(12.30 hodin)
(pokračuje Grůza)

4. V § 4 odstavec 2 se slova "1 : 10 000" nahrazují slovy "1 : 50 000". - Odůvodnění: Z důvodu přehlednosti a rozlišovací schopnosti je měřítko 1 : 50 000 lépe vyhovující. Také poznamenávám, že to jsou mapy, se kterými stávající správci povodí pracují.

5. V § 4 odstavec 8 se na konci odstavce slova "a pět" zrušují. - Odůvodnění: Jedná se o kompetenci k zákonu o vodách, která je ale nadbytečná.

6. V § 6 odstavec 2 se za slovo "povolí" vkládá text "na dobu deseti let".

7. V § 9 odstavec 4 se poslední věta zrušuje. - Odůvodnění: Jedná se o nadbytečné ustanovení.

8. V § 10 odstavec 2 se za slova "zanikne" vkládá text "uplynutím doby, na kterou byl povolen".

9. V § 13 odstavec 1 se ve větě za středníkem číslovka 3 nahrazuje číslovkou 2. - Odůvodnění: Jde o počet udic, který je dlouhodobě užíván a odzkoušen, není nutné ho měnit.

10. V § 13 odstavec 6 se první věta včetně odkazu na poznámku pod čarou nahrazuje větou "lov ryb pomocí elektrického proudu je povolen pouze při splnění bezpečnostních předpisů" s odkazem na poznámku pod čarou číslo 14. - Odůvodnění: Zmiňovaný právní předpis jasně stanovuje povinnosti pro obsluhu elektrického agregátu. Není nutné zatěžovat text zákona obsahem vyhlášky.

11. V § 13 odstavec 10 zní: Ministerstvo může ve výjimečných případech vydat na žádost zvláštní povolenku k lovu, která opravňuje k lovu ryb v rybářských revírech vyhlášených příslušným rybářským orgánem. Povolenka nahrazuje i rybářský lístek a je vydávána za úplatu. Na vydání této povolenky k lovu se nevztahuje správní řád. - Odůvodnění: Tento druh povolenky je vydáván pouze výjimečně a je v plné šíři zpoplatněn.

12. V § 31 odstavec 6 se slova "podle odstavce 1 až 4" nahrazují slova "podle odstavce 1 až 3" a slova "odstavce 5" se nahrazují slovy "odstavce 4". - Odůvodnění: Legislativně technická úprava sloužící ke zpřesnění sankčních ustanovení.

13. V § 34 se nahrazují odstavce 1 a 2 novými, které znějí:

(1) Vyhlášení rybářských revírů nebo povolení výkonu rybářského práva v příslušném revíru nebo prohlášení části rybářského revíru, popř. celého rybářského revíru za chráněnou rybí oblast, vydaná podle dosavadních právních předpisů, pozbývají platnosti nabytím právní moci nového rozhodnutí vydaného podle tohoto zákona, nejpozději však uplynutím deseti let od nabytí účinnosti tohoto zákona.

(2) V případě, že je o povolení výkonu rybářského práva v rybářských revírech vyhlášených podle tohoto zákona rozhodováno ve výběrovém řízení (§ 8 a 9 zákona) a požádá-li o něj dosavadní uživatel revíru, bude s ním jednáno podle podmínek stanovených pro výběrové řízení jako s prvním. Toto právo nevzniká, jestliže uživatel rybářského revíru v průběhu uplynulé doby užívání rybářského revíru porušil podmínky rybářského práva nebo mu byla orgánem státní správy rybářství nebo příslušným rybářským orgánem uložena pokuta podle předchozí právní úpravy nebo podle tohoto zákona.

14. V § 39 se slova "1. ledna 2004" nahrazují slovy "1. dubna 2004".

Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji poslanci Janu Grůzovi. Prosím, aby se slova ujal pan poslanec Antonín Seďa. Připraví se jako poslední z písemně přihlášených pan poslanec Petr Zgarba.

 

Poslanec Antonín Seďa: Děkuji. Vážený pane předsedající, vážený pane ministře, vážené kolegyně a kolegové, mám čtyři drobné pozměňovací návrhy k sněmovnímu tisku 312, k vládnímu návrhu zákona o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů. V souvislosti s projednáváním tohoto návrhu zároveň oznamuji, že jsem ve střetu zájmů, protože jsem členem Moravského rybářského svazu.

Navrhované pozměňovací návrhy.

První pozměňovací návrh. V § 9 odstavec 2 doplnit stávající text odstavce zněním: "Při výběrovém řízení o povolení výkonu rybářského práva musí příslušný rybářský orgán přihlédnout k přednostnímu právu rybářského svazu, který výkon rybářského práva v daném rybářském revíru či jeho části již provádí, a to v případě, že se tento rybářský svaz výběrového řízení účastní."

Krátké zdůvodnění předloženého návrhu. Navrhovaná úprava se snaží zvýhodnit stávající vykonavatele rybářského práva, a to především Český a Moravský rybářský svaz, kteří provádějí výkon rybářského práva přes sto let. Rybářské svazy jsou dlouho budované organizace, které investovaly miliony korun nejen na zarybnění rybářských revírů, ale i na jejich údržbu a ochranu. Současný systém sportovního rybolovu závidí České republice celá západní Evropa. Pokud bychom nezvýhodnili stávající rybářské svazy, mohlo by dojít k postupnému rozvratu stávajících revírů, k parcelizaci říčních toků, ke komercionalizaci sportovního rybářství a k postupnému rozvratu těchto organizací.

Druhý pozměňovací návrh. V § 13 odstavec 1 - změnit poslední větu na "v rybářském revíru může jednotlivá oprávněná osoba provádět lov nejvýše na dvě udice".

Zdůvodnění předloženého návrhu. Pozměňovací návrh vychází z osvědčené praxe rybářských svazů, kdy lov na udici provádí jednotlivá oprávněná osoba na nejvýše dvě udice.

Třetí pozměňovací návrh. V § 21 doplnit nový odstavec 3, který zní: "Krajský úřad v rybářském revíru vyhlášeném podle § 22 odstavec 2 a na rybníku v rybníkářství, který se nachází na území více krajů nebo na území, jímž probíhají hraniční vody, nebo na území objektů důležitých pro obranu státu, projednává přestupky (§ 30) a správní delikty (§ 31) s tím, že věc bude projednávat ten úřad, v jehož správním obvodu ke spáchání přestupku či správního deliktu došlo."

Původní odstavce 3 a 4 se přečíslují.

Čtvrtý pozměňovací návrh. V § 22 odstavci 3 zrušit bod h). Původní bod i) se změní na bod h).

Zdůvodnění předloženého návrhu. Rozsah působnosti ministerstva navržený v § 22 vládního návrhu zákona stanovuje, že ministerstvo by mělo rozhodovat jako správní orgán I. stupně, a to i v případech projednávání přestupků a právních deliktů. Tímto dochází k výraznému oslabení pozic účastníků řízení co do použití opravných prostředků. Jako jediný opravný prostředek lze v případech, kdy v I. stupni rozhoduje ministerstvo - obecně tedy ústřední orgán státní správy - použít pouze rozklad. O podaném rozkladu rozhoduje ministr - obecně vedoucí ústředního orgánu státní správy. Proti rozkladu se nelze podle zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení, ve znění pozdějších předpisů, odvolat. Kromě toho z povahy věci vyplývá, že rozhodnutí o rozkladu nelze napadnout ani mimořádným opravným prostředkem, neboť by o něm za situace, kdy o rozkladu rozhoduje vedoucí ústředního orgánu státní správy, neměl kdo rozhodnout.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP