(12.20 hodin)
(pokračuje Ouzký)
Ve svém usnesení č. 90 tento výbor vyslovil souhlas s vládním návrhem zákona, přijal k tomuto návrhu změny a doplnění a mně nezbývá, nežli ukončit svou zpravodajskou zprávu ve druhém čtení a poprosit vás, pane předsedající, abyste nechal hlasovat o tom, zdali může být jako základ dalšího projednávání přijatá norma ve znění pozměňovacích návrhů. Děkuji vám.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji. Návrh výboru pro sociální politiku a zdravotnictví tedy je, aby se jeho materiál stal základem pro podrobnou rozpravu pro podávání pozměňovacích návrhů.
V tuto chvíli nicméně ještě poprosím zpravodaje výboru pro evropskou integraci pana poslance Jozefa Kubinyiho, aby vystoupil.
Poslanec Jozef Kubinyi: Vážený pane předsedající, kolegyně a kolegové. Výbor pro evropskou integraci na své 17. schůzi ze dne 13. června 2003 k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění některé zákony na úseku ochrany veřejného zdraví, sněmovní tisk č. 215, po úvodním slově náměstka ministryně zdravotnictví a hlavního hygienika ČR dr. Michaela Víta a po vyslechnutí zpravodajské zprávy poslance Jozefa Kubinyiho a po rozpravě doporučuje Poslanecké sněmovně, aby návrh schválila; doporučuje Poslanecké sněmovně, aby přijala k tomuto návrhu zákona změny a doplňky - tak jak je máte uvedeny v tisku č. 215/1, nebudu je číst, jsou to legislativně technické záležitosti - a pověřuje předsedu výboru, aby toto usnesení předložil předsedovi Poslanecké sněmovny, a zmocňuje zpravodaje výboru, aby o výsledcích jednání ve výboru informoval schůzi Poslanecké sněmovny.
Tolik zpravodajská zpráva za výbor pro evropskou integraci.
Mám také ještě jednu legislativně technickou změnu, kterou bych si pak dovolil předložit. Není z výboru pro evropskou integraci, ale je to můj pozměňovací návrh, který pak předložím v podrobné rozpravě.
Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Jozefu Kubinyimu. Nyní na návrh pana poslance Ouzkého bychom měli rozhodnout o tom, že bude vzat za základ tisk č. 215/2.
Přivolám všechny ty, kteří se chtějí účastnit hlasování. Odhaduji, že bude lépe, když vás odhlásím a poprosím o novou registraci. (Děje se.)
V hlasování, které má pořadové číslo 355, rozhodneme o tom, že se usnesení výboru pro sociální politiku a zdravotnictví č. 90 ze dne 5. června 2003 stane základem pro naše další jednání.
Zahájil jsem hlasování. Kdo s tímto návrhem souhlasí, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko "ano". Děkuji. Kdo je proti?
Hlasování v tuto chvíli končí. Ze 122 přihlášených bylo pro 121, nikdo nebyl proti. Stalo se, tak jak si přál pan poslanec Ouzký.
Mohu nyní otevřít obecnou rozpravu. Do obecné rozpravy nemám přihlášky, takže obecnou rozpravu končím.
Otevírám rozpravu podrobnou. Zde mám přihlášky tři. Jako první vystoupí pan poslanec Jozef Kubinyi, který jako zpravodaj má přednost, potom pan poslanec Kvapil a po něm pan poslanec Plachý. (Hluk v sále.)
Prosím o klid, dámy a pánové.
Poslanec Jozef Kubinyi: Děkuji, pane předsedající.
Pozměňovací návrh k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění některé zákony na úseku ochrany veřejného zdraví. V § 108 odst. 2 se věta "Ministerstvo informatiky v dohodě s Ministerstvem zdravotnictví stanoví vyhláškou vydanou podle § 4 odst. 2 a podle § 6 odst. 3 písm. b) formu elektronické podoby a datové rozhraní protokolu o kontrole jakosti pitné vody a vody koupališť." nahrazuje větou "Ministerstvo zdravotnictví v dohodě s Ministerstvem informatiky stanoví vyhláškou vydanou…" a zbytek věty se pak už nemění.
Odůvodnění. Věcnou příslušnost na úseku veřejného zdraví má Ministerstvo zdravotnictví. Proto je vhodné, aby prováděcí právní předpisy vydávalo také toto ministerstvo. Nevýhodou pro zmocnění Ministerstva informatiky k vydání vyhlášky jsou také její možné změny v budoucnu, které by se musely realizovat také vyhláškou vydanou Ministerstvem informatiky.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Kubinyimu. Hovořit bude pan poslanec Tomáš Kvapil a připraví se pan poslanec Jaroslav Plachý.
Poslanec Tomáš Kvapil: Vážený pane předsedající, vážená vládo, kolegyně a kolegové. Podávám čtyři pozměňovací návrhy, uvedu je a samozřejmě i se stručným zdůvodněním.
1. V bodě 15 v § 8 odst. 1 se číslovka 20 nahrazuje číslovkou 30.
2. V bodě 15 v § 8 odst. 1 se číslovka 4 nahrazuje číslovkou 5.
Zdůvodnění. Jde o zvýšení početního a časového limitu pro určení, zda jde o zotavovací akci, nebo jinou podobnou akci pro děti, a toto zvýšení umožní konání letních táborů a prodloužených víkendových akcí pro děti bez zvyšování byrokratických nároků na jejich konání. Tento návrh vychází z praxe, kdy tábory tzv. foglarovského typu mají v naší republice dlouholetou praxi, jsou dobře zajišťovány a pořádány téměř bez problémů. Na takovéto tábory se nebude vztahovat vyhláška Ministerstva zdravotnictví, která s každou novou verzí zvyšuje požadavky z hygienického pohledu často až do absurdit.
Několik údajů o hygienických kontrolách táborů: V roce 2002 proběhlo celkem 5 102 táborů, zúčastnilo se jich 251 277 dětí. Celkem 7 táborů bylo zakázáno, z toho 3 pro povodně a 4 kvůli závadám s pitnou vodou. Zkontrolováno bylo 45 % táborů a počet udělených blokových pokut byl 152, šlo tedy o 3 % táborů. V roce 2001 byla situace obdobná.
Třetí pozměňovací návrh: V bodě 20 se v § 11 odst. 1 písm. a) ruší slova "pořádaný Československým červeným křížem".
Nejprve bych chtěl říci, že takováto organizace už neexistuje, protože je pouze Český červený kříž. Jedná se o to, že by měl, tedy podle vládního návrhu, Červený kříž mít výhradní právo na řekl bych školení kursů první pomoci. Přitom ovšem ve vládním návrhu je také uvedeno, že náplň těchto kursů stanoví ministerstvo prováděcím předpisem. Z toho si myslím, že je zřejmé, že není nutné, aby toto privilegium bylo dáno pouze jedné organizaci, ale že je může dělat každý, kdo naplní podmínky prováděcího právního předpisu.
A konečně čtvrtý pozměňovací návrh: V bodě 22 v § 12 se za slova "zásobování akce pitnou vodou" doplňují slova "v rozsahu stanoveném prováděcím právním předpisem pro zotavovací akce".
Jde v podstatě u tohoto návrhu také o zpřesnění, jak má vypadat řekl bych rozbor a zkouška této pitné vody.
To jsou tedy čtyři pozměňovací návrhy, které předávám zpravodaji.
***