Zvláštní část
K čl. I:
1. Cílem doplnění je jednoznačně
omezit působnost zákona jen na silniční
dopravu provozovanou silničními motorovými
vozidly.
2. Zpřesňuje se pojem silniční doprava
pro vlastní potřeby a omezuje se jen na dopravu,
při níž nedochází ke vzniku smluvního
vztahu s jiným subjektem.
3. Ustanovení se doplňuje o druhy přepravy
osob.
4. Ustanovení se doplňuje o vymezení pojmů
spoj a linka, které se při aplikaci zákona
ukazují jako chybějící.
5. Návrh zpřesňuje pojem provozovatel silniční
dopravy.
6. Zákon se doplňuje o pojmy náhradní
autobusová doprava a integrovaná doprava, které
si vyžaduje praxe.
7. - 10. Ustanovení § 3 vymezuje základní
povinnosti dopravce. Návrh směřuje ke sladění
se zákonem č. 38/1995 Sb., o technických
podmínkách provozu silničních vozidel
na pozemních komunikacích. Vedle toho se na základě
požadavků praxe povinnost vést záznam
o provozu vozidla omezuje jen na některé kategorie
vozidel - neměla by se nadále vztahovat na osobní
vozidla používaná pro vlastní potřebu
a dále na "menší" nákladní
vozidla (do 3,5 t užitné hmotnosti nebo 6 t celkové
hmotnosti).
11. Ustanovení o odpovědném zástupci
se slaďuje s úpravou v živnostenském zákoně.
12 - 13. Jedná se o úpravy zpřesňující
dosavadní text.
14. Cílem návrhu je sjednotit úpravu se živnostenským
zákonem.
15. Návrh taxativně vymezuje náležitosti
stanoviska, které vydává dopravní
úřad živnostenskému úřadu,
jenž uděluje dopravci koncesi.
16. - 17. Nově se upravují podmínky, které
musí splňovat řidič v taxislužbě
(věk, bezúhonnost). U řidiče autobusové
dopravy a řidiče v mezinárodní nákladní
dopravě se vypouští podmínka dvouleté
předchozí praxe jako řidič nákladního
automobilu o celkové hmotnosti vyšší než
7,5 t, která působila především
v podmínkách autobusové dopravy velké
problémy. Úprava se slaďuje s vyhláškou
č. 87/1964 Sb., o řidičských průkazech,
ve znění pozdějších předpisů,
a z důvodů bezpečnosti silničního
provozu se zachovává podmínka praxe v upravené
podobě.
18. - 19. Návrh zpřesňuje dosavadní
úpravu.
20. - 22. Působnost ustanovení § 12 se jednak
rozšiřuje také na městskou autobusovou
dopravu, jednak se s ohledem na praktické zkušenosti
navrhuje výslovně doplnit, že i příslušný
dopravní úřad je povinen projednat žádost
o udělení licence s obdobnými subjekty jako
dotčený úřad. Dále se navrhuje
doplnit oprávnění dopravního úřadu
nebo Ministerstva dopravy a spojů vázat udělení
licence ve veřejném zájmu i na uzavření
smlouvy o závazku veřejné služby a rozšiřují
se důvody pro neudělení licence také
o v praxi se vyskytující případy,
kdy nebylo uděleno pro mezinárodní silniční
dopravu povolení cizího státu.
23. - 24. Vedle zpřesnění dosavadní
úpravy se ustanovení rozšiřuje o možnost
zapracovat do rozhodnutí o licenci podmínky přepravy
zdravotně postižených osob.
25. - 28. Doplnění ustanovení § 17 představuje
důležitý zásah do platného zákona.
Současná úprava s ohledem na značný
počet dopravců nezajišťuje dostatečnou
informovanost občanů o platných jízdních
řádech ve veřejné linkové dopravě
a dále není zabezpečena provázanost
jízdních řádů jednotlivých
silničních dopravců ani provázanost
silniční dopravy s dopravou železniční.
Cílem doplnění tohoto ustanovení proto
je upravit předpoklady pro vytvoření celostátního
informačního systému o jízdních
řádech silniční dopravy, omezit možnost
provádění změn jízdních
řádů v závislosti na provádění
změn jízdních řádů v
železniční dopravě.
29. - 30. Návrh směřuje ke zpřesnění
povinností dopravce ve veřejné linkové
dopravě a jeho cílem je usnadnit orientaci cestujících
a zajistit jejich bezpečnou přepravu.
31. Praktické zkušenosti ukazují, že dosavadní
zákon postrádá úpravu vztahů
mezi cestujícím a dopravcem ve veřejné
linkové dopravě a dopravci nemají možnost
ani z bezpečnostních důvodů vůči
cestujícím zasáhnout. Doporučuje se
proto doplnit příslušná oprávnění
dopravce resp. jím pověřené osoby,
v krajním případě se navrhuje i možnost
cestujícího z přepravy vyloučit nebo
uložit mu zaplatit přirážku. Současně
ustanovení obsahuje i tomu odpovídající
povinnosti cestujícího.
Zákon o silniční dopravě nemůže
obsahovat podrobnou úpravu všech otázek. Navrhuje
se proto zařadit do zákona zmocnění
k podrobnější úpravě podmínek,
za nichž se přepravují osoby, jejich zavazadla,
věci a zvířata s nimi přepravovaná
v silniční dopravě a integrované dopravě
v přepravním řádu.
Dále je cílem tohoto nového ustanovení
vytvořit zákonné předpoklady pro řešení
situací, kdy je třeba přerušenou drážní
dopravu nahradit dopravou autobusovou. Protože se jedná
o mimořádné případy, které
vyžadují rychlé řešení a
které zpravidla netrvají po dlouhou dobu, stanoví
se pro provozování náhradní autobusové
dopravy, která nepřesahuje 45 po sobě jdoucích
kalendářních dnů, jednodušší
podmínky než obecně pro linkovou osobní
dopravu - v těchto případech se nevyžaduje
udělení licence a schválení jízdního
řádu.
32. Návrh nově vymezuje použití ustanovení
o závazcích veřejné služby jen
na zajišťování dopravní obslužnosti
veřejnou linkovou dopravou. Návrh také řeší
případy, kdy dopravci vznikla závazkem veřejné
služby povinnost provozovat veřejnou linkovou dopravu,
na níž nemá licenci.
33. Nově navrhovaná ustanovení § 19a
a § 19b jsou jednou z nejvýznamnějších
změn dosavadního zákona. Návrh vymezuje
pojmy základní dopravní obslužnost a
ostatní dopravní obslužnost, stanoví,
že základní i ostatní dopravní
obslužnost lze zabezpečit prostřednictvím
závazků veřejné služby až
když není dopravní obslužnost, a to základní
nebo ostatní zajištěna v rámci licenčního
řízení, zejména ukládáním
vázaných licencí. Dále zákon
stanoví, kdo uhradí dopravci prokazatelnou ztrátu
vzniklou plněním závazků veřejné
služby při zajišťování dopravní
obslužnosti. Vzhledem k tomu, že prokazatelná
ztráta je hrazena ze státního rozpočtu
nebo z rozpočtu okresního úřadu, popř.
z rozpočtu obce, jsou dopravní úřady
a Ministerstvo dopravy a spojů ze zákona oprávněny
vykonávat dozor nad používáním
finančních prostředků určených
pro zajištění dopravní obslužnosti.
Dopravci se ukládá povinnost předložit
předběžný odborný odhad prokazatelné
ztráty, k podrobnější úpravě
otázek souvisejících s prokazatelnou ztrátou,
včetně způsobu výkonu státního
odborného dozoru zmocňuje návrh prováděcí
předpis.
34. - 35. Návrh zpřesňuje dosavadní
úpravu mimo jiné i ve vztahu k nedávno schválenému
zákonu č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích.
36. Praktické negativní poznatky z provozování
taxislužby si vynucují rozšíření
příslušného ustanovení. Přímo
v zákoně se stanovují konkrétní
povinnosti, které v současné době
provozovatelé taxislužby zpochybňují.
37. - 38. Evropská dohoda o mezinárodní silniční
dopravě nebezpečných věcí (ADR),
která byla převzata i pro vnitrostátní
přepravu, obsahuje komplexní úpravu podmínek
přepravy těchto věcí - proto je možné
v poznámce k příslušným ustanovením
vypustit ostatní předpisy. Současně
tato dohoda umožňuje ve zcela výjimečných
případech (např. u nově vyvinutých
výrobků apod.) přepravovat nebezpečné
věci i za odlišných podmínek, které
si může stanovit příslušný
stát. Navrhuje se proto převzít i tuto úpravu
a umožnit Ministerstvu dopravy a spojů ve zvláštních
případech udělit výjimky ze lhůt
a podmínek pro přepravu nebezpečných
věcí stanovených zvláštními
předpisy a prováděcím předpisem.
39. Vzhledem k nově zařazenému ustanovení
§ 18b se dosavadní ustanovení § 25 jeví
jako nadbytečné.
40. - 41. Navrhuje se jednak přímo v zákoně
upravit oprávnění vyžadovat zaplacení
peněžité částky ve výši
vynaložených nákladů za přidělení
zahraničního vstupního povolení, dále
návrh směřuje k zjednodušení
regulace zahraničního dopravce.
42. Cílem návrhu je přesněji vymezit
působnost orgánů státního odborného
dozoru a dále rozšířit oprávnění
těchto orgánů i na dozor nad financováním
dopravní obslužnosti.
43. Návrh směřuje jednak ke zpřesnění
skutkových podstat správních deliktů,
dále jsou s ohledem na návrhy předchozích
změn a doplnění zákona zařazeny
některé nové skutkové podstaty. Upouští
se od dosavadního členění protiprávních
jednání do dvou skupin podle závažnosti
a zvyšuje se horní hranice pokuty na 1 000 000 Kč.
Cílem návrhu je mimo jiné přísněji
postihovat opakující se jednání zahraničních
cestovních kanceláří, které
provozují autobusovou dopravu bez příslušného
oprávnění.
44. Úprava se navrhuje v souvislosti s vypuštěním
původního odkazu 8 (bod č. 39).
45. Celní úřady v současné
době vydávají zahraničním dopravcům
na státních hranicích náhradní
vstupní povolení, ačkoliv pro tuto činnost
není opora v platném zákoně. Navrhuje
se proto tento nedostatek odstranit a zmocnit celní úřady
k vydávání těchto povolení
se souhlasem Ministerstva dopravy a spojů.
46. S ohledem na provedené změny a doplnění
si vyžaduje úpravu i zmocňovací ustanovení.
47. V souvislosti s přijetím zákona č.
272/1996 Sb., jímž bylo zřízeno Ministerstvo
dopravy a spojů, je třeba v celém textu zákona
o silniční dopravě provést příslušnou
změnu.
K čl. II
Protože novela je poměrně rozsáhlá,
navrhuje se zmocnit k vyhlášení úplného
znění zákona o silniční dopravě.
K čl. III
Účinnost zákona se navrhuje k 1. září
1997.
Příloha
Vysvětlivka k použitým typům písma:
kurzíva - vypuštěný text (s výjimkou odkazu pod čarou)
tučný podtržený text
- nově navrhovaný text
Parlament se usnesl na tomto zákoně České
republiky:
Zákon upravuje podmínky provozování
silniční dopravy silničními
motorovými vozidly (dále jen "vozidlo"),
jakož i práva a povinnosti právnických
a fyzických osob s tím spojené, a pravomoc
a působnost orgánů státní správy
na tomto úseku.
/1/ Silniční doprava pro vlastní potřeby
je doprava, kterou se zajišťuje podnikatelská
činnost, k níž je osoba provozující
silniční dopravu oprávněna podle zvláštních
předpisů1/ a při níž
nedochází ke vzniku právního vztahu
založeného smlouvou, jejímž předmětem
je přeprava osob, zvířat nebo věcí.
/2/ Silniční doprava pro cizí potřeby
je doprava, při níž vzniká mezi provozovatelem
silniční dopravy a osobou, jejíž přepravní
potřeba se uspokojuje, právní vztah založený
smlouvou, jejímž předmětem je přeprava
osob (linková osobní doprava, taxislužba),
zvířat nebo věcí (nákladní
doprava).
/3/ Linková osobní doprava je pravidelné
poskytování přepravních služeb
na určené trase dopravní cesty, při
kterém cestující vystupují a nastupují
na předem určených zastávkách.
Linkovou osobní dopravu lze provozovat formou veřejné
linkové dopravy nebo formou zvláštní
linkové dopravy. Přitom se pro účely
tohoto zákona rozumí
___________________
1/ Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník,
ve znění pozdějších předpisů.
a) veřejnou linkovou dopravou doprava, při které jsou přepravní služby nabízeny podle předem vyhlášených podmínek a jsou poskytovány k uspokojování přepravních potřeb,
b) zvláštní linkovou dopravou doprava určených vybraných skupin cestujících s vyloučením ostatních osob.
c) linkou souhrn dopravních spojení na trase dopravní cesty určené výchozí a konečnou zastávkou a ostatními zastávkami, na níž jsou pravidelně poskytovány přepravní služby podle platné licence a podle schváleného jízdního řádu,
d) spojem dopravní spojení v rámci
linky, které je časově a místně
určené jízdním řádem.
/4/ Taxislužba je veřejná silniční
doprava, kterou se zajišťuje bezprostřední
a pohotová přeprava osob a jejich zavazadel osobními
automobily.
/5/ Provozovatel silniční dopravy (dále jen
"dopravce") je právnická nebo fyzická
osoba, která provozuje silniční dopravu (pro
cizí potřeby nebo pro vlastní potřeby)
podle tohoto zákona. Tuzemský dopravce je fyzická
osoba s trvalým pobytem v České republice
nebo právnická osoba se sídlem v České
republice, která provozuje dopravu vozidly evidovanými
v České republice. Zahraniční dopravce
je fyzická osoba s trvalým pobytem mimo území
České republiky nebo právnická osoba
se sídlem mimo území České
republiky, která provozuje dopravu vozidly evidovanými
v zahraničí.
/6/ Mezinárodní silniční doprava je
silniční doprava, při níž místo
výchozí a místo cílové leží
na území dvou různých států
nebo okružní jízda po území nejméně
dvou různých států.
/7/ Městská autobusová doprava je veřejná
linková doprava osob provozovaná k uspokojování
přepravních potřeb města.
/8/ Náhradní autobusová doprava je
veřejná linková doprava provozovaná
namísto přerušené drážní
dopravy na dráze celostátní, regionální,
tramvajové, trolejbusové nebo na dráze speciální
1a/.
/9/ Integrovanou dopravou se rozumí zajišťování
dopravní obslužnosti území města
a příměstských oblastí jednotlivými
dopravci v silniční dopravě společně
nebo dopravci v silniční dopravě společně
s dopravci v jiném druhu dopravy, pokud se dopravci podílejí
na plnění přepravní smlouvy podle
jednotných přepravních a tarifních
podmínek.
/10/ Dopravními úřady podle
tohoto zákona jsou okresní úřady2/.
Pro městskou autobusovou dopravu je dopravním úřadem
městský úřad, úřad města
nebo magistrát3/.
/11/ Tarif v silniční dopravě
je sazebník cen za jednotlivé přepravní
výkony při poskytování přepravních
služeb a podmínky jejich použití.
___________________
1a/ Zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách
2/ § 1 a § 5 odst. 4 zákona České národní rady č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě jejich působnosti a o některých dalších opatřeních s tím souvisejících, ve znění pozdějších předpisů, úplné znění vyhlášeno pod č. 403/1992 Sb.
§ 13 odst. 1 zákona České národní rady č. 418/1990 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů, úplné znění vyhlášeno pod č. 90/1993 Sb.
3/ § 58 odst. 5 zákona č. 367/1990 Sb.,
o obcích, ve znění pozdějších
předpisů.
/1/ Dopravce je povinen
a) používat v silniční dopravě vozidlo, od jehož technické prohlídky a měření emisí neuplynula doba delší, než stanoví zvláštní předpis,3a)
b) zajistit při organizaci práce řidičů dodržování doby řízení vozidla, bezpečnostních přestávek a doby odpočinku stanovených zvláštními předpisy4/.
/2/ Dopravce je povinen vést záznamy o provozu
každého vozidla a záznamy uchovávat
po dobu 5 let od ukončení přepravy. Způsob
vedení záznamů o provozu vozidla stanoví
prováděcí předpis.
/2/ Dopravce provozující silniční
dopravu vozidly určenými k přepravě
osob a vozidly určenými pro přepravu nákladů,
jejichž užitná hmotnost, přesahuje 3,5
tun, nebo celková hmotnost 6 tun, je povinen vést
záznam o provozu vozidla. Tento záznam je povinen
uchovávat po dobu pěti let od ukončení
přepravy. Toto ustanovení se nevztahuje na osobní
vozidla používaná dopravcem k silniční
dopravě pro vlastní potřebu. Způsob
vedení záznamu o provozu vozidla stanoví
prováděcí předpis.
/3/ Dopravce je povinen zajistit, aby v každém vozidle
byly při provozu tyto doklady:
a) záznam o provozu vozidla, pokud je povinen jej vést podle odstavce 2,
b) záznam o době řízení vozidla a bezpečnostních přestávkách, pokud je povinen vést záznam o provozu vozidla,
c) další doklady podle tohoto zákona.
___________________
3a/ Zákon č. 38/1995 Sb., o technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích.
4/ Vyhláška Českého úřadu bezpečnosti práce č. 213/1991 Sb., o bezpečnosti práce a technických zařízení při provozu, údržbě a opravách vozidel.
§ 8, 9, 11, 12 výnosu ministerstva vnitra č.j.
SD/33-1908/75 o určování pracovní
doby jízdních pracovníků silniční
a městské dopravy, reg. v částce 33/1975
Sb., ve znění výnosu Ministerstva vnitra
č.j. SD/33-2831/77, reg. v částce 2/1978
Sb.
/1/ Kdo hodlá provozovat silniční dopravu
pro cizí potřeby, musí být spolehlivý,
odborně způsobilý a musí mít
a) koncesi, pokud je provozování silniční dopravy pro cizí potřeby živností5/, nebo
b) povolení od dopravního úřadu v
ostatních případech.
/2/ Podmínku spolehlivosti a odborné způsobilosti
nemusí splňovat žadatel o provozování
silniční dopravy pro cizí potřeby
v případě, že zajistí, aby ji
splňovala osoba jím ustanovená a jemu odpovědná.
/2/ Pro vymezení odpovědného zástupce
dopravce v případech podle § 4 odst. 1 písm.
b) platí § 11 živnostenského zákona
obdobně.
Za spolehlivou k provozování silniční
dopravy pro cizí potřeby se nepovažuje osoba,
která provozovala silniční dopravu pro cizí
potřeby v průběhu posledních 3 let
před podáním žádosti neoprávněně
a osoba, které byla v průběhu posledních
3 let před podáním žádosti odejmuta
koncese nebo povolení k provozování silniční
dopravy z důvodů porušování povinností
uložených právními předpisy,
které s provozováním silniční
dopravy souvisejí, nebo proto, že neplnila podmínky
stanovené v koncesi nebo v povolení.
/1/ Odbornou způsobilost k provozování silniční
dopravy pro cizí potřeby (dále jen "odborná
způsobilost") formou veřejné linkové
dopravy, mezinárodní autobusové dopravy a
mezinárodní nákladní dopravy provozované
vozidly, jejichž užitná hmotnost přesahuje
3,5 tuny, nebo celková hmotnost 6 tun, prokazuje
žadatel osvědčením o úspěšně
vykonané zkoušce z předmětů stanovených
prováděcím předpisem.
/2/ Zkoušky uvedené v odstavci 1 skládá
žadatel před příslušným
dopravním úřadem v místě sídla
nebo trvalého pobytu žadatele.
/3/ Odbornou způsobilost z předmětů
stanovených prováděcím předpisem
nahrazuje vysvědčení o státní
nebo maturitní zkoušce z daného oboru, pokud
výuka zajišťuje znalosti požadované
z hlediska odborné způsobilosti.
/4/ Odbornou způsobilost, obsah a rozsah zkoušek a
podrobnosti o skládání zkoušek stanoví
prováděcí předpis.
___________________
5/ Zákon č. 455/1991 Sb.
/1/ O povolení k provozování silniční
dopravy pro cizí potřeby, která není
živností podle živnostenského zákona,
rozhoduje dopravní úřad podle místa
sídla nebo trvalého pobytu žadatele.
/2/ Povolení se uděluje na základě
žádosti osoby, která hodlá provozovat
silniční dopravu pro cizí potřeby.
/3/ Podrobnější podmínky pro vydávání
povolení k provozování silniční
dopravy pro cizí potřeby stanoví prováděcí
předpis.
/1/ Ve stanovisku potřebném pro vydání
koncese5/ uvede dopravní úřad,
zda žadatel o koncesi splňuje podmínku spolehlivosti,
druh dopravy, pro který stanovisko uděluje, časový
rozsah, popřípadě další podmínky
provozování dopravy.
/1/ Ve stanovisku potřebném pro vydání
nebo změnu koncese5/ uvede dopravní úřad,
zda žadatel o koncesi splňuje podmínku spolehlivosti,
druh dopravy, pro kterou se stanovisko uděluje, časový
rozsah a podmínky provozování silniční
dopravy a zda je pro daný druh dopravy potřebná
odborná způsobilost.
/2/ Příslušným pro vydání
stanoviska podle odstavce 1 je
a) dopravní úřad v místě sídla nebo trvalého pobytu žadatele, jde-li o koncesi pro silniční motorovou dopravu,
b) dopravní úřad, v jehož obvodu má
být doprava provozována, jde-li o koncesi pro taxislužbu;
tento dopravní úřad vydá stanovisko
pro obvod své působnosti a pro přepravy,
které v jeho územním obvodu začínají
nebo končí.
/1/ Podnikatel v silniční dopravě je povinen
označit obchodním jménem vozidla taxislužby,
autobusy a nákladní automobily o užitečné
hmotnosti vyšší než 3,5 tuny nebo celkové
hmotnosti vyšší než 6 tun používané
k podnikání. Způsob označení
stanoví prováděcí předpis.
/2/ Podnikatel je dále povinen zajistit, aby
a) stav technické základny pro silniční dopravu odpovídal vybaveností a rozsahem jím provozované silniční dopravě,
b) v každém vozidle používaném k podnikání byl při jeho provozu doklad o oprávnění k podnikání (koncesní listina, licence),
c/ práce řidiče v mezinárodní nákladní dopravě a v autobusové dopravě vykonávala pouze osoba, která dovršila věk 21 let a je bezúhonná5/ a před nastoupením výkonu činnosti řidiče pracovala nejméně dva roky jako řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti vyšší než 7,5 tuny.
c) práce řidiče v silniční dopravě osob, pokud se provozuje autobusem, a práce řidiče v mezinárodní nákladní dopravě, pokud se provozuje nákladním automobilem o celkové hmotnosti vyšší než 7,5 tun, vykonávala pouze osoba starší 21 let, bezúhonná 5/, která před nastoupením výkonu činnosti řidiče pracovala nejméně dva roky jako řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti vyšší než 3,5 tun nebo jako řidič autobusu,
d) práce řidiče taxislužby vykonávala
pouze osoba starší 21 let a bezúhonná.5/
/1/ Dopravce, který má koncesi nebo povolení
k provozování silniční dopravy pro
cizí potřeby a hodlá provozovat linkovou
osobní dopravu, může zahájit její
provoz pouze na základě licence k provozování
linkové osobní dopravy (dále jen "licence")
udělené dopravním úřadem.
/2/ Dopravní úřad rozhoduje o licenci na
základě žádosti dopravce. Žádost
o udělení licence musí obsahovat:
a) doklad o vydání koncese nebo povolení,
b) formu linkové osobní dopravy, včetně určení, zda jde o vnitrostátní nebo mezinárodní dopravu,
c) u zvláštní formy linkové dopravy kategorie cestujících a údaje o právnické nebo fyzické osobě, pro kterou se má tato doprava provozovat,
d) návrh jízdního řádu,
e) trasu linky, včetně zastávek pro nástup a výstup a určení výchozí a cílové zastávky (dále jen "vedení linky"),
e) návrh trasy linky, včetně zastávek pro nástup a výstup, jejich názvu a přesného umístění a určení výchozí a konečné zastávky (dále jen "vedení linky"); umístění zastávek musí být navrženo s ohledem na zajištění bezpečnosti silničního provozu,
f) návrh tarifu,
g) návrh smluvních přepravních podmínek,
h) denní dobu řízení, nepřetržitou
dobu řízení, dobu odpočinku každého
z řidičů, bezpečnostní přestávky,
pokud hodlá žadatel provozovat mezinárodní
osobní linkovou dopravu.
/3/ K rozhodování o udělení licence
je příslušný dopravní úřad,
v jehož územním obvodu se bude nacházet
výchozí zastávka s výjimkou mezinárodní
linkové osobní dopravy, kde je k rozhodování
příslušné Ministerstvo dopravy
a spojů.
/1/ Dopravní úřad, nebo jedná-li se
o mezinárodní linkovou osobní dopravu ministerstvo
dopravy, předloží žádost o udělení
licence ke stanovisku dopravním úřadům,
v jejichž územním obvodu budou umístěny
zastávky (dále jen "dotčený úřad").
/2/ Dotčené úřady jsou povinny vydat
stanovisko ve lhůtě 30 dnů od doručení
žádosti o udělení licence.
/3/ Před vydáním stanoviska dotčený
úřad projedná žádost o udělení
licence
a) s obcí, v jejímž územním obvodu budou umístěny zastávky,
b) s příslušným orgánem Policie České republiky z hlediska bezpečnosti silničního provozu,
c) se správcem pozemních komunikací,6/
d) s dopravcem, který zřídil označník zastávky, na kterém se podle žádosti má umístit nová zastávka,
d) se zřizovatelem označníku zastávky, na kterém se podle žádosti má umístit nová zastávka.
/4/ Na vydání stanoviska se nevztahují obecné
předpisy o správním řízení.