Neautorizováno !
(16.30 hodin)
(pokračuje Schling)
Alternativně pro případ, že by tento pozměňovací návrh nebyl schválen, podávám ještě další pozměňovací návrh k odstavci 1, který zní: "V § 41 odst. 1 se písm. b) vypouští."
Další návrh: V § 43 odst. 3 písm. g) se slova "na vzdálenost přesahující 100 km" zrušují.
Další návrh: V § 43 odst. 3 se na konci písm. m) tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno n), které zní: "dojezdu vozidel z hraničního přechodu do místa vykládky na území České republiky".
Stručné odůvodnění těchto návrhů: Změny v odstavci 1 znamenají, že se zkracuje doba, po kterou je jízda kamionů a speciálních vozidel zakázána, tedy zvyšuje se plynulost provozu, protože čím více bude jízda kamionů omezena, tím více se nám pak zkoncentrují do toho času, kdy jejich jízda povolena je. Dále vznikají problémy s odstavováním těchto vozidel, protože vzhledem k nárůstu jejich počtu se plocha odstavných parkovišť jeví stále více jako nedostatečná a museli bychom budovat další a další parkoviště. Takže tento návrh umožňuje, aby kamiony jely v noci, aby jely například v neděli dopoledne a v sobotu, kdy nedochází ke kolizi s hustým rekreačním provozem. Naopak v pátek odpoledne, navrhuji tedy od 17 do 21 hodin, by jet neměly. Další body rovněž umožňují dojezd kamionů k místům nakládky, vykládky, případně z hraničního přechodu, pokud k němu dojely v době, kdy jejich jízda ještě byla povolena. Tím tedy by mělo dojít k zvýšení plynulosti provozu na našich komunikacích.
Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Schlingovi. Hovořit bude pan poslanec Kapoun a připraví se pan poslanec František Beneš.
Poslanec Miroslav Kapoun: Vážený pane předsedající, kolegyně a kolegové, mám jen jeden pozměňovací návrh, kde jsme došli vlastně k takovému závěru ohledně bezpečnosti vozidel, ohledně pneumatik, kde se jedná o rozdíl mezi prohlubováním drážek a mezi průřezem a obnovené pláště, tzn. pneumatiky, které jsou nějakým způsobem obnovovány. Chci jenom, aby se zvýšila bezpečnost.
To znamená: V § 21 odst. 8 písm. a) zní: Obnovené pláště pneumatik nesmí být použity na přední nápravě autobusů třídy II a třídy III (vozidla kategorií MA a M3) a dále nesmí být použity na přední nápravě tažného vozidla určeného pro přepravu nebezpečných nákladů definovaných v části 9 bodu 9.1.2 dohody ADR.
b) Pro všechny ostatní typy vozidel smí být použity obnovené pláště homologované dle atestů.
Odst. 10. Drážky dezénu plášťů označených výrobcem pneumatik určených pro vozidla kategorií M2, M3, N a jejich přípojná vozidla smějí být dodatečně prohloubeny jen způsobem předepsaným výrobcem pneumatik. Na obou stranách bočnice pneumatiky musí být vyznačen symbol théta - průměr kroužku je zejména 20 mm, nebo nápis REGROOVABLE. Prohlubování drážek dezénu plášťů pneumatik osobních automobilů a automobilů dle § 21 odst. 8 písm. a) není dovoleno.
Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Kapounovi. Hovořit bude pan poslanec František Beneš a připraví se pan místopředseda Vojtěch Filip.
Poslanec František Beneš: Děkuji za slovo. Dámy a pánové, dovolte mi, abych přečetl velmi krátký pozměňovací návrh ke sněmovnímu tisku 833.
Návrh zní: V části první se za novelizační bod 42 vkládá nový novelizační bod, který zní: V § 87 odst. 3 se slova "60, 65 a 68 let věku a nejpozději v den dovršení stanoveného věku, po dovršení 68 let věku pak každé dva roky" nahrazují slovy "63 a 66 let věku a nejpozději v den dovršení stanoveného věku, po dovršení 66 let věku pak každé dva roky".
Dovolte mi krátké vysvětlení. Jedná se o stanovení nových lhůt pro povinné lékařské prohlídky řidičů amatérů. Jestliže jsme jako profesionálové schopni pracovat do 63 let, a teprve poté máme nárok na starobní důchod, myslím, že nic nebrání tomu, abychom do stejného termínu posunuli i povinnost podrobit se lékařským prohlídkám. Jenom krátké připomenutí. Při minulém projednávání ve třetím čtení tento návrh prošel a já doufám v podporu i při opakovaném pokusu.
Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Benešovi. Hovořit bude pan místopředseda Filip.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji .Vážený pane místopředsedo, vážení členové vlády, paní a pánové, krátce k tisku 833 - pozměňovací návrh obdobný, který jsem předložil v minulém tisku.
V části první se vloží nový novelizační bod, který by zněl: V § 41 se za odst. 3 vkládá nový odst. 4, který zní: Ministr vnitra může vyhláškou stanovit další vozidla, která pro plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností mohou být také označena za vozidla s právem přednosti v jízdě. K takovému označení přitom vydá potvrzení o rozsahu udělených zvláštních oprávnění.
Jedná se, jak jsem odůvodňoval posledně, o vozidla v koloně apod. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu místopředsedovi Vojtěchu Filipovi. Hovořit bude pan poslanec Melčák a připraví se pan poslanec Kala.
Poslanec Miloš Melčák: Děkuji vám, pane místopředsedo. Vážený pane místopředsedo, vážená vládo, vážený pane místopředsedo vlády a ministře dopravy, vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolte mi, abych okomentoval pozměňovací návrhy, které jsem vám vyhotovil písemně a byly vám rozdány na sál jako Pozměňovací návrhy Miloše Melčáka ke sněmovnímu tisku 833 pro druhé čtení. Nebudu pochopitelně celou tu záležitost číst, ale dovolte mi, abych na některé věci upozornil, protože si myslím, že to zasluhuje pozornosti.
Především v § 3 odst. 4 doporučuji, abychom na konci tohoto odstavce zrušili závorku "(dále jen antiradar)", a to z toho důvodu, že pojem antiradar je převzat ze svým způsobem klamavé reklamy jednoho z prodejců detektorů radarového signálu a jeho použití v zákoně, zejména v těch pozdějších paragrafech, je podle mého soudu zavádějící. Žádá si to ovšem, aby v dalším textu zákona se příslušné paragrafy legislativně technicky upravily, tzn. nahradily se odvoláním na § 3 odst. 4.
V několika místech ve svých pozměňovacích návrzích se stavím proti rozšíření kompetencí obecní policie. Chtěl bych to dát do souvislosti s účelem tohoto zákona. Především v tomto zákoně v § 1 se jasně stanoví, že tento zákon vymezuje působnost a pravomoci orgánů státní správy a Policie České republiky. Podle mého soudu je obecní policie orgánem samosprávy a podle tohoto zákona nemohou jí být v souladu s ustanovením § 1 vymezovány jakékoliv pravomoci.
Na straně 2 bych si dovolil upozornit na jednu zdánlivou drobnost, a to v mém číslovaném bodu 5, který se vztahuje k bodu 16 usnesení hospodářského výboru. Doporučuji, aby v § 17 v té doplňované větě na konci odstavce 2 se doplnilo písm. e), tzn. že tato věta bude znít: "Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy i při předjíždění cyklisty."
***