(14.30 hodin)
(pokračuje Talmanová)

Dále budeme rozhodovat o přikázání výboru zdravotnímu.

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 54 a táži se, kdo souhlasí s tímto návrhem. Kdo je proti tomuto návrhu?

Z přítomných 110 poslankyň a poslanců pro návrh 90, proti 2. I tento návrh byl schválen.

 

V hlasování pořadové číslo 55, které tímto zahajuji, rozhodneme o přikázání výboru hospodářskému.

Kdo prosím souhlasí s tímto návrhem? Kdo je proti tomuto návrhu? Děkuji.

Z přítomných 111 poslankyň a poslanců pro návrh 70, proti 14. I tento návrh byl přijat.

 

Dále rozhodneme o přikázání výboru sociálnímu.

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 56 a táži se vás, kdo souhlasí s tímto návrhem. Je někdo proti tomuto návrhu? Děkuji vám.

Z přítomných 111 poslankyň a poslanců pro návrh 54, proti 12. Tento návrh nebyl přijat.

 

Poslední hlasování, respektive poslední návrh, o kterém rozhodneme v hlasování, byl návrh na prodloužení lhůty k projednání tohoto sněmovnímu tisku o 20 dní.

Zahajuji hlasování s pořadovým číslem 57 a táži se vás, kdo souhlasí s tímto návrhem. Kdo je proti tomuto návrhu? Děkuji vám.

Z přítomných 112 poslankyň a poslanců pro návrh 40, proti 33. Tento návrh nebyl schválen.

 

Konstatuji tedy, že návrh byl přikázán k projednání výboru zdravotnímu, hospodářskému a výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu. Končím projednávání tohoto sněmovního tisku.

 

Dále se budeme zabývat bodem 26 našeho programu, kterým je

 

26.
Návrh poslanců Vlasty Bohdalové, Bohuslava Sobotky, Ivana Ohlídala
a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 250/2000 Sb.,
o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 315/ - prvé čtení

 

Stanovisko vlády jsme obdrželi jako sněmovní tisk 315/1. Prosím, aby předložený návrh uvedla zástupkyně navrhovatelů paní poslankyně Vlasta Bohdalová. (Není v sále.) Samozřejmě v případě, že paní poslankyně Bohdalová není přítomna, věřím, že se role předkladatele ujme další z jejích kolegů, kteří jsou předkladateli tohoto návrhu zákona.

(Po chvíli:) Prosím, zdali by mi kolegové paní poslankyně byli ochotni sdělit, jestli budeme pokračovat v projednávání tohoto bodu. (Poslankyně Bohdalová vchází do dveří.) Vážená paní poslankyně, prosím, ujměte se slova. Prosím vás, abyste se zhostila role předkladatelky zákona, tedy vaše místo je u mikrofonu.

 

Poslankyně Vlasta Bohdalová: Dobré odpoledne, vážení kolegové. Omlouvám se, petiční výbor tady má hosty z Bulharska, nestihla jsem rychleji doběhnout.

Vážení kolegové, předkládám návrh zákona, jehož předmětem je změna pravidel v nakládání s prostředky fondu kulturních a sociálních potřeb u příspěvkových organizací územních samosprávných celků.

Právní úprava příspěvkových organizací, jejichž zřizovateli jsou kraje a obce, je obsažena v paragrafu 27 a 37 zákona 250/2000 Sb. Pravidla pro vytváření a čerpání FKSP jsou upravena v paragrafu 33 zákona, podle něhož je tento fond tvořen základním přídělem na vrub nákladů příspěvkové organizace z ročního objemu nákladů účtovaných na platy a náhrady platů, popřípadě na mzdy a náhrady mzdy a odměny za pracovní pohotovost, na odměny a ostatní plnění za vykonávání práce. FKSP je naplňován zálohově z roční plánované výše v souladu s jeho schváleným rozpočtem.

Naše navrhované opatření se týká tří bodů. Chceme tento zákon změnit tímto způsobem:

Za prvé - rozšířit vymezení okruhu osob, kterým lze poskytovat příspěvek z FKSP, tak aby zahrnoval žáky všech středních škol, nejen žáky učilišť a odborných učilišť.

Dále upravit možnost čerpání příspěvku FKSP i pro osoby, které odešly do starobního důchodu či plného invalidního důchodu před změnou právní formy svého bývalého zaměstnavatele na příspěvkovou organizaci. Tady bych chtěla vysvětlit - v roce 2003 přešly školy zřizované školskými úřady na příspěvkové organizace zřizované obcemi. Jestliže před rokem 2003 třeba na této škole dvacet let učil nějaký učitel, nemá možnost v důchodu čerpat příspěvky z FKSP.

Třetí změna se týká toho, že v zákoně lze výslovně upravit to, že na příspěvek z FKSP ani na jiná plnění z něj není právní nárok s výjimkou příspěvku odborových organizací, a to ve výši 5 % ze základního přídělu.

Co se týká dopadu na státní rozpočet, tak tady žádný dopad není. Co se týká v souladu s Ústavou České republiky, je vše zákonné a v pořádku.

Vážení kolegové, po diskusi a obecné rozpravě doporučuji, abychom tento zákon propustili do druhého čtení.

 

Místopředsedkyně PSP Lucie Talmanová: Děkuji vám. Nyní prosím, aby se slova ujal zpravodaj pro prvé čtení, kterým je pan poslanec Miroslav Svoboda. Máte slovo, pane poslanče.

 

Poslanec Miroslav Svoboda: Paní předsedající, děkuji za slovo. Vážená vládo, vážené kolegyně a kolegové, vážení hosté, dovolte, abych přednesl krátké slovo, které má za čest přednést zpravodaj tohoto tisku.

Obsah návrhu: Předmětem návrhu zákona je změna pravidel v nakládání s prostředky Fondu kulturních a sociálních potřeb, dále jen FKSP, u příspěvkových organizací územních samosprávných celků. Navrhovatelé chtějí seznámit zákonné vymezení účelu FKSP v těchto směrech: Rozšířit vymezení okruhu osob, kterým lze poskytovat příspěvek z FKSP, tak, aby zahrnoval žáky všech středních škol, nejen odborných učilišť a učilišť jako takových. Upravit možnost čerpání příspěvku z FKSP i pro osoby, které odešly do starobního či plného invalidního důchodu před změnou právní formy svého bývalého zaměstnavatele na příspěvkovou organizaci.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP