Neautorizováno !


 

(16.10 hodin)
(pokračuje Bayerová)

21. V § 3 odst. 10 zákona č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů, ve znění zákona č. 521/2002 Sb., zákona č. 92/2004 Sb., zákona č. 186/2004 Sb. a zákona č. 695/2004 Sb. a zákona č. 180/2005 Sb., doplnit za slova "pohonných hmot obsahoval" slova "nejpozději od 1. ledna 2007".

Zdůvodnění: V návaznosti na závazky plynoucí pro Českou republiku ze směrnice 2003/30/ES o podpoře využívání biopaliv nebo jiných obnovitelných zdrojů v dopravě ze dne 8. května 2003 je třeba exaktně stanovit nejzazší termín, od kdy je třeba osobou v § 3 odst. 10 uvedenou stanovenou povinnost plnit.

22. V § 3 odst. 12 zákona č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů, ve znění zákona č. 521/2002 Sb., zákona č. 92/2004 Sb., zákona č. 186/2004 Sb. a zákona č. 695/2004 Sb. a zákona č. 180/2005 Sb., doplnit za slova "na stanoveném objemu." větu ve znění: "Podmínky a postup výkupu a prodeje bioetanolu Správou státních hmotných rezerv stanoví prováděcí předpis."

Zdůvodnění: Ve stávajícím platném znění citovaného zákona chybí uvedená úprava.

23. V § 3 zákona č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů, ve znění zákona č. 521/2002 Sb., zákona č. 92/2004 Sb., zákona č. 186/2004 Sb. a zákona č. 695/2004 Sb. a zákona č. 180/2005 Sb., se vypouští odst. 13.

Zdůvodnění: V návaznosti na návrh uvedený v bodu 21 budou podmínky a postup výkupu a prodeje bioetanolu Správou státních hmotných rezerv stanoveny prováděcím předpisem a smluvním vztahem Správy státních hmotných rezerv s osobou podle odst. 10, a proto je stávající znění nadbytečné, a dokonce by se mohlo stát negativně omezujícím.

24. V § 40 zákona č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů, ve znění zákona č. 521/2002 Sb., zákona č. 92/2004 Sb., zákona č. 186/2004 Sb. a zákona č. 695/2004 Sb. a zákona č. 180/2005 Sb., se vypouští odst. 14, dosavadní odstavec 15 se označuje jako odstavec 14 a dosavadní odstavce 16 až 20 se označují jako odstavce 15 až 19.

Zdůvodnění: Zákon bezdůvodně trestá za stejné porušení zákona dvakrát.

25. V § 55 zákona č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů, ve znění zákona č. 521/2002 Sb., zákona č. 92/2004 Sb., zákona č. 186/2004 Sb. a zákona č. 695/2004 Sb. a zákona č. 180/2005 Sb., se za odst. 3 vkládá nový odst. 4, který zní:

"(4) Správa státních hmotných rezerv vydá vyhlášku k provedení § 3 odst. 12."

Zdůvodnění: Navrhovaná úprava je v souladu s návrhem uvedeným v bodě 21.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji vám, paní poslankyně. Hlásí se ještě někdo do podrobné rozpravy? Nevidím takovou přihlášku a končím podrobnou rozpravu.

Nezazněly žádné návrhy, o nichž by bylo možno hlasovat. Přesto se zeptám jak pana ministra, tak pana zpravodaje, zda chtějí ještě využít své možnosti a vystoupit se závěrečným slovem. Není tomu tak, končím tedy druhé čtení tohoto návrhu zákona, bodu č. 14, sněmovní tisk 862 ve druhém čtení.

 

Zahajuji projednávání bodu

 

15.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 356/2003 Sb.,
o chemických látkách a chemických přípravcích a o změně
některých zákonů, ve znění zákona č. 186/2004 Sb.
/sněmovní tisk 886/ - druhé čtení

 

Opět požádám pana ministra Libora Ambrozka o úvodní slovo.

 

Ministr životního prostředí ČR Libor Ambrozek: Vážená paní předsedající, kolegyně a kolegové, vzhledem k tomu, že se jedná o technickou novelu a ani výbor k ní nepřijal žádný pozměňovací návrh, budu velmi stručný.

Touto novelou se navrhuje zejména vyřešit nejasnosti týkající se terminologického rozlišování dovozů ze zemí mimo Evropskou unii a předávání látek či výrobků z členského státu EU do České republiky. Dalšími důležitými důvody pro předkládanou novelu jsou potřeba zapracovat nově přijatou koncepci správního trestání, která je obsažena v návrhu nového přestupkového zákona, zapracovat některé aspekty vyplývající z přijatého nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 304/2003 a nutnost odstranění některých legislativně technických nepřesností, které vyplynuly z praktické aplikace tohoto zákona. Zároveň se doplňuje do návrhu dosud chybějící transpozice v oblasti meziproduktů, která byla připravena ve spolupráci s Ministerstvem zdravotnictví.

Závěrem mi dovolte poděkovat výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí za jeho práci na projednávání tohoto zákona. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji vám, pane ministře. Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí. Usnesení tohoto výboru nám bylo rozdáno jako sněmovní tisk 886/1. A já poprosím zpravodaje tohoto výboru pana poslance Rudolfa Tomíčka, aby nás seznámil s průběhem projednávání zákona v jeho výboru.

 

Poslanec Rudolf Tomíček: Děkuji, paní předsedající. Dámy a pánové, dovolte, abych nejdříve přednesl zpravodajskou zprávu, a pak si dovolím něco málo k návrhu tohoto zákona říci.

Tak jak zde bylo řečeno, výbor pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí na své 49. schůzi po odůvodnění Petra Petržílka, náměstka ministra pro životní prostředí, po zpravodajské zprávě poslance Rudolfa Tomíčka a po rozpravě přijal usnesení, kterým:

I. doporučuje Poslanecké sněmovně sněmovní tisk 886 projednat a schválit,

II. zmocňuje zpravodaje výboru, aby s usnesením seznámil Poslaneckou sněmovnu,

III. pověřuje předsedu výboru, aby usnesení zaslal předsedovi Poslanecké sněmovny.

To je, co se týče zpravodajské zprávy.

Chtěl bych jenom říci, že se skutečně jedná o vysoce technickou normu, nicméně po projednání jsem měl ještě řadu konzultací s různými institucemi, kterých se tato novela týká, a dovolím si pak v podrobné rozpravě načíst některé pozměňovací návrhy. Budu je muset načíst, protože stejně tak jako kolega Hrnčíř jsem dbal na to, abych nepoškodil naše lesy, takže jsem nenechal rozmnožit čtyři stránky pozměňovacích návrhů. Já celkem chápu kolegu Hrnčíře, protože tím, že bychom spotřebovali papír, poškodíme samozřejmě naše lesy a omezíme nebo resp. ztížíme úkryty našim ptákům. V každém případě je to tedy dobře, je to pozitivní, takže myslíme i na ně.

Tímto bych se pak přihlásil ještě pak do podrobné rozpravy, kde chci načíst některé pozměňovací návrhy. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji vám, pane zpravodaji. Otevírám obecnou rozpravu, do které jsem zaregistrovala pouze přihlášku pana zpravodaje, pokud se nemýlím, ale táži se, zda se ještě hlásí někdo z místa. Písemnou přihlášku nemám.

Slovo má pan kolega Rudolf Tomíček, jsme v obecné rozpravě. Prosím.

 

Poslanec Rudolf Tomíček: Jak jsem již avizoval, je to několik skutečně technických úprav -

 

Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Promiňte, pane kolego, teď jsme ještě v obecné rozpravě. Já jsem se ptala, zda jste se chtěl přihlásit také do obecné rozpravy. (Ne.) Ne, nebylo tomu tak. Hlásí se tedy někdo do obecné rozpravy? Není tomu tak, končím obecnou rozpravu.

Zahajuji podrobnou rozpravu, slovo má pan kolega Rudolf Tomíček.

 

Poslanec Rudolf Tomíček: Omlouvám se. Jak jsem avizoval, jsou to věci vesměs technické, týkající se označování výrobků, potom je tady záležitost týkající se výkonu Celní správy, bezpečnostních listů a na konec bude přechodné ustanovení.

Jestli tedy dovolíte, začal bych, týká se to návrhů takto:

Bod 34 vládního návrhu navrhuji rozdělit na dva samostatné body a upravit jejich znění následujícím způsobem:

Část A. V § 20 odst. 4 písm. b) zní: "Jméno, popř. jména, příjmení, název, popř. obchodní firma, místo podnikání (sídlo) a telefonní číslo osoby, která je odpovědná za uvedení látky v daném obalu na trh, a to buď výrobce, nebo dovozce. V případě, že se jedná o látku přepravenou na území České republiky z jiné členské země Evropského společenství, postačí uvedení údajů podle věty prvé a o osobě s trvalým pobytem nebo sídlem na území jiné členské země Evropských společenství, která je odpovědná za uvedení látky na trh nebo do oběhu v rámci celého Evropského společenství."

***




Přihlásit/registrovat se do ISP