(15.50 hodin)
(pokračuje Dundáčková)

Důvodem k tomu je mimo jiné i fakt, že od zákona č. 501 se předložený sněmovní tisk liší v celých 15 bodech a já připouštím, že jak pan ministr uváděl, došlo k dalším následným novelizacím, a považuji za správné, abychom se tím zabývali. Dokonce bych považovala jako zpravodajka za vhodné, aby nám vláda předložila srovnávací tabulku, která by pomohla sněmovně k projednávání v ústavně právním výboru. Nemohu ovšem jako zpravodaj ani jako poslanec vládu k takovémuto kroku nutit, nicméně jsem ale přesvědčena, že by nám to pomohlo vypořádat se procedurálně s problémem, před kterým stojíme.

Tolik má zpravodajská zpráva k tisku 190.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji paní poslankyni Evě Dundáčkové za její zpravodajskou zprávu a otevírám obecnou rozpravu. Přihlášky nemám, proto obecnou rozpravu končím.

Otevírám podrobnou rozpravu, kde by mohlo formálně zaznít to, co paní poslankyně Dundáčková navrhla.

 

Poslankyně Eva Dundáčková: Pokud se do rozpravy nikdo jiný nehlásí, tak bych přednesla avizovaný návrh. Dovolte, abych navrhla zkrácení lhůty k projednání o 52 dnů. Tím bychom se vypořádali s předloženým návrhem, tiskem č. 190, v osmi dnech.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji. Další přihlášky do podrobné přihlášky nemám. Končím tedy podrobnou rozpravu a konstatuji, že nezazněl návrh ani na vrácení, ani na zamítnutí předloženého návrhu. Konstatuji zároveň, že organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání ústavně právnímu výboru. Ptám se, zdali je jiný návrh. Hlásí se pan místopředseda sněmovny Vojtěch Filip.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Pane místopředsedo, vážení členové vlády, paní a pánové, navrhuji, aby se tímto textem zabýval rozpočtový výbor, a vy víte velmi dobře proč, alespoň ti, kteří se účastnili projednávání v minulém volebním období. Důvod, pro který přišla norma ze sněmovny do Senátu a zpátky a hlasovalo se po 14 dnech o též normě, byl prostý. Šlo o to, jakým způsobem se bude nakládat s těmi vlastníky akcií, kteří mají akcie do deseti procent v akciové společnosti. Důvod, který tenkrát vláda uváděla, že v případě výkupu by byly náklady na takovou privatizaci příliš veliké a výplata drobných akcionářů by byla obrovská. Vzhledem k tomu, že jistě se toto téma stane předmětem jednání ve druhém čtení, a proto bych byl rád, aby se touto normou v této souvislosti zabýval také rozpočtový výbor.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji, pane místopředsedo. V tuto chvíli můžeme přistoupit k hlasování o návrzích na přikázání a poté rozhodneme o návrhu na zkrácení lhůty.

Všechny vás odhlásím a prosím o novou registraci. Také zazvoním - 178 nás zde není.

 

Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 26, kterým rozhodneme o přikázání k projednání ústavně právnímu výboru. Kdo je pro, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko. Kdo je proti?

V hlasování pořadové číslo 26 bylo z přítomných 155 poslanců pro 148, proti 3. Tento návrh byl přijat.

 

Nyní rozhodneme o návrhu pana místopředsedy Vojtěcha Filipa k přikázání rozpočtovému výboru.

Zahájil jsem hlasování číslo 27 a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?

Hlasování skončilo. Ze 157 přítomných bylo pro 50, proti 77. Tento návrh nebyl přijat.

 

V dalším hlasování rozhodneme o návrhu paní poslankyně Dundáčkové na zkrácení lhůty pro projednání tohoto návrhu o 52 dnů.

Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 28 a táži se, kdo je pro, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko. Kdo je proti?

V hlasování pořadové číslo 28 bylo z přítomných 158 poslanců 136 pro a 3 proti. Návrh byl přijat.

 

Konstatuji, že jsme přikázali projednání tohoto zákona ústavně právnímu výboru a že jsme zkrátili lhůtu k projednání o 52 dnů.

Končím první čtení tohoto návrhu zákona a děkuji panu ministru spravedlnosti a místopředsedovi vlády a paní místopředsedkyni Dundáčkové.

 

V tuto chvíli můžeme přistoupit k projednání dalšího bodu, kterým je

 

4.
Návrh poslanců Josefa Janečka a Viléma Holáně na vydání zákona,
kterým se mění zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění
zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání,
ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 8/- druhé čtení

 

Prosím, aby návrh uvedl pan poslanec Josef Janeček jako pověřený předkladateli.

 

Poslanec Josef Janeček: Vážené kolegyně, vážení kolegové, původně jsem se domníval, že ve druhém čtení nebude ani třeba k návrhu tohoto zákona vystupovat, protože jde o materii, kterou jsme projednávali již několikrát. To, proč k této věci vystupuji, je argumentace a způsob projednávání, který proběhl ve výboru pro evropskou integraci. Znovu se tam ocitly argumenty a postoje, které podle mého názoru jsou v naprostém rozporu s fakty. Proto jsem se rozhodl a požádal jsem Kancelář Poslanecké sněmovny, aby vám rozdala část práce, kterou nechal zpracovat Philip Morris a která vypočítává různé kalkulace o tom, co nás stojí a kolik proděláváme a vyděláváme na lidském neštěstí.

Je pravda, že Philip Morris se musel pod tlakem světových médií za tuto práci omluvit, resp. se od ní distancovat, neboť světová veřejnost odmítla uvažovat v oblastech života a smrti a lidského neštěstí a odmítla tuto oblast srovnávat s ekonomickým prospěchem. Nicméně je pravda, že onen výčet nemocí, které jsou způsobeny kouřením, je nezpochybnitelný a je pravdivý. Onen výčet na té zadní straně také upozorňuje na to - řekl bych materiál mého protivníka - že léčení dětí ve věku do jednoho roku stojí naše zdravotnictví 77 milionů Kč ročně.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP