(10.00 hodin)
(pokračuje Benda)

Jde de facto o to, že v těchto dvou případech docházelo k možnosti, aby agent, respektive osoba předstírající převod mohla předstírat, že je připravena spáchat trestný čin. To má dalekosáhlé dopady, protože předstírat, že jsme ochotni spáchat trestný čin, můžeme každý až do jisté fáze, až do fáze, kdy se to stane trestným, fáze pokusu nebo přípravy takového trestného činu. Zdá se nám, že toto oprávnění by bylo příliš silné a příliš nebezpečné a v tuto chvíli nedostatečně vydiskutované a bez ochranných mechanismů. Proto navrhuji tyto dva body vypustit.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji panu poslanci Bendovi. Nyní byl přihlášen pan kolega Jaroslav Krupka. Po něm pan poslanec Milan Šimonovský.

 

Poslanec Jaroslav Krupka: Vážená paní předsedající, vážené kolegyně a kolegové, dovolte mi, abych se tímto přihlásil ke svému pozměňovacímu návrhu k projednávanému tisku č. 440, který v té podobě, kterou jste dostali předloženou, se v části šesté článek 10 za bodem 19 rozšiřuje o možnost vydání výpisu o stavu registru a zejména o výpisu registru řidičů.

Odůvodnění je uvedeno v materiálu. Jenom pro zkratku přidávám, že se tím otevírá možnost získat tyto údaje prostřednictvím takzvaných czech pointů čili kontaktních míst veřejné správy a současně se tím i omezí nadměrná administrativa na původních odborech, které tuto agendu zajišťovaly.

Děkuji vám.

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji panu poslanci Krupkovi. Slovo má pan kolega Milan Šimonovský. Po něm je přihlášen pan poslanec Šťastný.

 

Poslanec Milan Šimonovský: Dámy a pánové, pozměňovací návrh, který předkládám, zasluhuje trošku odůvodnění. Velmi krátce. Protože jsem podal vlastně už třetí návrh ke stejnému tématu, právě jak jsme odkládali projednávání tohoto bodu, tak moje konzultace jak s odborníky z Ministerstva vnitra, tak s Centrem dopravního výzkumu pokročily, a proto bych rád, abyste pozměňovací návrhy, které předcházely dnešnímu dni, považovali pouze za studijní materiál. Ten pozměňovací návrh, ke kterému se dnes hlásím, je ze dne 18. 6. Je také rozdán na lavice a týká se změn v části šesté tohoto zákona o změnách zákonů v souvislosti se zákonem o Policii České republiky.

V prvním bodě se věnuji novelizačnímu bodu 8, který nově formuluji tak, že v § 47 odstavec 4 se slova "nebo k hmotné škodě převyšující zřejmě na některém ze zúčastněných vozidel včetně přepravovaných věcí nebo jiných věcech částku 50 tisíc korun," vypouštějí. Odůvodnění jsem snad dostatečně zmínil v obecné rozpravě.

Ve druhém bodě se věnuji novelizačnímu bodu číslo 9, který zní: V § 47 odstavec 5 včetně poznámky pod čarou číslo 20a zní: Povinnost podle odstavce 4 platí i v případě, kdy při dopravní nehodě:

a) dojde ke hmotné škodě na majetku třetí osoby s výjimkou škody na vozidle, jehož řidič má účast na dopravní nehodě, nebo škody na věci přepravované v tomto vozidle,

b) dojde k poškození nebo zničení součástky nebo příslušenství pozemní komunikace podle zákona o pozemních komunikacích, nebo

c) účastníci dopravní nehody nemohou sami bez vynaložení nepřiměřeného úsilí zabezpečit obnovení plynulosti provozu na pozemních komunikacích.

To je vše a je to tedy z 18. 6. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji panu kolegovi Šimonovskému. Prosím o slovo pana poslance Borise Šťastného. Poté je přihlášen pan poslanec Miloš Melčák.

 

Poslanec Boris Šťastný: Vážená paní předsedající, vážené dámy, vážení pánové, rád bych se přihlásil k pozměňovacímu návrhu, který vám byl rozdán na lavice. Týká se dvou bodů.

První se týká § 4c, čili zdravotní způsobilosti strážníků, kdy dochází k součinnosti Ministerstva zdravotnictví a Ministerstva vnitra. Navrhovaná úprava mění tuto situaci tak, aby v rámci vydávané vyhlášky docházelo ke koordinaci v souvislosti s informacemi způsobilosti, kterými Ministerstvo zdravotnictví nedisponuje.

Druhá část se týká úpravy zákona č. 379/2005 Sb., o opatřeních k ochraně před škodami způsobenými tabákem, alkoholem a jinými návykovými látkami. A týká se orientačního vyšetření dechové zkoušky. Navrhovaná úprava zpřesňuje některé termíny, zejména nahrazuje slovo "obdobně účinný způsob" lepší formulací a týká se i dechové zkoušky.

Co se týče těchto návrhů, tak byly předloženy legislativním odborem Ministerstva zdravotnictví a jsou tímto zde načteny. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji panu poslanci Šťastnému. Slovo má pan kolega Miloš Melčák. Další přihlášenou je paní kolegyně Hana Orgoníková.

 

Poslanec Miloš Melčák: Vážená paní místopředsedkyně, děkuji vám za udělení slova.

Vážený pane premiére, vážená vládo, vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolte mi, abych přednesl pozměňovací návrh Miloše Melčáka a Michala Pohanky k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákony v souvislosti s přijetím zákona o Policii České republiky, sněmovní tisk 440. Tento pozměňovací návrh se týká části šesté. Je to změna zákona o silničním provozu.

Článek X. Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, se mění takto:

1. Novelizační bod 16 - podotýkám, že se týká § 79 - zní. Uvádím dvě varianty, které se v podstatě liší legislativně, a ponechávám na vůli Sněmovny, ke které variantě se přikloní.

Varianta I zní: "V § 79 odstavec 8 nově zní: (8) K měření rychlosti vozidla v silničním provozu pro účely postihování řidičů (bodové hodnocení podle hlavy V tohoto zákona) je oprávněna pouze policie."

Varianta II: "V § 79 odstavec 8 nově zní: (8) K měření rychlosti vozidla v silničním provozu pro účely postihování řidičů je oprávněna pouze policie."

2. Novelizační bod 17, týkající se § 79a, se zrušuje.

Dosavadní body se přečíslují.

Dovolte mi stručné zdůvodnění. Povšiml jsem si, že někteří kolegové podávají pozměňovací návrhy, kde ruší pouze odstavec 2 a odstavec 3 v § 79a, to znamená nově zaváděné měření soukromými subjekty. Dovoluji si nabídnout širší variantu tím, že bychom se vrátili k původnímu znění zákona, kde měření bylo povoleno pouze policií. Zdůvodňuji to také tím, že v odborné veřejnosti roste nespokojenost s tím, že v řadě případů jsou velmi špatné zkušenosti s měřením rychlosti obecní policií, a že by tedy bylo vhodné se vrátit zpět k tomu, jak jsme to měli v původním znění před řekněme tou velkou novelou schválenou v minulém období.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP