(Jednání opět zahájeno v 17.30 hodin.)

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, doba určená pro konání klubu KDU-ČSL vypršela. Byla ukončena rozprava. Nyní přistoupíme k hlasování podle § 97 odst. 4 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny. K přijetí následujícího usnesení je zapotřebí souhlasu nadpoloviční většiny přítomných poslanců.

Přednesu návrh usnesení:

"Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s návrhem zákona o Státním fondu dopravy a o změně zákona č. 171/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodu majetku státu na jiné osoby a o Fondu národního majetku České republiky, ve znění pozdějších předpisů, podle sněmovního tisku 365/3, ve znění schváleném Senátem, podle sněmovního tisku 365/4."

Já vás na žádost z pléna všechny odhlašuji a prosím o novou registraci.

 

O tomto návrhu usnesení rozhodneme v hlasování pořadové číslo 38, které zahajuji. Kdo je pro tento návrh? Kdo je proti tomuto návrhu?

Konstatuji, že v hlasování pořadové číslo 38 tento návrh byl přijat, když se z přítomných 177 pro vyslovilo 100 a 69 bylo proti.

 

Konstatuji, že jsme návrh zákona přijali ve znění schváleném Senátem. Děkuji senátoru Korytářovi za účast.

 

Dalším bodem je

 

7.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
/sněmovní tisk 372/3/ - vrácený Senátem

 

Usnesení, jímž Senát návrh zákona vrátil s pozměňovacími návrhy, jsme obdrželi jako sněmovní tisk 372/4. Prosím, aby se za navrhovatele k předloženým pozměňovacím návrhům Senátu vyjádřil ministr dopravy a spojů Antonín Peltrám, kterému udílím slovo.

 

Ministr dopravy a spojů ČR Antonín Peltrám: Paní předsedající, dámy a pánové, Senát projednal návrh zákona o pozemních komunikacích s dvěma pozměňovacími návrhy.

První pozměňovací návrh se týká jiného režimu ochrany dopravní cesty, než byla v zákoně o dráhách, který už byl přijat. Já bych prosil, abychom tuto úpravu nepřijímali, protože bychom měli každý druh dopravy upraven jinak.

Pokud jde o druhý pozměňovací návrh, který má řešit otázku neoprávněného parkování vozidel na nevyhrazených místech na běžných komunikacích a ztěžujících jejich průjezdnost, zavazujeme se, že tuto připomínku v plném rozsahu uplatníme do právě projednávaného zákona o provozu na pozemních komunikacích. Senátu, resp. těm, kteří to navrhovali, chceme vyhovět, protože jejich návrh má logiku, ale podle naší skladby zákonů, protože silniční doprava je upravována ve více zákonných normách, to chceme dát do jiné normy, a tak bych prosil, abyste k tomu přihlédli a aby prošel návrh ve znění, v jakém vyšel z Poslanecké sněmovny Parlamentu.

Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu ministru Peltrámovi a nyní se táži zpravodaje hospodářského výboru pana poslance Karla Sehoře, zda se chce k předloženým pozměňovacím návrhům Senátu vyjádřit. Pan poslanec Sehoř si nepřeje mluvit.

Otevírám tedy rozpravu, ve které jako první vystoupí senátor Karel Korytář, kterému udílím slovo.

 

Senátor Karel Korytář: Vážená paní místopředsedkyně, vážená vládo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, návrh novely zákona o pozemních komunikacích byl v Senátu přikázán výboru pro hospodářství, zemědělství a dopravu jako garančnímu a ústavně právnímu výboru. Výbor ústavně právní doporučil plénu Senátu přijmout zákon ve znění postoupeném Poslaneckou sněmovnou. Garanční výbor nepřijal žádné usnesení.

Senát na své 16. schůzi přijal pozměňovací návrhy ve věci vymezení zákazu parkování, zejména nákladních automobilů jako součástí závazné vyhlášky obce, § 23, a dále v § 35 ve vymezení zdrojů ohrožení vzniklých výstavbou nebo provozem dálnice, silnice, místní komunikace nebo přírodními vlivy a odpovědnosti vlastníka komunikace při jejich zabezpečení a úhradě škod.

Svým usnesením č. 281 pak Senát schválil vrácení tohoto návrhu zákona ve znění těchto pozměňovacích návrhů, a to v hlasování, při kterém ze 62 přítomných senátorů se 44 vyslovilo pro a jeden byl proti. Ministr dopravy a spojů jako zástupce předkladatele tak jako zde vyslovil nesouhlas s pozměňovacími návrhy.

Nyní k § 23. Návrh novely zákona o pozemních komunikacích založil mimo jiné změny oproti stávajícímu právnímu stavu i zmocnění pro obce vymezit v obecně závazné vyhlášce oblasti obce, ve kterých lze místní komunikace neboli určené úseky užít za cenu sjednanou v souladu s cenovými předpisy ke stání silničního motorového vozidla a odstavení nákladního vozidla nebo jízdní soupravy. Senát na základě zkušeností některých starostů obcí, které mají problémy především s parkováním nákladních vozidel nebo jízdních souprav na území obce, rozšiřuje zmocnění pro vydání obecně závazné vyhlášky o možnost vymezit oblasti obce, ve kterých nelze místní komunikace neboli určené úseky užít k výše uvedeným účelům.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP