(20.30 hodin)

(pokračuje Brousek)

Není důvod, aby pošta za využití cizí nemovitosti pro umístění svých poštovních schránek platila, jestliže to vlastník nevyžaduje. Není nic proti tomu, aby platila, pokud to vyžaduje, i když to tam nebude. Pro vlastníka je někdy umístění schránky v domě nebo na jeho pozemku výhodné a nemusí se zásilkami docházet jinam. Děkuji za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Brouskovi. Uděluji slovo poslanci Dušanu Tešnarovi, připraví se pan poslanec Švrček.

 

Poslanec Dušan Tešnar: Děkuji. Vážená paní místopředsedkyně, pánové ministři, kolegyně a kolegové, chtěl bych znovu zopakovat na mikrofon, že usnesení hospodářského výboru s pozměňovacími návrhy je sněmovní tisk 248/1. Jelikož při hlasování v hospodářském výboru došlo k opomenutí, dovoluji si zaznamenat tady pozměňovací návrh, který bude znít: V § 6 odst. 6 za slova "poštovní podmínky" vložit slova "s výjimkou ceny" -odkaz - zákon č. 526/90 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů. Jde zde o problematiku takovou, že cenové záležitosti se řeší zákonem o cenách, a nikoliv poštovními podmínkami, čili to v tomto paragrafu doplňuji. Došlo k opomenutí, když byl zákon předkládán k projednání ve výboru.

To je vše, děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Tešnarovi, slovo má pan poslanec Švrček.

 

Poslanec Zdeněk Švrček: Pozměňovací návrhy k vládnímu návrhu zákona o poštovních službách:

1. Pozměňovací návrh k bodu 7 usnesení hospodářského výboru č. 109. § 8 odst. 4 zní: Provozovatel je povinen o otevření poštovní zásilky informovat při dodání adresáta, popřípadě odesilatele při vrácení poštovní zásilky.

2. V § 17 odst. 2 se vypouští písmeno b).

3. § 33 odst. 2 písm. d) zní: Umožnit ministerstvu kontrolu, zda poskytuje poštovní služby v souladu s tímto zákonem při dodržení poštovních podmínek. Výsledky kontroly ministerstvo zveřejní v Poštovním věstníku. Toto ustanovení se vztahuje pouze na držitele poštovní licence.

Tady bych rád podotkl, že poslední věta je "jádro pudla", protože - jak jsem možná nestačil říci v obecné rozpravě - Evropská unie upravuje tuto problematiku tak, že zmíněnou kontrolu požaduje pouze pro licencované subjekty.

Děkuji za nebetyčnou pozornost. (V sále je velký hluk, poslanci se nahlas baví.)

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Švrčkovi, který byl posledním přihlášeným do podrobné rozpravy. Ptám se, zda se dále někdo hlásí. Není tomu tak. Končím podrobnou rozpravu k tomuto bodu. Vzhledem k tomu, že v ní nepadly žádné návrhy, o kterých bychom měli nyní hlasovat, končím projednávání tohoto bodu.

Dalším bodem je

 

27.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 38/1995 Sb.,
o technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích
/sněmovní tisk 264/ - druhé čtení

 

Z pověření vlády předložený návrh zákona odůvodní ministr dopravy a spojů Antonín Peltrám, kterého prosím, aby se ujal slova.

 

Ministr dopravy a spojů ČR Antonín Peltrám: Paní předsedající, dámy a pánové, předložený zákon v podstatě upravuje lhůty pro přistavení některých silničních vozidel k pravidelným technickým prohlídkám. Jsou to vozidla, která z povahy věci jsou bedlivěji sledována, vozidla s právem přednostní jízdy, cvičná vozidla autoškol, autobusy používané v mezinárodní dopravě osob. Dosud je předepsána technická prohlídka každých šest měsíců. Navrhuje se její prodloužení na jeden rok.

Při prvním čtení vládního návrhu zákona požádal v rámci všeobecné rozpravy pan poslanec Exner, abych předložil jako doplněk k předloženému tisku výboru také argumenty pro navrhované změny. Požadovaný doplněk jsem poslal 20. července hospodářskému výboru.

S navrženými úpravami hospodářského výboru souhlasíme. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu ministru Peltrámovi. Vládní návrh jsme v prvním čtení přikázali k projednání hospodářskému výboru. Usnesení výboru bylo rozdáno jako sněmovní tisk 264/1. Prosím, aby se slova ujal zpravodaj pan poslanec Luděk Polášek.

 

Poslanec Luděk Polášek: Vážená paní předsedající, členové vlády, kolegyně a kolegové, hospodářský výbor projednal tisk 264 na své 23. schůzi dne 15. září a přijal usnesení č. 97. V tomto usnesení doporučuje Poslanecké sněmovně jeho přijetí ve znění pozměňovacích návrhů, které byly přijaty v hospodářském výboru. Tímto se přihlašuji do podrobné diskuse, abych tyto návrhy upřesnil.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Poláškovi. Nyní otevírám obecnou rozpravu a ptám, zda se do ní někdo hlásí. Pan poslanec Filip si přeje vystoupit. Uděluji mu slovo.

 

Poslanec Vojtěch Filip: Děkuji, paní předsedající. Vážený pane ministře, paní a pánové, dovolte mi, abych řekl několik důležitých věcí v obecné rozpravě, které se týkají problémů, které bohužel v návrhu ministerstva, ale ani v návrhu hospodářského výboru zatím řešeny nebyly.

Jedná se o to, že největší problémy u technických podmínek provozu na pozemních komunikacích se týkají provozu vozidel přestavěných, kradených - pokud mohu užít tento výraz v této souvislosti - a vozidel, která nesplňují základní podmínky a náležitosti, které musí splňovat každé vozidlo podle mezinárodních smluv, jimiž je vázána i Česká republika. Jedná se mi o to, že podmínkou takové trvalé registrace a identifikace vozidla je mezinárodně platný identifikátor, který je stanoven podle platných isostandardů. Od roku 1985 se mu běžně říká VIN - Vehicle Identification Number, čili identifikační číslo vozidla.

VIN je důležitý jak pro samotnou registraci, tak pro bezpečností aspekty, zejména pro boj s krádežemi a podvody s vozidly, které mají mezinárodně organizovaný charakter. Z toho důvodu Evropská společenství v roce 1985 přijala řadu smluv a tehdejší Československo se k nim připojilo. Ty normy mají původ ještě v dalších identifikačních kódech, které sahají až do roku 1964. Norma neobsahuje toto zpřesnění, a těch podmínek je několik. Odkaz na identifikační číslo chybí už v § 1, odstavcích qq, rr, s a tt. V uváděných dokladech tyto údaje chybí. V § 2 by pak muselo být definováno, jakým způsobem bude tento odkaz na pro nás závaznou mezinárodní smlouvu posouzen.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP