ČÁST TŘETÍ

ÚZEMNĚ PLÁNOVACÍ DOKUMENTACE

(K § 9 až 31 zákona)

§ 9

Činnosti a podklady pro pořizování, projednávání a schvalování územně plánovací

dokumentace

(1) Činnosti a podklady pro pořizování, projednávání a schvalování územně plánovací dokumentace zahrnují

a) přípravné práce,

b) zpracování průzkumů a rozborů,

c) zpracování a projednání zadání,

d) přípravu podkladů pro schválení zadání,

e) zpracování konceptu řešení územně plánovací dokumentace a jeho projednání,

f) zpracování souborného stanoviska včetně návrhu rozhodnutí o podaných námitkách,

g) vyjádření příslušného nadřízeného orgánu územního plánování, pokud se jedná o územní plán obce nebo regulační plán,

h) předložení souborného stanoviska ke schválení,

i) oznámení rozhodnutí o námitkách ke konceptu řešení,

j) zpracování návrhu územně plánovací dokumentace,

k) projednání návrhu územně plánovací dokumentace,

l) předložení návrhu územního plánu obce nebo regulačního plánu včetně návrhu usnesení k posouzení nadřízenému orgánu územního plánování,

m) předložení návrhu usnesení o schválení územně plánovací dokumentace spolu se zprávou o jejím projednání, vyhodnocením všech stanovisek, námitek a připomínek a s návrhem rozhodnutí o námitkách,

n) oznámení rozhodnutí o námitkách k návrhu územně plánovací dokumentace,

o) schválení územně plánovací dokumentace a její případná úprava dle rozhodnutí o jejím schválení

(2) Činnosti pořizovatele po schválení územně plánovací dokumentace zahrnují

a) opatření schválené územně plánovací dokumentace schvalovací doložkou,

b) uložení územně plánovací dokumentaci,

c) poskytnutí údajů pro evidenci schválené územně plánovací dokumentace a zpracování registračního listu,

d) sledování ve spolupráci s ostatními orgány územního plánování a stavebními úřady aktuálnosti územně plánovací dokumentace a v případě potřeby předložení návrhu na zpracování změny schvalujícímu orgánu,

e) pořízení (v případě potřeby) změn územně plánovací dokumentace,

f) rozhodnutí o případné úpravě směrné části územně plánovací dokumentace, kterou pořídil,

g) oznámení nabytí účinnosti obecně závazného právního předpisu o závazné části územně plánovací dokumentace nadřízenému orgánu územního plánování,

h) oznámení nadřízenému orgánu územního plánování o ukončení platnosti územně plánovací dokumentace a o její archivaci v souladu se zvláštními předpisy.

§ 10

Přípravné práce

(1) Přípravné práce zabezpečuje pořizovatel ve spolupráci s dotčenými obcemi, orgány státní správy a s právnickými a fyzickými osobami, které se podílejí na využití území.

(2) Pořizovatel shromáždí dostupné podklady a informace o stavu území a záměrech jeho využití v rozsahu potřebném pro zpracování příslušné územně plánovací dokumentace.

(3) Podklady o záměrech využití území jsou zejména územně plánovací dokumentace, územně plánovací podklady, platná územní rozhodnutí a podklady pořizované orgány státní správy podle zvláštních předpisů.

§ 11

Průzkumy a rozbory

(1) Za zajištění zpracování průzkumů a rozborů odpovídá pořizovatel.

(2) Pořizovatel předá zhotoviteli získané podklady a stanoviska k nim, nezbytné mapové podklady v příslušných měřítkách, ve kterých předpokládá zpracování územně plánovací dokumentace a vymezí rozsah řešeného území. Zároveň poskytne zhotoviteli nezbytné informace o závazných částech schválené územně plánovací dokumentace týkající se řešeného území.

(3) Cílem průzkumů a rozborů, které vypracuje zhotovitel, je vyhodnocení současného stavu, rozvojových tendencí, problémů a významných střetů zájmů v území ve vztahu k limitům, vyplývajícím z obecně závazných právních předpisů. Průzkumy a rozbory jsou podkladem pro zpracování zadání a pro vlastní řešení územně plánovací dokumentace.

(4) Průzkumy a rozbory obsahují textovou část včetně doplňujících tabulek, grafickou část a problémový výkres, který znázorňuje souhrnně hlavní střety zájmů v řešeném území a nejdůležitější problémy, které by měly být řešeny v územně plánovací dokumentaci. Závěr textové části tvoří okruhy problémů k řešení.

§ 12

Zadání územně plánovací dokumentace

(1) Zadání územně plánovací dokumentace zahrnuje zpracování návrhu zadání, jeho projednání a schválení.

(2) Při sestavení návrhu zadání se vychází zejména z údajů a podkladů získaných v průběhu přípravných prací především od dotčených obcí a orgánů státní správy, z výsledků průzkumů a rozborů, u územních plánů obcí i z koncepčních materiálů, vztahujících se k jejich rozvoji, např. programů rozvoje obcí.

(3) Zadání musí mimo jiné obsahovat pokyny pro řešení hlavních střetů zájmů a problémů v území a stanoví požadavky na obsah a rozsah územně plánovací dokumentace, včetně případných požadavků na alternativy nebo varianty řešení.

(4) Základní obsah návrhu zadání je uveden v příloze č. 1.

§ 13

Koncept řešení

(1) Koncept řešení se zpracovává v rozsahu základního obsahového standardu příslušné územně plánovací dokumentace podle přílohy č.2, pokud není ve schváleném zadání stanoveno jinak. Koncept řešení se zpracovává ve shodném rozsahu a struktuře jako návrh územně plánovací dokumentace, zpravidla v alternativách nebo variantách.

(2) Koncept řešení obsahuje vždy i návrh vymezení závazné části územně plánovací dokumentace a návrh výroku schvalujícího orgánu.

(3) Pořizovatel sleduje průběh prací na územně plánovací dokumentaci, zajišťuje evidenci a zápisy z jednání a rozhodnutí, ovlivňujících řešení a projednává případné rozpory.

(4) Při převzetí dokončeného konceptu řešení pořizovatel zkontroluje jeho úplnost a soulad se schváleným zadáním.

(5) Koncept řešení územně plánovací dokumentace je podkladem pro projednání a zpracování souborného stanoviska. Pokud není pro řešené území schválen shodný druh územně plánovací dokumentace, slouží koncept řešení po schválení souborného stanoviska též jako podklad pro územní řízení.

(6) Má-li být upuštěno od zpracování konceptu územního plánu obce nebo regulačního plánu, musí být řešení prověřeno urbanistickou studií, která zahrnuje celé řešené území budoucí územně plánovací dokumentace a jejíž obsah odpovídá základnímu obsahovému standardu pro koncept řešení územně plánovací dokumentace.

§ 14

Souborné stanovisko

(1) Souborné stanovisko je závazným pokynem pro zpracování návrhu územně plánovací dokumentace.

(2) V souborném stanovisku se posuzuje splnění požadavků zadání. Na základě zdůvodnění lze od požadavků uvedených v zadání upustit.

(3) O vyjádření nadřízeného orgánu územního plánování požádá pořizovatel po skončení projednání konceptu řešení územního plánu obce nebo regulačního plánu. Nadřízenému orgánu poskytne:

a) koncept řešení územního plánu obce nebo regulačního plánu, ke kterému má být dáno vyjádření,

b) stanoviska dotčených orgánů státní správy s komentářem, jak byl návrh dohodnut,

c) námitky vlastníků, jejichž práva jsou dotčena

d) vyhodnocení připomínek,

e) návrh souborného stanoviska a návrh rozhodnutí o podaných námitkách,

f) vyjádření orgánů územního plánování sousedních územních obvodů,

g) kopie dokladů o oznámení a vyrozumění o projednávání konceptu řešení.

(4) Nadřízený orgán územního plánování sdělí své vyjádření pořizovateli do 30 dnů ode dne, kdy obdržel úplné podklady pro jeho zpracování. Ve svém vyjádření zhodnotí soulad se zákonem a obecně závaznými právními předpisy, dodržení podmínek vyplývajících pro řešené území ze schválené navazující územně plánovací dokumentace a koordinaci využívání území z hlediska širších územních vztahů.

(5) V návrhu na schválení souborného stanoviska se vyhodnotí splnění zadání, soulad s platnou navazující územně plánovací dokumentací a splnění požadavků uvedených ve vyjádření nadřízeného orgánu územního plánování.

§ 15

Návrh územně plánovací dokumentace

(1) Po schválení souborného stanoviska nebo zadání splňujícího jeho funkce se zpracuje návrh územně plánovací dokumentace.

(2) Návrh územně plánovací dokumentace dle přílohy č. 2 může být rozšířen podmínkami zadání nebo souborného stanoviska.

(3) Při převzetí návrhu územně plánovací dokumentace zkontroluje pořizovatel jeho úplnost a soulad se souborným stanoviskem a zadáním. U územního plánu obce zkontroluje též soulad se schváleným územním plánem velkého územního celku a u regulačního plánu soulad s územním plánem obce a územním plánem velkého územního celku.

§ 16

Podklady pro stanovisko nadřízeného orgánu

K posouzení návrhu územního plánu obce a regulačního plánu nadřízeným orgánem územního plánování pořizovatel tomuto orgánu předloží:

a) návrh územního plánu obce nebo regulačního plánu, který má být posouzen,

b) zprávu o projednání územně plánovací dokumentace spolu s vyhodnocením všech stanovisek, námitek a připomínek,

c) kopie stanovisek dotčených orgánů státní správy k návrhu územně plánovací dokumentace,

d) kopie připomínek orgánů územního plánování sousedních území,

e) kopie dokladů o oznámení a vyrozumění o projednávání návrhu,

f) u návrhu regulačního plánu předloží pořizovatel též platný územní plán obce zahrnující řešené území.

§ 17

Podklady pro schvalování územně plánovací dokumentace

(1) Návrh usnesení o schválení územně plánovací dokumentace obsahuje zejména:

a) návrh výroku o schválení,

b) návrh výroku o vymezení závazné části územně plánovací dokumentace,

c) návrh výroku o námitkách k návrhu územně plánovací dokumentace a nesouhlasech s vyřízením námitek podaných ke konceptu řešení,

(2) Návrh usnesení zpravidla dále obsahuje konkrétní úkoly v působnosti schvalujícího orgánu vyplývající ze schválené územně plánovací dokumentace.

(3) Návrh obecně závazného právního předpisu o vyhlášení závazné části územně plánovací dokumentace obsahuje zejména:

a) územní rozsah platnosti,

b) vymezení závazné části územně plánovací dokumentace včetně vymezení veřejně prospěšných staveb,

c) závarečná ustanovení o místech uložení územně plánovací dokumentace, apod.

(4) U schválené územně plánovací dokumentace opatří pořizovatel hlavní výkresy a textovou část schvalovací doložkou, která obsahuje:

a) označení schvalujícího orgánu,

b) datum schválení a číslo usnesení, kterým byla územně plánovací dokumentace schválena,

c) razítko a podpis oprávněné osoby pořizovatele.

§ 18

Změny územně plánovací dokumentace

(1) Pokud orgán územního plánování při své činnosti zjistí, že došlo ke změně předpokladů, na základě kterých byla navržena koncepce uspořádání území schválené územně plánovací dokumentace, připraví zadání pro zpracování změn a předloží je ke schválení.

(2) Pokud lze vzhledem k jednoduchosti zadávané změny zpracovat přímo návrh, bez konceptu řešení, musí být tato skutečnost uvedena ve schváleném zadání.

(3) Zadání změny, koncept řešení, pokud se zpracovává, i její návrh musí pořizovatel projednat v rozsahu předepsaném pro příslušný druh územně plánovací dokumentace. Pokud je upuštěno od zpracování konceptu řešení, musí pořizovatel zajistit v průběhu lhůty, po kterou je návrh vystaven, jeho veřejné projednání s odborným výkladem.

(4) Ve schválené územně plánovací dokumentaci se změny a úpravy nezakreslují. Pořizovatel provede záznam o nich do hlavního výkresu. Změny a úpravy se zpracují graficky jako samostatná průsvitka nebo samostatný výkres, textově jako samostatná příloha ke schválené územně plánovací dokumentaci, u které musí být spolu s kopií kompletního schvalovacího dokumentu uložena.

(5) V případě, že vlivem změn či úprav ztratila územně plánovací dokumentace dostatečnou přehlednost, může pořizovatel k určitému datu nechat vyhotovit nový hlavní výkres se zachycením posledního právního stavu. Tento hlavní výkres musí opatřit schvalovací doložkou. Tato schvalovací doložka musí obsahovat záznamy o všech změnách a úpravách, které byly schváleny nebo provedeny a odpovídají danému právnímu stavu k uvedenému datu.

§ 19

Závazná část územně plánovací dokumentace

Z řešení územně plánovací dokumentace se jako závazné regulativy schvalují zejména:

a) u územního plánu velkého územního celku zásady uspořádání území a limity jeho využití, hlavní koridory dopravy a technické infrastruktury, vymezení nadregionálních a regionálních územních systémů ekologické stability, popřípadě plochy veřejně prospěšných staveb,

b) u územního plánu obce urbanistická koncepce, prostorové uspořádání s určením využití ploch, vymezení zastavitelného území, limity využití území, zásady uspořádání dopravního, technického a občanského vybavení, místní územní systémy ekologické stability, vymezení ploch pro veřejně prospěšné stavby,

c) u regulačního plánu vymezení jednotlivých stavebních pozemků, jejich využití, umístění staveb, přístupy k nim a napojení na technické vybavení, prvky systému ekologické stability, regulační prvky prostorového uspořádání (např. uliční a stavební čáry, výška a objemy zástavby, ukazatele využití území, řešení dopravy a technického vybavení) a vymezení ploch pro veřejně prospěšné stavby.

§ 20

Ukládání schválené územně plánovací dokumentace

(1) Úplný elaborát územního plánu velkého územního celku se ukládá u ústředního orgánu státní správy pro územní plánování a u všech okresních úřadů, jejichž územního obvodu se řešení dotýká. Místa uložení se oznamují dotčeným obecním úřadům a stavebním úřadům.

(2) Úplný elaborát územního plánu obce či regulačního plánu se ukládá u obecního úřadu obce, pro kterou byl pořízen, u příslušného stavebního úřadu a příslušného okresního úřadu.

§ 21

Počet vyhotovení územně plánovací dokumentace

(1) Pořizovatel zajistí zpracování návrhu územně plánovací dokumentace popř. čistopis hlavního výkresu nebo návrh změny minimálně v tolika vyhotoveních, aby byla splněna podmínka povinného uložení podle § 20.

(2) Koncept řešení územně plánovací dokumentace pořizovatel objedná v počtu vyhotovení odpovídajícímu potřebě operativního projednání, nejméně však ve dvou vyhotoveních.

§ 22

Evidence schválených územních plánů obcí a regulačních plánů

(1) Nadřízený orgán územního plánování vede evidenci schválených územních plánů obcí a regulačních plánů. Pro tuto evidenci mu pořizovatel zasílá:

a) usnesení o schválení územně plánovací dokumentace,

b) usnesení o schválení změny územně plánovací dokumentace,

c) usnesení o ukončení platnosti územně plánovací dokumentace.

d) registrační list územně plánovací dokumentace.

(2) Evidenci poskytne k nahlédnutí nadřízený orgán územního plánování na požádání.

§ 23

Archivace územně plánovací dokumentace

Územně plánovací dokumentaci, jejíž platnost je ukončena, odevzdá orgán územního plánování k trvalému uložení a archivování příslušnému archivu.

ČÁST ČTVRTÁ

PŘECHODNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

§ 24

Přechodná ustanovení

(1) Dosud platné územní plány sídelního útvaru, schválené přede dnem účinnosti zákona č. ... /1997 Sb., se považují za územní plány obcí.

(2) Dosud platné územní plány zón a územní projekty zón schválené přede dnem účinnosti zákona č. ... /1997 Sb. se považují za regulační plány.

§ 25

Zrušovací ustanovení

Zrušuje se vyhláška č. 84/1976 Sb., o územně plánovacích podkladech a územně plánovací dokumentaci, ve znění vyhlášky č. 377/1992 Sb.

§ 26

Účinnost

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem ................

(Den účinnosti se určí shodně s připravovanou novelou stavebního zákona.)

Příloha č. 1

Základní obsah zadání územně plánovací dokumentace

I. Zadání územně plánovací dokumentace pro řešení všech druhů územně plánovací dokumentace obsahuje zejména:

a) důvody pro pořízení územně plánovací dokumentace a stanovení cílů rozvoje území,

b) předběžné vymezení řešeného území podle katastrálních území, v případě regulačních plánů dle potřeby,

c) požadavky vyplývající z širších vztahů v území,

d) základní demografické údaje a charakteristiky,

e) požadavky na tvorbu a ochranu životního prostředí a na územní systémy ekologické stability,

f) požadavky vyplývající z dalších právních předpisu (např. ochrany půdního fondu, ložisek nerostů, kulturních památek, památkově chráněných území a jejich ochranných pásem, zájmů civilní obrany, nadřazených systémů dopravního a technického vybavení území),

g) zvláštní požadavky a podmínky pro urbanistickou koncepci,

h) zvláštní požadavky a podmínky pro celkové řešení a na úpravu a rozsah dokumentace konceptu a návrhu,

i) limity využití území

II. Zadání jednotlivých druhů územně plánovací dokumentace obsahuje kromě shora uvedených bodů a) až i) též:

1. Územní plán velkého územního celku:

a) posouzení možností rozvoje obcí, jejich vzájemných vztahů a funkce v osídlení,

b) demografické výhledy,

2. Územní plán obce:

a) závazné části územního plánu velkého územního celku,

b) velikost obce a její předpokládaný rozvoj,

c) význam a funkce obce ve struktuře osídlení,

d) zvláštní požadavky a podmínky pro řešení rozvoje obce s přihlédnutím k historickým, kulturním a přírodním hodnotám území,

e) základní charakteristiky koncepce dopravy, technického vybavení a nakládání s odpady,

f) požadavky na dílčí územně technické řešení jednotlivých částí obce a příslušné veřejně prospěšné stavby,

g) požadavky a podmínky pro řešení vztahů částí obce a se sousedními obcemi.

h)

i)

3. Regulační plán

a) závazné části navazující územně plánovací dokumentace,

b) vztahy řešeného území k ostatním částem obce z hlediska urbanistické kompozice, dopravy, technického a občanského vybavení,

c) požadavky na regulaci plošného a prostorového uspořádání území s ohledem na jeho funkci a polohu, včetně požadavků na řešení dopravy, technického a občanského vybavení,

d) požadavky na zachování hodnot řešeného území,

e) požadavky na asanace,

f) požadovaný způsob regulace (použití přiměřených regulačních prvků). prostorového uspořádání.

Příloha č. 2

Základní obsahový standard územně plánovací dokumentace

1. Územně plánovací dokumentace všech druhů obsahuje:

I. Textovou část:

A) základní údaje o zadání, podkladech a hlavních cílech řešení, vymezení území, zhodnocení dříve vypracované a schválené územně plánovací dokumentace, zhodnocení výsledků projednání návrhů řešení (resp. konceptu) s příslušnými orgány státní správy, obcí a veřejností,

B) řešení územně plánovací dokumentace :

a) vymezení řešeného území zpravidla podle katastrálních území,

b) návrh uspořádání území a zásad jeho využití, včetně změn,

c) popis a zdůvodnění navrhované řešení,

d) návrh regulativů, včetně limitů využití území (např. urbanistické, prostorové, kompoziční, kulturně historické, ekologické, dopravní, technické),

e) návrh územních systémů a prvků ekologické stability,

f) vymezení ochranných pásem, bezpečnostních pásem a chráněných území,

g) návrh koncepce dopravy a technického vybavení,

h) vymezení veřejně prospěšných staveb, a pokud je to účelné i obvodů, kterým slouží.

C) dokladovou část, která se po skončení projednání návrhu přiloží k dokumentu o projednávání.

II. Grafickou část

Počet, obsahovou náplň a míru podrobnosti zpracování hlavních a doplňujících výkresů, modelů, schémat, panoramat atd. určí pořizovatel individuálně podle povahy a rozsahu řešených úkolů a s ohledem na přehlednost jednotlivých výkresů. Vyznačeny musí být všechny graficky vyjádřitelné regulativy a veřejně prospěšné stavby.

III. Tabulkovou část

Obsahující přehlednou sestavu číselných údajů, charakterizujících navržené řešení podle členění textové části, pokud nebudou zařazeny přímo do textu. Součástí této tabulkové části musí být informace, které byly použity jako vstupy k rozpracování.

2. Jednotlivé druhy územně plánovací dokumentace obsahují dále zejména:

2.1. Územní plán velkého územního celku:

I. Textovou část:

a) rozvoj sídelní struktury a zhodnocení rozvojových předpokladů jednotlivých obcí,

b) důsledky a technické zajištění předpokládané exploatace nerostných surovin,

c) důsledky růstu nebo úbytku počtu obyvatelstva, jeho ekonomických aktivit, migrace a dojížďky za prací na rozvoj území,

d) komplexní hodnocení navrženého řešení, zejména ekologických, ekonomických, sociálních, kulturních a územně technických důsledků,

e) vyhodnocení vlivů na životní prostředí.

II. Grafickou část

s hlavními výkresy 1 : 50 000, 1 : 25 000, příp. i 1 :10 000 s komplexním urbanistickým návrhem. Samostatné výkresy nadregionálních a regionálních systémů ekologické stability, koncepce dopravy a technického vybavení.

2.2 Územní plán obce:

I. Textovou část návrhu řešení:

a) základní rozvojové předpoklady obce,

b) vymezení řešeného území, zpravidla shodně s územím obce,

c) návrh uspořádání a využití území, členěného na polyfunkční území a monofunkční plochy s popisem vhodnosti a přípustnosti, resp. nepřípustnosti jednotlivých činností,

d) stanovení podmínek omezujících využití jednotlivých ploch a intenzitu jejich využití, určení regulace využití jednotlivých ploch (zákazy, přípustné způsoby a koeficienty využití),

e) přehled zastavitelných území obce, popřípadě rozvojových území vhodných pro soustředěné investice,

II. Grafickou část

s hlavními výkresy, jejichž podkladem jsou mapy měřítek 1 : 5 000, 1 : 10 000, 1 : 25 000 (u malých obcí v měřítku katastrální mapy). Obsahem těchto výkresů jsou urbanistická koncepce rozvoje, vymezení jednotlivých ploch s rozdílným využitím a regulací..

Graficky se vyjadřují:

a) návrh vymezení zastavitelného území obce,

b) návrh vymezení stavebních pozemků u územních plánů obcí zpracovaných na podkladě mapy v měřítku 1 : 5 000 a větším, který vymezí jejich hranice, nezbytný přístup k pozemkům a stavbám a jich napojení na nadřazenou síť technického vybavení,

c) návrh dopravního řešení s vyznačením ochranných pásem a nepříznivých vlivů dopravy na životní prostředí,

d) návrh řešení technického vybavení obce obsahující zejména návrh vodohospodářských, energetických a telekomunikačních zařízení, s vyznačením ochranných a bezpečnostních pásem,

e) informativní vymezení etapizace výstavby, zejména veřejně prospěšných staveb,

f) řešení zájmového území a širší vztahy dokumentující začlenění řešené obce do systému osídlení,

g) vyhodnocení požadavků na zábor zemědělského a lesního půdního fondu,

h) návrh místního územního systému ekologické stability.

2.3 Regulační plán

I. Textovou část

Obsah textové části, uvedené u územního plánu obce se přiměřeně uplatní a rozšíří zejména o:

a) specifické charakteristiky řešeného území části obce vyplývající z její polohy a funkcí,

b) vazby řešené části obce na širší území,

c) urbanistickou koncepci,

d) regulační prvky pro prostorové a architektonické řešení (např. uliční a stavební čáry, výšky, objemy a tvary zástavby, ukazatele využití pozemků, nadzemní podlažnost a možné využití podzemí, prvky systému ekologické stability) a další podmínky pro umístění staveb přiměřeně podle § 3 odst. 4 vyhlášky Ministerstva hospodářství, kterou se provádějí některá ustanovení stavebního zákona,

e) řešení dopravy a technického vybavení,

II. Grafickou část

s hlavními výkresy, jejichž podkladem jsou katastrální mapy, s komplexním návrhem obsahujícím urbanistickou koncepci a regulační výkres s vyznačením ploch, způsobu zástavby, regulačních prvků, rezervních speciálních ploch, prvků ekologické stability.

Samostatně se zpracovává návrh řešení dopravy s vyznačením ochranných pásem, v případě potřeby s vyznačením vstupů a vjezdů na pozemky, návrh řešení technického vybavení území a vyhodnocení požadavků na zábor zemědělského a lesního půdního fondu.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP