(10.50 hodin)

Poslanec Michal Doktor: Já formálně vystupuji proto, abych si osvojil pozměňovací návrh, který byl písemně rozdán panem poslancem Doležalem. V elektronické podobě samozřejmě předám legislativě tak, abych maximálně zjednodušil také zpracování těch pozměňujících návrhů, a dopozměním jenom tu část, kterou jsem opomněl v tom úvodním vystoupení.

Samozřejmě, že každá regulace trhu, i tato, kterou projednáváme, byť se jedná o výrazné zjednodušení těch dozorových institucí a dozoru jako takového, nákladem je jedinou institucí, která přispívala na úhradu alespoň částí ze svých prostředků na fungování dozorové instituce v minulosti i v té relativně ještě krátké současnosti, byla a je - nebo je systém družstevních záložen, které pouze pro příští rok, tedy zbývající část roku 2006, odvedou do rozpočtu úřadu pro dohled onen povinný odvod a od roku 2007 budou od tohoto odvodu oproštěny. (?)

 

Místopředsedkyně PSP Jitka Kupčová: Děkuji. Nyní má slovo pan poslanec Vlček, potom se připraví pan poslanec Petr Braný.

 

Poslanec Miloslav Vlček: Paní předsedající, dámy a pánové. Dovolte mi, abych i já okomentoval své dva pozměňovací návrhy k tisku 997, dostali jste to na lavice, je to označeno Vlček 1, Vlček 2. Vlček 1 se týká zákona o celnících. Tam potřebujeme ještě upravit některé věci, takže to je takové doplnění. A Vlček 2, to jsou úpravy v jednom pozměňovacím návrhu, takže neměním strukturu ani další věci těch pozměňovacích návrhů.

Takže tolik k těm mým dvěma pozměňovacím návrhů. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Jitka Kupčová: Děkuji. Nyní vystoupí pan poslanec Petr Braný.

 

Poslanec Petr Braný: Vážená paní předsedající, vážené kolegyně a kolegové, vážený pane ministře. Svůj pozměňovací návrh - jsou to tedy dva , ale v písemné podobě jsem předal, je to už asi tři dny, na vaše lavice jste to obdrželi, takže nebudu tento pozměňovací návrh citovat, jenom bych chtěl k tomu uvést, že pozměňovací návrhy, které předkládám, mají za cíl omezit riziko možných sporů ve věci kvantifikace částky vypořádacích podílů. Je zřejmé, že právní úprava by měla vést k jednoznačným závěrům a nezbytnosti dovozovat určité skutečnosti výkladem a ve věci právě úpravy vypořádacího podílu není dosud toto kritérium zcela splněno. Můj pozměňovací návrh představuje určité žádoucí zpřesnění, zabraňující různorodosti přístupu, a tedy eliminující výskyt zásadních disonancí v této oblasti. Pozměňovací návrh je připraven ve znění vyžadovaném rozpočtovým výborem, tedy jako pozměňovací návrh ke komplexnímu pozměňovacímu návrhu.

Dále mi dovolte poděkovat za vaši vstřícnost při projednávání i těchto pozměňovacích návrhů. Děkuji za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Jitka Kupčová: Děkuji. Ptám se, zda se někdo další hlásí do podrobné rozpravy. Nikoho nevidím. Podrobnou rozpravu tedy končím. Je mou povinností se zeptat, zda chce pan ministr a zpravodaj vystoupit se závěrečným slovem. Není tomu tak. Děkuji. Končím tedy druhé čtení tohoto návrhu zákona.

 

Nyní se budeme zabývat bodem desátým, kterým je

 

10.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 166/1999 Sb.,
o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů (veterinární zákon),
ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
/sněmovní tisk 1116/ - druhé čtení

 

Z pověření vlády předložený návrh uvede ministr zemědělství pan Jan Mládek, prosím, pane ministře, máte slovo.

 

Ministr zemědělství ČR Jan Mládek: Vážená paní předsedající, dámy a pánové. Dovolte mi, abych uvedl návrh zákona, kterým se mění zákon č. 166/1999 Sb., o veterinární péči, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.

Cílem předloženého návrhu novely veterinárního zákona je dosažení plné slučitelnosti české právní úpravy v oblasti veterinární péče s novými právními akty Evropských společenství, zejména s přímo použitelnými nařízeními Evropského parlamentu a Rady publikovanými po nabytí účinnosti poslední rozsáhlé novely veterinárního zákona číslo 131/2003 Sb. Právní akty Evropských společenství na úseku veterinární péče, které představují jednu z nejstarších a nejrozsáhlejších části komunitárního práva, totiž i nadále procházejí nepřetržitým a rychlým vývojem. Tento vývoj probíhá po dvou liniích. Jednak pokračuje dosavadním způsobem, to je přijímáním dalších směrnic, které musí být ve stanovených lhůtách transponovány do národního právního řádu. Jednak je v posledním období stále častěji charakterizován na některých úsecích částečným ústupem od směrnic Rady, a to i těch, které byly teprve nedávno transponovány do našeho právního řádu, a přechodem na přímo použitelná nařízení Evropského parlamentu a Rady. Za tohoto stavu je třeba uskutečnit v čase, který je limitován účinností většiny nových, přímo použitelných předpisů Evropských společenství, převážně účinných od 1. ledna 2006, novelizaci veterinárního zákona, která by co nejlépe skloubila dosavadní právní úpravu, kterou byly před vstupem České republiky do Evropské unie transponovány do českého právního řádu na úrovni jejich stavu na přelomu let 2002 - 2003 dřívější směrnice Rady s později přijatými přímo použitelnými předpisy Evropských společenství i dalšími směrnicemi Rady.

Kromě změn vyplývajících z nových právních předpisů Evropských společenství jsou do předkládaného návrhu novely veterinárního zákona zapracovány i zkušenosti z dosavadního uplatňování veterinárního zákona v praxi. Navrhovaná novela je i přes značnou rozsáhlost plně kontinuální a navazuje na předchozí právní úpravu. Součástí návrhu novely veterinárního zákona je také takzvaná doprovodná novela návrhu zákona o správních poplatcích, kterého se změny navrhované ve veterinárním zákoně přímo dotýkají. V jejím rámci se text zákona o správních poplatcích uvádí do souladu s předkládanou novelou veterinárního zákona a upřesňují se příslušné položky sazebníku správních poplatků, zároveň dochází ke snížení, případně ke zrušení některých správních poplatků.

Návrh novely veterinárního zákona projednal zemědělský výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a v rámci jeho projednávání bylo schváleno celkem 30 pozměňovacích návrhů. Vzhledem k tomu, že tyto návrhy upřesňují a jednoznačně i formulují i záměry předkladatele, souhlasil jsem s nimi a i vám doporučuji předložený návrh novely veterinárního zákona včetně přijatých pozměňovacích návrhů zemědělského výboru propustit k hlasování do třetího čtení. Děkuji za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Jitka Kupčová: Děkuji. Tento návrh jsem v prvém čtení přikázali k projednání zemědělskému výboru. Usnesení výboru bylo rozdáno jako sněmovní tisk 1116/1. Prosím, aby se slova ujal zpravodaj výboru pan poslanec Jaroslav Pešán.

 

Poslanec Jaroslav Pešán: Děkuji za slovo. Vážená paní místopředsedkyně, kolegyně a kolegové. Zemědělský výbor projednal na svém zasedání 9. listopadu na 58. schůzi dotyčný sněmovní tisk číslo 1116 a přijal usnesení, ve kterém doporučuje Poslanecké sněmovně vládní návrh zákona, kterým se mění zákon číslo 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů, veterinární zákon ve znění pozdějších předpisů, a zákon číslo 634/2004 Sb., o správních poplatcích, sněmovní tisk 1116, schválit ve znění přijatých pozměňovacích návrhů.

 

Místopředsedkyně PSP Jitka Kupčová: Děkuji. Otevírám obecnou rozpravu, do které nemám žádnou přihlášku. Ptám se, zda se někdo hlásí z místa. Není tomu tak. Obecnou rozpravu končím a nyní zahajuji podrobnou rozpravu do které mám dvě přihlášky a také zároveň pana zpravodaje, kterému dám přednost.

V podrobné rozpravě tedy jako první vystoupí pan poslanec Pešán, potom pan poslanec Papež a poté pan poslanec Karel Kratochvíl.

 

Poslanec Jaroslav Pešán: Ještě jednou děkuji za slovo. Kolegyně a kolegové, já bych si dovolil načíst legislativně technické úpravy ke sněmovnímu tisku 1116, které zní:

Za prvé k části první bodu 84. V bodu 84 se slovo "druhá" nahrazuje slovem "třetí".

Za druhé k části druhé v bodu 11. Bod 11 se zrušuje.

Legislativně technické úpravy k tisku 1116/1, usnesení zemědělského výboru číslo 163.

K bodu 1. V bodu 1 se slova "na prvém a druhém místě" zrušují.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP