(11.50 hodin)
Místopředseda PSP Jan Kasal: Přerušení do jaké doby? Odročit do...
Poslanec Boris Šťastný: Odročení do příští schůze Poslanecké sněmovny.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Ano. Je to procedurální návrh, takže se sluší o něm dát hlasovat bezprostředně. Ale hlásí se dva s přednostním právem, paní zpravodajka a pan navrhovatel, takže jim dám slovo.
Poslankyně Jiřina Fialová: Pane předsedající, včera bylo umožněno, aby bylo na žádost předsedy ODS přerušeno projednávání tohoto bodu s tím, že si připravují pozměňovací návrh a ten že bude předložen dnešního dne. Vzhledem k tomu, že se tak nestalo, nepovažuji za nutné a správné znovu tento bod přerušovat. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Dobře. Děkuji za názor. Pan navrhovatel. Pak přistoupíme k hlasování.
Poslanec Ludvík Hovorka: Děkuji. Vážený pane místopředsedo, vážená vládo, vážené kolegyně, vážení kolegové, já dovedu pochopit, že pan kolega Šťastný potřebuje nějakou proceduru, procedurální návrh, chce procedurální čistotu, ale včera jsme všichni slyšeli, že ODS si chtěla vzít přestávku na jednání poslaneckého klubu, a posléze chtěl, aby ten bod byl přerušen do dnes po interpelacích, aby si mohli připravit pozměňovací návrhy. Čili já dneska tento návrh, který pan poslanec Šťastný předkládá, považuji za čistou obstrukci pro to, aby tento zákon nemohl být na této schůzi projednán. Proto s tímto procedurálním návrhem nesouhlasím.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Dobře. Přistoupíme k hlasování, dámy a pánové. V hlasování pořadové číslo 98 rozhodneme o návrhu pana poslance Borise Šťastného.
Přerušuji toto hlasování, prohlašuji za zmatečné, neboť jsem přehlédl mávání několika kolegů kartami, abych vás odhlásil. Učiním tak samozřejmě. Poprosím o novou registraci. Až se vám podaří zaregistrovat, mně už se to povedlo, tak dám hlasovat o návrhu pana poslance Šťastného na přerušení projednávání tohoto bodu v rámci podrobné rozpravy a odročení do příští schůze, což je věc ovšem na organizačním výboru a na poslancích, případné příští schůze.
Rozhodneme v hlasování pořadové číslo 99, které jsem zahájil. Kdo souhlasí s tímto návrhem, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko ano. Děkuji. Kdo je proti tomuto návrhu? Děkuji.
Hlasování skončilo. Hlasovalo 92 poslanců, pro 34, proti 54. Tento návrh nebyl přijat.
Takže pokračujeme v podrobné rozpravě. Hlásí se pan poslanec Boris Šťastný, takže mu dávám slovo.
Poslanec Boris Šťastný: Vážený pane předsedající, dámy a pánové, děkuji za slovo. Nezbývá tedy, než respektovat rozhodnutí Sněmovny a v této hektické záležitosti postupovat tak, že jsem nucen jednotlivé pozměňovací návrhy přečíst, aniž byly rozdány. Já si myslím, že to nebylo nutné, že jsme mohli získat čas k tomu, aby poslanci ke komplexnímu pozměňovacímu návrhu pana předkladatele mohli návrhy si řádně připravit, ale respektuji rozhodnutí Sněmovny.
Čili pozměňovací návrh číslo 1 zní, týká se bodu 2 komplexního pozměňovacího návrhu a návrh zní:
V bodě 3 se slovo "pouze" vypouští. To je první návrh.
Druhý návrh se týká článku 2 - Účinnost a zní: Tento zákon nabývá účinnosti 1. ledna 2011.
Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Šťastnému. Kdo dále se hlásí do podrobné rozpravy. Pan poslanec Hovorka se hlásí do podrobné rozpravy.
Poslanec Ludvík Hovorka: Děkuji, vážený pane místopředsedo. Vážené kolegyně, vážení kolegové, já bych chtěl pro pořádek uvést, protože včera jsem předkládal pozměňovací návrhy, kde jsem citoval, že se předkládají ke sněmovnímu tisku 684/1, čili chci jenom opravit, že ty pozměňovací návrhy byly míněny ke sněmovnímu tisku 684/2, tedy ke komplexnímu pozměňovacímu návrhu.
Dovolím si přednést ještě jeden pozměňovací návrh: § 4 odstavec 1 nově zní: Žadatelem o povolení podle § 3 může být a provádět všeobecné zdravotní pojištění může právnická osoba se sídlem na území České republiky, která není
a) zdravotnickým zařízením,
b) zřizovatelem, vlastníkem ani spoluvlastníkem zdravotnického zařízení,
c) vlastněna právnickou osobou, která je zřizovatelem, vlastníkem nebo spoluvlastníkem zdravotnického zařízení.
Vkládá se nový článek II, který zní:
Článek II - Přechodné ustanovení: Resortní, oborové, podnikové a další zdravotní pojišťovny zřízené nebo založené podle dosavadních právních předpisů jsou povinny splňovat podmínky stanovené v § 4 odst. 1 zákona č. 280/1992 Sb., ve znění tohoto zákona, nejpozději do jednoho roku ode dne účinnosti tohoto zákona.
Dosavadní článek II se označuje jako článek III.
Krátké zdůvodnění: Tento pozměňovací návrh byl inspirován změnou zákona 280, který jsme nedostali k posouzení jako protikrizové opatření a týkal se žadatelů o povolení oborových, resortních, podnikových a dalších zdravotních pojišťoven. Domníval jsem se, že v tomto paragrafu by měl být ošetřen, řekněme, i stávající stav, to znamená stávající zdravotní pojišťovny, a podle informací, které mám, není v Evropě běžné, aby zdravotní pojišťovna byla současně zřizovatelem zdravotnického zařízení. To je krátké odůvodnění. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Ludvíku Hovorkovi. Kdo dále se hlásí do podrobné rozpravy? Pokud nikdo, tak končím podrobnou rozpravu a končím také druhé čtení této předlohy. Děkuji panu Hovorkovi a paní zpravodajce.
Přistoupíme k projednávání bodu 33, což je
33.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 589/1992 Sb.,
o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku
na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 769/ - druhé čtení
Z pověření vlády návrh uvede místopředseda a ministr práce a sociálních věcí pan Petr Nečas. Pane místopředsedo, ujměte se slova.
Místopředseda vlády a ministr práce a sociálních věcí ČR Petr Nečas: Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, dámy a pánové, jak jsem již uvedl při projednávání předloženého návrhu zákona v prvním čtení, byl návrh novely zákona o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti vládou předložen Poslanecké sněmovně jako součást protikrizových opatření. Návrh zákona je přímou reakcí na celosvětovou hospodářskou krizi, která má vážné dopady i na českou ekonomiku včetně dopadů na zaměstnanost.
Hlavním opatřením navrhovaného zákona je zavedení dočasných slev na pojistném na sociální pojištění pro zaměstnavatele včetně mimořádné slevy na pojistném v letošním roce.***