(20.50 hodin)

Poslanec Vojtěch Filip: Děkuji paní předsedající. Já zcela chápu a vím, jak se sem dostala drobná novela. Když jsem se o této věci poprvé dozvěděl, nechtěl jsem zpracovat vizi této věci. Má tu nevýhodu, že zahrnuje ve své podstatě vstup do celého zákona, kde se o té věci musí mluvit. Jde o to tedy, pane ministře, a já se vás táži prostřednictvím paní předsedající, jestli by bylo možné říci alespoň termín, k jakému datu by taková velká novela byla připravena. Jinak totiž bych byl raději, kdyby pro zamezení krádeží vozidel, manipulace s kradenými vozidly a případně tedy plnění mezinárodních závazků České republiky vůči Evropské unii byla tato norma zahrnuta již teď.

Já ten pozměňovací návrh mám opravdu komplexní. Nyní si netroufám ale říci, že jsem postihl úplně všechno.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Slovo má ministr Peltrám.

 

Ministr dopravy a spojů ČR Antonín Peltrám: Chci ujistit pana poslance, že určitě nepostihl všechno. Novela je opravdu velmi obsáhlá. Může přijít na prosincové zasedání. Přijde v plném rozsahu na prosincové zasedání k prvnímu čtení. Dříve se to nedá stihnout. Je to balík v komplexu.

Tady jde o jednu věc. Není tady nebezpečí, že by se sanitky masově kradly. Ono jich není tolik. Hasičské vozy stejně tak. Byl tu ale iniciativní návrh poslanců a některých zájmových organizací zlevnit provoz těchto vozidel, protože obecní úřady, v jejichž péči vozidla bývají, nebo jiné společenské organizace, vlastnící vozidla, nemají peníze a tato auta mají v používání.

Návrh můžete získat nezávazně během několika dnů. Měl by ale ještě projít legislativní radou. Ještě tam nebylo dokončeno projednávání. Podotýkám, že půjde s "prováděčkami" o stovky stránek, ne o dva články.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Hlásí se dále někdo do obecné rozpravy? Ne, není tomu tak. Končím obecnou rozpravu k tomuto bodu.

Pravda, usnesli jsme se, že budeme dnes jednat do 21.00 hodin, ale já ještě přesto zkusím otevřít podrobnou rozpravu k tomuto bodu. Ptám se, kdo se do ní hlásí. Pan poslanec Filip. Udílím mu slovo.

 

Poslanec Vojtěch Filip: Já se nehlásím do podrobné rozpravy, paní předsedající. Já, ač mám velmi špatné zkušenosti se sliby - o novele zákona o konkursu a vyrovnání i o jiných věcech - v této chvíli věřím panu ministru Peltrámovi. Netrvám tedy na zařazení mých pozměňovacích návrhů, které bych musel v podrobné rozpravě přednášet cca třičtvrtě hodiny. Jsou to tři stránky pečlivě psaného textu. Požádám o to, aby byly zahrnuty do velké novely zákona o technických podmínkách provozu na pozemních komunikacích. Nevidím tu vůli sněmovny, aby můj pozměňovací návrh, resp. návrh na vrácení výboru k projednání, prošel.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Pane poslanče Filipe, já se vám velice omlouvám. Dopustila jsem se chyby v řízení schůze. Zapomněla jsem po obecné rozpravě dát hlasovat o vašem návrhu. Vy na tom návrhu netrváte? Ne. Děkuji.

Přesto byla otevřena podrobná rozprava. Ptám se, zda se někdo dále hlásí do podrobné rozpravy. Hlásí se pan poslanec Polášek, kterému udílím slovo.

 

Poslanec Luděk Polášek: Vážená paní předsedající, vážené kolegyně a vážení kolegové, přihlásil jsem se do rozpravy, že upřesním pozměňovací návrhy hospodářského výboru.

Jedná se o dva pozměňovací návrhy, a sice z vládní novely v bodu 5 nahradit lhůtu čtyř let lhůtou tři roky. Tady to znamená snížení lhůty. Jedná se o § 6 odst. 4 písm. d).

Druhý návrh je vypustit bod 8 vládní novely. O co se jedná? Zůstane § 14 odst. 3. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Poláškovi. Ptám se, zda se dále někdo hlásí do podrobné rozpravy. Není tomu tak. Končím podrobnou rozpravu k tomuto návrhu.

Vzhledem k tomu, že nepadl žádný návrh, o kterém bychom nyní museli hlasovat, končím druhé čtení tohoto návrhu zákona.

Vážené paní poslankyně a vážení páni poslanci, v tuto chvíli končím dnešní jednání. Budeme pokračovat zítra v 9.00 hodin, a to bodem pořadové číslo 28 schváleného pořadu schůze.

 

(Schůze ukončena v 20.55 hodin.)

***




Přihlásit/registrovat se do ISP