(12.50 hodin)
(pokračuje Langer)

Jsem přesvědčen, že pokud by tento návrh zákona platil nezměněn, znamenalo by to možné ochromení akceschopnosti celé řady jednotek sborů dobrovolných hasičů, a předpokládám, že to nebylo a ani nemohlo být záměrem zákonodárce. Proto tedy se ještě jednou omlouvám za to, co jsem učinil, nicméně věřím, že důvody, které jsem uvedl jako odůvodnění svého návrhu, pochopíte, přijmete s pochopením, a že tento návrh podpoříte. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji panu místopředsedovi Sněmovny Ivanu Langerovi. Další přihlášku mám od pana kolegy Miloše Melčáka. Prosím.

 

Poslanec Miloš Melčák: Děkuji vám, paní předsedající, za udělení slova. Vážené kolegyně, vážení kolegové… (Poznámky a smích z lavic, neboť řízení schůze se opět ujal místopředseda Langer.)

Promiňte, pane předsedající, nevšiml jsem si, že jste se tak prudce změnil. (Smích.)

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Předpokládám, že k lepšímu.

 

Poslanec Miloš Melčák: K lepšímu, ano. (Smích.)

Dovolte mi, abych přednesl pozměňovací návrh ke sněmovnímu tisku 1041. Ten pozměňovací návrh spočívá v tom, že za část čtyřicátou třetí se vkládá nová část čtyřicátá čtvrtá, která zní:

"Část čtyřicátá čtvrtá - Změna zákona o Bezpečnostní informační službě.

Článek XLV. V zákoně č. 154/1994 Sb., o Bezpečnostní informační službě, ve znění zákona č. 160/1995 Sb., zákona č. 155/2000 Sb., zákona č. 309/2000 Sb., zákona č. 362/2003 Sb., zákona č. 53/2004 Sb., zákona č. 436/2004 Sb., zákona č. 499/2004 Sb. a zákona č. 290/2005 Sb., § 8a včetně poznámky pod čarou č. 2a) zní:

"§ 8a. Bezpečnostní informační služba je oprávněna vyžadovat v rozsahu potřebném pro plnění konkrétního úkolu od právnických a fyzických osob zajišťujících veřejnou komunikační síť nebo poskytujících veřejně dostupnou službu elektronických komunikací, aby

a) v určených bodech své sítě zřídily a zabezpečily rozhraní pro připojení koncového telekomunikačního zařízení pro odposlech a záznam zpráv,

b) jí poskytly provozní a lokalizační údaje podle zvláštního právního předpisu - poznámka pod čarou 2a).

Poznámka pod čarou 2a) zní: § 97 odst. 3 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích)."."

Dosavadní část čtyřicátá čtvrtá se označí jako část čtyřicátá pátá a tato část zní:

"Část čtyřicátá pátá - Účinnost. Článek XLVI. Tento zákon nabývá účinnosti dnem jeho vyhlášení."

Příslušnou změnu názvu zákona doporučuji řešit doplněním zákona č. 154/1994 Sb., legislativně technickou úpravou.

Děkuji vám všem za pozornost.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane kolego. Nějak se mi zde množí přihlášky. Sděluji, že dalším v pořadí je přihlášen pan kolega Vykydal, po něm pan poslanec František Beneš a zatím poslední pan poslanec Hovorka. Prosím, pane kolego.

 

Poslanec Ivo Vykydal: Děkuji. Vážený pane místopředsedo, dámy a pánové, v úvodu mi dovolte, abych se také omluvil za ne zrovna standardní postup, nicméně chci se tímto přihlásit ke svým pozměňujícím návrhům, které vám byly předloženy na stůl. Jestli dovolíte, pouze krátké zdůvodnění.

Dovoluji si navrhnout jednoduché, víceméně formulační upřesnění zákona o obcích, a to ve třech bodech.

Tím prvním bodem je - v současně platném znění zákona o obcích se uvádí, že obec může v rámci samostatné působnosti zakládat a zřizovat právnické osoby. Obec může tedy zřídit příspěvkovou organizaci nebo například založit obecně prospěšnou společnost k poskytování sociálních služeb. V § 39 odst. 3 zákona o obcích, který se týká postupu při pronájmu nebo výpůjčce majetku obce, se však hovoří pouze o právnických osobách zřízených obcí, nikoliv založených, případně spoluzaložených obcí. Proto navrhuji uplatnění rovného přístupu a použití stejného postupu i u právnických osob, ve kterých míra účasti obce nebo spolu s jinou obcí nebo obcemi, krajem, kraji nebo státem přesahuje 50 %.

Za druhé navrhuji sjednotit terminologii, kdy se v zákoně o obcích říká, že obec vydává obecně závazné vyhlášky, ale v § 84 odst. 2 písm. b) je použito sloveso "vyhlašovat". Navrhuji tedy nahradit tento výraz dříve použitým slovem "vydávat".

Za třetí navrhuji upřesnění § 102 odst. 2 písm. j), které hovoří o tom, co je vyhrazeno radě obce. Říká, že radě obce je vyhrazeno stanovit celkový počet zaměstnanců obce v obecním úřadu a v organizačních složkách obce. Můj návrh - myslím si, že přesnější - zní: stanovit celkový přepočtený počet zaměstnanců v pracovním poměru obce, v obecním úřadu a v organizačních složkách obce.

A další návrh je změna zákona o úřednících územně samosprávných celků a týká se vzdělávání vedoucích úředníků, tak jak to bylo předloženo.

Děkuji vám za pozornost.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji. Další přihlášení - pan kolega Beneš, pan kolega Hovorka a pan kolega Vlček.

 

Poslanec František Beneš: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Dámy a pánové, dovolte mi, abych se přihlásil k pozměňovacímu návrhu k tisku 1041, který jsem vám nechal rozdat na lavice. Jenom stručně uvedu, že se týká změny zákona o občanských průkazech, za což se také samozřejmě omlouvám, ale jedná se o velmi aktuální podnět.

Jistě všichni víte, že se nám jaksi nepovedla novela zákona, když jsme chtěli a jednoznačně jsme vyslovili naši vůli, že lidé, kteří se na rodili před 1. lednem 1936 a mají občanský průkaz vydaný na dobu bez omezení platnosti, si své občanské průkazy již měnit nemusí. Podle vyjádření odborníků z Ministerstva vnitra ta formulace nebyla šťastná a vyžaduje zákonnou novou úpravu. Požádal jsem ministerstvo o spolupráci, ale dostal jsem odpověď, že v tomto volebním období již taková novela připravena nebude. Pokusil jsem se tedy nahradit tuto nečinnost a výsledek máte před sebou na stole. To je prvá část mého návrhu.

A v druhé části mého návrhu chci dokázat panu místopředsedovi, že se řídím heslem "Vždy připraven!", a děkuji mu za to, že otevřel zákon č. 361/200 Sb. Já si dovolím přičinit jeden drobný pozměňovací návrh.

V § 35 se vkládá nový odstavec 3, který zní: "(3) Zákaz provozu podle odstavců 1 a 2 neplatí pro vozidla správce komunikace oprávněně užitá při její správě a údržbě." To je konec úpravy.

Myslím, že je zcela zbytečné vysvětlovat, že je potřeba upravit právo správců komunikace, aby mohli vjíždět na dálnici i s vozidly, která nemají předepsanou rychlost, případně mohli opustit dálnici mimo prostor, který je k tomu určený.

Děkuji vám.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Tomu říkám duševní souznění, pane kolego! Teď je otázka, kdo z toho bude mít větší průšvih ve vlastní straně.

Další přihlášený je pan poslanec Hovorka a připraví se pan poslanec Vlček.

 

Poslanec Ludvík Hovorka: Vážený pane místopředsedo, vážení páni ministři, vážené dámy, vážení pánové, dovolím si také přednést krátký pozměňovací návrh, který se týká zákona o občanských průkazech, protože se domnívám, že v té novele v roce 2005 jsme zřejmě udělali chybu, a snažím se tu chybu napravit podobným způsobem jako pan kolega Beneš, možná je to trošku lepší formulace. Takže já si dovolím teď ten pozměňovací návrh přednést, aby ten záměr, který jsme měli s tím, aby občané, kteří se narodili před 1. lednem 1936, nemuseli vyměňovat své občanské průkazy.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP