníky pozemků pod stavbami, a to jak pod dráhami, tak pod stavbami, které se týkají hangárů a dalších zařízení, která jsou nezbytná pro provozování letišť. My jsme se samozřejmě pokoušeli hledat takové řešení, které by co nejméně, nebo nepoškodilo vlastníky pozemků, ale současně ani nepoškodilo vlastníky a provozovatele nemovitostí, které se na těchto pozemcích nacházejí. A zejména abychom doopravdy jako Česká republika nepřišli o významnou část letišť.

Přednesu a přihlásím se k pozměňovacímu návrhu, který bude předložen v podrobném čtení. A v tomto se samozřejmě řeší, jakým způsobem je možno zajistit, aby o tato letiště, která jsou významnou dopravní infrastrukturou nejenom v této době, ale i do budoucna, jsou i oporou pro integrovaný záchranný systém a další aktivity, i volnočasové aktivity různých občanských sdružení.

Velká diskuse je okolo toho, jakým způsobem a kdo by měl rozhodovat o tom, jak bude zanesena ochrana těchto letišť. Samozřejmě když se hovoří o tom, aby tato letiště byla chráněna, tak je zapotřebí, aby na pozemcích, na kterých jsou provozována, na kterých jsou startovací a přistávací dráhy, na kterých jsou hangáry, a pokud nepatří tomu provozovateli letiště, tak aby tam bylo věcné břemeno. Jedná se o stávající stavby. Při tvorbě tohoto návrhu se vycházelo z toho, že už existuje paralela ze stavebního zákona a ze zákonů speciálních, to je, tak jak jsem řekl i v tom minulém projednání druhého čtení, paralela týkající se zákona o pozemních komunikacích a zákona o železnici. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP